Igazából nekem úgy tűnik, hogy különböző dolgokról beszéltek, bár maga a kérdést is nehézkes megérteni, nekem egyedül az átfedést sikerült belőle kivenni, de azt se telejesen. Amúgy nekem is egyből a századmásodperces időzítés miatti trükkök jutottak eszembe, csak nem akartam feleslegesen írni.
Ha megfigyeljük a képet, akkor a csúszka alatt ezredmásodpercre pontos időkódot kapunk, de az
ass szabvány csak századmásodperces időzítést enged(kivéve ha csak valami evilre moddolt vsfiltert nem csinálunk), illetve az Aegisub is csak századmásodpercrepontos időzítést enged. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy mit is írjunk az adott sor időkódjába. Nos a problémára a megoldás az az lenne, hogy az időzítés elejénél
lefele, az időzítés végénél, pedig
felfele kerekítjük a csúszkánál található ezredmásodperces időkódot.
MARHA FONTOS: Ez nem a tipikus matekos kerekítés, miszerint 5-től felfele kerekítünk és 4-től lefele!!! Itt, ha lefele kell kerekíteni, akkor 9-től is lefele, és ha felfele kell, akkor 1-től is felfele kell.
Gyakorlati példa:
A képen egy Koopiskeva amv-t láthatunk, de nem is ez a lényeg, hanem a kiemelt részek. 2:15.958, ha ez egy időzített sornak a kezdete, akkor 2:15.95-re kerekítjük, ha a vége akkor 2:15.96-ra. Remélem mindenkinek sikerül nagyjából felfogni a lényeget. Lehet, hogy elméletben kevés a századmásodperces időzítés, de gyakorlatban bő elég. (Ettől függetlenül adódhatnak problémák)
CorsairS írta:
Tipikus "framehiba" aegisnél, másnál is találkoztam már vele. Megoldást egyelőre még nem találtunk
Ez pedig így hülyeség, mert ha framehiba lenne, akkor lejátszás közben is észrevennénk. Ami érdekes problémát okozhat az az Aegisubnak a keyframe kezelése. Ha sokat tekergetünk össze vissza a csúszkával, akkor valamilyen bug miatt a "hivatalos" Aegi rilízek, mintha összekevernék a keyframeket és emiatt előfordulhat olyan hiba, hogy pl. egy animu végén levő 3-4 framevel találkozunk az animu elején és egyéb random dolgokkal.
Erre megoldás:
Aki ennyire guru, az használja vagy a jfs 2.1.2-es 2271-es buidjét, vagy TheFluff 2.1.6-os 2677-es buildjét. Eddig ezekben nem találkoztam ezzel a buggal, bár ez nem feltétlen jelenti azt, hogy nincs meg bennük.