A környezettudatos életmód érdekében a technológiák egyre zöldebb úton fejlődnek, és ez alól az autógyártás sem kivétel - lévén, hogy éppen az egyik legnagyobb környezeti terheléssel a gépi erejű közlekedés bír. Az ACEEE ezért évek óta rangsorolja a már (igaz, jó pénzért) utakon guruló személyautókat, melyek környezetvédelmi szempontból egyre zöldebbek, ugyanakkor nem szenved csorbát az autózás sem.
A 12 férőhelyes listában (nem meglepő módon) abszolút ázsiai dominancia van: 8 helyet kelet-ázsiai autógyárak szereztek meg (Dél-Korea és Japán), mindössze 2 európai és 2 amerikai gyártó tudta beküzdeni magát közéjük. A gépjárművek többsége elektromos autó.
1. helyezett: Hyundai Ioniq Electric
2. helyezett: BMW i3 és 3. helyezett: Toyota Prius Eco
4. helyezett: Fiat 500E és 5. helyezett: Nissan Leaf
6. helyezett: Chevrolet Bolt és 7. helyezett: Kia Soul Electric
8. helyezett: Toyota Prius Prime és 9. helyezett: Toyota Prius C
10. helyezett: Ford Focus Electric és 11. helyezett: Honda Accord Hybrid
12. helyezett: Kia Niro FE
A 12 férőhelyes listában (nem meglepő módon) abszolút ázsiai dominancia van: 8 helyet kelet-ázsiai autógyárak szereztek meg (Dél-Korea és Japán), mindössze 2 európai és 2 amerikai gyártó tudta beküzdeni magát közéjük. A gépjárművek többsége elektromos autó.
Téma: [2017.02.21] 2017 legzöldebb autói
|
|
A Magyarok most fognak Paksolni. Nállunk itt nem lesz semmi és ezt optimistán írom. Atom a király, a szélerőmű zavarja a madarak vonulását, a napenergia meg adó nélkül nem működik. Szomorú, de nállunk pozitív jövőkép csak a fantasy sci-fi-ben működik és ábrándozunk, de a remény hal meg utoljára. 100 évvel ezelőtt azt mondták, hogy az olaj és gáz készletek 50 évre elegendőek és a találgatás az ami tutin megy.
|
|
2017.02.22 12:57 00 / | |
adminyon
|
|
Na tessék, mondtam én, hogy lesz mozgolódás, és lassan követni akarjuk majd a skandináv országokat:
http://hvg.hu/cegauto/20170223_2020tol_betiltanak_a_dizelautok_eladasat_Magyarorszagon#rss |
|
2017.02.23 13:49 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Köszi az infót!
|
|
2017.02.23 13:52 00 / | |
|
|
Már azt hittem ez komoly, de ez csak egy l,-m,-p cucc ami nettó baromság.
|
|
2017.02.23 14:09 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Aki az indítványt benyújtotta, az ért a természetvédelemhez, a tesója is nagyon nagy név a szakmában, szóval ez igenis komoly alapokon nyugszik, és nem érdekel a politizálás, mert a szakmai hozzáértése bőven elég ahhoz, hogy tudjam ez nem baromság.
|
|
2017.02.23 14:21 00 / | |
|
|
Én ezt gazdasági szempontbol meg csődnek látom és nem firtatom a szakértelmét, de ebböl nekem az látszik, hogy ehez a részéhez meg nem ért.
|
|
2017.02.23 14:25 00 / | |
adminyon
|
|
Nem tudom, miért lenne gazdasági szempontból csőd, mikor a környezetvédelem a jövő nagy kihívása. Egy csomó innovációval, kutatással, új gyárak indításával járna, jeleskedhetnénk végre megint valamiben, és ha sikerülne bevezetne, az egészségügy is fellélegezhetne picit, és nem lennének asztmásak már a pici gyerekek is. Mi például zárt ablakok közt élünk, a levegőtisztító berendezés napi 24 órában megy és így is rosszul vagyunk. Ezen előbb-utóbb változtatni kell. Motiválni kell az embereket, hogy biciklivel járjanak, tömegközlekedéssel, ültessenek sok növényt, nézessék át az autóikat (és ne csak fizessék le a vizsgáztatót), szelektáljanak. Valamit lépni kell, különben nem lesz jövője az emberiségnek.
|
|
2017.02.23 14:32 00 / | |
|
|
Mivel az egész gépjármű szegmensre kihat. Gondolom ez nem olyan, hogy beviszem az 1.9-es TDI vel rendelkező bogaramat és kapok egy elektromosat. Ez kicsit keményebb mint egy palackot beváltani. Amúgy az egész az oktatással és a bérrendezéssel kezdődik. Ezek nélkül nemindul a dinamó.
|
|
2017.02.23 14:40 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Csőd? Mármint, hogy megbízom a busztársaságot, hogy gyártsál nekem újabb buszokat, mert pár évtizeden belül az összeset le akarom cserélni, ergo meg akarom venni tőle mindet, amit rendeltem? Azaz marha nagy pénzt akarok adni neki évtizedeken át?
A természetvédelemben nagyon régóta elvárás, hogy lépést kell tartani a technológiai fejlődéssel, és ehhez a fejlett országok nyújtják a legjobb példát - mert ott már annyira tönkretették a természetes élőhelyeket, hogy tanultak belőle, és kerít rá pénzt az ország. Érdekes, hogy pont a nagy szennyezők csinálnak is valamit ez ellen, mi meg játszunk a szemétdombon, mert egyszerűen nevetségesnek tartja a népesség színe-java a természetvédelmet, mert mindig csak azt emlegetik nekik, hogy mit nem szabad majd, ha a zöldeknek teret engednek. Soha az életben nem pártolja egyetlen épeszű zöld ember sem azt, hogy hirtelen legyenek váltások, pl. egyik napról a másikra megszüntetni benzinkutakat hülyeség, és nagyon keresztbe tennének vele rengeteg családnak. A fokozatosság elve kell ide: hosszabb évek alatt kell átállni, ha lehet, átképezni, mert nem jó az senkinek, ha megnő a munkanélküliek száma. Szerk.: Hogy a skandináv országok kevesebb, mint 10 év alatt meg tudják ezt valósítani, az a combos gazdaságuk miatt van. Annyi idő alatt itt még hétköznapi sem lesz a dolog - sajnos. |
|
2017.02.23 14:44 / utoljára módosítva: 2017.02.23 15:26 00 / | |
|
|
Érdemes cikk.
Szerintem a benyújtott javaslatbol semmi nem lessz nállunk és amit leírtam az elején addig nem is lesz semmi. http://zoldhullam.blog.hu/2016/11/26/feljovoben_a_dizel_magyarorszagon |
|
2017.02.23 15:18 / utoljára módosítva: 2017.02.23 15:20 00 / |