Téma: PC & KONZOL Games (Offtopic PC & KONZOL játékokról)
|
|
Ígéretesnek tűnik, de még várni kell rá. Ha jól emlékszem ez jó ha leghamarabb jövőre fog megjelenni.
Más, a minap a Playism kiadó tett jó pár bejelentést, amikből itt vannak az érdekesebbek:
|
|
2022.01.23 17:08 00 / | |
moderátor
|
Offline
|
Nemrég vittem végig a Cyberpunk 2077-et, ami egy jól sztorival megírt gamma, bár az eredetisége némileg vitatható... Igen, rád nézek éppen, Johhny Mnemonic... De mindkenképpen szórakoztató játék, amit bármely cyberpunk vagy sci-fi kedvelőnek bármikor szívesen ajánlok. (A pécé változat jelenleg már van olyan állapotban, hogy önmagában is játszható legyen, de persze, aki teljes élményt akar, az kicsit javíthat az alapjátákon, lévén rengeted olyan mod van, ami a "milyennek kellett volna lennie már megjelenéskor" helyzetbe tudja állítani azt, javítva az esetlegesen még bennlévő bugokat, nem felborítva a játék egyensúlyát.)
De nem egészen emiatt említem a játékot, sokkal inkább a története végett... abból is főleg a vége miatt... mert már agyalok rajta egy ideje. (Igen az a típus vagyok, aki nem egykönnyen enged el bizonyos logikátlanságokat, csak ha ugye az kimondottan dramaturgiát szolgált, és ebben az esetben kérném a ti véleményeteket, hogy szerintetek mi lehetett...) Volt egy dolog, ami egy kicsit engem zavart. Szóval most olyanokat kérdeznék, akik már végigvitték V kalandjait és esetleg tudják a spoileres okfejtésemre (bár inkább kérdés, mint okfejtés, de mindegy) a választ. Szóval innentől csak azok olvassák tovább, akiket nem zavar a spoiler: SPOILER! Na szóval. A játék lényege ugye, hogy megmentsük V-t, Johnny Silverhand-től, és a parazita microchip-től, ami lassan felemészti V személyiségét, teljesen kiírtva őt. Ehhez ugye fel kell göngyölítenünk az Arasaka történetszálat, és Johnny múltját, megtalálni a lélekölőt, segítségül hívni Alt Cunningham-et, Night city legjobb hekkerét, aki ugye önmaga is programmá (vagy valami többé) vált. Erre ugye egyetlen mód, hogy V-n ugyan azt az eljárást alkalmazzuk, mint amit anno Johnny-n is az Arasaka fejese. (Meglélekölőzzük, majd az így kapott másolatot "visszakanalazzuk" a testébe, mint egy kidőlt rízses zacskó esetében, és mindenki boldog, kivéve akik nem, de az ugye egy másik kérdés ) Ez eddig tiszta sor... lenne, de ugye hogy meglegyen a csavar meg hogy az a "happy end" se legyen cukormázas, az alkotók bedobják ugye a "nincs jó választás csak két szar" (vagyis a mi esetünkben három, ill négy, ha a titkos lezárást választjuk, de ez másik történet), vagyis választhatjuk, hogy Johnny-nak adjuk át a testünket, így ő élhet teljes életet, mi meg szépen megyünk Alt-al a jóég tudja hova a kibertérben. A másik kevésbé szamaritánus opció, ha Johnny-t küldjük a kibertérbe alttal (Ami tekintve, hogy ő mindenhogyan "Breath-taking" Mr. Kenau, talán a legjobb választás ), mi pedig fogjuk és leéljük az életünk maradék fél évét, mert ugye itt jön a csavar, a testünk immunrendszere, Johnny chip-je agresszív parazitáskodásának köszönhetően kilöki a személyiségünket, vagyis pontosan V-ét ugye, és azt tekinti betolakodónak... ergó így-is úgy is meghalunk... Csak utóbbi esetében még van egy fél évünk... A kérdésem itt jön a képbe. Ha a játék logikáján haladunk, és teszem azt ugyan azt a metódot használtuk V megmentésére (a lélekölőt, ugyebár), mint amit Johnny személyiségének chip-re mentéséhez, akkor ezt miért nem lehet V esetében is ugyan úgy chip-re menteni, mint ahogy tették azt Johnny Silverhand esetében is? Mert ugye a játék során még találkozunk Hellmann-al is, aki ugye megtervezte Johnny biochipjét, és ha egyszer ment neki, akkor nem hiszem, hogy ne tudná többször is megcsinálni, sőt, ha elég meggyőzőek vagyunk, no meg elég morcosan nézünk, Mr. Hellmanra, még a biochip tervrajzait is odaadja nekünk. (Ami alapján ugye más is megalkothatja hasonló technikai tudásszint birtokában) Vagyis, V biochip-re kiírt mintáját csak egyszerűen belehelyeznék újra V testébe, és ugyan úgy, ahogy Johnny parazita chip-je csak szépen felülírná a korábbi, és gyengébb V személyiségmintát, vagyis problem solved "in my book". Vagy figyelmen kívül hagytam esetleg valamit és nem ilyen egyszerű a dolog? Ha az anyagiak lenne esetleg a probléma, a játék ezen szakaszán már azért jócskán bővelkedünk benne, ahogy ismeretségben is, vagy hírnévben. Így nem gondolnám, hogy ez akadálya lehetne. Vagy ez olyan dramaturgiai logikátlanság, mint anno a Final Fantasy 7 esetében is, ahol bár napi szinten használtuk harcban a Phoenix Down-t, amivel ugye bármely harcban elesett karakter visszahozható volt, de amikor Sephirot katanázta keresztül Aerith-et, hirtelen mindenki elfelejtette annak kézenfekvő használatát, csakhogy az iró ellőhesse a "Jaj megölték Kenny-t! -Szemetek!" hihetetlenül katartikus cliffhengert? |
|
2022.02.02 12:09 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Az egyik Arasaka befejezés is ez hogy
SPOILER! lementik a tudatunkat oszt majd egyszer ha lesz használható test akkor abba beleültetnek. Dehát erre nincs sok esély hogy valaha lesz pont ugyanolyan genetikai állományu test. Ha ezt nem fogadjuk el akkor meg a maradék fél évre vissza küldenek a Földre az Arasaka űrállomásról. Azt hiszem szintén az Arasaka befejezéseben magyarázza el vagy az általunk elrabolt tudós vagy Goro Takemura hogy a testünk már annyira roncsolodott a Johnny chiptől hogy nem tudják meggyógyítani. Érdekes hogy Johnny viszont elél benne ha neki adjuk a másik befejezésben. Szóval a sztori lényege nem V megmentése hanem hogyan fogadjuk el a halálunkat és hogyan távozunk |
|
2022.02.02 13:21 00 / | |
moderátor
|
Offline
|
SPOILER! DonTom írta: Az egyik Arasaka befejezés is ez hogy lementik a tudatunkat oszt majd egyszer ha lesz használható test akkor abba beleültetnek. Dehát erre nincs sok esély hogy valaha lesz pont ugyanolyan genetikai állományu test. Ha ezt nem fogadjuk el akkor meg a maradék fél évre vissza küldenek a Földre az Arasaka űrállomásról.DonTom írta: Azt hiszem szintén az Arasaka befejezéseben magyarázza el vagy az általunk elrabolt tudós vagy Goro Takemura hogy a testünk már annyira roncsolodott a Johnny chiptől hogy nem tudják meggyógyítani. Érdekes hogy Johnny viszont elél benne ha neki adjuk a másik befejezésben.Mert ez alapján állna a korábbi felvetésem: V személyiségmintájából csináljunk egy hasonló parazita chip-et mint, amilyen Johnny-é volt, és tegyük újra V testébe, és azon az analógián, ahogy Johnny elél a testben annak haláláig, ugyan úgy az ő mintájára készült, teljesen hasonló chip-ből eljuttatott V-nek is ugyan úgy el kell élnie a saját testében függetlenül attól, hogy milyen annak génállománya (mennyit változott ugye Johnny chip-jének köszönhetően), mert ugye a lélekölő chip bármely test személyiségmintáját képes felülírni. (Csak ebben az esetben a parazita saját maga lenne, de az eredmény akkor is ugyan az kell legyen, mint Johnny esetében: Haláláig való lét, a lélekölő segítségével chipből újra a testébe juttatott személyiségmintával) Mert most vagy elfogadjuk tényként, hogy károsodott V teste, de akkor bizony Johhny-nak is fél éve van benne max, vagy azt fogadjuk el, hogy mivel Silverhand is képes benne tovább élni mint fél év, ergo mégsem károsodott annyira, vagyis V-nek is ugyan úgy kell tudni benne létezni, és nem csak fél évig. DonTom írta: Szóval a sztori lényege nem V megmentése hanem hogyan fogadjuk el a halálunkat és hogyan távozunkEttől függetlenül tetszett a sztori, meg értem én "mint akart a költő kifejezni", csak nem teljesen logikus |
|
2022.02.02 17:33 00 / | |
|
|
Immortals Fenyx Rising
Ubisoft-os játékokkal nem igen szoktam játszani, az egyetlen ami eszembe jut, h próbáltam a For Honor volt. Szal a kiadó játékaival nem sok tapasztalatom van. Az Immortals Fenyx Rising is elsőre kevésbé keltette fel az érdeklődésem, de a sok pozitív teszt láttán ez aztán megváltozott. De a játék beszerzése mellett végül amiatt döntöttem, hogy sokan sok helyen állították azt, hogy ez több ízben is hajaz a Legends of Zelda: Breath of the Wild-ra. Az pedig érdekel, de egyelőre kimarad nálam, Switch hiányában, így az Immortals-nak vágtam bele. A játékban Fenyx-et irányítjuk, ki hajótörést követően arra eszmél, hogy minden ember kővé dermedt és a világot az alvilágból feltörő Typhon fenyegeti. Ahhoz, hogy legyőzzük őt és a többi rusnyaságot, talpra kell állítanunk a görög isteneket, kiket Typhon legyőzött. Maga a történet nem rossz, de az ami igazán szórakoztatóvá teszi az a tálalása. Ugyanis Prometheus meséli el miközben Zeus folyton folyvást beletrolkodik, humorossá téve azt. Mondjuk a fősztori nem hosszú, nincs 20 óra igazából. Ez persze nem gond, sőt a játékidő nagyobbik részét nem is a főmissziók teszik ki. Ugyanis az irdatlan nagy térképet bejárva számos különböző logikai és vagy ügyességi feladványokat lehet teljesíteni, melyek jutalmaiból lehet fejleszteni a karakterünket. Ez a része a játéknak jobban lekötött és jobban is élveztem mint a harcokat. Maguk a feladványok logikai részei pofon egyszerűek s inkább az ügyességi része a dolognak, ami néha feladta a leckét. Utóbbi miatt azért megfordult a fejemben, hogy inkább billentyű-egér kombóra váltok, kontroller helyett, de végül nem így tettem. Tetszett, hogy alapjáraton egész változatos feladvány típusok vannak és hogy egyes típusokat akár többféle képen is meg lehet oldani, szintünk függvényében. De és akkor itt jön egy ordas nagy de, mivel rohadt nagy a map, hiába a több különböző feladvány típusok és azok sok variálása, már az első régió kitakarítását követően (a prológus sziget után) erősen repetitívvé válik a játék ezen a téren. Viszont ha már elkezdtem őket megcsinálni, akkor nem adtam föl, de nem egyszer volt azaz érzésem, h csak emiatt csinálom őket. Ha már a negatívumoknál tartok akkor megemlíteném, hogy számomra a felfedezés élménye egy idő után erősen megcsorbult és nem tudtak lenyűgözni az újabb régiók egyet kivéve. Ez a kivétel a játék vége felé ért, méghozzá mikor élértem az északi szigetet, ahol Zeus trónjához kellett felmászni. Na az a pályarész az egész játék legjobbja, nagyon hangulatos és tetszettek az ottani epikus aláfestések. Aztán érdemes megemlíteni egy furcsaságot, vagyis számomra nagyon fura volt, hogy a térképet megnyitva más játékosok screenshotjai fogadtak és ezek elég zavaróak voltak. Hál égnek ki lehet kapcsolni ezt a funkciót. Mondjuk arra kíváncsi vagyok ki a fene számára hasznos ez. Mondjuk az sem igazán tetszett, hogy vmilyen ubisoft-os accountot is csinált a háttérben és vmilyen heti/napi questek teljesítések után dobálta az accountra az xp-ket, amire semmi szükség a játékban. Arról már ne is beszéljünk, hogy van ingame store is, de legalább ezt nem tolja annyira az arcunkba a játék. Én meg se néztem mi van ott és a játék is alapvetően olyan, hogy nincs is szükség rá. Összességében nem rossz játék sőt igazából jó (el is töltöttem vele kicsivel több mint 80 órát (igaz 3 trófea még hiányzik)), de az a fajta jó játék, ami egyszer elég volt és többször nem valószínű, hogy újra elő fogom venni. Ugyanis túlzottan nagy, ami repetitívvé teszi. A kevesebb néha több jó lett volna itt is. |
|
2022.02.27 16:28 / utoljára módosítva: 2022.02.27 20:57 00 / | |
|
|
Nekem is meg van a játék, és szerintem nagyon jó, jók a poénok.
Volt pár feladat, amihez segítségül kellett hívnom a youtubeot, de ezt leszámítva, nekem nem volt vele gondom. Zeus, és a többi istenség trollkodását, meg ökörködését én is nagyon bírtam. A játék hossza nekem pont jó volt, még úgy is, hogy farmoltam egy csomó fagyantát ki maxolni a cuccaim, meg a képességeim, hogy max erővel essek neki Typhonnak, és ennek köszönhetően nem is szenvedtem rajta sokat! Szerintem én újra fogom majd játszani a jővőben! |
|
2022.02.27 20:37 00 / | |
|
|
McAce írta: Volt pár feladat, amihez segítségül kellett hívnom a youtubeot, de ezt leszámítva, nekem nem volt vele gondom.McAce írta: A játék hossza nekem pont jó volt, még úgy is, hogy farmoltam egy csomó fagyantát ki maxolni a cuccaim, meg a képességeim, hogy max erővel essek neki Typhonnak, és ennek köszönhetően nem is szenvedtem rajta sokat! |
|
2022.02.27 20:58 / utoljára módosítva: 2022.02.27 20:58 00 / | |
|
|
Nem játék de ahhoz kapcsolódik:
Meg fog jelenni angolul NieR Art atrbook és a YoRHa – Pearl Harbor Descent Record manga. Előbbi október 25-én míg utóbbi december 13-án. Illetve még jönni fog angolul a Final Fantasy VII REMAKE: Material Ultimania Plus decemberben, a Final Fantasy VII Remake: Traces of Two Pasts novel novemberben, a FINAL FANTASY XIV: Chronicles of Light októberben. Továbbá mostantól kapható a FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn -- The Art of Eorzea - Another Dawn - artbook. |
|
2022.03.04 20:08 00 / | |
|
|
Következő State of Play március 9-én lesz fókuszban a japán kiadók művei. Igaz csak 20 perces lesz.
Kíváncsi vagyok mit fognak mutatni, de tippre a közelgő Ghostwire Tokyo-ról illetve vmelyik FF játék tuti szóba fog kerülni. |
|
2022.03.08 17:29 01 / | |
Offline
|
|
Amiket érdekesnek találtam a State of Playen:
Illetve elérhető a Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin demója PS-n. Bár az FF sorozattal nem vagyok jóban, de a souls stílus miatt ránézek. |
|
2022.03.10 8:49 / utoljára módosítva: 2022.03.10 8:52 00 / |