Téma: Old School játékok gyűjtőhelye
|
|
A legtöbb puska zsonglőr valószínűleg sose tapasztalta meg milyen érzés masszív fémből álló armada vezénylés a harcmezőkön melyet egy bolygónyi energia és fém mennyiséggel kellett meg támogatni.
Ez volt a 90 évek legnagyobb durranása akkoriban a Total Annihalation a korának csúcs pontja volt elképesztő grafikájával és 200-500 egység limitjével melyet tetszésed szerint alakíthattad földön,égben,vízben s víz alatt is. Bizony a RTS arany kora volt akkoriban amikor a konzol csak valami kis torz tákolmány volt számunkra mert sokszor a billentyű összes gombja se volt elég az irányításhoz. ^.^ (Ami jó hír hogy a stílus vissza térni látszik már majd 15 év után a Planetary Annihalation néven ... jó persze még ott volt a kiváló Supreme Commander és a gyengécske folytatása de ez valami Über lesz ) |
|
2013.02.06 13:14 00 / | |
|
|
Total Annihalation-al én iszonyat sokat játszottam a 2000-res évek elején:) Söt még elö is vettem ujra 2010-ben és toltam FULLHD-ban! Supreme Commander commander-el játszottam de avval nem sokat.
Ha ez a Planetary Annihalation igy fog kinézni tuti nem fogok játszani vele, irto gagyi a grafikai stilusa. ViharTáncos írta: 200-500 egység limitjével melyet tetszésed szerint alakíthattad földön |
|
2013.02.06 14:10 00 / | |
|
|
finalfantasy7 írta: Ha ez a Planetary Annihalation igy fog kinézni tuti nem fogok játszani vele, irto gagyi a grafikai stilusa.(Az a Alpha verzió valóban elég "kezdetleges" de a fejlesztői vidiknél már sokkal szebbre kipofozott látvány világ húzódik. Srácoknak nem volt sok pénzük az elején komoly fejlesztésre... Én bízom bennük mert amit eddig láttam az elég ígéretesnek tűnt) 1000 egység jaja Meg szét moddolt verziók ahol baromi nagy cuccokat is lehetett már építeni. A nevedből jutott eszembe játszottam Final Fantasy I és 2. -vel van ezeknek a régi játékoknak bármi köze is a újakhoz? (mondjuk csak rágcsa mellett azt is csak félig meddig mert a játék menet túl lassú volt az én ízlésemnek. ^^) Akkoriban még ott volt a Z is (igen csak ilyen egyszerűen.) Ott inkább a mikro skillek voltak jelen de néha igen bravúros megoldásokat tudott szülni. Ha jól tudom bitmapbro-s srácok valamikor ezt régi játékot is átírtak mobilos verzióra. Remek humora van csak ajánlani tudom! |
|
2013.02.06 18:32 / utoljára módosítva: 2013.02.06 18:35 00 / | |
moderátor
|
Offline
|
ViharTáncos írta: A nevedből jutott eszembe játszottam Final Fantasy I és 2. -vel van ezeknek a régi játékoknak bármi köze is a újakhoz? (mondjuk csak rágcsa mellett azt is csak félig meddig mert a játék menet túl lassú volt az én ízlésemnek. ^^)Illetve apróbb érdekesség ami megfigyelhető széria világjaiban mintegy közös elemként, hogy vannak visszatérő kinézetű és nevű lények, amelyek -bár történetileg mindegyik rész más-más világban és más más karakterek szerepeltetésével játszódik- mégis mindig feltűnnek, ilyenek pl. a sorozat névjegyévé avanzsált Chocobo is pl., vagy említhetném a szinte mindegyik részben feltűnő karakterneveket, úgy mint pl. a Cid. A régebbi FF részek egyébként tényleg sokkalta "lassabb" játékmenetűek, de hát ugye akkor amikor ezek kijöttek nem a mai rohanó világ igényeire voltak szabva. Én személy szerint legutóbb az androidra kijött FFIII remake-et kezdtem el újra játszani, de valahogy nem olyan élmény mint régen... |
|
2013.02.06 18:59 00 / | |
|
|
MaRtiN írta: Semmi, sem a régieknek az újakhoz, sem az egyes részeknek a másikhoz nincs köze, és ez volt sokáig a széria névjegye, hogy egyáltalán nem kapcsolódott egyik rész sem a másikhoz.Akkor sokat nem veszítettem azzal hogy egyiket sem fejeztem be. Majd meg nézek egy két "újabbat" is.(hátha kevésbé lassú) Mondjuk pl. a Chrono Trigger-nél ezt szinte sose éreztem... Valamit jelentősen jobban csináltak az azt fejlesztő srácok. |
|
2013.02.07 9:05 00 / | |
|
|
ViharTáncos írta: Mondjuk pl. a Chrono Trigger-nél ezt szinte sose éreztem... Valamit jelentősen jobban csináltak az azt fejlesztő srácok.Én nem sok retro játékkal játszottam. Mondjuk ha a ps1 retronak számit akkor sokkal:p A eredeti 83-as bomberman-nal sokat játszottam, arra a floppy-s gépbe kellet beletenni.(nem tudom mi a neve) Ugyan erre volt még a Another World, ezt a játékot sose tudtam kitolni annyira nehéz:D Meg még volt a sárga kazettás gép de fogalmam sincs mik voltak a játék cimei. |
|
2013.02.07 12:10 / utoljára módosítva: 2013.02.07 12:12 00 / | |
moderátor
|
Offline
|
ViharTáncos írta: Akkor sokat nem veszítettem azzal hogy egyiket sem fejeztem be.Majd meg nézek egy két "újabbat" is.(hátha kevésbé lassú) Mondjuk pl. a Chrono Trigger-nél ezt szinte sose éreztem... Valamit jelentősen jobban csináltak az azt fejlesztő srácok. Amit viszont vétek kihagyni az ugyebár az FFVII és az a fölötti részek (FFVIII, FFX), sokkalta gyorsabb játékmenetűek és élvezhetőbbek is mai szemmel. Nagyon remélem, hogy szépen folyamatosan kiadják őket androidra... *crosses fingers* Az általatok linkelt űrstratégiák nekem valahogy kimaradtak ellenben a jó öreg Settlers széria az nagyon bejött! Órákig elszöszmötöltem azzal, hogy a városomat építgettem, fát vágtam, bányásztam, halásztam, mások városait támadtam stb, stb... =D |
|
2013.02.07 16:03 / utoljára módosítva: 2013.02.07 16:05 00 / | |
|
|
Ja, a Settlers nagyon aranyos kis játék volt, én is elmolyolgattam vele. A Total Annihilation-t szerintem csak demo-ban nyomhattam, mint nagyon sok mást is. Ma már nettel sokkal egyszerűbb, millió végigjátszás, videó meg mindenféle segítség áll az ember rendelkezésére, de régen e nélkül sokszor elakadtam, vagy eleve hibás volt a hajlékonylemezes verzió.
Időközben, hogy elindult ez a topic, kedvet kaptam egy kis játékra és végignyomtam az 1992-es Alone in the Dark-ot, meg belekezdtem az 1999-es Silent Hill-be. Előbbi hiába Lovecraft-os meg Cthulhu-s, meg korának 3D-s újítója, horror-játékok őse (annak idején én csak a Resident Evil 2-vel játszottam keveset) - azért igencsak eljárt felette az idő. Ennek ellenére az elején kétszer-háromszor meg tudott még ijeszteni, de inkább csak röhejes volt sok helyen mai szemmel. Azért jó ötletek voltak benne, meg néha a hangulat is kellemes volt. A régi kalandjátékokhoz hasonlóan rengeteg tárgyat kellett használni, de viszonylag kevés kombinálással. A játékmenet sokszor abból állt, hogy ezerféle módon megnéztem hogyan halok meg, aztán újrázás és próbáljuk elkerülni. Az irányítás megszokható, csak néha problémás viszont a rögzített kameraállások néha nagyon betettek. Poén, hogy a floppy disk-es verzió csak pár MB - én ezt toltam végig, de csak azért mert nem találtam a CD-s verziót (mert ez utóbbin a zene jobb és nekem nagyon tettszett, ahogy a pergameneket és könyveket túldramatizált, túljátszott hanggal fel is olvassák (később spoiler!)). Itt egy agyonspoileres áttekintés annak, aki biztos, hogy nem fogja már önálóan felfedezni. A Silent Hill viszont már nem ennyire retro, hangulatban nekem még mai szemmel is oltári, pulzust gyorsítja rendesen - bár még csak nagyon az elején járok. (Érdekes, hogy a neten sokfelé azt olvasom, hogy az AINTD és a SH szériákból is ezek az első részek voltak a legjobbak, hiába futnak még ma is. Ezt viszont nem annyira hiszem, inkább oldfag-ségnek tűnik.) Korábban már említettem az 1999-es Drakan: Order of the Flame-t. Mivel imádtam, ebből is álljon itt egy kis videó. Nem tudom, hogy mennyire volt őse a sárkánylovas-játékoknak, meg menyivel jobbak esetleg az újabbak, de rettentő hangulatos volt a sárkányon lovagolva repkedni, meg felperzselni a gonosz ellent, nem is beszélve a dögös főhősnőről (Lara Croft kisasszony, meg a későbbi [Blood]Rayne riválisa). |
|
2013.02.09 15:35 / utoljára módosítva: 2013.02.09 15:39 00 / | |
|
|
Silent Hill 2 a legjobb, azt tulszárnyalni már nem fogják soha.
|
|
2013.02.09 17:36 00 / | |
Offline
|
|
Nem rég sikerült beüzemelnem újra a Super Mario World-t, viszont most nincs hangja. Nem tudná valaki megmondani, hogy mit csináljak, vagy hogy hol vannak a hangbeállítások?
(mert hang nélkül nem az igazi) Előre is köszönöm |
|
2013.03.18 18:51 00 / |