

Chaos;Head
típus: visual novel | év: 2008 | hossz: közepes
Prológus
Sötétség. Az ég sötéten szürkéllik az azt belepő viharfelhőktől, amelyek elfojtanak minden napfényt. Vigasztalanul ömlik belőlük az eső, átáztatva a földet, épületeket... és egy földön fekvő mozdulatlan testet. Még élt, de már hiányzott belőle az erő, hogy megmoz... [ tovább ]

Téma: Chaos;Head
|
|
![]()
Ismertető engedélyezve: 2009.06.04.
|
|
2009.06.04 17:04
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Hat ize...
![]() Letoltottem, van hozza angol subbos patch is, de... nekem valahogy nem jonnek be ezek a visual novel-k ![]() Maradok az animenel ![]() |
|
2009.06.06 3:01
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
mi a különbség a 16+-os és a 18+-os verzió klözött? tudtommal nem eroge a játék.
|
|
2009.06.09 20:13
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Tulajdonképpen, mikor és hogy lehet benne menteni?
|
|
2010.04.12 15:02
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Menteni bármikor lehet benne
![]() Végigvittem épp egy fél órája. ![]() ![]() SPOILER! Csak a végét sajnálom, a vártnál szomorúbb lett... ![]() |
|
2010.05.14 0:02
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Az ismertetőből nem derül ki egyértelműen, ezért megkérdezem: van annak bármilyen befolyása a történetre, ha más döntést hozunk?
|
|
2011.10.18 22:25 / utoljára módosítva: 2011.10.18 22:25
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
A legalább 20 döntési lehetőségből kb. 5 az ami lényegesen befolyásolja a történet haladását.
|
|
2011.10.18 23:04
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Én most kezdtem el a 2.fejezetet... hát... érdekes
![]() SPOILER! az egész azért van mert a srác rákattintott az 1ik linkre? és most a shogun az tényleg ő volt és magával beszélt? vagy most mivan? ![]() |
|
2013.03.30 2:42
0![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Bár hatalmas Steins;Gate rajongó vagyok, a SciADV univerzummal még nem ismerkedtem meg, de most végre elkezdtem ezt is. Eddig nagyon tetszik, le se lehetne tagadni, hogy ezt is Chiyomaru Shikura követte el.
|
|
2020.10.01 17:11
0![]() ![]() |
|
|
|
![]() Szép lassan de elérkeztem a Chaos;Head című csoda végére, és azt kell mondjam abszolút megérte. Chiyomaru Shikura ezen alkotása is kiválóra sikeredett, ráadaásul ez hamarabb is készült mint a Steins;Gate. Utóbbihoz fogható történetet már nagyon régen láttam/olvastam (most a Vinland Sagától tekintsünk el, mert teljesen más műfaj), de a Chaos;Head nagyon közel van ehhez a szinthez, ahogyan az várható is volt a Science Adventure széria legelső darabjától. Aki nem tudná: a Science Adventure széria, avagy póriasan a "pontosvessző univerzum" egy visual novel sorozat, amelyek Marvel-módra mesélnek el egy szerteágazó történetet a "Committee of 300" nevű titkos, megfoghatatlan szervezet ellen. Utóbbi szervezet áll számos világméretű tudományos összeesküvés hátterében. A SciADV sorozat mindegyik darabja a tudománnyal ahhoz kapcsolódó összeesküvés-elmélettel foglalkozik (Chaos;Head - pszichológia, idegtudomány, Steins;Gate - modern fizika, időutazás). Természetesen nem tudományos értekezésekről van szó egyik esetben sem, hanem a tudomány határainak fantasy szerű feszegetéséről ![]() Nade, térjünk rá a Chaos;Head értékelésére: Történet: A Chaos;Head történetvezetése nagyon hasonlít a Steins;Gate-éhez. A történet elején egy teljesen lightos, slice of life történetnek ígérkezik az egész, aztán szép lassan jönnek a rejtélyek, a megmagyarázhatatlan paranormális jelenségek. Hasonlóan a Steins;Gate-hez, itt is a főszereplő szemén keresztül figyeljük az eseményeket (bár a Chaos;Head-ben párszor van, hogy nem), és vele együtt jövünk rá a dolgokra. Viszont, ami különbözik a Chaos;Head-ben, az a tempó. A Steins;Gate esetén kb. a történet felénél már egész jól kapisgálja az ember, hogy mi is történik, addig a Chaos;Head esetén még az utolsó előtti fejezetben sem tudja az olvasó, hogy mi van, és csak kapkodja a fejét, hogy vajon mi a valóság, és mi nem. És bár értem, hogy valahol ez volt a készítők szándéka, nekem ez így annyira nem jött be. Túl sok rejtély részleteit kellett észben tartanom a történet végéig. Továbbá számos alkalommal volt, hogy a történetvezetés azt éreztette, hogy most valami nagy válaszra, nagy rejtély megoldására fog fény derülni, de nem, csak egy még nagyobb wtf-jelenetet kaptam az arcomba. Ezt leszámítva egyébként remekül megkonstruált és konzisztens történet, konzisztens szabályrendszerrel, és a történet végére, illetve mindkét ending kitisztításával minden kérdésünk megválaszolásra kerül. Karakterek: Nos, ez egy olyan aspektus, amiben meg sem közelíti a Steins;Gate-et. A főszereplő, Takumi a történet elején kifejezetten idegesítő, és bár nagy jellemfejlődésen megy keresztül, mégis egy elég szerencsétlen alak egészen addig, amíg SPOILER! meg nem mondja neki az egyik szereplő, hogy tulajdonképpen mi megy a háttérben. Ez azért nem tetszik, mert jobb lett volna szerintem, ha a főszereplő maga jön rá a dolgokra, nem pedig csak megmondják neki. Rajzolás, látvány: Itt látszik a legjobban, hogy Chiyomaru cége még gyerekcipőben járt, legalábbis ezen a téren eléggé low budget benyomását kelti a VN. A karakterdesign-ok egyébként szépek, de átlagosak, hiányzik belőle pl. az az egyedi stílus, amit huke képviselt a Steins;Gate-ben. A hátterek is sokszor azt a benyomást keltették, hogy nem rajzolva vannak, hanem fotózva, és mintha utólag ráhúztak volna valami filtert, hogy ne legyen annyira feltűnő ![]() Hangok és zene: Ez teljesen rendben volt. A seiyuu-k kitettek magukért, a Takumi hangját külön kiemelném, szerintem jól eljátszotta a srácot. A zene szintén nagyon rendben volt, nem is vártam mást Takeshi Abo-tól, sok új emlékezetes dallamot hallottam, amelyek azóta is a fejemben járnak ![]() Mechanika és route struktúra: Na, ezt nem igazán bonyolították túl. A játék során 2x kell igen/nem kérdésekre válaszolni, és ez határozza meg az első endinget, amit kapunk, ami lehet a true ending (AA), a true ending rövidebb, kevésbé érdekesebb verziója (A), illetve Game Over, ami igazából nem ending, mivel egyszerűen csak meghalunk minden cécó és befejezés nélkül. A kérdésekre magunktól is rá lehet jönni, hogy mit kell válaszolni a true endinghez, csak figyelni kell és érteni Takumi belső gondolatait. Az AA ending kitisztítása után lehetőségünk van újrajátszani a játékot és ezúttal kitisztítani a B endinget, amihez a játék másik mechanikáját, a Delusion Triggert kell használni. Ezzel szerezhetünk flag-eket, amiből ha elegendő számú van, akkor kapjuk a B endinget. Delusion Trigger segítségével a főhős pozitív vagy negatív képzelgéseket nézhet meg. Őszintén szólva, in-unverse nem jöttem rá, hogy miért befolyásolja ez a befejezést. A "Delusion Trigger" inkább idegesítő volt, mert szerintem csak feleslegesen szakítja meg a játékmenetet sokszor. Élvezeti érték, "újrajátszási érték": összességében én rendkívül jól szórakoztam a fenti apróbb hibák ellenére, a játék értékeiből és üzeneteiből semmit nem vontak le. Újrajátszani pedig biztosan újra fogom, amikor a B endingért mentem skip módban, akkor is észrevettem számos utalást, "foreshadowing"-ot, amelyek így már egészen másképp ütöttek, hogy ismerem a sztori végét és a rejtélyek megoldását. Ezt a művet tehát egy 9/10-zel jutalmazom, és természetesen megy a kedvencek közé ![]() Progress:
Felkészül a Robotics;Notes! Ui: az ismerető szerintem túl sok spoilert tartalmaz |
|
2020.12.20 12:55 / utoljára módosítva: 2020.12.20 16:37
0![]() ![]() |