- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: Ghost of Tsushima
|
|
Ismertető engedélyezve: 2020.08.20.
|
|
2020.08.20 12:47 00 / | |
|
|
Gondolom nem vagyok egyedül, mikor azt írom, hogy már az első előzetese lenyűgözött a játéknak és annak megtekintésétől kezdve mindenképp akartam vele játszani. Anno erősen vacilláltam rajta, hogy első napos vétel legyen-e vagy sem. Végül utóbbi lett, lévén minden Sony exkluzív ára jelentősen csökken az idő előrehaladtával még más multi platform címekhez viszonyítva is. Igaz mikor már majdnem rászántam magam a vételre, akkor meg bejelentették a Director's Cut-ot, így megvártam annak az árának a lejjebb kúszását is. Végül a játék a türelmemet kamatostul megtérítette.
Valószínű aki hallott már e játékról az már képben van a felütéssel, de ha esetleg van olyan aki mégsem, akkor röviden a sztori az, hogy Tsushima szigetére megérkeznek a hódító mongolok, mi pedig rögvest a nyitányban egy látványos ütközet keretében üdvözöljük őket. Csakhogy az általunk irányított Sakai Jin nevű szamuráj lesz az egyetlen túlélő, kinek társai mind odavesznek a csatában, nagybácsikáját ki nem mellesleg a sziget ura pedig fogjul ejtik. A játék innentől kezdve arról szól miként erősödünk meg és szerzünk szövetségeseket, akikkel együtt kiűzzük a mongolokat a szigetről. A fő történet szál eléggé kiszámítható, hiszen nincs kétségünk afelől sikerrel járunk-e vagy sem. Illetve Jin karakterfejlődése a Yuna-val való társuláskor már sejthető, hogy a merev, szamuráj erkölcsöket/tanításokat követő gondolkodás módtól, el fog jutni egy rugalmas, a cél szentesíti az eszközt elvet követővé. Igaz egy dolog váratlanul ért a főszálon, méghozzá SPOILER! táltosunk elveszétse. Azonban a fordulatok inkább a leendő szövetségeseink sztorijaiban érhetőek tetten. Számomra Masako úrnő és Ishikawa sensei története volt igazán érdekes és meglepő. Amúgy maga a történet teljes egészében tetszett, ugyanis a 13. századi Japánt remekül adja át, melyet jól megírt karakterek népesítenek be. De egy jó játék a jól felépített világ és sztori mellet mit se érne ha nem rendelkezne egy jó játékmenettel. A Ghost of Tsushima pedig iskola példája annak, hogy a játékmenet és a játék világa miként alkotnak egy egészt. Pedig az egyes elemeinek alapja nem hordoznak újdonságot, de rendkívül ötletesen vannak tálalva, méghozzá úgy, hogy Tsushima szigetének szerves részét képezzék. Például a melegvízes forrásokban megmártózva beleláthatunk karakterük fejébe annak monológjain keresztül, közben meg nemcsak átvitt értelemben töltődik fel testileg és lelkileg, hanem olyankor a maximum hp-ja is megnő. A másik jó példa a küldetések irányának jelölése, mely úgy történik meg, hogy egy adott irányba fúj a szél. Vagy a különböző shinto szentélyeknél való imádkozás és az azokért járó amulettek, mely egyfajta szofisztikált módja a keress meg bizonyos ládákat, hogy megszerezd a bennük lévő cuccokat. De ehhez hasonló a haikuk írása is, ami az egyik kedvencem volt. Mondjuk a furulyázás is nagyon bejött, amivel az időjárást lehetett megváltozni. A borult, vihart megelőző időjárást preferáltam a legjobban, mert a mennydörgést nagyon jó volt hallgatni. Mindezeken felül is még sok-sok teendő van a szigeten. Persze pusztán a felfedezéssel is rengeteg órát lehet tölteni, ami egyáltalán nem válik monotonná és unalmassá. Szerettem csak úgy járkálni és minden zegzugba benézni, mert Tsushima részeinek megjelenítése mind művészi mind technológiai értelemben bámulatos. Noha azért néha túl sok is tud lenni a látvány, mikor egyszerre van köd, száll a levegőben a sok falevél és még a szentjánosbogarak is villódzanak, olyankor kissé nehéz kivenni, hogy az ellenség melyik oldalról suhint felém kardjával. Amúgy a harcrendszer jó, talán egy dolgot hiányoltam belőle méghozzá a target lock-ot. Maga az alapjáték egy remek élmény, mely kellő időre le tud kötni (nekem 80 órámba telt platinázni), de Jin története, csak az Ikki szigetét tartalmazó kiegészítővel válik teljessé. Mely nem csak további 20 órányi játékélményt biztosít (nekem ennyibe telt platinázni), de képes kellően megújulni is új játékmechanikák behozatalával (pl lovas roham). Jópofák a más ps exkluzív címekre a kikacsintások. Van külön coop is, ahol különféle legendák történetét ismerhetjük meg. Sztori része egyedül is végig vihető, azonban a többi coop módhoz már kellenek más játékosok is. Akiket nekem egyszer sem talált a játék. Technikai része a játéknak kifogástalan. Én PS4 slim-en játszottam végig és hihetetlen milyen rövid töltési időket tudtak a készítők kisajtolni a konzolból. Bug-gal nem találkoztam és a teljesítmény is rendben volt. Külön dicséret, hogy ez is kapott hivatalos magyar feliratot, mellyel nem volt problémám. Talán csak azt nehezményeztem, hogy a rónin kifejezést látványosan kerülték benne. Mellesleg egyszer volt az, hogy 1 mondat nem volt lefordítva és akkor az angol felirat jelent meg. Csak ajánlani tudom. Mindenképp kötelező azoknak akiket érdekel a japán kultúra és szeretnek játszani. Viszont fontos, hogy a director's cut-ot kell beszerezni, mert az nyújtja a legteljesebb élményt. |
|
2023.10.22 13:27 03 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7