ONE rendhagyóan megfordította a szokásos formulát és csavart egyet a megszokott "gyenge főszereplő erőssé válása" történeten. Itt főszereplőnk célja, hogy kihívást találjon az életében, minután olyan erőssé vált, hogy minden gonosztevőt és szörnyet képes csupán egyetlen ütéssel elpusztítani.
Ez a cél elsőre olvasva talán nem tűnik túl érdekesnek, de mégis nézők sokaságát vonzotta a képernyők elé, aminek két fő oka van.
Az egyik a történetvezetés, amiben a szereplők perspektívájának eltéréséből adódó komikum áll a középpontban. A másik pedig a lélegzetelállító animáció, ami rendkívül élvezetessé teszi a harcjeleneteket, amikből bőven akad a történetben.
Az első évad lezárultával mindenki tűkön ülve várta, hogy mikor jelentik be a második évadát ennek a sokak által imádott sorozatnak, ami 2017-ben meg is történt.
Az egyetlen bökkenő az volt, hogy a korábbi Madhouse helyett a J.C. Staff vette át a stafétát az animáció terén. A hír hallatán sokan felkapták a fejüket és kétségüket fejezték ki, mivel félő volt, hogy Saitama kalandjai nem a megszokott minőséggel térnek vissza.
2019 márciusában aztán végre megérkezett az első előzetes, aminek láttán azok, akik korábban kétségüket fejeztek ki, csak még inkább aggódni kezdtek, mivel a trailer valóban nem hozta a szokásos szintet.
A kisfilmben két dolog szúrt sokaknak szemet: a Genos és más karakterek egyértelmű átdizájnolása, kevesebb részlettel, valamint a Saitama mozgásának meganimálásakor használt igen alacsony framerate.
Mivel egy előzetesről beszélünk, így sokan gondolták, hogy ezek a jelenetek azok, amik meghatározzák majd a kész sorozat minőségét is. Amiben végül igazuk lett.
![Kép helye]()
![Kép helye]()
Az első rész tele volt fura kameraszögekkel, akárcsak az előzetes, valamint nagyon sok állóképet használtak a megszokott, kreatív és dinamikus animáció helyett, ami miatt annyian megszerették az első évadot. Az ütések súlya, amik az első évadban akkora erővel bírtak, elvesztek, és rendkívül sok vágással lettek helyettesítve, akárcsak a Hollywoodi akciófilmek. Amikor becsapódna egy ütés, vágás következik és már csak az ütés eredményét látjuk, vagy az ütés okozta füstfelhőt.
Egy dolgot érdemes leszögezni: a jobb animációért nem a Madhouse a felelős, illetve a viszonyítottan rosszabbért sem a J.C. Staff. A változásnak nem a stúdió az oka, hanem a személyzet.
Az animáció minőségének romlása elsősorban az első évad rendezőjének Shingo Natsumenak (Gurren Lagann, Welcome to the NHK, Space Dandy) távozására vezethető vissza.
Mivel egy híres rendezőről beszélünk, sok nagyszerű projekttel a repertoárjában, sokan akarnak vele dolgozni és a neve egy húzónév az iparban. Az első évad rendezésekor tehát rendkívül sok kiváló animátor csatlakozott a projektjéhez, valamint állítólag a rendező sok korábbi szívességet is behajtott, hogy az animáció a lehető legjobb legyen.
Bár a One Punch Man (továbbiakban OPM) egy Madhouse projekt volt, alig dolgozott rajta Madhouse animátor, ehelyett sok freelancer animátort alkalmaztak a rendező hatására.
Többek között a személyzet tagja volt Shuuei Handa, az effekt szakértő, aki a 7. és 12. részek ikonikus harcjeleneteit tette felejthetetlenné, a Trigger Stúdió Sushio-ja, aki a karakterárnyékolás mestere, valamint nincs feltüntetve, de a Bones stúdió Yutaka Nakamura-jának jellegzetes stílusa is felismerhető a 12. részben (az impact frame-ek és a kockára bomlás)
![Kép helye]()
Az első évad költségvetése teljesen átlagos volt az iparban, így a személyzet elsősorban a projekt iránti odaadás miatt volt képes ilyet alkotni, mivel több pénzt nem kaptak érte. Azonban a pénzügyi helyzet a második évadra sem változott, és mivel Natsumét leváltotta Chikara Sakurai (Majimoji Rurumo, Naruto filmek: The Successor of the Fire's Will, The Lost Tower, Blood prison), akinek a hírneve nem vetekszik elődjéével, így minden animátor, aki Natsume miatt volt ott, elpártolt a projekttől.
Nem csak animátorok, hanem más stábtagok is elhagyták a projektet, amire visszavezethető az új karakter és színdizájn is.
A távozás oka valószínüleg időhiány volt, más projektek miatt. A rendező dolgozott a 2017-es ACCA: 13-Territory Inspection Dept.-en és a 2019-es Boogiepop and Others-en is, így be volt táblázva a munkaideje.
Amikor elment, magával vitte a személyzetét, ami a Boogiepop készítőinek tanulmányozásával is egyértelművé válik, ugyanis egy jelentős részük szerepel a stáblistában.
Mivel az OPM egy igen népszerű anime volt, ezért vállalták a kockázatot, hogy inkább egy másik stúdióval, de folytatják a történetet, hogy ne kelljen tovább váratni a rajongókat. Egy anime, ami ilyen népszerűségnek örvend, már az első évadával hatalmas rajongótábort és pénzt tud megmozgatni, ha folyamatosan tudnak hozzá részeket gyártani, ám ha a részek, vagy évadok elmaradnak, akkor a nézettség az idő múltával arányosan csökken.
Négy év telt el az első évad óta és akárcsak az Attack on Titan esetében, itt is megcsappanhat a nézettség, ha sokáig nincs folytatás.
Az AoT esetében bekövetkezett hat év várakozás alatt, a nézőtábor 2/3-a elpártolt a sorozattól, ami igen nagy pénzkiesést okozhat a stúdiónak. Mivel nem akarták, hogy az OPM is az AoT sorsára jusson, így vállalták a kockázatot azzal, hogy egy új embert tettek a rendezői székbe.
A történet természetesen ugyanaz marad, így csak az animáció változik. Sajnálatos, hogy a második évadra nem sikerült megtartani a tehetséges Natsumét és csapatát, ám a rendezők cseréje igen gyakori az iparban, mivel a cégek jobban érdekli a folyamatos márka megjelenés, mint a minőség.
Természetesen az első évad személyzetének nagy része megmaradt, így a látványon kívüli részekért felelős személyzet majdnem változatlan. A JAM Project, ami az első évad openingjéért felelős, valamint az első évad zeneszerzője (Makoto Miyazaki) és forgatókönyvírója (Tomohiro Suzuki) is maradt.
A történet tanulsága tehát, hogy a cégek csak annyira jók, mint az emberek, akik benne dolgoznak. Minden stúdiónak vannak jobb, és rosszabb projektjei, így nem érdemes csak a névre alapozni a döntésünket. Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy egy érkező animénél mire lehet számítani, érdemes a stáblistát is nézni, nem csak a stúdió nevét.
Forrás: Youtube
Ez a cél elsőre olvasva talán nem tűnik túl érdekesnek, de mégis nézők sokaságát vonzotta a képernyők elé, aminek két fő oka van.
Az egyik a történetvezetés, amiben a szereplők perspektívájának eltéréséből adódó komikum áll a középpontban. A másik pedig a lélegzetelállító animáció, ami rendkívül élvezetessé teszi a harcjeleneteket, amikből bőven akad a történetben.
Az első évad lezárultával mindenki tűkön ülve várta, hogy mikor jelentik be a második évadát ennek a sokak által imádott sorozatnak, ami 2017-ben meg is történt.
Az egyetlen bökkenő az volt, hogy a korábbi Madhouse helyett a J.C. Staff vette át a stafétát az animáció terén. A hír hallatán sokan felkapták a fejüket és kétségüket fejezték ki, mivel félő volt, hogy Saitama kalandjai nem a megszokott minőséggel térnek vissza.
2019 márciusában aztán végre megérkezett az első előzetes, aminek láttán azok, akik korábban kétségüket fejeztek ki, csak még inkább aggódni kezdtek, mivel a trailer valóban nem hozta a szokásos szintet.
A kisfilmben két dolog szúrt sokaknak szemet: a Genos és más karakterek egyértelmű átdizájnolása, kevesebb részlettel, valamint a Saitama mozgásának meganimálásakor használt igen alacsony framerate.
Mivel egy előzetesről beszélünk, így sokan gondolták, hogy ezek a jelenetek azok, amik meghatározzák majd a kész sorozat minőségét is. Amiben végül igazuk lett.
1. évad
2. évad
2. évad
Az első rész tele volt fura kameraszögekkel, akárcsak az előzetes, valamint nagyon sok állóképet használtak a megszokott, kreatív és dinamikus animáció helyett, ami miatt annyian megszerették az első évadot. Az ütések súlya, amik az első évadban akkora erővel bírtak, elvesztek, és rendkívül sok vágással lettek helyettesítve, akárcsak a Hollywoodi akciófilmek. Amikor becsapódna egy ütés, vágás következik és már csak az ütés eredményét látjuk, vagy az ütés okozta füstfelhőt.
De egész pontosan mi történt? Miért lett ilyen az animáció?
Shingo Natsume
Az animáció minőségének romlása elsősorban az első évad rendezőjének Shingo Natsumenak (Gurren Lagann, Welcome to the NHK, Space Dandy) távozására vezethető vissza.
Mivel egy híres rendezőről beszélünk, sok nagyszerű projekttel a repertoárjában, sokan akarnak vele dolgozni és a neve egy húzónév az iparban. Az első évad rendezésekor tehát rendkívül sok kiváló animátor csatlakozott a projektjéhez, valamint állítólag a rendező sok korábbi szívességet is behajtott, hogy az animáció a lehető legjobb legyen.
Bár a One Punch Man (továbbiakban OPM) egy Madhouse projekt volt, alig dolgozott rajta Madhouse animátor, ehelyett sok freelancer animátort alkalmaztak a rendező hatására.
Többek között a személyzet tagja volt Shuuei Handa, az effekt szakértő, aki a 7. és 12. részek ikonikus harcjeleneteit tette felejthetetlenné, a Trigger Stúdió Sushio-ja, aki a karakterárnyékolás mestere, valamint nincs feltüntetve, de a Bones stúdió Yutaka Nakamura-jának jellegzetes stílusa is felismerhető a 12. részben (az impact frame-ek és a kockára bomlás)
Shuuei Handa kitett magáért ennél a jelenetnél
Sushio jellegzetes árnyékolási stílusa
Yutaka Nakamura jellegzetes stílusa
De ha csak ennyiből állna egy jobb minőségű sorozat megalkotása, akkor miért nem lehet áthozni az animátorokat?
Az első évad költségvetése teljesen átlagos volt az iparban, így a személyzet elsősorban a projekt iránti odaadás miatt volt képes ilyet alkotni, mivel több pénzt nem kaptak érte. Azonban a pénzügyi helyzet a második évadra sem változott, és mivel Natsumét leváltotta Chikara Sakurai (Majimoji Rurumo, Naruto filmek: The Successor of the Fire's Will, The Lost Tower, Blood prison), akinek a hírneve nem vetekszik elődjéével, így minden animátor, aki Natsume miatt volt ott, elpártolt a projekttől.
Nem csak animátorok, hanem más stábtagok is elhagyták a projektet, amire visszavezethető az új karakter és színdizájn is.
Miért hagyta ott Natsume a projektet?
Amikor elment, magával vitte a személyzetét, ami a Boogiepop készítőinek tanulmányozásával is egyértelművé válik, ugyanis egy jelentős részük szerepel a stáblistában.
Mivel az OPM egy igen népszerű anime volt, ezért vállalták a kockázatot, hogy inkább egy másik stúdióval, de folytatják a történetet, hogy ne kelljen tovább váratni a rajongókat. Egy anime, ami ilyen népszerűségnek örvend, már az első évadával hatalmas rajongótábort és pénzt tud megmozgatni, ha folyamatosan tudnak hozzá részeket gyártani, ám ha a részek, vagy évadok elmaradnak, akkor a nézettség az idő múltával arányosan csökken.
Az AoT esetében bekövetkezett hat év várakozás alatt, a nézőtábor 2/3-a elpártolt a sorozattól, ami igen nagy pénzkiesést okozhat a stúdiónak. Mivel nem akarták, hogy az OPM is az AoT sorsára jusson, így vállalták a kockázatot azzal, hogy egy új embert tettek a rendezői székbe.
A történet természetesen ugyanaz marad, így csak az animáció változik. Sajnálatos, hogy a második évadra nem sikerült megtartani a tehetséges Natsumét és csapatát, ám a rendezők cseréje igen gyakori az iparban, mivel a cégek jobban érdekli a folyamatos márka megjelenés, mint a minőség.
Természetesen az első évad személyzetének nagy része megmaradt, így a látványon kívüli részekért felelős személyzet majdnem változatlan. A JAM Project, ami az első évad openingjéért felelős, valamint az első évad zeneszerzője (Makoto Miyazaki) és forgatókönyvírója (Tomohiro Suzuki) is maradt.
A történet tanulsága tehát, hogy a cégek csak annyira jók, mint az emberek, akik benne dolgoznak. Minden stúdiónak vannak jobb, és rosszabb projektjei, így nem érdemes csak a névre alapozni a döntésünket. Ha pedig arra vagy kíváncsi, hogy egy érkező animénél mire lehet számítani, érdemes a stáblistát is nézni, nem csak a stúdió nevét.

Téma: [2019.05.05] Mi hiányzik a OPM második évadából?
![]() |
|
![]()
Hír dátuma: 2019.05.05. 13:00
|
|
2019.05.05 13:00
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Hm... ez érdekes volt. Köszi a cikket!
|
|
2019.05.05 13:47
0![]() ![]() |
|
![]() |
Offline
|
![]()
köszi, érdekes cikk volt
|
|
2019.05.05 14:22
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Érdekes cikk volt
![]() De én nem csalódtam az OP 2 évadjában, persze észre vettem a kisebb eltéréseket de szerintem attól még nem lett hú de sokkal rosszabb még így is eléggé élvezhető nem értem miért siránkoznak az emberek ilyen apró eltéréseken azért itt nem egy High School DXD,Sengoku Basara,Pokémon Alola szintű átváltozáson ment keresztül az animáció vagy a karakter dizájnolás ott megértettem amikor néhány rajongó fel volt háborodva hiszen ott ha egymás mellé rakod a 2 korábbi évadot el sem hinné az ember, hogy az egy azonos sorozat de a OP-nél még ha nem is sikerül teljesen de azért igyekeznek hasonló minőséget nyújtani mint az első évadnál. ![]() |
|
2019.05.05 14:36
0![]() ![]() |
|
Offline
|
|
![]()
Ugyan ugy járt mint a Terra Formars, a 2 dik évadja telsesen lehuzta a sorozatot.
![]() ![]() ![]() |
|
2019.05.05 15:44
0![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() josy18 írta: Ugyan ugy járt mint a Terra Formars, a 2 dik évadja telsesen lehuzta a sorozatot.![]() Annyira azért szerintem nem rossz a helyzet eddig, mint annál volt. ![]() ![]() |
|
2019.05.05 15:54
0![]() ![]() |
|
Offline
|
|
![]()
Minami-ke jutott az eszembe róla.... kíváló első évad, borzalmas második, még rosszabb harmadik, aztán megint kíváló negyedik évad... hátha a következő OPM évad jobb lesz, ha kap még esélyt...
|
|
2019.05.05 16:22
0![]() ![]() |
|
Offline
|
|
![]()
Köszi a cikket.
Igazából, én - már - nem rajongók az OPM-ért, sem a studióért. De szerintem elég jól odatették magukat. (Kivéve a második rész, mert azt bőven kimerítette az igénytelenség fogalmát). És a legtöbb karakternél, a rajzok sokkal karakteresebbek. Legalábbis, a Madhouse féle karakterdesign, valamelyest jobban elütött a mangától. Mondjuk én amondó vagyok, hogy ezt ONE jól elcseszte már, szóval felesleges lenne egy jobb minőségű évad. ![]() |
|
2019.05.05 16:45
0![]() ![]() |
|
Offline
|
|
![]()
Szerintem semmi gond ezzel a minőséggel ,inkább talán túlzottan nagyok az elvárások. A kivitelezés jó ,lehet nem olyan jó mint az első évadban ,de nem nevezném semmikép rossznak.
Gondolom azért nem vertek bele annyi pénzt hogy költséghatékonyak maradjanak ,mert hát azt beláthatjuk szerintem hogy ha jobb minőségű is lett volna akkor is találtak volna hibát benne a rajongók ,hiszen az elsőt nem nagyon lehetett volna túlszárnyalni. Ami meg a történetet illeti ,szerintem a manga van olyan jó mint régen volt ,de ez az én véleményem. Köszi a cikket ,érdekes volt. |
|
2019.05.05 19:12
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Kösz a cikket érdekes volt
|
|
2019.05.05 20:37
0![]() ![]() |