Final Fantasy XV
||| | év: 2016
A Final Fantasy XV különleges utazás - keverék a fantasy, a sci-fi, a steampunk, a road-movie és a coming of age között, amelynek során elkísérhetünk egy fiatal herceget, és három barátját a küldetésükre, hogy megmentsék a királyságukat, és visszahozzák a fényt a világba.... [ tovább ]
Téma: Final Fantasy XV
|
|
Ismertető engedélyezve: 2014.10.09.
|
|
2014.10.09 18:15 00 / | |
|
|
Imádtam! Legjobb FF eddig.
|
|
2017.01.05 21:31 00 / | |
|
|
Hmm, habár nem nagyon vagyok otthon az FF franchiseban, azért meg kell mondjam, ez a játék odatett.
Grafikailag, karakterfejlődésileg meg miegyéb kategóriákban valami fantasztikus eredményt, illetve remek élményt nyújtott. A cutscenes is mint drog volt a szememnek, a történetről nem is beszélve! Baromira bejött a történetvezetés amúgy, SPOILER! mivel nagy részben csak onnantól indul be az egész, hogy Luna meghal, ami pedig valahol a végigjátszás közepére tehető (küldetések számától függően) és szerintem ez egy remek megoldás volt: a semmiből lazán bele a mély vízbe. Hogy a TheVR Pisti szavaiból merítsek: "Négyfős buziturnéból hogy lement a klotyón." Attól a ponttól csúszott is az egész mint az olajozott meggymag, és olyan epikus volt minden, hogy szám is tátva maradt. Ami pedig szerintem nagy bónusza a játéknak a már említett karakterek és jellemeik: tényleg nem csak az van, hogy közös a küldetés, és hát akkor menjünk együtt, hanem rendes okaik vannak arra, hogy miért, kivel és hogyan mennek. A karaktertípusok viszont így is megmaradtak a bevált régiek (célzok itt az idegesítő jófiú, a kemény harcos, az okos és az elején gyerek de amúgy wise leader jellemekre) amikkel persze nincs semmi gond úgy amblokk, ha tényleg meg vannak az érveik a döntéseik mellett, és viszonylag realisztikus képet kapunk az érzelmeikről. Ez pedig szerintem egy nagy csillagocska a játékkészítőknek: látszott, hogy azért figyeltek minimálisan elrugaszkodni a talajtól ezen a téren. Meg még a mechanikus, játék beüli kis apróságok azok, amiket ki szeretnék emelni, legfőképp itt a random beadott beszélgetésekre, Gladio tüsszentéseire, az "eső lelapítja a hajat" elleni hajzselé stb. finomságokra. Komolyan mondom, én nem bírtam. Na meg a Chocobok. Hát én ott kész voltam. De ha már annyira ömlengek azért megemlítenék pár negatívumot is: példaként a néhol elképesztően hosszú töltési időt. A Loading screen szerintem összeadva egy 25 órás gameplayből talán kitesz egy órát is, ami azért annyira nem szerencsés. Valamint a 10 év fejlesztéshez képest néhol a karakterek mozgásai darabkásak voltak (a cutscenekben feltűnőbb ez inkább), valamint az animation se volt teljesen rendben. A harcok folyamán is néhol bele lehetett kutyulódni, hogy most kit kell parryzni, vagy hogy hol van Noctis egyáltalán - alone timekor sokkal tisztábban lehetett mindent látni -, amik azért vettek az élményből, de csak minimálisat, természetesen. Szívesen ömlengenék amúgy még a pályákról, a designról, a kajákról meg főleg, de az hosszúra sülne el, szóval abbahagytam mostanra. Tehát a játék szerintem megérdemel egy szép, nagy piros pontot szinte minden szempontból. Viszont jó nézegetni hozzá a kiegészítő animét és a film pedig ugye egy kötelező darab (keveset fogsz érteni, ha a film látta nélkül indulsz neki a kalandoknak): ezek elég nagy pluszt tudnak adni a karakterekhez, mivel a játékból keveset tudunk meg a skacok múltjairól, meg hogy honnan ismerik egymást egyáltalán. De hogy a végére érjek ez a játék szerintem simán kap egy 9,4-et a 10-ből. Sok a pozitívum a negatívumokhoz képest, tehát nekem mindenképp inkább élmény volt a játék, mintsem időpazarlás. |
|
2017.01.06 21:27 00 / | |
|
|
Én totál depressziós lettem a végétől i.i de nekem nagyon tetszett :3 biztos kijátszom vagy 4x 5x
|
|
2017.02.21 13:29 00 / | |
munkatárs
|
|
Mint minden Final Fantasy, ez a rész is egy Élmény volt, mégha meg is vannak a maga hibái - nem is kevés.
Ami tetszett, az a hatalmas nyílt világ, ezen belül a változatos környezet és a benne felelhető rengeteg tennivaló, a lehengerlő látvány/grafika, az epikus zene, és persze a szerethető (fő)karakterek. Utóbbi még úgy is, hogy időnként már tényleg sok volt a bishi banzáj, míg a hölgyek csak egy-egy küldetés erejéig csapódtak hozzájuk. Pedig én Promptót ezer örömmel cseréltem volna le, kb akárki másra. Ami pedig nem, az az egésznek a felépítése. A sztori sokáig nincs is jelen, a világ történelmét csak magazinokból tudjuk kihámozni, míg a negyediktől a kilencedik fejezetig az eseménysor tömény káosz, ahogy SPOILER! a karakterek által fel nem ismert főellenfél miért segít nekik, vagy egyáltalán minek kell hirtelen istenségeket keresgetniük? A küldetésrendszer szintén nem túl fantáziadús. Mikor nem a fősztorihoz tartozó feladatokat hajtjuk végre, jóformán pitiáner dolgokat végezhetünk csak. Vagy 200 féle állat/démonvadászatot vállalhatunk, de kb ötven után a többire már rá sem nézünk. Egy lökött biológusnőnek szintén állatokat kell keresnünk/ölnünk, elpatkolt vadászok dögcéduláit megkeresni (miután leöltük az ott lévő állatokat), és kipucolhatunk labirintusszerű dungeonöket, amikben... bizony! Állatokat (és démonokat) ölünk, hogy eljussunk a barlang mélyén lévő szörnyhöz és az általa őrzött Királyi Fegyverhez/kincshez. De ellenőrizhetünk villanyvezetékeket (miután leöltük az ott lévő állatokat), keresgethetünk köveket (miután leöltük az ott lévő állatokat), fotózhatunk, térképdarabkákat kereshetünk (miután leöltük az ott lévő állatokat), stb. A lényeg, hogy minden mellékküldi abból áll, hogy menj oda-öld-meg-hozd vissza. Egyik mögött sincs semmit történet, ami egy kicsit is emlékezetessé tenné őket, de muszáj megcsinálni, ha pénzt és XP-t szeretnénk. A harcrendszer viszont jól működik, a gép által vezérelt társak hibátlanul teszik a dolgukat (bár volt, hogy lemaradtak, és ott álltam a dungeonboss-szal szemben, teljesen egyedül) és a mágiát bár tanulni kell, de jól használható. Így hiába nincsenek értelmes küldetések, minden csatát megéri megvívni az állatok/démonok/katonák ellen, mert felettébb szórakoztató a sok kaszabolás, különösen, ha egy isteni csapással sikerül azt befejeznünk. De olyan sok lesz már ez a vélemény, hogy nem olvassa végig senki. Röviden: a (fő)karakterek, a brománc, a bejárható világ, a sok harc és a hangulat bőven eladják a játékot. A sztori előadása viszont elég gázos (mindenképpen meg kell nézni előtte a Kingsglaive CG-filmet és a Brotherhood animét, de sokat azok sem segítenek), mert érezhetően rengeteg infót és helyszínt vágtak ki belőle, a küldetések 95%-ban unalmasak, a mellékszereplők pedig vagy jellegtelenek vagy egyenesen idegesítőek, De egyszer mindenképpen megéri végigjátszani, mert a sok negatívum ellenére, ez a FF is egy Élmény. 7.5/10 |
|
2017.06.22 13:52 / utoljára módosítva: 2017.06.22 13:56 00 / | |
|
|
Bár a történet elég súlytalan és animék megnézése nélkül nem igazán érteni mi az isten és miért folyik a játékon belül,de attól függetlenül 100 órára minimum leköt,valamint egyszerűen gyönyörű az egész.
|
|
2017.08.18 7:01 00 / | |
|
|
Epic volt! Én mondom senki se hagyja ki aki szereti a final fantasyr vagy aki most ismerkediknvele! 10/9 Nekem adott egy élményt a játék,mégha a sztori kicsit az elején fura is volt de nagyon felpörög a végén imádtam!
SPOILER! még annyi hogy nem értem hogy tér vissza a kristálybol Noctis 10év után meg a legvégén akkor meghal ő is? Mert 4en táboroznak a végén de az egyik introban a legutolsoban elporlik a gyűrű és ő is akkor ez most hogy van? Meg a végé amikor Lunával összejön az csak ilyen mi lett volna ha a legvégén? Vagy wtf? Xd |
|
2017.08.22 21:43 / utoljára módosítva: 2017.08.22 21:45 00 / | |
Offline
|
|
Első FF játékom volt, és most valószínűleg én leszek a gonosz, mert nekem kifejezetten nem tetszett.
Kezdem az openworld részével, ennyire üres, és élettelen világot már régen láttam szerepjátékokban. Persze kocsik furikáznak, meg járókelők mászkálnak a városban, de ettől a játék még nem lesz élethű, ugyanezt a 20 évvel ezelőtti GTA is tudta. Én senkitől sem várok el egy Witcher 3 szintű kidolgozott világot, de könyörgöm, legalább a horgászbácsi ne 1 méterre horgásszon a falkányi vadállattól, akit csak azért nem támadnak meg, mert éppenséggel ő adja a questet. Az is nagy rejtély, hogy a szörnyeket mi akadályozza meg abban, hogy megtámadják a lakott területeket, mert az útszéli vityillókban látszólag minden boldog, és békés, de amint kilépek, minden egyes négyzet-centiméteren megtámad valami. Az autópályától is félnek a szörnyek, talán túl ártalmas nekik a kipufogógáz. A mellékmissziók is enyhén szólva oldschool félék, a készítők még csak meg sem erőltették magukat, hogy mini történeteket kapva ismerjük meg jobban a világot, vagy egy-egy civil érdekesebb történetét, helyette csak menj el ide, szedd össze, öld meg, és add le. Ja és az utadba kerülő Imperial robotokat is győzd le, hadd húzzuk még tovább a játékidődet ismétlődő, és felesleges eseményekkel. A harcrendszert is sokan dicsérik, holott csak annyit kell tenned, hogy a támadó gombon hagyod az ujjadat, meg életet töltesz, és már végig is vitted a játékot. Az egész játékban komolyan csak az okozott kihívást, hogy napnyugta előtt visszaérjek a táborba. Karaktereink ruhatára sem bővelkedik, pedig örültem volna, ha legalább Prompto nem tűnt volt csajnak, persze kocsit pingelni azt lehet, mert a kocsi az fontos egy szerepjátékban. A második felétől kapunk csak valami történetet, csőjáték kiadásban. Megnéztem az előzménytörténetét is, és az fényévekkel jobban tetszett, valahogy úgy éreztem, hogy az FF15-t inkább néztem volna anime sorozatként, sem mint játékként. Egyedüli pozitívumai: a zenék, és a grafika. Számomra gyenge élmény volt 10/4. |
|
2017.10.27 15:09 00 / | |
|
|
Nekem elég csak csalódás eddig az FFXV. (Azért "eddig", mert ugyan kijátszottam a játékot, de még számos történetfoltozó patch és DLC fog még idén megjelenni.) Elég sok FF játékkal játszottam már, gyakorlatilag mindegyik érából, azonban a XV nem igen jeleskedik abban, hogy a "modern/új" FF-eket a szívembe zárjam.
Azt hozzátenném, hogy a Kingsglaive és az anime nagyon tetszettek, és rettentően vártam a játékot, és talán pont azért is csalódtam benne ekkorát, mert az előbbiek (leginkább a Kingslaive) magasra tették a lécet. A XV-öt elég gyorsan össze lehet foglalni úgy, hogy "gyönyörű, de ebben szinte ki is merül". Engem tényleg lenyűgözött a látvány, mind a városok és a karakterek nagyon szépek, de a történetet nagyon üresnek/lebutítottnak éreztem. Rövid volt, és noha nekem nagyon tetszett az alapkoncepció, nem érzem úgy, hogy jól ki lett volna bontva. A narrálás szörnyű volt (fontos jeleneteket meg se mutattak, néhány kimondottan lényeges információt úgy ejtett el egy-egy szereplő, mintha valami huszadrangú tény volna...), és emiatt nem csak számos kérdőjel maradt bennem, de nem is éreztem úgy, hogy olyan kimondottan kötődnék a szereplőkhöz. Mintha nem is egy rendes játék lett volna, csak egy forgatókönyv, amiből kivettek és meganimáltak pár fontos jelenetet, hogy azért a sztori nagy része átjöjjön számunkra, de ennyi. Az meg külön vicc, hogy ezzel a készítők is tisztában vannak, és számos patch formájában próbálják javítani a hibákat/foltozni a történetet/megválaszolni a megmaradt kérdéseinket. Belegondolni is furcsa, hogy az az FFXV, amit az egyik barátom játszott a játék megjelenésekor, más, mint amit én játszottam fél éve, vagy amit a most kijátszók megtapasztalhatnak. Nem is beszélve arról, hogy mennyi fizetős DLC van/lesz a játékhoz, amiket külön meg kell vennie az embernek, ha kicsit többet akarna megtudni a fontosabb szereplőkről. Én ezt speciel pofátlanságnak tartom, mert ezek a sztori szerves részei, amiket az alapjáték részeként kellene megtapasztalunk, nem pedig mint külön fizetős tartalmakat. A harc- és fejlődésrendszerrel nekem speciel semmi bajom nem volt, hiszen pont az szeretem az FF játékokban, hogy mindig megpróbálkoznak a készítők valami újjal. Itt is lehetett trükközni és taktikázni, bár azt sajnáltam, hogy csak Noctist irányíthattam (azóta talán ezt is megváltoztatták a játékban...?). Egyszóval a játék nagy csalódás volt. De meg fogom várni, amíg nem jön hozzá több sztorifoltozó patch, nem kell várni a fizetős DLC-k megjelenésére. Ha már úgy fest, az FFXV egy "befejezett" játék lesz, nekiesek újra, hátha az élmény hatására (meg az idő múlásával) kevésbé fogok csalódottan gondolni a játékra. Mert nem lett egy rossz játék, szimplán csak ráfért volna még pár év fejlesztés, amit én inkább megvártam volna, mint hogy piacra dobjanak egy félkész játékot. |
|
2018.01.22 15:52 00 / | |
Offline
|
|
Egyet kell értsek OJ és JigoKuu hosszászólásával. Nekem ez volt az első komolyabb FF játékom pár órányi XIII-t és XIV-t leszámítva, és így a játék végére érve elég vegyesek az érzelmeim vele kapcsolatba.
Először is a játék nagyon jó, egyszer megéri kijárni bárkinek. Ez a legszebb rpg amivel valaha játszottam, a zene eszméletlen jó, és egy óriási open world-öt is kapunk. a 4 főszereplő nagyon jól kivan dolgozva, a sok small talk meg bromance ami játék közbe megy köztük nagyon tetszett, rengeteget dob az egész játék hangulatán. A harc rendszert is nagyon eltalálták, megunhatatlan volt a játék végéig, örülök hogy dobták a körökre osztott rendszert az FF-ből végre. Ellenben a játék sztorija.... hát az egy nagy katyvasz... Maga az alaptörténet jó, a végkifejletet is jól megcsinálták annak ellenére hgy semmi nagy csattanó nincs. De ahogy előadják az valami katasztrófa. Mint ahogy már előttem szólók is említették csomó dolgot nem magyaráz el a játék, vagy éppen egy felszedhető cetlin v rádión lehet csak megtudni fontos dolgokat a történetből, vagy épp egy jelentéktelennek tűnő párbeszédben hintik el neked. Csomó dolog még így se deríthető ki, egyszerűen elvarratlanul hagyják. Az első 5-6 fejezetben szinte semmit nem tudsz arról hogy mi történik körülötted aztán meg a vége felé van hogy 5-10 percnyi tömény lore-t akar a játék a szádba rágni, amit nekem nehéz volt hirtelen feldolgozni. Én megnéztem a filmet és az animét is és azok se segítettek sokat. Az külön bosszantó hogy én aki szintén teljes árat fizettem a játékért PS4en több órányi kontenttől megvagyok fosztva, mert releasenél félkészen adták ki a játékot, és patch formályában a kurva square enix nem adja oda csak ha megveszed a "Royal Edition"-t újra több ezerért, amit viszont a PC-s kiadásba alapból beleraknak. Végignéztem twitchen a +kontentet és bár 1-2 kérdőjelet elvarnak a +tartalmak a sztori így se lett kerekebb sajnos. Még negatívumként tudom felhozni a mellékküldetéseket is, az összes öld meg ezt gyűjtsd össze azt típusú mmorpgs unalmas fetch quest, de sose voltam nagy completionist szal ez engem annyira nem érint. TLDR pozitívum: gyönyörű graf, zene, világ, jól kidolgozott harcrendszer, szerethető főszereplők, jó alaptörténet és befejezés negatívum: unalmas mellékküldetések, rosszul előadott történet, paywall mögé rakott javítások Csalódott vagyok, mert ha rendesen előtudták volna adni a sztorit ez egy közel tökéletes 10/10-es játék lehetett volna, így jóindulattal 10/8-at ha tudok rá adni. |
|
2018.07.29 19:16 00 / |