ONE rendhagyóan megfordította a szokásos formulát és csavart egyet a megszokott "gyenge főszereplő erőssé válása" történeten. Itt főszereplőnk célja, hogy kihívást találjon az életében, minután olyan erőssé vált, hogy minden gonosztevőt és szörnyet képes csupán egyetlen ütéssel elpusztítani.
Ez a cél elsőre olvasva talán nem tűnik túl érdekesnek, de mégis nézők sokaságát vonzotta a képernyők elé, aminek két fő oka van.
Az egyik a történetvezetés, amiben a szereplők perspektívájának eltéréséből adódó komikum áll a középpontban. A másik pedig a lélegzetelállító animáció, ami rendkívül élvezetessé teszi a harcjeleneteket, amikből bőven akad a történetben.
Az első évad lezárultával mindenki tűkön ülve várta, hogy mikor jelentik be a második évadát ennek a sokak által imádott sorozatnak, ami 2017-ben meg is történt.
Az egyetlen bökkenő az volt, hogy a korábbi Madhouse helyett a J.C. Staff vette át a stafétát az animáció terén. A hír hallatán sokan felkapták a fejüket és kétségüket fejezték ki, mivel félő volt, hogy Saitama kalandjai nem a megszokott minőséggel térnek vissza.
2019 márciusában aztán végre megérkezett az első előzetes, aminek láttán azok, akik korábban kétségüket fejeztek ki, csak még inkább aggódni kezdtek, mivel a trailer valóban nem hozta a szokásos szintet.
A kisfilmben két dolog szúrt sokaknak szemet: a Genos és más karakterek egyértelmű átdizájnolása, kevesebb részlettel, valamint a Saitama mozgásának meganimálásakor használt igen alacsony framerate.
Mivel egy előzetesről beszélünk, így sokan gondolták, hogy ezek a jelenetek azok, amik meghatározzák majd a kész sorozat minőségét is. Amiben végül igazuk lett.
![Kép helye]()
![Kép helye]()
Az első rész tele volt fura kameraszögekkel, akárcsak az előzetes, valamint nagyon sok állóképet használtak a megszokott, kreatív és dinamikus animáció helyett, ami miatt annyian megszerették az első évadot. Az ütések súlya, amik az első évadban akkora erővel bírtak, elvesztek, és rendkívül sok vágással lettek helyettesítve, akárcsak a Hollywoodi akciófilmek. Amikor becsapódna egy ütés, vágás következik és már csak az ütés eredményét látjuk, vagy az ütés okozta füstfelhőt.
Egy dolgot érdemes leszögezni: a jobb animációért nem a Madhouse a felelős, illetve a viszonyítottan rosszabbért sem a J.C. Staff. A változásnak nem a stúdió az oka, hanem a személyzet.
Az animáció minőségének romlása elsősorban az első évad rendezőjének Shingo Natsumenak (Gurren Lagann, Welcome to the NHK, Space Dandy) távozására vezethető vissza.
Mivel egy híres rendezőről beszélünk, sok nagyszerű projekttel a repertoárjában, sokan akarnak vele dolgozni és a neve egy húzónév az iparban. Az első évad rendezésekor tehát rendkívül sok kiváló animátor csatlakozott a projektjéhez, valamint állítólag a rendező sok korábbi szívességet is behajtott, hogy az animáció a lehető legjobb legyen.
Bár a One Punch Man (továbbiakban OPM) egy Madhouse projekt volt, alig dolgozott rajta Madhouse animátor, ehelyett sok freelancer animátort alkalmaztak a rendező hatására.
Többek között a személyzet tagja volt Shuuei Handa, az effekt szakértő, aki a 7. és 12. részek ikonikus harcjeleneteit tette felejthetetlenné, a Trigger Stúdió Sushio-ja, aki a karakterárnyékolás mestere, valamint nincs feltüntetve, de a Bones stúdió Yutaka Nakamura-jának jellegzetes stílusa is felismerhető a 12. részben (az impact frame-ek és a kockára bomlás)
![Kép helye]()
Az első évad költségvetése teljesen átlagos volt az iparban, így a személyzet elsősorban a projekt iránti odaadás miatt volt képes ilyet alkotni, mivel több pénzt nem kaptak érte. Azonban a pénzügyi helyzet a második évadra sem változott, és mivel Natsumét leváltotta Chikara Sakurai (Majimoji Rurumo, Naruto filmek: The Successor of the Fire's Will, The Lost Tower, Blood prison), akinek a hírneve nem vetekszik elődjéével, így minden animátor, aki Natsume miatt volt ott, elpártolt a projekttől.
Nem csak animátorok, hanem más stábtagok is elhagyták a projektet, amire visszavezethető az új karakter és színdizájn is.
A távozás oka valószínüleg időhiány volt, más projektek miatt. A rendező dolgozott a 2017-es ACCA: 13-Territory Inspection Dept.-en és a 2019-es Boogiepop and Others-en is, így be volt táblázva a munkaideje.
Amikor elment, magával vitte a személyzetét, ami a Boogiepop készítőinek tanulmányozásával is egyértelművé válik, ugyanis egy jelentős részük szerepel a stáblistában.
Mivel az OPM egy igen népszerű anime volt, ezért vállalták a kockázatot, hogy inkább egy másik stúdióval, de folytatják a történetet, hogy ne kelljen tovább váratni a rajongókat. Egy anime, ami ilyen népszerűségnek örvend, már az első évadával hatalmas rajongótábort és pénzt tud megmozgatni, ha folyamatosan tudnak hozzá részeket gyártani, ám ha a részek, vagy évadok elmaradnak, akkor a nézettség az idő múltával arányosan csökken.
Négy év telt el az első évad óta és akárcsak az Attack on Titan esetében, itt is megcsappanhat a nézettség, ha sokáig nincs folytatás.
Az AoT esetében bekövetkezett hat év várakozás alatt, a nézőtábor 2/3-a elpártolt a sorozattól, ami igen nagy pénzkiesést okozhat a stúdiónak. Mivel nem akarták, hogy az OPM is az AoT sorsára jusson, így vállalták a kockázatot azzal, hogy egy új embert tettek a rendezői székbe.
A történet természetesen ugyanaz marad, így csak az animáció változik. Sajnálatos, hogy a második évadra nem sikerült megtartani a tehetséges Natsumét és csapatát, ám a rendezők cseréje igen gyakori az iparban, mivel a cégek jobban érdekli a folyamatos márka megjelenés, mint a minőség.
Természetesen az első évad személyzetének nagy része megmaradt, így a látványon kívüli részekért felelős személyzet majdnem változatlan. A JAM Project, ami az első évad openingjéért felelős, valamint az első évad zeneszerzője (Makoto Miyazaki) és forgatókönyvírója (Tomohiro Suzuki) is maradt.
A történet tanulsága tehát, hogy a cégek csak annyira jók, mint az emberek, akik benne dolgoznak. Minden stúdiónak vannak jobb, és rosszabb projektjei, így nem érdemes csak a névre alapozni a döntésünket. Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy egy érkező animénél mire lehet számítani, érdemes a stáblistát is nézni, nem csak a stúdió nevét.
Forrás: Youtube
Ez a cél elsőre olvasva talán nem tűnik túl érdekesnek, de mégis nézők sokaságát vonzotta a képernyők elé, aminek két fő oka van.
Az egyik a történetvezetés, amiben a szereplők perspektívájának eltéréséből adódó komikum áll a középpontban. A másik pedig a lélegzetelállító animáció, ami rendkívül élvezetessé teszi a harcjeleneteket, amikből bőven akad a történetben.
Az első évad lezárultával mindenki tűkön ülve várta, hogy mikor jelentik be a második évadát ennek a sokak által imádott sorozatnak, ami 2017-ben meg is történt.
Az egyetlen bökkenő az volt, hogy a korábbi Madhouse helyett a J.C. Staff vette át a stafétát az animáció terén. A hír hallatán sokan felkapták a fejüket és kétségüket fejezték ki, mivel félő volt, hogy Saitama kalandjai nem a megszokott minőséggel térnek vissza.
2019 márciusában aztán végre megérkezett az első előzetes, aminek láttán azok, akik korábban kétségüket fejeztek ki, csak még inkább aggódni kezdtek, mivel a trailer valóban nem hozta a szokásos szintet.
A kisfilmben két dolog szúrt sokaknak szemet: a Genos és más karakterek egyértelmű átdizájnolása, kevesebb részlettel, valamint a Saitama mozgásának meganimálásakor használt igen alacsony framerate.
Mivel egy előzetesről beszélünk, így sokan gondolták, hogy ezek a jelenetek azok, amik meghatározzák majd a kész sorozat minőségét is. Amiben végül igazuk lett.
1. évad
2. évad
2. évad
Az első rész tele volt fura kameraszögekkel, akárcsak az előzetes, valamint nagyon sok állóképet használtak a megszokott, kreatív és dinamikus animáció helyett, ami miatt annyian megszerették az első évadot. Az ütések súlya, amik az első évadban akkora erővel bírtak, elvesztek, és rendkívül sok vágással lettek helyettesítve, akárcsak a Hollywoodi akciófilmek. Amikor becsapódna egy ütés, vágás következik és már csak az ütés eredményét látjuk, vagy az ütés okozta füstfelhőt.
De egész pontosan mi történt? Miért lett ilyen az animáció?
Shingo Natsume
Az animáció minőségének romlása elsősorban az első évad rendezőjének Shingo Natsumenak (Gurren Lagann, Welcome to the NHK, Space Dandy) távozására vezethető vissza.
Mivel egy híres rendezőről beszélünk, sok nagyszerű projekttel a repertoárjában, sokan akarnak vele dolgozni és a neve egy húzónév az iparban. Az első évad rendezésekor tehát rendkívül sok kiváló animátor csatlakozott a projektjéhez, valamint állítólag a rendező sok korábbi szívességet is behajtott, hogy az animáció a lehető legjobb legyen.
Bár a One Punch Man (továbbiakban OPM) egy Madhouse projekt volt, alig dolgozott rajta Madhouse animátor, ehelyett sok freelancer animátort alkalmaztak a rendező hatására.
Többek között a személyzet tagja volt Shuuei Handa, az effekt szakértő, aki a 7. és 12. részek ikonikus harcjeleneteit tette felejthetetlenné, a Trigger Stúdió Sushio-ja, aki a karakterárnyékolás mestere, valamint nincs feltüntetve, de a Bones stúdió Yutaka Nakamura-jának jellegzetes stílusa is felismerhető a 12. részben (az impact frame-ek és a kockára bomlás)
Shuuei Handa kitett magáért ennél a jelenetnél
Sushio jellegzetes árnyékolási stílusa
Yutaka Nakamura jellegzetes stílusa
De ha csak ennyiből állna egy jobb minőségű sorozat megalkotása, akkor miért nem lehet áthozni az animátorokat?
Az első évad költségvetése teljesen átlagos volt az iparban, így a személyzet elsősorban a projekt iránti odaadás miatt volt képes ilyet alkotni, mivel több pénzt nem kaptak érte. Azonban a pénzügyi helyzet a második évadra sem változott, és mivel Natsumét leváltotta Chikara Sakurai (Majimoji Rurumo, Naruto filmek: The Successor of the Fire's Will, The Lost Tower, Blood prison), akinek a hírneve nem vetekszik elődjéével, így minden animátor, aki Natsume miatt volt ott, elpártolt a projekttől.
Nem csak animátorok, hanem más stábtagok is elhagyták a projektet, amire visszavezethető az új karakter és színdizájn is.
Miért hagyta ott Natsume a projektet?
Amikor elment, magával vitte a személyzetét, ami a Boogiepop készítőinek tanulmányozásával is egyértelművé válik, ugyanis egy jelentős részük szerepel a stáblistában.
Mivel az OPM egy igen népszerű anime volt, ezért vállalták a kockázatot, hogy inkább egy másik stúdióval, de folytatják a történetet, hogy ne kelljen tovább váratni a rajongókat. Egy anime, ami ilyen népszerűségnek örvend, már az első évadával hatalmas rajongótábort és pénzt tud megmozgatni, ha folyamatosan tudnak hozzá részeket gyártani, ám ha a részek, vagy évadok elmaradnak, akkor a nézettség az idő múltával arányosan csökken.
Az AoT esetében bekövetkezett hat év várakozás alatt, a nézőtábor 2/3-a elpártolt a sorozattól, ami igen nagy pénzkiesést okozhat a stúdiónak. Mivel nem akarták, hogy az OPM is az AoT sorsára jusson, így vállalták a kockázatot azzal, hogy egy új embert tettek a rendezői székbe.
A történet természetesen ugyanaz marad, így csak az animáció változik. Sajnálatos, hogy a második évadra nem sikerült megtartani a tehetséges Natsumét és csapatát, ám a rendezők cseréje igen gyakori az iparban, mivel a cégek jobban érdekli a folyamatos márka megjelenés, mint a minőség.
Természetesen az első évad személyzetének nagy része megmaradt, így a látványon kívüli részekért felelős személyzet majdnem változatlan. A JAM Project, ami az első évad openingjéért felelős, valamint az első évad zeneszerzője (Makoto Miyazaki) és forgatókönyvírója (Tomohiro Suzuki) is maradt.
A történet tanulsága tehát, hogy a cégek csak annyira jók, mint az emberek, akik benne dolgoznak. Minden stúdiónak vannak jobb, és rosszabb projektjei, így nem érdemes csak a névre alapozni a döntésünket. Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy egy érkező animénél mire lehet számítani, érdemes a stáblistát is nézni, nem csak a stúdió nevét.

Téma: [2019.05.05] Mi hiányzik a OPM második évadából?
Offline
|
|
![]()
Igazából nincs olyan óriási különbség, az első évad szebb volt, de nekem kevésbé emlékeztetett a forrásra, egyszerűen nem volt meg az a jellegzetes humora, ami miatt szerintem népszerű volt, vagy legalábbis nem jött át. Itt kicsit rondább, de a humor része szerintem jobb, szal azt mondom egál, nekem nem hiányzik a régi rendező. Azt sem értem miért annyira felkapott, a Boogiepop sem volt egy nagy durranás. kifejezetten kipukkant a felére.
Az utsó bekezdés meg szerintem nem logikus, ugyanis igenis érdemes a stúdió nevére alapozni, alapjában véve a stúdiónak vannak bejáratott külsős emberei, fix emberei és még ha változnak is részben, az törzsgárda azért nagyrészt ugyanaz marad, ahogy emlitve is van. Persze nem kőbe vésett az egész, mivel szerencsére cserélődnek az emberek, középszerű emberkék helyére jöhetnek húzó emberek, viszont ez hosszabb távon mutat csak javulást. Az meg hogy a cégek annyira jók, mint az emberek, akik benne dolgoznak, szerintem eddig is logikus volt mindenki számára, csak hát egy céget könnyebb követni, mint a temérdek dolgozóját, plusz igazából a dolgozók határozzák meg a cég képét, szal nincs ezzel szerintem nagy gond. |
|
2019.05.05 20:57 / utoljára módosítva: 2019.05.05 21:11
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
pont ugyanolyan mint az első évad, ráadásul pont ott folytatódik a történet ahol abba maradt!
|
|
2019.05.05 21:17
1![]() ![]() |
|
![]() |
Offline
|
![]()
Teljesen korrekt cikk, köszi! Nem hibáztat, nem mutogat, nem ítélkezik, vagy mocskolódik, hanem felvázolja a nézőpontokat mindkét oldalról. Szuper lett!
|
|
2019.05.05 23:11 / utoljára módosítva: 2019.05.05 23:12
0![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]()
Örülök, ha tetszett a cikk és nem fikázásnak jött át, mert nem az volt a cél, természetesen.
![]() Attól, hogy ilyennek látom az animációt, még nézni fogom, mert a sztori attól még érdekel. ![]() |
|
2019.05.06 10:15
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Valahogy én is így éreztem, ami a hiányosságokat illeti.
|
|
2019.05.06 12:21
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Madhouse.
|
|
2019.05.06 13:36
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Nekem semmi bajom a grafikával. Inkább az a "furcsa" hogy eltűnt az epizódikusság. Az első évadban egy történet sem tartott 2 résznél tovább. Itt mintha már egy folyamatos cselekmény lenne. Igaz ez meg nem a készítők dolga, hanem a mangáé.
|
|
2019.05.06 14:01
0![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() Red Tiger írta: Nekem semmi bajom a grafikával. Inkább az a "furcsa" hogy eltűnt az epizódikusság. Az első évadban egy történet sem tartott 2 résznél tovább. Itt mintha már egy folyamatos cselekmény lenne. Igaz ez meg nem a készítők dolga, hanem a mangáé.Az első évad epizódikusságának az volt a szerepe, hogy bemutassa, hogy Saitama számára mennyire mindegy, hogy milyen erősek a szörnyek, mert úgyis egy ütés az összes. Akkor még azt sem tudtuk, hogy vannak egyáltalán fenyegetettségi szintek, így nincsenek bekategorizálva sem, csak jönnek-mennek, epizodikusan, ami elég jól érezteti Saitama monoton életét, szerintem. Erre tökéletesen jó volt az a formula, amiben csak egy körülbelüli átfogó sztorit kaptunk a harcok mellett és szép lassan ismerjük meg a vele a világot, akár csak Saitama, aki kb telibesz*r mindent, amíg nem találkozik Genossal. ![]() Szerintem, onanntól, hogy elkezdődik a "Hős szervezet" sztori, már jobban áll a sorozatnak, hogy összefüggő története van, mint hogy marad az "egy rész, egy ütés" felállás, mivel már minden fenyegfetettségi szintet végigzongoráztunk az első évadban. |
|
2019.05.06 14:24 / utoljára módosítva: 2019.05.06 14:25
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
A grafika miatt meg nem aggódom. Rosszabb mint az előző? Nekem nem tünt fel, de ha kicsit rosszabb is, nem érdekel. ha zt mondták volna hogy választhatok a kicsit gyengébb grafika most és a kicsit jobb grafika 5-6 év múlva között én a mostot választom. A feliratokkal is így vagyok. Nem várok arra, hogy egy csapat MAJD kiad egy csili vili hibátlan fordítást 5 év múlva, hanem megnézem most. Vannak benne hibák, és nem tökéletes, de 5 év múlva már érdekelni sem fog. Tehát jól tették szerintem hogy kiadták mással.
|
|
2019.05.06 15:41
0![]() ![]() |
|
Offline
|
|
![]()
Madhouse most csinálná akkor sem lenne jobb. Nekik már végük van, Boogiepop animálása is borzalmas volt és ami most megy a tavaszi szezonban az meg egyenesen okádék. (Overlord 2-3 at már nem is említem) J-staf tömeggyáros stúdió, jó esetben középszinten animál, de inkább lejjebb ha nem fontos nekik a projekt. (Date a Live 3)
Mappa, Bones, Wit tud tudta volna 200%-ra megdobni az animációt. (Uffotablet már nem is említem mert az más szint..) |
|
2019.05.06 15:41
2![]() ![]() |