Takamatsu véleménye szerint olyan technológiák használata, mint a mesterséges intelligencia vagy a CGI nem fog segíteni az animeiparon, mert csak a már amúgy is alacsonyan kereső animátoroktól fogja elvenni a munkát.
Megjegyezte azt is, hogy ugyan egy animének általában magasabb a gyártási költsége, mint más televíziós programoknak, de mivel a költségeket egy összegként kezelik, ezért a részvevő személyek munkadíjai kicsik. Példaként, Takamatsu megemlítette, hogy ha 10 millió jent (~24 millió Ft) elosztanak 200 ember között, akkor az személyenként csak 50.000 jent (~123 893 Ft) jelent.
Elmondása szerint több ember is azt javasolja, hogy csökkentsék a megjelenő animék számát és cserébe emeljék az animékre fordított gyártási költségeket. Ugyanakkor Takamatsu ezt az ötletet "nonszensznek" nevezte. Szerinte ha egy stúdió készít egy egyszezonos (12 részes) animét 100 vagy 200 millió jenből (~247 millió vagy 495 millió Ft), akkor attól még a készítők nem lehetnek biztosak abban, hogy azt el is tudják majd adni. Hiába a kétszeres költségvetés. "Nem hiszem, hogy bárki is bevállalna egy ilyen kockázatot" - mondta.
A rendező szavai nagy felbolydulást keltettek a neten, és egybevágnak az elmúlt években megjelent hasonló, nem túl vidám ábrázolásokkal az iparról. Nishimura Taiki anime-technikai igazgató, aki veteránként már 20 éve az iparban tevékenykedik, elmondta, hogy havonta 100.000 jent (250.000Ft) kap minden egyes animéjért, amin dolgozik. Állítása szerint egyszerre csak egy animére szeretne koncentrálni, de legalább két sorozaton kell dolgoznia ahhoz, hogy a keresete elég legyen. A JAniCa 2015-ös jelentése szerint a 759 animátor közül akiket megkérdeztek átlagosan 3.3283 millió jent (8.24712314 millió Ft) kerestek 2013-ban egy év alatt.
Megjegyezte azt is, hogy ugyan egy animének általában magasabb a gyártási költsége, mint más televíziós programoknak, de mivel a költségeket egy összegként kezelik, ezért a részvevő személyek munkadíjai kicsik. Példaként, Takamatsu megemlítette, hogy ha 10 millió jent (~24 millió Ft) elosztanak 200 ember között, akkor az személyenként csak 50.000 jent (~123 893 Ft) jelent.
Elmondása szerint több ember is azt javasolja, hogy csökkentsék a megjelenő animék számát és cserébe emeljék az animékre fordított gyártási költségeket. Ugyanakkor Takamatsu ezt az ötletet "nonszensznek" nevezte. Szerinte ha egy stúdió készít egy egyszezonos (12 részes) animét 100 vagy 200 millió jenből (~247 millió vagy 495 millió Ft), akkor attól még a készítők nem lehetnek biztosak abban, hogy azt el is tudják majd adni. Hiába a kétszeres költségvetés. "Nem hiszem, hogy bárki is bevállalna egy ilyen kockázatot" - mondta.
Ezzel kapcsolatosan Takamatsu még 2015-ben megjegyezte, hogy egy anime sorozat elkészítésének költsége körülbelül 150-200 millió jen (371-495 millió Ft). Akkoriban még azt is hozzátette, hogy "Azt várva, hogy ezt majd a lemezeladások finanszírozni fogják egy reménytelen üzletmodell, ám mégis, a legtöbb késő esti anime erre alapoz."
Folytatva az előző válaszát az NHK műsorra hozzátette, hogy manapság már viszonylag kevés nyereséges anime van, majd végül azzal fejezte be tweet-sorozatát, miszerint ő úgy hiszi, hogy annak az időnek a vége, ahogy most készülnek az animék, egyre közelebb van. Véleménye szerint egy esetleges csőd változásokhoz vezethet majd az animék gyártásában. Azt viszont, hogy ez majd 5 vagy 10 év múlva fog megtörténni, nem tudja. Bár a végén zárójelben azért hozzátette: "Vagyis azért [a stúdióknak] 10 évük már nincs lol."A rendező szavai nagy felbolydulást keltettek a neten, és egybevágnak az elmúlt években megjelent hasonló, nem túl vidám ábrázolásokkal az iparról. Nishimura Taiki anime-technikai igazgató, aki veteránként már 20 éve az iparban tevékenykedik, elmondta, hogy havonta 100.000 jent (250.000Ft) kap minden egyes animéjért, amin dolgozik. Állítása szerint egyszerre csak egy animére szeretne koncentrálni, de legalább két sorozaton kell dolgoznia ahhoz, hogy a keresete elég legyen. A JAniCa 2015-ös jelentése szerint a 759 animátor közül akiket megkérdeztek átlagosan 3.3283 millió jent (8.24712314 millió Ft) kerestek 2013-ban egy év alatt.
Téma: [2017.06.19] Takamatsu Shinji az animeiparról
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2017.06.19. 18:17
|
|
2017.06.19 18:17 00 / | |
|
|
Pont ő volt az, aki egyêbként a Nanbakànál már legalább próbálkozott mással is, mint a puszta lemezeladással, így az online elérhetőséggel és a külföldi eladással, illetve a seiyuu műsorok YouTube-os közzétételével. Szóval nem csak lâtja, hogy van baj. Egyébként a külföld felé nyitâs, a külföldi rajongók felé nyitás is megfontolandó lenne szerintem. Mármint a jobban nyitás és nem csak a belföldre való eladás.
Nem tudom, Takamatsu-sensei nyert- e valamit a Nanbakán. A lemezek eladása nem volt jó, de gyanítom rétegsorozatként egyébként sem ők vezették volna az eladâsi listákat, ezen felül viszont talán igen, mert szóba került lehetőségként a harmadik évad is. |
|
2017.06.19 18:34 / utoljára módosítva: 2017.06.19 20:52 00 / | |
|
|
Takamatsu Shinji megdöbbent a kapitalizmuson ahol a profit a lényeg és ehez az emberek csak eszközök. Egy alapvetően nacionalista társadalomban mint Japánban a nyugatravaló nyitás mindig morális kérdés.
Egy apró baki a Japán büszkeségröl. http://www.hir24.info/cikk/fel-azsia-azon-rohog-hogy-egy-kinai-novel-reklamozzak-a-japan-buszkese get-5916fcfff4135a55fbbc7826 |
|
2017.06.19 18:59 / utoljára módosítva: 2017.06.19 19:10 00 / | |
|
|
Mondjuk ha normálisan elkészítenék a történetek anime verzióját, és be szüntetnék a "manga promotálására összedobunk pár 12 részes se füle se farka" trágyákat, az szerintem megdobná valamelyest az iparágat.
Személy szerint legalábbis szívesebben veszek egy kerek történetet szép lezárással mint egy neverending vagy egy 12-24 részes lezáratlan sorozatot. Ezt úgy lehetne megoldani, hogy azért a mangát is megvegyék, hogy vagy olyan mangákat animálni amik már lefutottak, vagy esetleg alternatív befejezést adni az animének, és így is lenne értelme megvenni a füzeteket. |
|
2017.06.19 19:08 00 / | |
munkatárs
|
|
Én a többi nyilatkozoval értek egyet, tényleg jó hatással lenne ha csökkentenék a szezonos animék számát. És a több péznek hála jobban is kidolgozhatnák a történeteket. Egyre több a sablonos ugyanolyan anime. És ha nem több évados akkor se fejezik be normálisan. Nagyon ritka az értelmesen befejezett anime. Tudom semmi sem garantálja hogy ettöl az animk minősége is jobb lenne. Amugy töllem nyithatnak is, de aztán ne azzal menteetözzene hogy nincs elég szabadságuk. Mert azt senki nem gondolja komolyan hogy a támogatásért cserébe nem kötnek bele mindenbe.
|
|
2017.06.19 20:15 / utoljára módosítva: 2017.06.19 20:16 00 / | |
Offline
|
|
McAce írta: Ezt úgy lehetne megoldani, hogy azért a mangát is megvegyék, hogy vagy olyan mangákat animálni amik már lefutottak, vagy esetleg alternatív befejezést adni az animének, és így is lenne értelme megvenni a füzeteket.Egyfelől, egy manga kifutása 5-10-20 év, ha az adaptációval megvárnák ezt, rég relevanciáját vesztené a manga, mire animét kap. Minek venném meg a mangát utólag, ha ugyis nézem animében? Másfelől, lásd pl. a Bleach-t, népszerű volt a manga, amikor elkezdték animálni, népszerű lett az anime is, majd a manga megbukott, így valszeg sosem lesz folytatva az anime. Ha megvárták volna a manga véget, semilyen animét nem kaptunk volna belőle. Harmadrészt, "NE, alternatív befejezést soha semmiből ". Az egy dolog, hogy egy kezemen megtudom számolni, hányszor sült el jól egy alternatív befejezés (közelít a nullához), de ettől eltekintve is, még rosszabb megoldás, mint az ilyen nyitott végű promó animék. Most mit csinál az ember, ha megtetszik neki egy ilyen promó anime története? Megkeresi a mangát és folytatja onnan, ahol az anime abbamaradt (már ha megtalálja a mangát ). Ehhez képest az alternatív befejezésnél mi van? "Jó, akkor most keressük meg, hogy vajon honnan ment el az anime története más irányba és pontosan miket változtattak meg benne, majd ezeket felejtsük el, hogy a manga történetét ne kavarják meg " De egyébként, nyilván, mindenki jobban szeretne lezárt történeteket kapni, és vannak "becsületes" studiók, akik végig is viszik a megkezdett sorozataikat, ilyen a Shaft-nál a Monogatari series, aminek a sokadik évadja jön most ufotable-nél korábban a Kara no Kyoukai, most az alap Fate-k Silverlink-nél a Fate/kaleid, aminek tavaly ment a 4. évadja, idén pedig filmet kap Seven Arcs-nál a Lyrical Nanoha, aminek most jön a 3. filmje, jövőre pedig a 6. évadja jön Satelight-nál a Symphogear, amiből most jön a 4. évad és az 5. is be van jelentve Tehát akadnak folytatások bőven, de ezek sikeres franchise-k, anyagilag is. Az 500. random, ugyanarra a sablonra épülő hárem-ecchi nyilván nem fog folytatást kapni sosem, főleg hogy az egész műfajra nem jellemző az ütős történet, amire kíváncsi lenne az ember. Meg nyilván vannak azok a studiók, akik utálnak folytatást csinálni, mint pl. a Madhouse. Csodaszámba megy, ha ők valamit is folytatnak |
|
2017.06.19 20:19 00 / | |
Offline
|
|
Ö ezt mondja. De azért nem hiszem hogy minden igy lenne. Nagy stúdiók pl A1 tuti többet fizet. Írtam másik hírhez is , azt hogy akkor meg miért alakul olyan sok új stúdió ha veszteséges lenne?
Ezek nem rég alakultak: NUT TYPHOON GRAPHICS EMT² Zero-G NAZ Pine Jam |
|
2017.06.19 20:50 / utoljára módosítva: 2017.06.19 21:01 00 / | |
Offline
|
|
ultra írta: Ö ezt mondja. De azért nem hiszem hogy minden igy lenne. Nagy stúdiók pl A1 tuti többet fizet. Írtam másik hírhez is , azt hogy akkor meg miért alakul olyan sok új stúdió ha veszteséges lenne?1. mindig vannak "majd mi jobban csináljuk" emberek 2. nem arról van szó, hogy a studiók veszteségek lennének, csak keveset fizetnek az alkalmazottaknak |
|
2017.06.19 21:14 00 / | |
Offline
|
|
egyet értek téleg csökenteni kelene az animék számát és minöségib animéket gyártani meg töbrészre kelene koncent rálni nem 12 meg 24 mint a mai trend és olyan mangákat elö veni ami mr levan zár va vagy vége felé jár meg nem csupa ecchi ani méket kelene gyár tani hanem régi jo animék re visza álni ami 15 éve vagy még 10 éve is volt ide i nyári animék közzöt is egy ami néz hetö a töbi mind tucat anime ugyan az elmond va másként más szereplökel de sztori nagyábol ugyan az
jo lene ezen változ tatni |
|
2017.06.19 21:19 00 / | |
Offline
|
|
https://youtu.be/jA5GVsZSiu8
Azért van ázsiai ország Még, Ami bár nem nagyon enged be külföldi produkciókat, de tud költségvetést tolni a felfutó animeipara alá, mert van nézettég https://youtu.be/XTtiDtz59FA érdekes mi lesz ebböl 10 év múlva (max a hunter x hunter 2027es 16k vr remakeje nem japánban fog készülni) most is nézem ezt a YouTube ajánlotta, és jobb mint a mai Japán animék nagy része https://youtu.be/Gf-FdUPUmmc Ami japánt illeti, jelenleg annyi anime indul minden szezonban hogy követni sem lehet, lehet hogy 5 év múlva kevesebb jobb minöségü lesz és lehet követni, ennyi. Jo most lehet vitatkozni arról hogy egy kinai produkciot nevezhetünk e animének, szerintem az anime az egy stilus neve nem egy országé. Xl22: regen is voltak ecchi animek, meg hentaiok ma mar nem keszulnek ma is mi bajod as attack on titan-dragon ball super-kanaberi-kimi no namae szintu animekkel? (Bocs a linkek es as irásmód miatt, mobilról vagyok) |
|
2017.06.19 21:28 / utoljára módosítva: 2017.06.19 21:33 00 / |