Kyokugen Dasshutsu 9-Jikan 9-Nin 9 no Tobira
típus: visual novel | év: 2009 | hossz: közepes
Ehhez a műhöz még nem készült ismertető, csak adatlap. Írd meg te!
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: 999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors
|
|
Ismertető engedélyezve: 2015.07.26.
|
|
2015.07.26 19:00 00 / | |
|
|
Éljen a karantén és a rengeteg szabadidő! Egy hét alatt kivittem a játékot (ami nálam gyorsnak minősül), de ehhez az is kellett, hogy jó legyen a VN.
Nagyon tetszett, végig izgalmas volt, jól adagolta az infókat és a végén kaptunk pár olyan fordulatot, amire nem számítottam. Tetszett az elgondolás, hogy több ajtó van, mi választunk, melyiken megyünk át és mindegyik más végkimenetelhez juttat (miközben az sem mindegy, milyen ajtókat választunk). Minden újrázásnál volt valami új felfedeznivaló és minden ajtó mögött más információmorzsát csepegtettek el nekünk a társaink, amikből szép lassan összerakhattuk a sztorit. A Safe Ending és a True Ending összekötése meg egészen kreatív. Történeti magyarázata van arra, miért szükséges az egyiket megcsinálni, hogy a másikat megkapd. Először megijedtem, hogy a puzzle-k nehezek lesznek, de nagyjából elég gyorsan ráállt az agyam és a legutolsót leszámítva, mindegyiket külső segítség nélkül oldottam meg. Pár helyen mondjuk elég idegesítő volt, hogy megakadtam, mert egy nyamvadt apró kis mütyürt nem néztem meg a szobában, vagy tudtam, hogyan tovább, de még ugyanannál a tárgynál folytatni kellett a beszélgetést és úgy kaptam meg a cuccot stb., sok esetben meg túlgondoltam a feladatot és azért vacakoltam. Kénytelen voltam a nagyon szegényes matek tudásomat tíz körömmel összekaparni és őszintén, elég büszke vagyok magamra, hogy siker koronázta az igyekvéseim. Tényleg csak a legutolsótól verem a fejem a falba. Annyira egyszerű és emiatt rohadt szívatós. Az eredetiben egy sudoku feladványt kellett megcsinálni, komolyan miért nem azt kaptunk itt is? Az ment volna! Történetileg is bejött (bár azt olvasom, lényegében egy Ever17 copy, de azzal még nem játszottam, szal ez engem nem érint). Mint mondtam, pár dolgot előre kitaláltam, vagy erős volt a gyanúm, hogy az fog történni és így is lett. SPOILER! Idővel Ichimiya elég gyanús lett és rá passzolt a legjobban, hogy több END-ben is a gyilkos legyen. Nilus-nál is idővel egyre biztosabb voltam abban, hogy nem halt meg, ahogy Santa, mint Zero és Akane bátyja sem ért akkora maglepetésként. Sőt, a nagy leleplezés előtt megfordult a fejemben, hogy "Várjunk, és mi van, ha Akane Zero?" és erre az lett! XD SPOILER! Hogy végig a nevadai sivatagban voltak, a q ajtó, úgy egyáltalán Akane megmentésének a módja. Szóval voltak érdekességek. A szereplőkkel eleinte nem tudtam, hányadán állok, mert mindenki elég bunkó és/vagy önző módon viselkedett, vagy szimplán gyanúsnak találtam és nem mertem megkedvelni, a végére viszont nagyjából mindenki kikupálódott. A rideg, távolságtartó vagy épp szívtelennek tűnő viselkedésük visszatekintve teljesen megérthető, mert amilyen helyzetbe kerültek, nyilván ők is óvatosak és igyekeztek távolságot tartani mindenkitől. Összességében Seven-t és Yashirot bírtam a legjobban, de a testvérpárunk is aranyos volt. Akane viszont... hát nem tudom. Ha valami nagyon idegesített a végén, az az erőltetett kis románcuk Junpeijel. Két gyerekkori barát, akik évek óta nem látták egymást, hirtelen mint valami vén házasok viselkednek. Pirulgatnak, flörtölgetnek, a másik kapcsolati állapotára kíváncsiak. Igen, nagyon hihető, hogy ennyire oda vannak egymásért. Ja nem, mert eddig tök jól megvoltak egymás nélkül az életben, de pont a játék keretében a gyerekkori vad érzelmek feltámadtak! Jajmár! Bosszantó, hogy Akane csak azért van, hogy a főszereplőnek legyen egy csaja, akit meg kell menteni. SPOILER! Aztán jön a fordulat, amivel a kapcsoltuk sokkal érthetőbb lesz, de az alaptól nem távolodunk nagyon el: Akane csak a csaj, akit meg kell menteni. És ráadásul utána eltűnik és senki, legfőképp Junpei nem kérdőjelezi meg, hogy Akane gyakorlatilag elrabolta őket és egy életre traumatizálta a csapatot. Van még pár ködös pont, amiket nem tudom, hogy a folytatások megmagyaráznak-e, szóval van némi hiányérzetem, de ezt és Akane idegesítő jellemét leszámítva minimális panaszom akad. Izgalmas agytorna volt, hasonlóan érdekes történet keretében. Alig várom, hogy elkezdhessem a folytatásokat! |
|
2020.04.03 16:44 02 / | |
|
|
Jómagam még tavaly játszottam a Zero Time: Dilemma-val, és mondhatni élveztem - elvégre mi baj lehet abból, ha a trilógia 3. részével kezd az ember, mondván, hogy "úgyis azt mondják neten az emberek, hogy nincs "túl nagy" összefonódás az egyes részek között és "élvezhetők egyenként is" - ami valóban így van, de azért mégiscsak vannak kisebb-nagyobb átfedések, és így kerek csak a történet. Úgyhogy a kronológiai sorrendre fittyet hányva folytattam is a trilógiát az 1. résszel, melyet 1 hónap alatt már másodjára vittem végig és azt kell mondjam, közel zseniális a játék.
A játék elején még Akane-n kívül minden egyes karakter csak egy random jöttmentnek tűnik, és ezt a látszatot a játék pofátlanul sok ideig képes fenntartani, azonban miután már elkezd kapni innen-onnan morzsákat az ember, hogy pontosan mi a fene is folyik itt, úgy rakja össze magában, és realizálódik benne, hogy az összes itt lévő személy kulcsfontosságú. Kulcsfontosságú? De mihez is pontosan? Nos a játék képes elhitetni azt a játékossal, hogy amikor már eljut egy olyan szintre, hogy nagyjából sejti a történéseket, akkor beleröhög a pofájába, mondván, hogy "igen ám, valóban összefűzted a szálakat *taps, taps*, de érted egyáltalán, hogy miért is van ez az egész?". Amikor már 5 ending-et végigcsinál az ember, azt hiszi tudja mi történik, de mikor elkezdi a utolsó - TRUE ending-et, akkor hamar észbe kap, hogy "basszus, eddig csak a színpadot állította fel nekem a játék, és csak most indul be igazán" - és ez szerintem zseniális. Ezzel a készítők is tisztában voltak, amit az is igazol, hogy az egyik utolsó BAD ending végén kapott rövid kis videó azzal ér véget, hogy "Now it's time. Let our game begin". A TRUE ending meg másodjára emészthetőbb volt, mint először, és jobban tudtam értékelni. Igazából az volt a problémám vele, hogy a játék 90%-a kb. az 1+2=3 logikát követi, ami rendkívül kielégítő, mert még ha nem is kiszámíthatóak a történések, SPOILER! én pl. már az elején gyanakodtam Ichimiya-ra, mert én először a 4-es ajtót választottam, tehát Ichimiya az 5-ösön ment ben Nils-szel, Seven-nel és Clover-rel. És ott volt ugye a 9-es ember bracelet-je. Akkor még nem tudtam, hogy Seven kitámasztotta az ajtót, tehát van később visszajárás a "parasztelosztóban" (kórház szoba) mindenki számára, így csak ők négyen lehettek gyanúsítottak, és ha feltételezzük, hogy csak egy ember volt a gyilkos, akkor a 2 + 9 + 1 = 12 | 1 + 2 = 3 lesz a legegyszerűbb kombináció "Nils" megöléséhez. Viszont ugye ezért jó a játék, mert amikor kiderül ez, akkor örülök a fejemnek, hogy "jaj de ügyes vagyok, előre kitaláltam", akkor kiderül, hogy igen ám, de az nem Nils volt, illetve bármit választasz, a 9-es braclet így is, úgy is el fog tűnni. Tehát lehet bármennyire okos az ember, mindig van egy bizonyos szint ameddig engedi a játék, hogy kitaláld, aztán pedig falba ütköztet SPOILER! de valóban el kell fogadnia az embernek, hogy itt a múlt, jelen és jövő párhuzamosan zajlanak és hatással vannak egymásra. Szalamandra írta: SPOILER! Hogy végig a nevadai sivatagban voltak, a q ajtó, úgy egyáltalán Akane megmentésének a módja. Szóval voltak érdekességek. SPOILER! A "q" ajtón én azért akadtam ki, mert ez japánul teljesen logikus. A 9 évvel ezelőtti Nonary Games-hez képest a mostani egy kicsit alternálva lett Zero által. Ezért van az, hogy ugye Ichimiya ismerte szinte az összes puzzle-t, viszont a végén lévő 9-es ajtón nem tudott kimenni, mert "q" volt. A játék már az elején megmondja, hogy "kyuu no tobira", ami ugye lehet 9-es, valamint lehet a japánul kimondott "q" betű is Egy kis szójáték a készítők által, ugyanúgy, mint az Akane által viselt "akai necktie" - Aka-ne (ez utóbbinál mondjuk fogtam a fejem, mert picit cringe volt~). Viszont ezek sajnos eltűntek a lokalizáció során, ami sajnálatos, de az összképből szerencsére nem vesz el. SPOILER! egyszerűen nem értem miért van a történetben. Sok dologra tanítani akar ez a játék, és beletették Alice-t is, mint érdekesség, azonban egyszerűen nincsen nélkülözhetetlen szerepe a történetben - mindössze csak az Ice-9 és az ezzel kapcsolatos story checkpoint-ok miatt kellett. És ehhez képest vele van vége a játéknak, hogy stoppol a sivatag közepén Junpei-éknek? Ezzel nem is lenne baj, mert amúgy is benne van Alice a Virtue's Last Reward-ban, amivel játszok is éppen, és biztos vagyok benne, hogy ott lesz majd még infó vele kapcsolatban, VISZONT. És ez egy nagy viszont. A készítőknek eleinte eszük ágában sem volt folytatást csinálni a játékhoz. Kérdem én akkor: hogy lehet így befejezni a játékot? Utólag csak annyival mentegetőztek, hogy "honnan tudjuk, hogy az Alice? - mivel egyszer sem láttuk őt, csak a Junpei és Seven által elképzelt képeken. Erre én azt mondom, hogy bullshit, akkor meg mi volt a szándékuk ezzel a személlyel? Egyértelműen ők is Alice-nak szánták, csak éppen magyarázattal nem szolgáltak. Emiatt egy picit haragszom a játékra, de ha a 2. részben fény derül valamire Alice-al kapcsolatban, akkor egye fene - elfogadom, de nem csodálom,. hogy zabosak voltak miatta a fan-ok, amikor kijött a játék. Bízom benne, hogy a pár elvarratlan szálra a Virtue's Last Reward magyarázattal fog tudni majd szolgálni, viszont nem tudom elnézni azt, hogy jópár fontos kérdésre nem kaptunk kellő/kielégítő választ, és végül a szőnyeg alá lettek seperve. 9/10 (höhö, mily ironikus), mert hibái ellenére zseniális volt és eléggé a szívemhez nőtt. |
|
2020.04.26 1:26 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7