Tavaly decemberben akkora szmog volt Pekingben, hogy a látási viszonyok 200 m alá csökkentek, ezért törölni kellett a repülőjáratokat. Kína emiatt is elhatározta, hogy hatékonyabban fog fellépni a fővárosi szmog ellen. Az egyik módszer erre az e-autók alkalmazása.
A városban jelenleg kb. 67.000 gázüzemű taxi fut, ezért ezeket lecserélik elektromos autókra (e-taxi), aminek várható költsége 380 milliárd Ft (9 milliárd jüan) lesz. Egy ilyen autó ára ugyanis kétszer annyiba (cirka 6 millió Ft-ba) kerül, mint hagyományos társaié. Meghozták a jogszabályt is, mely szerint ezentúl csak elektromos taxikat lehet venni.
A cél érdekében természetesen a töltőállomások számát is megnövelik, hiszen 2014-ben, mikor 200 e-taxit vett a város, akkora sor állt az állomások előtt, hogy 6 órán át kellett várakozniuk a sofőröknek, hogy sorra kerülhessenek.
Forrás: Inhabitat
A városban jelenleg kb. 67.000 gázüzemű taxi fut, ezért ezeket lecserélik elektromos autókra (e-taxi), aminek várható költsége 380 milliárd Ft (9 milliárd jüan) lesz. Egy ilyen autó ára ugyanis kétszer annyiba (cirka 6 millió Ft-ba) kerül, mint hagyományos társaié. Meghozták a jogszabályt is, mely szerint ezentúl csak elektromos taxikat lehet venni.
A cél érdekében természetesen a töltőállomások számát is megnövelik, hiszen 2014-ben, mikor 200 e-taxit vett a város, akkora sor állt az állomások előtt, hogy 6 órán át kellett várakozniuk a sofőröknek, hogy sorra kerülhessenek.
Téma: [2017.03.25] E-taxik Pekingben
|
|
Kína ezt eldöntötte, de már sok mindent eldöntött és a végén semmi.
Módosítom... Inkább hagyom a zöld ász mindent visz. |
|
2017.03.25 22:12 / utoljára módosítva: 2017.03.25 22:17 00 / | |
|
|
szabitb írta: Te eléggé állom világban élsz kevesebb tw-t néz és több animet vagy csak ne hadd ki a fizika órát, Azzal hogy az betudnának fogni pár villámot semmi nem oldódna meg. Mivel a villámlást több millió voltos feszültségek keltik, és a keletkező áram a 20000 ampert is elérheti. A több száz megawattos teljesítmény és a látvány óriási energia illúzióját kelti. A kibocsátott energia azonban nem nagy. Szóval az a sok szenvedés mire elérnék azt a műszaki fejeltséget nem éri meg..Idézem: A villámlás azért okoz nagy kárt a házakban és a fákban, mert a kisülési energiát nagyon gyorsan adja le viszonylag kis térfogatban, és így nagy robbanó- és gyújtóhatást fejt ki. R. Barnes, villamosmérnök Jó, most a villám nem volt egy nyerő példa, de az eredeti javallat, miszerint az áram hatékony tárolása nagyon sokat jelentene, nagyon is kéne. Más esetben, csak az állandó termelés jöhet szóba, de az meg megint egy elég nagy feladat lenne zöld módon, mert ugye a napelem farmok és a szélfarmok sem az igaziak. Főleg hogy gondot is okoznak. Na mindegy, nem mi ketten fogjuk ezt megoldani, és amíg az emberek ilyenek, addig valszeg előbb nyírjuk ki magunkat, mielőtt rájönnénk, vagy napvilágra kerülne a technológia. |
|
2017.03.25 22:14 00 / | |
Offline
|
|
Tudok róla volt egy egy éves Kína kurzusom.
De a termékeikről annyit, hogy kezdenek feljönni. Ha belegondolunk, Japán termékei anno tényleg a fekete listán szerepeltek, a legrosszabbak között volt, de olyan szépen feljött, hogy mára-már a legjobbak között van. Azt azért nem mondom, hogy Kína ilyet elérne a közel jövőben... de igyekszenek ők is javítani a minőségen, és valószínű soha nem lesz olyan látványos javulásuk, mint a Japánoknak, de azért próbálkoznak. (és nem csak hazánkban van meg a szlogen: gagyi, olcsó, kínai). De ha belegondolsz, hogy ők járnak az élen a környezetszennyesés terén, mindkét oldalon, nem idegen tőlük, hogy akár egy ilyet bevezetnének. Ezzel nem azt mondom, hogy 1000%, hogy így lesz, de nagyobb esélyt látok rá, hogy megtörténik majd. Még mindig nagyobb hitelességet adok egy ilyen cikknek. Mert pénz van rá, szerintem affinitás is és annak ellenére, hogy nem tartja be az összes megígért dolgát (mint az összes állam a világban -teszem hozzá-), sokat be is tartott. Bár nem akarom a kínaikat védeni xd bob: Ezen dolgoznak, nem is kevesen, de megoldani egyáltalán nem könnyű, fantasztikum egy olyan energiahordozó ami tevőlegesen megváltoztatná a világunk és megoldaná a környezetszennyezés problémáját, stbstb. De dolgoznak ezen is, hogy valamit kitaláljanak rá. Nem vagyok otthon ebben a témában annyira, de sok film készült ami ilyen "szuperenergia" körül forog, résszín azért, mert mint említettem egy ilyen fantasztikum. Még. Ha félreértettem amit írtál és másra gondolsz, sorry. |
|
2017.03.25 22:21 / utoljára módosítva: 2017.03.25 22:28 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Maga a "Használd és dobd el!" módszer nem új keletű a világban. Japán is pontosan ennek köszönhetően lett ilyen combos gazdaságilag. Gyártottak egy rakás semmire sem jó, vagy pár használat után hamar tönkremenő, javíthatatlan gagyi cuccot, és folyton új megrendeléseket kaptak, mert röhejesen olcsó adták őket. Pár évtizedig ezt nyomták, lett elég zsé, és visszaforgatták a gazdaságba fejlesztéshez.
Most meg hol van már az emléke annak, hogy régen a japán termék is bóvli volt? Az más kérdés, hogy a környezetre milyen "jó" hatással van az ilyen eldobható cucc. |
|
2017.03.25 22:26 / utoljára módosítva: 2017.03.25 22:27 00 / | |
|
|
Hitsurashi: Sajnos leginkább az ilyenek azért fantasztikumok, ahogy írtad, mert ugyan sokan próbálkoznak, de mindenki magának csinálja. Egyelőre csak álom egy olyan nemzetközi összefogás ahol nem sumákolna senki a maga javára.
Amúgy a kínaiakban ezt komálom, hogy tudnak hosszú távra tervezni, csak sajnos az emberrel mint egyénnel nem foglalkoznak. A közösség haladása az első, mindegy ha közben pár millióan mennek a darálóba...... |
|
2017.03.25 23:51 00 / | |
|
|
Lesz egy csomó használ aksi ami nem szennyez majd mi?
Ha nem ott szennyez ahol látom az már elég? Fontos dolog a környezetvédelem,de sók az álszent és népátverős megoldás. Kitiltjuk a belsőégésű motorokat 2030-tól? Még nincs helyette más csak 3X drágább alternatíva ami ugyanúgy szennyez csak nem látom mert messze a gyárkémény.Hát nekem ez nem annyira zöld. Mielőtt letámadtok az alapanyagok kibányászása és a kocsi megépítése több energiát igényel az elektromos autónál,de az üzemeltetése hoz vissza belőle mert az elektromos auto hatásfoka 60-70% között van. Sokfélét olvastam mikor hozza be hátrányát, valahol 120.000km írnak ,de olvastam már 350.000km-ert. 300.000km-es korára kb az akkupack tároló képessége 60-70%-ra képes már csak. Amiről nagyon hallgatnak, beszéltem elektromos autó tulajjal németeknél, télen 5 Celsius fok alatt a nyári hatótáv 60%-vál rendelkezik az autó. Ott ahol nincs tél ez nem gond ,de közép és észak Európa nem ilyen hely. Hidegben ülést fűtesz vagy csak fűtesz esetleg szélvédőt párátlanítasz az mind energia ezek nyáron nem gond.Gyors töltése (legtöbb gyártónál max 75%-ra) ezeknek az autóknak egyenárammal és kb 50-70 Amperrel történik én inkább nem nagyon gyors tölteném, 120 Amperrel már bőven hegesztenek. Normál töltése kb 8-9 óra 230V 10A hálózaton. Ezekkel az autókkal az átlag tömbházban élő emberek vagy akik az utcán parkolnak nem tudnának együtt élni. Ez egyenlőre egy szűk réteg "kiváltsága" akinek a mostani elektromos autó megfelel. Leginkább parkolási költség csökkentésére jó. Ja és ami a legfontosabb menőzésre nagyon jó mert vagesz és drága. Szerintem a közeljövő(2040-2050-ig) a hybrid benzinesé ami önvezető. |
|
2017.04.11 0:14 00 / |