Shenzhen egy 11 milliós kínai város, mely 2011-ben kezdte meg harcát azért, hogy zöldebb buszok járják az utcákat. Ez azonban nem sikerült, úgyhogy a város vezetése megelégelte a dolgot, és közölte, hogy mind a 16 000 buszt lecserélik még 2017-ben elektromosra. Ha ezt sikerült megvalósítaniuk, ők lesznek az első ilyen város a világon, mely ezt a célt eléri. A Fast Company szerint ez az egy kínai város több busszal rendelkezik, mint Los Angeles, New York City, Chicago, New Jersey és King County együttvéve.
Természetesen a dolog több nehézséget is kínál: egyrészt kellenek a töltőállomások, másrészt a cserének gördülékenynek kell lennie. A cél érdekében mind az önkormányzat, mind a kormány támogatást biztosít a teljes megújuláshoz, amiben közrejátszik az is, hogy a Li-ion aksik ára csökken, plusz olcsóbb az elektromos buszok üzemeltetése, fenntartása.
A nagy horderejű vállalkozás csupán egy lépcsőfoka a város levegőjének megtisztításához, mert 10 éve még az év felében borult szmogba a város, ám ez tavaly 27 napra csökkent. Hozzá kell tenni, hogy a buszok áramellátása még korántsem 100%-ban zöld, mert egy részüket szénenergiából nyerik, azonban előreláthatóan 48%-kal csökken majd a CO2-kibocsátásuk a dízeles változataikkal szemben.
A taxik cseréje is tervben van, méghozzá 2020-ig akarják annak a teljes állományát lecserélni.
A shenzeni autógyártó, a BYD gyártja a város új buszainak 80%-át. A cég egyébként 50 országba szállítja termékeit, és tavaly, 2016-ban még a Teslát is megelőzte eladásban, mely a világ legnagyobb villanyautó gyártója.
Forrás:
Inhabitat
Természetesen a dolog több nehézséget is kínál: egyrészt kellenek a töltőállomások, másrészt a cserének gördülékenynek kell lennie. A cél érdekében mind az önkormányzat, mind a kormány támogatást biztosít a teljes megújuláshoz, amiben közrejátszik az is, hogy a Li-ion aksik ára csökken, plusz olcsóbb az elektromos buszok üzemeltetése, fenntartása.
A nagy horderejű vállalkozás csupán egy lépcsőfoka a város levegőjének megtisztításához, mert 10 éve még az év felében borult szmogba a város, ám ez tavaly 27 napra csökkent. Hozzá kell tenni, hogy a buszok áramellátása még korántsem 100%-ban zöld, mert egy részüket szénenergiából nyerik, azonban előreláthatóan 48%-kal csökken majd a CO2-kibocsátásuk a dízeles változataikkal szemben.
A taxik cseréje is tervben van, méghozzá 2020-ig akarják annak a teljes állományát lecserélni.
A shenzeni autógyártó, a BYD gyártja a város új buszainak 80%-át. A cég egyébként 50 országba szállítja termékeit, és tavaly, 2016-ban még a Teslát is megelőzte eladásban, mely a világ legnagyobb villanyautó gyártója.
Inhabitat
Téma: [2018.01.02] Teljes buszcsere egy kínai nagyvárosban
munkatárs
|
Offline
|
Több lépcsős folyamatról van szó, szóval biztosan vannak már intézkedések a személyautók terén is. Ahol lecserélnek egy egész buszparkot, itt tutira. Főleg, hogy annyira nagyon igyekszik ezt tolni az egész ország, mert ebből jó kis bevétele van, hogy biztosan autóváltás van ott is - még a lassan is. Most kész a buszos, jön a taxis, ami meg a töltőállomások miatt vonzza magával a magánember autócseréjét is.
Köszi a linket, hogy sikerült a teljes csere! Azért ez elképesztő, hogy milyen tempók vannak egyes városokban.És még csak Kínáig sem kell elmenni... A svédek szemetet vesznek a szomszédos országaiktól, mert 99%-ban újra tudják hasznosítani... Bakker... Mekkora kincses hegyeken ülünk! |
|
2018.01.02 18:33 00 / | |
Offline
|
|
Belelapoztam az angol verzióba, mert az évente fél nap szmog sántított, helyesen: 10 éve az év felében borította szmog a várost, ez 2016-ra 27 napra csökkent.
|
|
2018.01.02 18:54 / utoljára módosítva: 2018.01.02 18:54 00 / | |
|
|
Andusia írta: Úúúú, azta mindenit, bárcsak Budapesten is megindulna egy ilyesmi, olyan szörnyű a levegő.Cseho írta: Nálunk Komáromban van egy BYD gyár. Tavaly március óta már gyártottak 3 buszt amiből 2 már a tesztnél lerohadt. Hál' isten 1 kibírta addig amíg az Orbánékat körbefurikázták a városbanSzóval itt még messze van a működő elektromos busz Sinesol írta: Korlátozni az autósok számát, több tömegközlekedési eszközt használni, több biciklit használni, esetleg sétálni, ha mondjuk csak pár utcányira van dolgunk.Nem tudod korlátozni, mert a jelenlegi korlátozást röviden és tömören leszarják az autósok. Számtalan olyan utca van Bp-n, ahova Euro 4(régi kék matrica) alatt nem lehet behajtani, mégis bent pöfögnek az Euro 3-as(sárga) és Euro 2-es(piros, fekete) autók. |
|
2018.01.02 18:58 / utoljára módosítva: 2018.01.02 19:06 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Amagiri írta: Belelapoztam az angol verzióba, mert az évente fél nap szmog sántított, helyesen: 10 éve az év felében borította szmog a várost, ez 2016-ra 27 napra csökkent. |
|
2018.01.02 19:07 00 / | |
Offline
|
|
Lehet hülye kérdés, de a szélenergia nem zöld energiának számít?
|
|
2018.01.02 20:28 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Nem hülye kérdés, a zöldek között is rengeteg vita van arról, mi számít zöldenergiának. Igazából attól függ, kinek a szemszögéből nézed... Meg hová építed. (Ha beteszed a madárvonulási útvonalba, mert ott jobb a szél, akkor nem zöld. Meg attól is függ, hogy gyártod, szóval elég sokrétű probléma. De határozottan barátságosabb, mint a kőolaj-kitermelés.) Ha tartós, negatív hatása van a környezetre, természetre nézve, akkor biztos nem zöld, pl.: gátak.
|
|
2018.01.02 20:32 00 / | |
|
|
Reki írta: Nem hülye kérdés, a zöldek között is rengeteg vita van arról, mi számít zöldenergiának. Igazából attól függ, kinek a szemszögéből nézed... Meg hová építed. (Ha beteszed a madárvonulási útvonalba, mert ott jobb a szél, akkor nem zöld. Meg attól is függ, hogy gyártod, szóval elég sokrétű probléma. De határozottan barátságosabb, mint a kőolaj-kitermelés.) Ha tartós, negatív hatása van a környezetre, természetre nézve, akkor biztos nem zöld, pl.: gátak. |
|
2018.01.02 20:57 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
A Nílus vízszabályozása vezetett oda, hogy most épp agyonműtrágyázzák vagy simán agyontrágyázzák a folyó menti földeket, mert már nem rakja le a hordalékot Nílus oda, ahova eddig. Szűkebb meder -> több energia fut benne -> jobban mélyül -> még kevesebb víz önt ki. Ez általános dolog mindenhol, Dunán is, Tiszán is, mindenféle csatornázás meg patakegyenesítés esetében is.
Az egy nagyon súlyos probléma az oktatásban, hogy ha azt tanítják, hogy a sivatagban alig él valami... Igen, egy esőerdőhöz képest kevesebb, de ők arra specializálódtak, hogy baromi száraz van, ergo, ha én átrakom őket másik éghajlatra, vagy több, netán kevesebb vizet adok, mint amihez hozzászoktak, kialakultak sok-sok ezer év alatt, akkor nekik meszeltek... Szóval nem mindegy, hogy a sivatagban kinyírok 10-ből 8 fajt egy gáttal, vagy az esőerdőben 100-ből 20-at... Ez persze függ attól, mely fajok halnak ki ott, és kiket visznek maguk után. |
|
2018.01.02 21:03 / utoljára módosítva: 2018.01.02 21:20 00 / | |
Offline
|
|
Köszönöm a hírt!
Kína készül az olajár emelkedésre ami következőévekben erősen várható (ha másért nem, a szaudiak már csak ezért is háborúzni fognak, nem csak területnövelésért, meg 'szent' célokból) solat írta: Gát is lehet zöld, csak a megfelelő helyre kell építeni. Nem hinném, hogy a Níluson sok vizet zavarna egy gát a sivatag közepén. Igen, ott is van élővilág, de lényegesen kevesebb állatfajnak kellene esetlegesen alkalmazkodnia, mint mondjuk egy mediterrán vagy trópusi őserdei övezetben. |
|
2018.01.02 21:11 00 / | |
Offline
|
|
Amúgy Debrecenben tesztelnek pár elektromos kukásautót. A cég is a városban van, néhány elég pénzes fiatalember kezdte el, az egészet és csinálja is, mint hobbit. A cégről egy szakmában dolgozó rokontól halottam, de a nevét a cégnek már nemtudom,pedig nagy kár. A rokon meg éppen nászúton van, így ezzel nem zavarom. De azt tudom, nem egy útvonalon haladnak mindig változik. A járdán álva nem látszik a külömbség, merta kuka vagy hogy hívják tetejébe van belesüllyesztve az egész rendszer.
|
|
2018.01.03 22:04 00 / |