Kyokugen Dasshutsu Toki no Jirenma
||| | év: 2016
Ehhez a műhöz még nem készült ismertető, csak adatlap. Írd meg te!
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: Zero Escape: Zero Time Dilemma
|
|
Ismertető engedélyezve: 2020.05.02.
|
|
2020.05.02 20:39 00 / | |
|
|
Hááááát... Ez nem volt jó. Vannak értékelhető pontjai, de összességében nem méltó lezárása a Zero Escape trilógiának. Valahol azt olvastam, sok nehézségbe ütköztek a játék készítése közben és kérdéses volt, hogy egyáltalán megjelentethetik-e. Ha ez igaz, akkor nagyon látszódik rajta.
Már maga az, hogy hat embernek meg kell halnia ahhoz, hogy három megmeneküljön elég távol helyezi magát az elődöktől. Oké, ez már nem Nonary Game, amiket végig lehetett csinálni úgy, hogy senkinek se kellett meghalnia, de épp ezért unfair volt a játék. A szabadulószobák eddig azért voltak, hogy általuk közelebb juthassanak a szereplők a szabadulás felé, itt viszont csak a szívatásukra voltak, mert szinte mindig meghalt valaki, mikor megoldották a rejtvényeket. Ami a logikai feladatokat illeti, így zsinórban a harmadik játék után már kicsit kezdtem unni őket, szóval lehet ezért is kínlódtam velük jobban. Nem mondanám nehezebbnek, pláne mert a társaid elég szájbarágós tippeket tudnak adni. Aztán nagyon szétszórt a játék, ami egyszerre az előnye és a hátránya is. Nem lineáris a történet, hanem időben összevissza keverve kapunk emléktöredékeket, ráadásul három különböző csapattól. Ezért sokáig nem tudtam, mi mikor történt, melyik idősíkban vagyok, éppen ki volt halott és ki élt. És ez egyben érdekes koncepció is, mert a szereplők is folyton elfelejtették, mi történt velük korábban és minden új emléktöredéknél ugyanúgy tiszta lappal indítottak és ugyanolyan tanácstalanok voltak, mint mi. (Plusz a flow chart is segít az időrendben) Így utólag már azt is viccesnek találom, hogy a legelső döntéssel gyakorlatilag 5 perc alatt befejezhető a játék és elérhető az első ending. A sztori meg... hát nem tudom. Itt is van egy csavar a végén, amire tényleg végig utalgattak, de hála a fenti pontban írt összevisszaságnak (meg annak, hogy maga a csavar is hülyeség) nekem nehéz volt összekötni a pontokat. Az itteni Zero motivációja és származása, valamint a Sigma/Phi/Diana hármas háttértörténete úgy bullshit, ahogy van! És jön képbe a legnagyobb bajom: nem tudom, hogy mikor a VLR-t csinálták, már megvolt a koncepció a folytatásra és annak megfelelően készült-e el a Zero Time Dilemma, vagy utólag próbálták a foltokat betömködni, de amúgy mindent improvizáltak? Mindkettő rossz, de utóbbi a rosszabb eset. És őszintén, én ezt érzem. SPOILER! Nekem akkor se képes bevenni a gyomrom, hogy Sigma és Phi apa-lánya viszonyban vannak. Miért kell annak lenniük? Mert Phi-nek muszáj volt szerepelnie ebben az etapban is, de nulla háttérsztorival nem tudták volna eléggé bevonni az eseményekbe, ezért kitalálták, hogy oké, akkor legyen Sigma rokona? Aztán a készítők tépték a hajuk, mert egyidősek, ezért be kellett hozni a fizikai időutazást, amiről eddig szó se volt. (bár Alice meg Yotsuba mintha pedzegették volna a VLR nem canon ending-jében) Tény, végül egész jól sikerült megmagyarázniuk Phi származását úgy, hogy fogcsikorgatva, de azt mondjam, egész jó munkát végeztek, kaptunk választ Luan létezésére is stb. DE! Akkor se tudom elhinni, hogy elejétől fogva ez volt a terv. Ha senki se tudta, hogy Phi és Sigma rokonok, mekkora véletlen kellett ahhoz, hogy mindketten a következő Nonary Game-be belekerüljenek? Meg hirtelen lett Phi-nak egy ikertestvére? Aki pont a Free the Soul vezetője? Milyen kényelmes, hogy Sigma kénytelen a saját fia ellen harcolni. És ha a Decision Game azért indult, hogy Delta megszülessen, akkor hogy született meg először Delta? Sigma szerint évek múltán kell Diana-val találkoznia, akivel valószínűleg nem lett gyerekük, mert Sigma-nak csak gyanús lett volna, ha találkozik egy Phi nevű lánnyal (nem túl gyakori név) és gondolom alien időgépük se volt. Szóval akkor mi van? És mi ez hogy Delta kinyír 6 milliárd embert, hogy egyvalakit tuti eltegyen láb alól, mert az meg az egész emberiséget elpusztítja? Tényleg nem lett volna egyszerűbb megoldás? Szintén, mintha utólag próbáltak volna valami hülye magyarázatot kitalálni, amivel jogosabb lesz Delta komplex tömeggyilkossága. Plusz ez is milyen lol, hogy SPOILER! Mira feldarabolta az egyik univerzumban Jumpeit, aztán eköré épül az egyik szabadulószoba. Lol, Delta ezt így meglátta és úgy volt vele: "Oké, ha már ekkora rumlit csinált ez a lány, találjunk ki egy feladványt hozzá!". Nem mondom, hogy nincsenek jó pontjai a játéknak. Amikor Carlos-ék elkezdenek az AB Game után Shiftelni az egész érdekes, a D csapat ama bizonyos endingje elég megrázó de hatásos, de kb. ennyi. Még a választási lehetőségek is súlytalanok voltak, mert míg a korábbi játékokban végig kellett egy teljes route-ot nyomatnod, mire átmehettél egy másik route-ra vagy ending-re, addig itt mindent egymás után meg kellett csinálnod. Meghúzzam a ravaszt vagy sem? Jobbra vagy balra menjek? A-t válasszam vagy B-t? Tök mindegy, válassz valamit, nézd meg mi lesz, két perc múlva meg gyere vissza és válaszd a másikat, aztán reménykedj, hogy sikerül új emléktöredéket előhívnod. Ha nem, akkor elakadtál. Komolyan, az egészben Gab, a kutya volt a legjobb. Olyan komolytalanná tudott minden jelenetet tenni, ahogy a szereplők haldokoltak meg véreztek (Ja igen, miért ennyire véres ez a játék? Jesus!), ő meg ott totál chill-ben ült mellettük és nem zavartatta magát. Imádtam! XD Szóval nem egy élvezhetetlenül rossz játék, csak épp nem méltó zárása a két elődnek. Válaszokat adott, de úgy, hogy abban nincs köszönet. És emellett egy csomó másik kérdést nyitva hagyott, amik nagyon nem ilyen "a képzeletedre bízzuk" kategóriás dolog. Kár érte... |
|
2020.05.03 0:08 / utoljára módosítva: 2020.05.03 0:11 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7