Yagi Yuichi egy olyan programon dolgozik ami köztes kulcskocka animációkat hoz létre mesterséges intelligencia használatával. A szoftver a Dwango deep learning(mély tanulásos) neurális hálózatát használja ahhoz, hogy kitöltse a kulcskockák közötti képkockákat az Idol Incidents című anime sorozatnál.
A program megnégyszerezte a beletáplált képkockák számát, hogy az alul is látható animációt létrehozza. Az MI animációja a jobb oldalon látható, míg az eredetileg bevitt képkockák a bal oldalon.
A program megnégyszerezte a beletáplált képkockák számát, hogy az alul is látható animációt létrehozza. Az MI animációja a jobb oldalon látható, míg az eredetileg bevitt képkockák a bal oldalon.
Ugyan még mindig vannak hibák a folyamatban, de Yagi programja hatalmas előrelépést mutat az animációk készítésének meggyorsításában és automatizálásában.
Érdekesség egyébként, hogy pont a Dwango mesterséges intelligenciát fejlesztő csapata volt az elszenvedője a híres anime rendező Miyazaki Hayao kemény kritikájának amikor tavaly részt vett a csapat CGI előadásán.
Ugyanakkor Iwata Keisuke, az AT-X japán televízióadó elnöke februárban viszont arról beszélt, hogy nagyon is elképzelhető, hogy az animék gyártásában az embereket lecserélik majd a mesterséges intelligenciával rendelkező programok.
A mangákkal kapcsolatos szoftvereket fejlesztő Taizan szintén idén mutatta be a PaintsChainer nevet viselő automatikus színező programját a Twitteren.
Téma: [2017.06.20] Köztes kulcskocka animációk MI-vel
Offline
|
|
Yorgash írta: *PK* írta: Ha jól értem animátorok ugyanúgy maradnak csak kevesebb kockát kell rajzolniuk, a köztest meg kiszámolja a gép.Naív dolog lenne ezt feltételezni. Ha van nálad öngyújtó, nem kaviccsal fogsz tüzet csiholni. Persze nem fogják a fejlesztési szakaszban azt mondani, hogy "na kihasznált banda, még 2 évig rajzoljátok ki a beleteket, utána meg mehettek Isten hírével". Na azért a programozás, MI nem úgy működik mint a filmeken. Egy robot vagy program annyit tud amennyit beléprogramoznak. Jelen esetben hiába mondod a MI-nek hogy rajzolj két lányt aki összeütközik. Nem fogja érteni. Még ha mangából beszkennelnek neki sok sok oldalt akkor se fogja azt visszaadni amit fent a videóban látsz. Vagy visszaadja egy betanult módon, lásd Transformers |
|
2017.06.20 23:37 / utoljára módosítva: 2017.06.20 23:55 00 / | |
|
|
Az MIT tervezet/fejlesztet hasonló szoftver 2-3 éve. De példáért nem kell egyetemre menni mert a ha tudom; ugyan ezt az elvet használja az Adobe Photoshop Content Aware Fill (tartalom kitöltő) eljárása is.
MELLESLEG; NEM, HOGY TÖBB PÉNZT ADNÁNAK SZEGÉNY TÚL HAJSZOLT ANIMÁTOROKNAK HANEM INKÁBB TÖBBSZÖRÖSÉT KÖLTIK EGY SZOFTVER FEJLESZTÉSÉRE, HOGY NE KELLJEN A SÍRÁST HALLGATNIUK. TIPIKUS VEZETŐI REAKCIÓ. A színező és a lineart készítő programokkal kapcsolatban az az álláspontom, hogy szuper ha egy gombnyomásra készíthetünk majd egy szép képet egy rajzunkból de azzal elfog valami veszni. Ez olyan mint amikor már egy 8 éves gyerek is képes egy gombnyomásra fénykardot csinálni egy videóra. Ha már meglátsz egyet tudod, hogy abban nincs munka és elveszted az érdeklődésedet. A PS-el bárki képes egy rossz képből egy gyönyörű fotóból varázsolni, igaz nem egy gombnyomásra de az sincs messze. De ezzel valamit elveszettünk. Ugyan ezt fogjuk elszenvedni ha eljön a nem emberek által készített animáció kora. :S |
|
2017.06.21 0:18 / utoljára módosítva: 2017.06.21 0:29 00 / | |
|
|
Megkezdődött az animációs ipar halála! És a legfontosabb veszik ki belőle először, az ember! |
|
2017.06.21 9:27 / utoljára módosítva: 2017.06.21 9:29 00 / | |
|
|
Na, akkor ahelyett hogy normális megoldást találnának az animeipar problémáira, inkább egy csomó pénzt ölnek bele egy ilyen hülyeségbe, amiből akár kifizethetnék szerencsétlen animátorokat is.
Gratulálok |
|
2017.06.21 10:39 00 / | |
|
|
kitől írta: Yagi Yuichi egy olyan programon dolgozik ami köztes kulcskocka animációkat hoz létre mesterséges intelligencia használatával. A szoftver a Dwango deep learning(mély tanulásos) neurális hálózatát használja ahhoz, hogy kitöltse a kulcskockák közötti képkockákat az Idol Incidents című anime sorozatnál.Tehát csak a kulcskockákat tudja elkészíteni. De azt az alapot, amiből a gép indul ki, embereknek kell megrajzolnia. (Ha jól értettem.) A legnehezebb részeket a gép elvégzi, így az animátoroknak valóban kevesebb munkájuk lesz. Mindenesetre az alapokat akkor is meg kell csinálna valakinek, tehát a szerencsésebb animátorok megmaradhatnak az iparban. Aztán ki tudja, a végén még az alapot is a gépek fogják megcsinálni... Mindenesetre ez a technika nem egyik pillanatról a másikra fog beépülni az animegyártásba. Szépen fokozatosan: kevesebb ember az alapokhoz, végül néhány év múlva már ember sem kell hozzá. Az is lassítani fogja a folyamatot, hogy ez a módszer természetesen tiltakozáshoz fog vezetni. De azt hiszem ennek a feltalálása elkerülhetetlen volt... A technológia túl gyorsan fejlődik, lassan mindenhez számítógépet használunk. A fejlődés ezt az ágat sem kerülhette el. Ebbe csak beletörődni lehet, mert a technológia úgyis utat fog törni magának, még ha ez az emberek kárára is megy. |
|
2017.06.21 11:20 00 / | |
moderátor
|
Offline
|
Én nem látom annyira negatívan ezt a dolgot. (Bár lehet ez abból adódik, hogy sosem voltam egy nagy művész lélek.)
Szerintem a programmal pont segítenének csökkenteni a költségeket, és kevesebb teher lenne egy-egy emberen. Teljesen úgy sem lehet szerintem az emberi munkát kivenni ebből a dologból. (Legalábbis akkor ha meg akarják őrizni a stílus jellegzetességeit.) Főleg mivel a program csak a mozgás köztes részeit tudná megcsinálni. Sem a háttereket sem a karaktereket nem tudná megrajzolni, nem beszélve a megfelelő mimikáról vagy egyebekről. Ezzel szerintem csak úgymond a robot munkát nem kellene megcsinálniuk az animátoroknak, mert azt a gépek megtennék. Mellesleg a program amint a videóban is látható messze van a tökéletestől. Azt megértem a művészeknek miért nem tetszik a dolog. Viszont szerintem egy próbát mindenképp megér a dolog. Ha meg nem jön be hát max kukázzák, vagy csak néhány stúdió használja majd. Szóval szerintem nem kell élből elvetni a dolgot. A technológia fejlődik, miért ne lehetne felhasználni erre is? Igazából csodálkozom is miért nem jutott ez hamarabb fejlesztési fázisba... |
|
2017.06.21 11:24 / utoljára módosítva: 2017.06.21 11:26 00 / | |
|
|
Köszönöm a hírt!
Szép kis technofób hangulat kerekedett ki a comment-falon. Pedig ha jobban belegondoltok, ha nincs semmilyen változás, még mindig hordába tömörülve egymást ölnék az emberek, hogy megegyék egymást. (Ma meg egymást ölik eszméért, és/vagy pénzért, ugye mennyivel másabb) De ha összehasonlítjuk pl. a nyomtatással, még mindig vannak nyomdászok, csak máshogy dolgoznak, úgyhogy nem sokat fog változni a dolog. A technika fejlődésével meg új perspektívák jelenhetnek meg pl.: CGI meg £á¥₩ €₭$ön helyett Avatar (Pocahontas sztori hupikékkel leöntve) technológia jelenhet meg az animében, elérhető áron, és nem olyan 'színészekkel', akiket még a Barátok közt-ből is páros lábbal rúgnának ki, mert annyira tehetségtelen. Persze nem ma, de hírben említett technológia is ennek egy lépcsőfoka lehet. |
|
2017.06.21 22:47 00 / | |
Offline
|
|
Blue_LED írta: Szép kis technofób hangulat kerekedett ki a comment-falon.Szerintem szüntessük be az emailezést is mert különben a postások munkanélküliek lesznek. De persze nekik is fel kell mondaniuk, különben a füstjelző indiánoktól vesszük el a megélhetést! Fúj technológia! Kész szerencse, hogy a múltban rengeteg példát tudunk hozni rá, amikor egy kapitalista rendszerben a vezető technológia alulmaradt az emberek igényeivel szemben. Releváns hír, pont ma. |
|
2017.06.22 13:33 00 / |