Téma: A Véletlenek Játéka FRPG
|
|
Betekintő a világ történetébe: Részletek F. J. naplójából: 2046. „Az ivóvízkészletek szennyeződése miatt kirobbant a III. világháború az egész bolygót egy lángoló csatamezővé változtatta. Az első években nem került sor tömegpusztító fegyverek bevetésére. Mikor már csak a legerősebbek álltak talpon és az Unió a végét érezte az egyik háború által az őrület szélére került tábornok kiadta tűzparancsot egy atom-tengeralattjárónak. Egyiket követte a másik. Az égbolt megtelt rakétákkal, amik a mi és bolygónk élővilágának végét hordozták magukban. Majd mind eltűntek.” „Közben Csendes-óceán délnyugati medencéjének peremén, Japán közelében, a Marianna-árok mélységében ők is mozgolódni kezdtek. Emberfeletti sebességgel kezdtek a felszín felé száguldani a mesterséges szigetük leendő darabkái. Egyik darab a másik után szinte vég nélkül. Pár óra alatt összeállt a majd 500km2-es sziget/város. „ „A Primera nevet kapta a lakosai pedig a „primeránaok” felvették velünk a kapcsolatot. 2046. január 16. A Kapcsolatfelvétel Napjaként került be a történelemkönyvekbe. Szerencsénkre békepártiak voltak. „ 2068. „A primeránokkal kötött kölcsönös megnemtámadási szerződés után a Földön ismét béke honol… A Primerára helyeződött a Föld első világkormányának székhelye, ahol az első tárgyalás történt újdonsült barátainkkal. Fejlett víztisztító-technológiákat adtak nekünk és segélyeket ajánlottak fel cserébe annyit kértek, hogy hagyjuk abba háborúzást és a környezet/ vízszennyezést. Bevallották, hogy évtizedek óta csapolják bolygónk vízkészletét, mivel nekik ez a legfontosabb alapanyag a technológiájuk működéséhez. Azt is elismerték, hogy hagyták volna, hogy kiirtsuk egymást, ha nem veszélyeztetjük a „vizeket”. Persze ezt csak zárt ajtók mögött a sajtó, mint a bolygónk pacifista megmentőit adta el őket a népnek. A segélyeket, amiket tőlük kaptunk úgy állították be, mint kompenzációt az eddig tőlünk „ellopott vízkészletért”.” „A megosztott technológiák nem tartalmaztak semmilyen katonai célokra felhasználhatót. Sokat fejlődött nekik hála a mezőgazdaságunk és nőttek a terméshozamok. Segítettek az infrastruktúra helyreállításában, ami szinte teljességében megsemmisült a több éves háború során. „Ők a mi megmentőink!”- tartja a mondás már világszerte.” „A legfurcsább az egészben viszont, az hogy mindig a képviselőiken keresztül tárgyaltak velünk. Az úgynevezett „beavatottakon” keresztül. Ők is emberek voltak, de már korábban ismerték a primeránokat, mint elmesélték, hogy elkerüljék a lebukást maguk mellé vették őket *Nem lett volna egyszerűbb csak végezni velük* és teljességében szabadon mozoghattak a kolóniáikon, de haza nem térhettek a Kapcsolatfelvétel Napjáig. A mai napig senki sem látott egyet sem közülük.” „Hetekig tartott elintézni az utam a Primerára. Manapság egyre nehezebb nekünk ellenállóknak. Mi nem hiszünk a primeránoknak és a szélsőségesek terrorcselekményei miatt is minket hibáztatnak. Ma találkozóm lesz egy rendőr egy tudós és egy újságíró kapcsolatommal talán megtudok valamit.” 2045 valahol Amerikában: Két férfi fut egymás mellett egy sötét folyosón, ahol fények villódzása a földön a mennyezetről és falról leszóródott törmelékek mellett pár általuk összezúzott tudós teste, vet sötét árnyékot az emberiség jövőjére. - Szerencsétlenek ők még csak nem is tudták mit találtunk. – szólal meg David miközben ajkába harap. - Tegnapig mi sem. – csóválja fejét a másik. - Ezzel véget vethetünk a háborúnak… (elharapja a mondatot, mert újból megremeg a bunker fala) , de mégis ki bombázza a várost? A legközelebbi frontvonal több száz kilométerre van. A fények ismét kihagynak pár másodpercre. Mikor visszatérnek, a 2 férfi szeme előtt egy furcsa fekete alak bontakozik ki. Ismét egy kihagyás. - Rég találkoztunk srácok! - szólal meg az ismeretlen. - Ed? – szólal meg a kettő egyszerre holtra váltan. - De, de, de… te, ott voltál az első 37-es bevetésénél… Megint elsötétül minden. Még két halott férfi fekszik, a bunker padlóján a harmadiknak pedig már nyoma sincs. Ahogy a játékmenetet tervezem: Hetente legalább 1 kört szeretnék letudni de 2-nek örülnék a legjobban vagy akár többnek is. Skypeon történne az adott kör lebonyolítása. A történet egy nyomozás körül fog forogni, de persze harcban sem lesz hiány. A történet során a karakterek szabadon haladnak az ügy felgöngyölítésében, de össze is dolgozhatnak, de azt nekem jeleznetek kell és összeegyeztetnetek az időpontot (akár velem is), alapvetően egyedül is megoldhatjátok az egészet, ha látom, hogy megy a közös munka és nem csúszunk, mert sosincs fent mindenki, akkor nem vagyok ellene a csapatmunkának sem. Az adott történetszálat akkor posztoljuk, ha minden játékos végzett vele mivel mind ugyanazt a történetet játsszátok. A karakterek közötti információcsere és tárgyakkal való üzletelés is lehetséges. Bizonyos események alakulását kockadobással döntjük el. A karakterek generálása a személyes prológus után történik majd. 3 AKTÍV játékost keresek!!! (Igen csak 3) Akit érdekel egy ebben a világban játszódó „FRPG” jelezze! |
|
2014.12.14 9:42 / utoljára módosítva: 2014.12.14 9:54 00 / | |
Offline
|
|
Hmm, hmm. Érdekesnek hangzik ,,Az adott történetszálat akkor posztoljuk, ..." Vagyis egy kör egy történetszálat ölel fel? Csak olyan szempontból, hogy akkor 1-1 skype-os megbeszélés vélhetőleg viszonylag hosszabb időt fog igénybe venni (bár attól függ mit értünk egy történetszál alatt)? (*jelzi érdeklődését*)
|
|
2014.12.14 11:01 00 / | |
|
|
Alapvetően mind 3 szereplő ugyanazon terepen megy végig, de mindegyikőjük mást vesz észre az adott helyszínen a rendőr mondjuk egy vérnyomra vagy 1 fénykép hiányára figyel fel a helyszínen míg a tudós az egyik asztalon felejtett könyvből vagy jegyzetből tud meg újat az újságíró meg olyan helyeken talál meg valamit, ahol más nem is gondolná Alapvetően a 3 játszható szereplő adott lesz, de amikor megírom a személyre szabott prológust kicsit costumizálható lesz a játékos kénye-kedve szerint viszont játékstílusban az újságíró thiefes a tudós lesz mágus csak itt technológiai trükköt kap a rendőr meg megy azt lő meg közelharcol kategória, de ez így nagyvonalakban nagyon le van butítva.Részletesen a karakter alkotásnál akarom elmondani a szabályokat, mert fontos része a játékmenetnek. Meg az egész történet a 3 szerepelő "halálával" és rekreációval fog indulni. Nem akarom most lelőni egészet. /meh
A 3 játékos lehetőleg úgy válassza meg a sajátját 3 karakter közül, akit vinni szeretne, hogy később ne bánja meg ez is fontos. Először a leendő 3 aktív játékost akartam megtlaálni és 1 skype beszélgetés során részletesen megbeszélni velük ezt. Egy adott történést lehet, hogy elintézel hamar 30 perc*, mert olyan döntéseket hozol vagy belebonyolódsz és akár 2-3 órát is elvehet főleg, ha harcolnod kell vagy fejtörőt kapsz Én hétköznap többnyire (ha nincs már IRL dolgom) 12- 20-22-ig vagyok elérhető, attól függ mennyire fáradok el. Hétvégén meg még randomabb a dolog. PÜ-ben dobja 1 skypot majd Maradt 2 hely! |
|
2014.12.14 11:09 / utoljára módosítva: 2014.12.14 11:30 00 / | |
Offline
|
|
Értem. Akkor hát további kérdezősködés később, jelentkezés leadás most A következő 1-2 hónapom viszonylag zsúfoltabb lesz, de hetente pár alkalommal néhány órácskát szinte biztos rá tudok szánni erre
|
|
2014.12.14 11:31 00 / | |
|
|
Jah, a szabályrendszert meg hasonlókat inkább szóban elmondom 10 perc alatt mindenkinek, akkor még tudtok kérdezni is egyből, és onnantól több idő jut a játék managelésére. Egyenlőre az fontos, hogy találjak 3 olyan játékost, akiben lesz fantázia a dologhoz és rendelkezik kellő szabadidővel és aktivitással.
|
|
2014.12.14 11:39 / utoljára módosítva: 2014.12.14 11:42 00 / | |
|
|
Nekem olyan kérdésem van,hogy: Hol tudnék ilyen FRPG-t "rugalmasan" megtanulni játszani? Én kb 15 éve aktív fantasy-s vagyok,a régi nagy nevektől (Baldur's Gate) az újakig mindenen átmentem,filmekből és könyvekből is fantasy-t olvasok (még a régi dobókockás Salvatore és egyéb könyveket is játszottam). De ilyesfajta szerepjátékom sosem volt. Van erre valami oldal,vagy közösség ahol ezt el tudnám kezdeni? Bocsi az offért, szívem szerint jelentkeztem volna, de 0 tapasztalattal azt se tudom eszik vagy isszák...
|
|
2014.12.14 13:25 00 / | |
|
|
Amiket említettél sokkal kötöttebbek vagy jó öreg PC-s Baldur's bakker, de rég volt már huhh... Asztaliak is. Fórumos pont a casual RPG-s rétegnek felé nyit, akiknek van szabadideje meg fantáziája dologhoz, de nem akar annyira kötötten játszani vagy nincs egyhuzamban rá 1 egész napja. Sci-fi krimi témakör, amit kitaláltam kicsit talán nehezebb darab, de szerintem ilyen múltal bátran belevághatsz. Első skypos konfin úgyis úgy terveztem, hogy elmondom a lényeget a 3 játékosnak. Itt a legfontosabb a szabadidő és a képzelőerő és nem utolsósorban, hogy éld át a karaktered helyében storyt ne külső szemlélőként add elő magad! Nincs semmi elkötelezés ha első 1-2 kör után azt mondja bárki nem tetszik felőlem visszaléphet és keresünk mást, de aki marad attól azt szeretném kérni, hogy szivvel-lélekkel végig vigye a történetet
Természetesen rád van bízva dolog. Vannak online RPG fórumok direkt csak FRPGre kihegyezve. Googleba beírod és az első szimpatikusba beleszagolsz, ha nem akarsz itt debütálni. Ott van részletes szabályrendszer meg karaktergenerális segédlet és kedves veterán palyerek, akik segítenek a kezdőknek vagy mielőtt nekiállsz olvasgasd kicsit, hogy játszanak a többiek. Itt AAn az Untold Hystories / Kasumi Play volt és loli Dungeon fut most. Leginkább a Kasumit elejét tudom ajánlani. Az nagyon jóra sikerült. |
|
2014.12.14 13:35 / utoljára módosítva: 2014.12.14 13:42 00 / | |
|
|
Karaktergenerálás/fejlődés
Először is 3 opció közül választasz, 1 prológust azt megírom: Újságíró: Igazság védelmezője Szenzációhajhász Információbróker Rendőr: Korrupt Igazság védelmezője Az újonc Tudós Őrült tudós Feltaláló Egyszeri kutató Melyik jellemzi majd karaktered ennek megfelelően teremtek neki 1 rövid múltat, ami illik a világba, de ez kb a legkevésbé fontos, mert karakterek halálával és úgymond az új testbe helyeződéssel kezdődik az egész játék. Na szóval generáljuk le a karaktert: 1 kaszttal 1 ember játszhat szóval, ha ugyanazt szeretnétek, dobókockával döntünk kié lesz a kívánt kaszt. Mondjuk, remélem, hogy ebből nem lesz gond, hogy mindenki tudós akar lenni vagy hasonló, mert falra mászok. Újságíróé lesz a -> „Behatoló” egység (páncélzat) - Egyedi képessége 1.5x annyi EXP-t kap, mint a többi kaszt - leggyengébb közelharci/távolharci képzettségek - bejutáshoz szükséges zárfeltörés hackelési képességek - álcázás (magasabb szinteken alakváltás, míg kezdetben rövidebb ideig láthatatlanná válás lö optikai szinten, míg állandó észrevétlenség az ID* szenzorokkal szemben) - a legtöbb képessége álcázáshoz kötött miután lebukott többnyire a küldetést is bukja és vissza kell térjen a bázisra, de egy sikeres „Behatoló” a legidegesítőbb ellenfél, ahogy a mondás is tartja - A legagilisabb kaszt - ő az aranyközépút vízkapacitásban kevesebb van neki alapvetően, mint a „Tudományos” egységnek, de több mint a „Taktikai”-nak (víz olyan itt mint a mana abból gazdálkodsz, mert az működteti a páncélt és a képességek elsütése is abba kerül) *ID szenzorokról később írok Rendőr-> „Taktikai” egység - Egyedi képessége a szívóssága a páncélja ellenállóbb a sebződésekkel szemben és ezzel együtt az agilitása vetekszik egy behatolóéval fürge, erős és pusztító - Egyaránt erős közelharci és távolharci képességek - Alacsony vízkapacitás, DE olcsók a képességei és szinte folyamat bevethetőek, amíg van rá vízfedezet - Nem erőssége a lopakodás inkább frontális támadásokra használandó: Menj be lőj agyon mindenkit és hozd el, amit kértek/ figyelemelterelésnek sem rossz, ha össze akar dolgozni 1 „Behatoló”-val - ID-jét a legkönnyebben ő fedheti fel, ha figyelmetlen, de képes ezt észlelni és blokkolni kis körzetben a kommunikációt viszont ez veszett drága képessége és eliminálni az ellenfelet mielőtt az leadná a drótot - A kezdeti terep küldetések idejére a bázis biztosít felszereléseket amikkel képes a IDjét titokban tartani, de későbbiekben nem árt beszerezni valami álcázó fejlesztést… Tudós-> „Tudományos” egység - Egyedi képessége a Visszhang egy képességét képes 3 körönként 2er elsütni egymás után, de a 2. 2x annyi vizet fogyaszt. Ha Nem harcban használja, akkor képes ideiglenesen egyszer 1 nap egyik főstatját megmásfélszerezni egy interakció előtt - Legkevésbé agilis - Legerősebb nagy hatótávolságú és területi sebzések birtokosa - Gyenge közelharc - Erős védekező képességek (lényegében lassú és nagyokat lő, de cserébe papír ha valaki odaér és átüti a pajzsait) - IDjét nem kel túlzottan féltenie, de azért ő sem 1 ”Behatoló”… ID: A páncélod azonosító kódja, ha ezt megszerzik a következő lebukásnál nagy eséllyel leállítanak (terepküldetésnél) bukod a teljes adott kört és többé nem leszel képes interakcióba lépni lebukás nélkül „ellenséges” NPC-kel. Részletesebben később… Statok: Hackelés: zárak és rendszerek feltörése Agilitás: a kitérés és a mozgási sebességet határozza meg Tűzerő: (a páncélzatod energiatranszformátorát fejleszted, nagyobbakat lősz és a fizikai támadásaid és nagyobb kárt okoznak) Ellenállás: a bekapott sebzésekkel szembeni ellenálló képesség mikor a páncélod ellenállása lecsökken 20% alá automatikusan vészhelyzeti teleportál vissza bázisra a küldetést elbukod. Kapacitás: ( 1 pont kapacitás + 2 vízkapacitás) Megtévesztés: (humanoid és gépi egységek manipulálására alkalmas képességek elsajátításához szükséges előképzettség) Csak Behatolóknak és specializálódott* Tudományos egységeknek *(ezekről, majd ha odaérünk, mesélek) *A harcrendszerről szintén később… Kasztok alap statjai: „Behatoló” egység: (ő alapvetően 5el több stat ponttal kezd és 5el többet is oszthat, ki azaz 15t még kedve szerint 1es szinten) (100+2x10=120 kezdő vízkapacitás) Hackelés 10 Agilitás 10 Tűzerő 3 Ellenállás 2 Kapacitás 10 Megtévesztés 5 „Tudományos” egység: +10 szabadon elosztható (180 vízkapacitás 150+2x15) Hackelés 5 Agilitás 2 Tűzerő 8 Ellenállás 5 Kapacitás 15 Megtévesztés - „Taktikai” egység: +10 szabadon elosztható (50+2x5=60 kezdő vízkapacitás) Hackelés 2 Agilitás 8 Tűzerő 10 Ellenállás 10 Kapacitás 5 Megtévesztés – Csak taktikai egységre vonatkozik: A Tűzerőd nem lehet az agilitásod 3x-ánál magasabb A Tűzerőd nem lehet a Kapacitásod 2.5x-nél magasabb - Játékosok közt a küldetések alatt szerzett tárgyak/fejlesztések kereskedése engedélyezett - Ha együtt mentek küldetésre kasztonként parti képességek nyílnak meg az adott küldetésre - Az általános fizetési eszköz a statpont. IGEN statpontokkal is kereskedhettek - Statpontokat nem lehet újraelosztani - Statpontokat küldetések végén, NPC-ktől és a bázison a végrehajtott főcélok teljesítéséért kaphatsz A statpontokért hozzáférés* is vásárolható Páncélod upgradeléséhez: -fejlesztési slot -etc (kasztonként eltérő) Hozzáférés: Kasztonként eltérő a hozzáférést kaphatod NPCktől és szerezheted meg tapasztalati pont fejében. Kaphatsz általa egyes skillek erősített változatát, új páncélfunkciókat optikai álcázás mellett megnyitható az alakváltás stb. stb. Tipp: Magukról a páncélok fejlesztéseiről információt a tudományos egység szerezhet a hozzáférésének növelésével, amit később elüzletelhet fejlesztésekért vagy statpontért! Na csak ennyi volt mára Még mindig 2 aktív, lelkes és fantáziadús játékos kerestetik!!! |
|
2014.12.15 13:56 / utoljára módosítva: 2014.12.15 14:03 00 / | |
Offline
|
|
Ezt így elolvasva nagyon jónak hangzik, és valóban érdekesnek indul. Teszem hozzá a jó támaválasztás is hozzájárult. Viszont nem tudom kiverni a fejemből, hogy ez engem a Psycho Pass és Gits: Innocence keverékére emlékeztet, persze nem minden elemében.
|
|
2014.12.15 20:54 00 / | |
|
|
Szerintem megijedtek az emberek a sok olvasnivalótól/szabálytól és még mindig nem vetettem papírra az összeset meg, hogy szeretnék heti legalább 1 kört végigvinni(aktivitást kérek). A lényeg, hogy megpróbáltam
|
|
2014.12.16 5:29 / utoljára módosítva: 2014.12.16 5:31 00 / |