Life Is Strange
||||||| | év: 2015-2015
A Life is Stange egy epizodikus történetközpontú, interaktív kaland-dráma, amit 2015 folyamán 5 epizódban adtak ki januártól októberig. A játékot a Dontnod Entertainment fejlesztette és Square Enix adta ki Windows-ra, Playstation 4-re és 3-ra, Xbox One-ra és Xbox 360-ra.
... [ tovább ]
Téma: Life is Strange
|
|
DarkLord1698 írta: Jó játék! Sajnos a végén a rossz és a rosszabb között kell választani, és nem tudni hogy melyik melyik. Sokan a befejezések újragondolását követelik a készítőtől.SPOILER! Például így: http://whatifthecomic.tumblr.com/ Én is kigondoltam egyet: A választás: Chloe feláldozása Max lefotózza a pillangót a mosdóban. Ekkor hirtelen előveszi a mobilját és hívja a 911-et. Bejelenti, hogy lövöldözés volt az iskolában és egy diáklány súlyosan megsebesült a mosdóban. "Megmenteni nem tudlak, de talán adhatok neked egy kis esélyt." Ezután megtörténik a lövöldözés a mosdóban miközben Max sír és imádkozik a rejtekhelyén. (háttérben Orbital - Halcyon On And On zene csendül fel) Ezután a fotók átváltoznak,(az egyiken a mentősök berontanak a mosdóba) de ahol Max egyedül van a fotókon ott olyanná alakul ahol a korházban izgul Chloe életéért a lány szüleivel együtt. A végső videóban Max ugyanúgy ott áll a világító torony mellett, de hétköznapi ruhában és a korházba megy. Ott Chloe felébred az ágyán és rámosolyog Max-ra. Ha valaki azzal jönne, hogy Chloe halála sorsszerű lenne, akkor nézzük: MIT akadályozott meg Max a történet elején? Hogy lelőjék Chloe-t ÉS azonnal elfogják a lövöldözőt. Ezt az új verzióban nem teszi meg. Chloe pedig ájultan töltötte azt a hetet a korházban tehát nem tehetett semmit hogy az a tornádó megszülessen. NA! Végre valahol leírhattam. Szép. Szép. Csak nem érted a játék lényegét. Majd a csereismertetőben le lesz írva szépen. |
|
2015.11.11 20:41 00 / | |
Offline
|
|
Dragonman1000 írta: DarkLord1698 írta: Jó játék! Sajnos a végén a rossz és a rosszabb között kell választani, és nem tudni hogy melyik melyik. Sokan a befejezések újragondolását követelik a készítőtől.SPOILER! Például így: http://whatifthecomic.tumblr.com/ Én is kigondoltam egyet: A választás: Chloe feláldozása Max lefotózza a pillangót a mosdóban. Ekkor hirtelen előveszi a mobilját és hívja a 911-et. Bejelenti, hogy lövöldözés volt az iskolában és egy diáklány súlyosan megsebesült a mosdóban. "Megmenteni nem tudlak, de talán adhatok neked egy kis esélyt." Ezután megtörténik a lövöldözés a mosdóban miközben Max sír és imádkozik a rejtekhelyén. (háttérben Orbital - Halcyon On And On zene csendül fel) Ezután a fotók átváltoznak,(az egyiken a mentősök berontanak a mosdóba) de ahol Max egyedül van a fotókon ott olyanná alakul ahol a korházban izgul Chloe életéért a lány szüleivel együtt. A végső videóban Max ugyanúgy ott áll a világító torony mellett, de hétköznapi ruhában és a korházba megy. Ott Chloe felébred az ágyán és rámosolyog Max-ra. Ha valaki azzal jönne, hogy Chloe halála sorsszerű lenne, akkor nézzük: MIT akadályozott meg Max a történet elején? Hogy lelőjék Chloe-t ÉS azonnal elfogják a lövöldözőt. Ezt az új verzióban nem teszi meg. Chloe pedig ájultan töltötte azt a hetet a korházban tehát nem tehetett semmit hogy az a tornádó megszülessen. NA! Végre valahol leírhattam. Szép. Szép. Csak nem érted a játék lényegét. Majd a csereismertetőben le lesz írva szépen. Nagyon, nagyon sokan próbálják ezt a (bocsi) gyenge érvet felhozni azok ellen, akiknek nem tetszett a befejezés, de akkor most mondok pár érdekes dolgot. ;P SPOILER! A történet a vége felé teli van elég durva plot hole-okkal és ordító lehetőségekkel, arról nem beszélve hogy a párbeszédek egy-két helyen elvesztik azt a reális logikusságot (értsd.: egy megjegyzésre logikus megjegyzés a válasz), ami idáig megvolt a játékban, ez pedig sokaknál csak csorbított a végső döntés megítélésében, ami ráadásul nagyon balansztalan volt. Mondjon bárki bármit, tök egyértelmű, hogy itt Arcadia Bay megmentése az igazi befejezés, erre tonnányi utalás is van. (Elég csak megnézni a két befejezés hosszúságát.) Sokan a communityben ugyanígy gondolkodtak, mint én, hogy köszönjük, de egy kreatív játékhoz nem egy ilyen... izét kérünk befejezésként, akkor már inkább választjuk azt, amelyik nem majmolja a B kategóriás időutazós filmek bő 90%-ának utolsó perceit. Úgyhogy AB-nek vége, Chloe él, nincs a történetnek igazi erkölcsi tanulsága (max belemagyarázhatunk dolgokat), stáblista és vége. A végső döntésnél az a fele-fele arány nem igazán a játékosok megítélést tükrözi, sokkal inkább azt, hogy ki tudott ezekbe a hibákba beletörődni, és ki nem. Én nem tudtam, és beintésként a fejlesztők felé AB pusztulását választottam. (A reális statisztika olyan 25%-75%-ot mutatna szerintem AB megmentésének javára.) Mondhatnánk persze, hogy dehát ez a játék Max és Chloe utazásáról és barátságukról szólt, meg a nagybetűs Érzelmekről, sokak problémája azonban pont az, hogy még ezen a téren is "összezavarodik" a játék a végére. Max ténylegesen meg sem próbál arany középutat keresni, pedig van egy rakat lehetőség (sok jó és ötletes elképzelés van a fórumokon), ehelyett inkább két szélsőséges döntési opciót ajánlanak fel. Lehet, hogy a Chloe-val való barátságuk a fő téma, de tessék csak szétnézni, hogy kiknek az életét kéne feláldozni! :/ Zárásként megint annyit, hogy valóban, a LiS-től nem volt szabad Heavy Rain-féle csavarokat és katarzist elvárni, de mégis, az hogy ennyire kihasználatlan maradt AB világa már-már egyenesen botrány, ami megint a végén a gond igazából. Pl.: Minek hozzák be az indiánokat és a lélekállatokat, majd dobnak rájuk egy rakat (valóban) rejtett utalást, ha az egészből nem lett végül semmi? Nincs magyarázat (jön az ellenérv, hogy nem is kell), nincs célja, nincs különösebb értelme. a részek fokozatos megjelenéseivel egy rakat teória megjelent a fórumokon a játék történetét illetően, és be kell valljam, némileg szomorú érzéssel tölt el, hogy ezek a fan-fictionök végső sorban jóval kreatívabbak voltak, mint a játék tényleges történései, ráadásul még csak nem is sok sablont használtak. Kár érte, mert a szimbolikát már rég kiépítették, csak használni kellett volna, és talán úgy sírtam volna a befejezésen mint egy kisgyerek, akitől elveszik a cukorkát. Így viszont maradt a szomorkodás (a karakterek sorsa miatt igazából). Félreértés ne essék, a LiS szerintem kiváltó játék, sőt, rég volt már olyan könyv/játék/film ami ennyire rövid időintervallumok között ennyire sokszor a sírás szélére juttatott. Mert alapvetően hiába sablonosak ezek a karakterek, ha egyszerűen életszagúak és reálisak. Valós problémákkal és jellemmel rendelkeznek, így mindenki megtalálhatja a maga megfelelőjét valamelyik szereplőben. Ha értékelnem kéne akkor 9/10, GOTY nálam és megkapja megérdemelt helyét a kalandjáték legjobbjai között. (Amúgy egy fejlesztői elszólás következtében közel 100% hogy jön a második évad. Ha az első évad mentése számítani fog, akkor vissza kell töltenem majd a végső jelenetet és megváltoztatni a döntésem. ;P ) |
|
2015.11.11 22:21 / utoljára módosítva: 2015.11.11 22:24 00 / | |
|
|
Megvettem még a héten az öt epizódot, úgyhogy úgy gondoltam belevágok. Az első száz perc után nagyon is tetszik, és csak kevés dolog volt, ami zavart. Max és Chloe sorsán kívül amire kíváncsi vagyok az leginkább Rachel, illetve, hogy az időutazást mennyire bonyolítják majd.
A kezdés alapján amúgy simán kinéz az "Év játéka" cím nálam, bár amennyit én játszom mostanában...ez nem is igazán mérvadó. Meg amúgy se. Mindenesetre ha valakit részletesebben érdekelne a véleményem : itt van |
|
2015.11.15 17:49 00 / | |
|
|
Ez a program merfoldko volt az eletemben. Ezelott soha nem sikerult egyetlen jateknak sem megrikatnia, Eddig csak a konyvek meg a filmek tudtak ilyen erzelmi toltetet adni. De ez a finale kemenyen megdolgozta a konnycsatornaimat! Utana orakig csak fekudtem az agyban es megmozdulni sem akartam Hatalmas ajanlas, hatalmas elmeny 10/10
|
|
2015.11.21 10:58 00 / | |
|
|
Túl a második epizódon.
Voltak ismét atmoszferikus pillanatok. Olyanok, melyekbe teljesen beleélhette magát a játékos, és emellett voltak ismét - bőven - utalások, melyek szórakoztattak. A történetmesélés gyengült, illetve az első epizódra jellemző "nincs felesleges elem" ezúttal már nem volt érvényes: voltak olyan időhúzásnak tűnő pillanatok, melyeket ha összeadnék, akkor sajnos szemmel jól látható időt tennének ki az epizód ~ 2-3 órájából, s ezek egyáltalán nem voltak élvezetesek, illetve - egyelőre úgy néz ki -, funkciójuk sem volt. Egyértelműen gyengébb az első epizódnál, de még így is élvezetes, jó kaland volt. Az enyhén kesernyés szájíz azonban megmaradt ezután az epizód után... Bővebben, ~2600 szóban itt elérhető. |
|
2015.11.24 16:33 00 / | |
|
|
Én is befejeztem a 2. epizódot. Igaz kicsit csaltam. Igaz az epizód végére még igy is leizzadtam.
Ezt használtam: http://www.ign.com/wikis/life-is-strange/Episode_1%3A_Chrysalis |
|
2015.11.24 19:36 00 / | |
|
|
Az ismertető cserélve lett: 2015.11.30. A korábbi változat szerzője: lajosabajos A korábbi változat szövege: "Ez nem egy anime vagy egy videojáték. Az embereknek nincs ilyen erejük." Képzeld el, hogy az órád közepén, rémálmodból felébredve rájössz, hogy vissza tudod pörgetni az időt. És kiderül, hogy a rémálom nem is álom volt. Láttad, hogy lelövik a mosdóban azt a lányt, és visszamentél az időben, hogy megmentsd. "Nem tudom, mim van... de van." Hősnőnk, Max Caulfield fényképészetet tanul a Blackwell Akadémián. Egy átlagos kocka lány, akit a pénzes, menő csajok gúnyolnak. Aztán hatalmat kap. Olyat, amiről mindenki csak álmodhat: vissza tudja pörgetni az időt. Hogy miért kapta és kitől? Nem tudjuk. Mindenesetre van itt elég rejtély, amit eme erő segítségével ki kell deríteni. Hova tűnt Rachel Amber? Miért esik 30 fokban hó? Miért zaklatja a biztonsági őr Max barátnőjét? Idővel biztosan kiderül. "Ennek következményei lesznek." A játék többször is döntés elé állít, és attól függően, mit választasz, változik a történet is. Például ha hazudsz valakinek, következő alkalommal nem fog hinni neked. Hatással lehetnek a történet alakulására egyéb cselekedetek is, pl. ha aláírod a petíciót a biztonsági kamerák ellen. Érdekes és innovatív játékmechanikai elem az idő visszapörgetése. Megváltoztathatod a döntéseidet, meg nem történtté teheted a dolgokat, de az erő segíthet az apró puzzle-ökben is, vagy szimplán csak újranézhetsz egy jelenetet. "Be kéne tépnünk. Hosszú nap volt a mai." És hogy mitől lesz igazán imádni való a játék? Egyrészt a popkulturális utalások miatt. Tele van velük a játék. Említik pl. a Final Fantasy-t és az Akirát is. De a többi felfedezését rátok bízom (néhány igen jól el van rejtve). Másrészt rendkívül életszagú és piszok őszinte. Ha nem számítjuk az "apró" misztikumot, akár a való életben is játszódhatna. A suliban ott van az eltűnt diák, drogok, a gazdag p*csák, akik felsőbbrendűnek hiszik magukat, a kiközösítés. A magánéletben ott van a szülő halála, a mostohával való vitázás, a drogok miatt adósságba kerülés stb... Mind-mind valós probléma, csupán megcsavarták egy időutazó kiscsajjal. És ez az első játék, amin sikerült könnyeznem. Pedig még csak a 2. epizódnál tart. Adatok Megjelenés éve: 2015. Fejlesztő: Dontnod Entertainment (FR) Kiadó: Square Enix (JP) Grafikus motor: Unreal Engine 3 Platform: Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One, Xbox 360 Műfaj: kalandjáték Terjesztés: egyelőre csak letölthető formában Gépigény CPU: Dual Core 2.0GHz vagy jobb RAM: 2 GB VGA: ATI vagy nVidia 512 MB RAM-mal Direct X: Version 9.0 OS: Windows Vista (Windows 7 ajánlott) HDD: 3 GB szabad hely |
|
2015.11.30 17:20 00 / | |
Offline
|
|
Most játszom, nagyon hangulatos! :3
|
|
2015.12.01 0:06 00 / | |
Offline
|
|
A végéről csak ennyit
SPOILER! A játék végső döntésével sikerült a beleölt órákat leredukálnom 5 percnyi tényleges cselekményre. Ez igen! Az egy dolog, hogy az eleje óta látványosan tuszkolták ezt a leszbi szálat, de még ha szegény "befriendzone"-zott gyereket is választottad, akkor se... A befejezéssel kapcsolatos többi dolgot már számos alkalommal leírták előttem, ezért én másra térek ki: A másik hiányérzetem a Ráhel szál. Az egy dolog, hogy nem is találkozol vele, még abban a fura vízióban sem - sajnos - de nem tudsz meg róla kb semmit. Azt hittel legalább valami alapos háttérinfót elénktárnak, elvégre körülötte (is) forgott az egézs játék, de nem, csak ilyen kis részinfok. "drogos volt" "Nathen ölte meg" "átlátott a vortex klubbon" "kaméleon volt" Mintha egy ezerdarabos puzzle 4 sarkát kaptuk volna meg, oszt kész. |
|
2015.12.01 8:51 00 / | |
|
|
Szerintem meg nem kéne ilyen giccses ismertetőket engedélyezni. Az ismertető lényege az, hogy egy rövid összefoglalót írj valamiről, ami alapján mindenki eldönti, hogy ad-e neki esélyt vagy sem! (-.-")
|
|
2015.12.01 13:32 00 / |