Yagi Yuichi egy olyan programon dolgozik ami köztes kulcskocka animációkat hoz létre mesterséges intelligencia használatával. A szoftver a Dwango deep learning(mély tanulásos) neurális hálózatát használja ahhoz, hogy kitöltse a kulcskockák közötti képkockákat az Idol Incidents című anime sorozatnál.
A program megnégyszerezte a beletáplált képkockák számát, hogy az alul is látható animációt létrehozza. Az MI animációja a jobb oldalon látható, míg az eredetileg bevitt képkockák a bal oldalon.
A program megnégyszerezte a beletáplált képkockák számát, hogy az alul is látható animációt létrehozza. Az MI animációja a jobb oldalon látható, míg az eredetileg bevitt képkockák a bal oldalon.
Ugyan még mindig vannak hibák a folyamatban, de Yagi programja hatalmas előrelépést mutat az animációk készítésének meggyorsításában és automatizálásában.
Érdekesség egyébként, hogy pont a Dwango mesterséges intelligenciát fejlesztő csapata volt az elszenvedője a híres anime rendező Miyazaki Hayao kemény kritikájának amikor tavaly részt vett a csapat CGI előadásán.
Ugyanakkor Iwata Keisuke, az AT-X japán televízióadó elnöke februárban viszont arról beszélt, hogy nagyon is elképzelhető, hogy az animék gyártásában az embereket lecserélik majd a mesterséges intelligenciával rendelkező programok.
A mangákkal kapcsolatos szoftvereket fejlesztő Taizan szintén idén mutatta be a PaintsChainer nevet viselő automatikus színező programját a Twitteren.
Téma: [2017.06.20] Köztes kulcskocka animációk MI-vel
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2017.06.20. 19:46
|
|
2017.06.20 19:46 00 / | |
|
|
Hír írta: Iwata Keisuke, az AT-X japán televízióadó elnöke februárban viszont arról beszélt, hogy nagyon is elképzelhető, hogy az animék gyártásában az embereket lecserélik majd a mesterséges intelligenciával rendelkező programok.Az ipar és a hozzáadott emberi értékek halála. Én az effajta műsorra biztosan nem leszek kíváncsi. Viszont sok animátor anyagigondja megoldódik mivel nem lessz min forgolódni. Nix ugribugri. Hír írta: A mangákkal kapcsolatos szoftvereket fejlesztő Taizan szintén idén mutatta be a PaintsChainer nevet viselő automatikus színező programját a Twitteren.Csodálatos. A holnap híre: PEPPER A ROBOT MANGAKÁNAK ÁLLT. A MŰ CÍME: EGY PAJZÁN ROBOT ÉLETE JAPÁNBAN. |
|
2017.06.20 20:19 / utoljára módosítva: 2017.06.20 20:20 00 / | |
munkatárs
|
|
Nem örülök neki. Szóval ismét kiderült hogy mindenük a pénz.
Akkor már itt is kéne egy új anime fajtát nyitni, a kézműves anime És azt jobban megbecsülné a nép. AM akkor javaslom a színészeket is mind cseréljék le CGI karakterekre. Mert olcsóbb. mint kifűzetni nekik a gázsit. Majd akkor szívják meg ha öntudatra ébred a Skynet, és benyújtja a számlát, és füzezhetik majd a kamatokat is Már látom is magam előtt mikor a színészek ,és rajzolok. betörnek a anime gyárba, mozi gyárba és szét verik a gépeket. Most komolyan és akkor milyen alternatívát kínálnának annak a sok animátornak ??? |
|
2017.06.20 20:26 00 / | |
Offline
|
|
Ha jól értem animátorok ugyanúgy maradnak csak kevesebb kockát kell rajzolniuk, a köztest meg kiszámolja a gép.
Igazából nekem az a meglepő, hogy még csak most jutott ide a fejlesztés hogy ezt meg lehessen tanítani egy gépnek. Elméletben nem tűnik olyan bonyolultnak kiszámítani a vonalak elmozdulását, görbületét és abból leképezni köztes információt. |
|
2017.06.20 20:29 00 / | |
munkatárs
|
|
*PK* írta: Ha jól értem animátorok ugyanúgy maradnak csak kevesebb kockát kell rajzolniuk, a köztest meg kiszámolja a gép.Igazából nekem az a meglepő, hogy még csak most jutott ide a fejlesztés hogy ezt meg lehessen tanítani egy gépnek. Elméletben nem tűnik olyan bonyolultnak kiszámítani a vonalak elmozdulását, görbületét és abból leképezni köztes információt. Egyenlőre. Aztán ha még tovább fejlesztik kiszórják őket. |
|
2017.06.20 20:33 00 / | |
|
|
*PK* írta: Igazából nekem az a meglepő, hogy még csak most jutott ide a fejlesztés hogy ezt meg lehessen tanítani egy gépnek. Elméletben nem tűnik olyan bonyolultnak kiszámítani a vonalak elmozdulását, görbületét és abból leképezni köztes információt.Nekem meg az, hogy a filmeket 24 FPS-ben vetítik, pedig, lényegében semmi plusz nem lenne 60FPS-ben. Csak az emberek "nem szeretik". Mondjuk hogy anime-nél akkor minek kell bepróbálni, azt nem értem. *PK* írta: Ha jól értem animátorok ugyanúgy maradnak csak kevesebb kockát kell rajzolniuk, a köztest meg kiszámolja a gép.Naív dolog lenne ezt feltételezni. Ha van nálad öngyújtó, nem kaviccsal fogsz tüzet csiholni. Persze nem fogják a fejlesztési szakaszban azt mondani, hogy "na kihasznált banda, még 2 évig rajzoljátok ki a beleteket, utána meg mehettek Isten hírével". |
|
2017.06.20 20:53 00 / | |
Offline
|
|
Ha tényleg előresegíti az animék gyártását, akkor jó ötletnek tartom, VISZONT az nem annyira szuper, hogy ezzel konkrétan a rosszul kereső animátorokat akarják majd lecserélni.
|
|
2017.06.20 20:59 00 / | |
|
|
Graviel írta: Ha tényleg előresegíti az animék gyártását, akkor jó ötletnek tartom, VISZONT az nem annyira szuper, hogy ezzel konkrétan a rosszul kereső animátorokat akarják majd lecserélni.Tény, hogy szomorú, de végül vagy ez lesz, vagy 3DCGI. Akkor már inkább ezt tökéletesítsék. |
|
2017.06.20 21:09 00 / | |
Offline
|
|
Yorgash írta: *PK* írta: Igazából nekem az a meglepő, hogy még csak most jutott ide a fejlesztés hogy ezt meg lehessen tanítani egy gépnek. Elméletben nem tűnik olyan bonyolultnak kiszámítani a vonalak elmozdulását, görbületét és abból leképezni köztes információt.Nekem meg az, hogy a filmeket 24 FPS-ben vetítik, pedig, lényegében semmi plusz nem lenne 60FPS-ben. Csak az emberek "nem szeretik". Mondjuk hogy anime-nél akkor minek kell bepróbálni, azt nem értem. *PK* írta: Ha jól értem animátorok ugyanúgy maradnak csak kevesebb kockát kell rajzolniuk, a köztest meg kiszámolja a gép.Naív dolog lenne ezt feltételezni. Ha van nálad öngyújtó, nem kaviccsal fogsz tüzet csiholni. Persze nem fogják a fejlesztési szakaszban azt mondani, hogy "na kihasznált banda, még 2 évig rajzoljátok ki a beleteket, utána meg mehettek Isten hírével". Azért a rendes 60fps-es vetítésben 2.5 ször több képkockát kéne elkészíteni, szóval nem mondanám, hogy nem kerül sokkal több plusz munkába. Egyébként itt jön képbe az is, hogy az emberek azert nem szeretik a 60fps-t mert sok esetben csak 24fpsről van felskálázva és emiatt természetellenes a mozgás, rossz nézni is. Egy ilyen 60fps-es movieban a kockák nagy része interpoláció, szóval sok köze nincsa valósághoz. Na meg ott van az a szempont is, hogy sokkal művesziebb hatást kelt a 24 fps, mint a 60, ami kicsit szappanoperás jelleget ad, habár az lehet az interpoláció mellékhatása is. |
|
2017.06.20 22:15 / utoljára módosítva: 2017.06.20 22:16 00 / | |
|
|
Sinesol írta: Yorgash írta: *PK* írta: Igazából nekem az a meglepő, hogy még csak most jutott ide a fejlesztés hogy ezt meg lehessen tanítani egy gépnek. Elméletben nem tűnik olyan bonyolultnak kiszámítani a vonalak elmozdulását, görbületét és abból leképezni köztes információt.Nekem meg az, hogy a filmeket 24 FPS-ben vetítik, pedig, lényegében semmi plusz nem lenne 60FPS-ben. Csak az emberek "nem szeretik". Mondjuk hogy anime-nél akkor minek kell bepróbálni, azt nem értem. *PK* írta: Ha jól értem animátorok ugyanúgy maradnak csak kevesebb kockát kell rajzolniuk, a köztest meg kiszámolja a gép.Naív dolog lenne ezt feltételezni. Ha van nálad öngyújtó, nem kaviccsal fogsz tüzet csiholni. Persze nem fogják a fejlesztési szakaszban azt mondani, hogy "na kihasznált banda, még 2 évig rajzoljátok ki a beleteket, utána meg mehettek Isten hírével". Azért a rendes 60fps-es vetítésben 2.5 ször több képkockát kéne elkészíteni, szóval nem mondanám, hogy nem kerül sokkal több plusz munkába. Egyébként itt jön képbe az is, hogy az emberek azert nem szeretik a 60fps-t mert sok esetben csak 24fpsről van felskálázva és emiatt természetellenes a mozgás, rossz nézni is. Egy ilyen 60fps-es movieban a kockák nagy része interpoláció, szóval sok köze nincsa valósághoz. Na meg ott van az a szempont is, hogy sokkal művesziebb hatást kelt a 24 fps, mint a 60, ami kicsit szappanoperás jelleget ad, habár az lehet az interpoláció mellékhatása is. De a képkockákat nem kell egyesével elkészíteni, csak 60 FPS-ben kell felvenni. És volt 1-2 próba natív 60 FPS-re, de az emberek utálták. Arra hivatkozni hogy furcsa és ezért nem jó kb. olyan mint ha minden járművet betiltanának, mert első 1-2 alkalommal ha valaki egész életében csak gyalog közlekedett szintén furcsának fogja érezni. |
|
2017.06.20 23:10 00 / |