Az L0 makettje
A mágneses pályán lebegő új szuperexpressz szerelvény hossza a jelenleg közlekedő shinkansen vonatokénak mintegy harmada lesz csak. Egy kocsiba 68 ülőhelyet terveznek, ezeket 17 sorban rendezik el. Az utasokra a kényelem mellett igazi száguldás is vár: az L0 maglev vonat sebessége út közben elérheti az 550 km/órát.
A motorvonat eleje
A maglev technológia lényege, hogy a vasúti járművet kerekek helyett elektromágnesekkel szerelik fel. A pálya szintén elektromágnesekből áll, így vonatot a két ellentétes töltés miatt keletkező mágneses mező tartja a "nyomvonalon".
A személykocsik belülről
Hét évvel ezelőtt, az MLX01 típusú mágneses lebegtetésű japán vonat 581 km/h sebességgel új csúcsot és Guinness világrekordot állított fel.
Forrás
Szerző: Hegyi AttilaTéma: [2010.11.14] Utazás 500 km/h felett
|
|
Kati-chan írta: A kérdésem csak az lenne: hatással lesz a mágnes a telefonokra, vagy bármilyen elektromos szerkentyűkre? |
|
2010.11.15 10:10 00 / | |
|
|
Gyerekek, ha jól tudom, menetrendszerűen csak távol-keleten járnak ilyen csodavonatok, nemhogy Magyarországon, de Európában sehol nincs ilyen (kivéve talán a germán tesztpályát). Ázsiában is csak egyes viszonylag (az országok méreteit figyelembe véve) rövidke szakaszokon lehet így utazni. Lehet, hogy az üzemeltetése olcsóbb, de a kivitelezés biztosan a többszöröse mint a hagyományos kavicságyas vasútvonalé. Továbbá a vasútra ne csak mint személyszállítás gondoljatok, rendes bevétel mindig a teherfuvarozásból volt a MÁV-nak is, el is kellett adni a mávcargót :-/. Nem hiszem, hogy több100 tonnákat is olyan könnyű lenne mágnesesen lebegtetni, mint ezeket a személyvagonokat. Egy ilyen maglev vonalat, csak azért hogy a magyar polgár gyorsan és kulturáltan tudjon utazni, nem fognak építeni mostanában sajnos... Én még így is szerencsésnek vallhatom magam, mert naponta láthatok Railjet-et Vagy ha kibírok 20 kilométert a szintén nemolyanrossz elővárosi "delfin" vonaton, akkor akár utazhatok is a Railjettel
edit: most gugliztam ki, a Wiki szerint is csak a shanghai, és a germán emslandbani tesztpálya van |
|
2010.11.15 10:58 / utoljára módosítva: 2010.11.15 11:02 00 / | |
|
|
Ha már a 0-ás sorozat 500 km/h-t fog tudni, akkor a 2-3-asnál el lehet felejteni a személyszállító repülést.
|
|
2010.11.15 11:32 00 / | |
|
|
riczsilver írta: Ayameru írta: Itthon ilyeneket miért nem találnak ki?jah és ha igy lenne bárhol lakhatnál magyarországon és bárhol dolgozhatnál ahol akarsz nincs helyhez kötödség jobb munka lehetöségek több felelöség teljesebb ember férne felelös pozicióba persze hogy nem akarna senki se ilyet magyarországon a felső tizezerböl... |
|
2010.11.15 12:13 00 / | |
|
|
http://hu.wikipedia.org/wiki/TGV
ÉN MÁR UTAZTAM ILYEN SZUPER VONATTAL ÉS SZUPER MÁRMINT ITT PÁRIZS -> LONDON |
|
2010.11.16 0:11 / utoljára módosítva: 2010.11.16 0:14 00 / | |
|
|
Én utaztam Shinkansen-nel, az is szuper volt.
De sem a TGV, sem az nem MAGLEV típusu szerelvény, hanem sínen, kerekeken közlekedik. "Csak" gyorsan. |
|
2010.11.16 3:29 00 / | |
|
|
én most mentem a sanghaji maglevvel, az penge, de csak 400-al vánszorog, igaz sín nincs.
viszont a környéken van sima, sínes "elővárosi" (3-400km-es környék) vonatrendszer, hagyományos pályán, azok elég jók. 300km, 40 perc. |
|
2010.11.16 20:47 00 / | |
|
|
Remélem addig versenyeznek, míg a japán pálya elér idáig, és pár óra alatt oda lehet majd jutni. Reális esély nincs rá, de egy aranyhalat elhasználnék az ügy érdekében.
|
|
2010.11.18 2:01 00 / | |
|
|
riczsilver írta: HigeoMew írta: Ugyan már még azt a nyamvadt 3as metrót sem bírják építeni, nemhogy még egy ennyire korszerű technológiával megáldottat...X-Tom írta: Mo.-n azért mennek ilyen lassan a vonatok, hogy megőrizzük a nagy ország látszatát.. Ez van..Az észak-déli (3-as, kék) metrót eredetileg Ferihegy és Káposztásmegyerig tervezték, csak szokás szerint félbehagyták. Magyarországon meg nincs értelme ilyen vonatnak, mire elérné az utazósebességet, fékezhet is. Na meg az aktuális vezérkar erősen közút párti, a vasút csak nyűg a hátukon. |
|
2010.11.18 22:30 00 / | |
|
|
Tormentor01 írta: Remélem addig versenyeznek, míg a japán pálya elér idáig, és pár óra alatt oda lehet majd jutni.Ricz, ez a vonat nem a közúti, hanem a repülőgépes személyszállítás konkurenciája lenne. Mondjuk, ha ugyanannyi idő alatt tenné meg a Bécs-Bp. utat, mint a repcsi. 55 perc. És nem késne... |
|
2010.11.19 2:47 00 / |