Az L0 makettje
A mágneses pályán lebegő új szuperexpressz szerelvény hossza a jelenleg közlekedő shinkansen vonatokénak mintegy harmada lesz csak. Egy kocsiba 68 ülőhelyet terveznek, ezeket 17 sorban rendezik el. Az utasokra a kényelem mellett igazi száguldás is vár: az L0 maglev vonat sebessége út közben elérheti az 550 km/órát.
A motorvonat eleje
A maglev technológia lényege, hogy a vasúti járművet kerekek helyett elektromágnesekkel szerelik fel. A pálya szintén elektromágnesekből áll, így vonatot a két ellentétes töltés miatt keletkező mágneses mező tartja a "nyomvonalon".
A személykocsik belülről
Hét évvel ezelőtt, az MLX01 típusú mágneses lebegtetésű japán vonat 581 km/h sebességgel új csúcsot és Guinness világrekordot állított fel.
Forrás
Szerző: Hegyi AttilaTéma: [2010.11.14] Utazás 500 km/h felett
Offline
|
|
![]() riflemann írta: Ricz, ez a vonat nem a közúti, hanem a repülőgépes személyszállítás konkurenciája lenne.![]() ![]() ![]() |
|
2010.11.19 2:59
0![]() ![]() |