Az L0 makettje
A mágneses pályán lebegő új szuperexpressz szerelvény hossza a jelenleg közlekedő shinkansen vonatokénak mintegy harmada lesz csak. Egy kocsiba 68 ülőhelyet terveznek, ezeket 17 sorban rendezik el. Az utasokra a kényelem mellett igazi száguldás is vár: az L0 maglev vonat sebessége út közben elérheti az 550 km/órát.
A motorvonat eleje
A maglev technológia lényege, hogy a vasúti járművet kerekek helyett elektromágnesekkel szerelik fel. A pálya szintén elektromágnesekből áll, így vonatot a két ellentétes töltés miatt keletkező mágneses mező tartja a "nyomvonalon".
A személykocsik belülről
Hét évvel ezelőtt, az MLX01 típusú mágneses lebegtetésű japán vonat 581 km/h sebességgel új csúcsot és Guinness világrekordot állított fel.
Forrás
Szerző: Hegyi AttilaTéma: [2010.11.14] Utazás 500 km/h felett
|
|
Hát igen! XD Mo enyire képes.
Hát szerintem ne várd meg míg eljut hozzánk az a fajta vasútvonal XD egy csöppet akkor már nem fog érdekelni a sebesség Utazzunk Japánba MOST |
|
2010.11.14 18:58 00 / | |
Offline
|
|
HigeoMew írta: De felmerül bennem egy kérdés. 500km/h-s sebesség nem passzírozza az embert a székbe?Edit: közben megnéztem a Föld szökési sebességét (amekkora sebesség kell a gravitáció leküzdéséhez és az égitest elhagyásához), ami 11,19 km/s ami több mint 40000 km/h. De a legtöbb repülő is gyorsabban megy, és ott is csak le/felszállásnál érzed igazából. Mint a liftben. |
|
2010.11.14 19:05 / utoljára módosítva: 2010.11.14 19:09 00 / | |
|
|
A kérdésem csak az lenne: hatással lesz a mágnes a telefonokra, vagy bármilyen elektromos szerkentyűkre?
|
|
2010.11.14 19:16 00 / | |
|
|
Szép vonat. Mire nálunk hasonló vonat lesz, addigra az Etiópok vagy a Kenyaiak már űrhajóval fognak járni. Japánban pedig bevezetik a menetrend szerinti teleportot. Itt olcsóbb kilopni a pénzt mindenből, mint felépíteni bármi használhatót. Pedig jó lenne hasonló vonaton utazni.
|
|
2010.11.14 19:21 00 / | |
Offline
|
|
hát reméljük hogy ebben a században legalább 1 vonal lesz ennek a vasúttípusnak. Azért érdekel mennyire földrengés biztos a talapzata a pilléreknek/tartóoszlopoknak...
|
|
2010.11.14 20:10 00 / | |
|
|
Hát ilyen MO-n csak akkor lesz, ha piros hó fog esni Soha Ami elég szomorú... :/
|
|
2010.11.14 20:20 00 / | |
|
|
itthon a sínek rossz állapota miatt még annyival sem tudnak menni ezek a szerelvények, amennyivel tudnának
|
|
2010.11.14 21:33 00 / | |
|
|
torcipepe: Igen, sok vonatunk van már, ami elég jó (pl. Desiro, Railjet, Euregio), de egyszerűen a sínek miatt ennyire kevés a sebességük. El kell fogadni, hogy nem csak a vonatok a rosszak, a sínek még rosszabbak...
|
|
2010.11.14 22:21 00 / | |
|
|
HigeoMew írta: De felmerül bennem egy kérdés. 500km/h-s sebesség nem passzírozza az embert a székbe?Nálam garantál lenne a rosszullét |
|
2010.11.14 22:48 00 / | |
|
|
Itt is építhetnének hasonló vonatokat, és vasútvonalakat. Hatalmas beruházás lenne, de rengeteg embernek adna munkát. A vasútvonal kiépítése, vonatok összeszerelése, Üzemeltetése. Csak az építés vagy 1000 embernek adna munkát. Ott van a vasúti szerelvény legyártása. Beindulna a haldokló gépgyártás. 2-3 kormányzati beruházás árából ki lehetne hozni legalább a kezdést. Mivel a munkások így többet költenének, járulékok formájában sok pénz azonnal visszajönne. Ilyen vonatokon szívesebben utaznának az emberek, mert gyorsabb lenne mint kocsival, így jegybevétel is jelentősebb lenne. Nem lennének a folyamatos késések, gyors lenne az utazás, így megnőne a belföldi utazások, kirándulások száma. Ez is bevétel lenne.
De itt jók a mostani vonatok, amikre épp eszű ember nem hajlandó felszállni, ha nem muszáj. Munkahelyeket meg ugye könnyebb ígérni, mint létrehozni. |
|
2010.11.14 23:04 00 / |