Shenzhen egy 11 milliós kínai város, mely 2011-ben kezdte meg harcát azért, hogy zöldebb buszok járják az utcákat. Ez azonban nem sikerült, úgyhogy a város vezetése megelégelte a dolgot, és közölte, hogy mind a 16 000 buszt lecserélik még 2017-ben elektromosra. Ha ezt sikerült megvalósítaniuk, ők lesznek az első ilyen város a világon, mely ezt a célt eléri. A Fast Company szerint ez az egy kínai város több busszal rendelkezik, mint Los Angeles, New York City, Chicago, New Jersey és King County együttvéve.
Természetesen a dolog több nehézséget is kínál: egyrészt kellenek a töltőállomások, másrészt a cserének gördülékenynek kell lennie. A cél érdekében mind az önkormányzat, mind a kormány támogatást biztosít a teljes megújuláshoz, amiben közrejátszik az is, hogy a Li-ion aksik ára csökken, plusz olcsóbb az elektromos buszok üzemeltetése, fenntartása.
A nagy horderejű vállalkozás csupán egy lépcsőfoka a város levegőjének megtisztításához, mert 10 éve még az év felében borult szmogba a város, ám ez tavaly 27 napra csökkent. Hozzá kell tenni, hogy a buszok áramellátása még korántsem 100%-ban zöld, mert egy részüket szénenergiából nyerik, azonban előreláthatóan 48%-kal csökken majd a CO2-kibocsátásuk a dízeles változataikkal szemben.
A taxik cseréje is tervben van, méghozzá 2020-ig akarják annak a teljes állományát lecserélni.
A shenzeni autógyártó, a BYD gyártja a város új buszainak 80%-át. A cég egyébként 50 országba szállítja termékeit, és tavaly, 2016-ban még a Teslát is megelőzte eladásban, mely a világ legnagyobb villanyautó gyártója.
Forrás:
Inhabitat
Természetesen a dolog több nehézséget is kínál: egyrészt kellenek a töltőállomások, másrészt a cserének gördülékenynek kell lennie. A cél érdekében mind az önkormányzat, mind a kormány támogatást biztosít a teljes megújuláshoz, amiben közrejátszik az is, hogy a Li-ion aksik ára csökken, plusz olcsóbb az elektromos buszok üzemeltetése, fenntartása.
A nagy horderejű vállalkozás csupán egy lépcsőfoka a város levegőjének megtisztításához, mert 10 éve még az év felében borult szmogba a város, ám ez tavaly 27 napra csökkent. Hozzá kell tenni, hogy a buszok áramellátása még korántsem 100%-ban zöld, mert egy részüket szénenergiából nyerik, azonban előreláthatóan 48%-kal csökken majd a CO2-kibocsátásuk a dízeles változataikkal szemben.
A taxik cseréje is tervben van, méghozzá 2020-ig akarják annak a teljes állományát lecserélni.
A shenzeni autógyártó, a BYD gyártja a város új buszainak 80%-át. A cég egyébként 50 országba szállítja termékeit, és tavaly, 2016-ban még a Teslát is megelőzte eladásban, mely a világ legnagyobb villanyautó gyártója.
Inhabitat
Téma: [2018.01.02] Teljes buszcsere egy kínai nagyvárosban
Offline
|
|
bizony rájuk fért már a csere. mostmár nincs kifogás, bkv is követhetné kínaiak példáját.
|
|
2018.01.04 12:40 00 / | |
|
|
De miért nem trolibuszokat használnak? Nem kellene aksi, vezetékből meg már úgyis van egy csomó a városban.
|
|
2018.01.06 13:05 00 / | |
|
|
H.C. írta: bizony rájuk fért már a csere. mostmár nincs kifogás, bkv is követhetné kínaiak példáját.Épp most vettek egy városnyi "16 ezer" (új) buszt...csak az a baj, hogy kicsit egy 190cm-es embernek XD |
|
2018.01.11 4:01 / utoljára módosítva: 2018.01.11 4:01 00 / |