Chaos;Head
típus: visual novel | év: 2008 | hossz: közepes
Prológus
Sötétség. Az ég sötéten szürkéllik az azt belepő viharfelhőktől, amelyek elfojtanak minden napfényt. Vigasztalanul ömlik belőlük az eső, átáztatva a földet, épületeket... és egy földön fekvő mozdulatlan testet. Még élt, de már hiányzott belőle az erő, hogy megmoz... [ tovább ]
Téma: Chaos;Head
|
|
Ismertető engedélyezve: 2009.06.04.
|
|
2009.06.04 17:04 00 / | |
|
|
Hat ize...
Letoltottem, van hozza angol subbos patch is, de... nekem valahogy nem jonnek be ezek a visual novel-k Maradok az animenel |
|
2009.06.06 3:01 00 / | |
|
|
mi a különbség a 16+-os és a 18+-os verzió klözött? tudtommal nem eroge a játék.
|
|
2009.06.09 20:13 00 / | |
|
|
Tulajdonképpen, mikor és hogy lehet benne menteni?
|
|
2010.04.12 15:02 00 / | |
|
|
Menteni bármikor lehet benne jobb egérgomb játék közben -> Save választása a legördülő menüben (S).
Végigvittem épp egy fél órája. Hááát... felejthetetlen, komplex, jól kidolgozott története van, érdekes karakterekkel, elgondolkodtató üzenettel és nagy a hangsúly a játékost érő pszichológiai hatásokon. A zenék fenomenálisak, tényleg megállnák a helyüket a történet nélkül is. Aranyos, egyben félelmetes is. Mestermű SPOILER! Csak a végét sajnálom, a vártnál szomorúbb lett... és azt hogy Bant megölték. |
|
2010.05.14 0:02 00 / | |
|
|
Az ismertetőből nem derül ki egyértelműen, ezért megkérdezem: van annak bármilyen befolyása a történetre, ha más döntést hozunk?
|
|
2011.10.18 22:25 / utoljára módosítva: 2011.10.18 22:25 00 / | |
|
|
A legalább 20 döntési lehetőségből kb. 5 az ami lényegesen befolyásolja a történet haladását.
|
|
2011.10.18 23:04 00 / | |
|
|
Én most kezdtem el a 2.fejezetet... hát... érdekes eddig a sima romantikus VN-ekhez voltam hozzászokva. Valaki elmagyarázza h most
SPOILER! az egész azért van mert a srác rákattintott az 1ik linkre? és most a shogun az tényleg ő volt és magával beszélt? vagy most mivan? |
|
2013.03.30 2:42 00 / | |
|
|
Bár hatalmas Steins;Gate rajongó vagyok, a SciADV univerzummal még nem ismerkedtem meg, de most végre elkezdtem ezt is. Eddig nagyon tetszik, le se lehetne tagadni, hogy ezt is Chiyomaru Shikura követte el.
|
|
2020.10.01 17:11 00 / | |
|
|
Szép lassan de elérkeztem a Chaos;Head című csoda végére, és azt kell mondjam abszolút megérte. Chiyomaru Shikura ezen alkotása is kiválóra sikeredett, ráadaásul ez hamarabb is készült mint a Steins;Gate. Utóbbihoz fogható történetet már nagyon régen láttam/olvastam (most a Vinland Sagától tekintsünk el, mert teljesen más műfaj), de a Chaos;Head nagyon közel van ehhez a szinthez, ahogyan az várható is volt a Science Adventure széria legelső darabjától. Aki nem tudná: a Science Adventure széria, avagy póriasan a "pontosvessző univerzum" egy visual novel sorozat, amelyek Marvel-módra mesélnek el egy szerteágazó történetet a "Committee of 300" nevű titkos, megfoghatatlan szervezet ellen. Utóbbi szervezet áll számos világméretű tudományos összeesküvés hátterében. A SciADV sorozat mindegyik darabja a tudománnyal ahhoz kapcsolódó összeesküvés-elmélettel foglalkozik (Chaos;Head - pszichológia, idegtudomány, Steins;Gate - modern fizika, időutazás). Természetesen nem tudományos értekezésekről van szó egyik esetben sem, hanem a tudomány határainak fantasy szerű feszegetéséről Nade, térjünk rá a Chaos;Head értékelésére: Történet: A Chaos;Head történetvezetése nagyon hasonlít a Steins;Gate-éhez. A történet elején egy teljesen lightos, slice of life történetnek ígérkezik az egész, aztán szép lassan jönnek a rejtélyek, a megmagyarázhatatlan paranormális jelenségek. Hasonlóan a Steins;Gate-hez, itt is a főszereplő szemén keresztül figyeljük az eseményeket (bár a Chaos;Head-ben párszor van, hogy nem), és vele együtt jövünk rá a dolgokra. Viszont, ami különbözik a Chaos;Head-ben, az a tempó. A Steins;Gate esetén kb. a történet felénél már egész jól kapisgálja az ember, hogy mi is történik, addig a Chaos;Head esetén még az utolsó előtti fejezetben sem tudja az olvasó, hogy mi van, és csak kapkodja a fejét, hogy vajon mi a valóság, és mi nem. És bár értem, hogy valahol ez volt a készítők szándéka, nekem ez így annyira nem jött be. Túl sok rejtély részleteit kellett észben tartanom a történet végéig. Továbbá számos alkalommal volt, hogy a történetvezetés azt éreztette, hogy most valami nagy válaszra, nagy rejtély megoldására fog fény derülni, de nem, csak egy még nagyobb wtf-jelenetet kaptam az arcomba. Ezt leszámítva egyébként remekül megkonstruált és konzisztens történet, konzisztens szabályrendszerrel, és a történet végére, illetve mindkét ending kitisztításával minden kérdésünk megválaszolásra kerül. Karakterek: Nos, ez egy olyan aspektus, amiben meg sem közelíti a Steins;Gate-et. A főszereplő, Takumi a történet elején kifejezetten idegesítő, és bár nagy jellemfejlődésen megy keresztül, mégis egy elég szerencsétlen alak egészen addig, amíg SPOILER! meg nem mondja neki az egyik szereplő, hogy tulajdonképpen mi megy a háttérben. Ez azért nem tetszik, mert jobb lett volna szerintem, ha a főszereplő maga jön rá a dolgokra, nem pedig csak megmondják neki. Rajzolás, látvány: Itt látszik a legjobban, hogy Chiyomaru cége még gyerekcipőben járt, legalábbis ezen a téren eléggé low budget benyomását kelti a VN. A karakterdesign-ok egyébként szépek, de átlagosak, hiányzik belőle pl. az az egyedi stílus, amit huke képviselt a Steins;Gate-ben. A hátterek is sokszor azt a benyomást keltették, hogy nem rajzolva vannak, hanem fotózva, és mintha utólag ráhúztak volna valami filtert, hogy ne legyen annyira feltűnő de összességében ez nem olyan nagy probléma nálam. Hangok és zene: Ez teljesen rendben volt. A seiyuu-k kitettek magukért, a Takumi hangját külön kiemelném, szerintem jól eljátszotta a srácot. A zene szintén nagyon rendben volt, nem is vártam mást Takeshi Abo-tól, sok új emlékezetes dallamot hallottam, amelyek azóta is a fejemben járnak OP/ED is rendben volt, Kanakou Itou hangját amúgy is imádom, szóval nem nagyon tudtak ezzel mellélőni. Mechanika és route struktúra: Na, ezt nem igazán bonyolították túl. A játék során 2x kell igen/nem kérdésekre válaszolni, és ez határozza meg az első endinget, amit kapunk, ami lehet a true ending (AA), a true ending rövidebb, kevésbé érdekesebb verziója (A), illetve Game Over, ami igazából nem ending, mivel egyszerűen csak meghalunk minden cécó és befejezés nélkül. A kérdésekre magunktól is rá lehet jönni, hogy mit kell válaszolni a true endinghez, csak figyelni kell és érteni Takumi belső gondolatait. Az AA ending kitisztítása után lehetőségünk van újrajátszani a játékot és ezúttal kitisztítani a B endinget, amihez a játék másik mechanikáját, a Delusion Triggert kell használni. Ezzel szerezhetünk flag-eket, amiből ha elegendő számú van, akkor kapjuk a B endinget. Delusion Trigger segítségével a főhős pozitív vagy negatív képzelgéseket nézhet meg. Őszintén szólva, in-unverse nem jöttem rá, hogy miért befolyásolja ez a befejezést. A "Delusion Trigger" inkább idegesítő volt, mert szerintem csak feleslegesen szakítja meg a játékmenetet sokszor. Élvezeti érték, "újrajátszási érték": összességében én rendkívül jól szórakoztam a fenti apróbb hibák ellenére, a játék értékeiből és üzeneteiből semmit nem vontak le. Újrajátszani pedig biztosan újra fogom, amikor a B endingért mentem skip módban, akkor is észrevettem számos utalást, "foreshadowing"-ot, amelyek így már egészen másképp ütöttek, hogy ismerem a sztori végét és a rejtélyek megoldását. Ezt a művet tehát egy 9/10-zel jutalmazom, és természetesen megy a kedvencek közé Progress:
Felkészül a Robotics;Notes! Ui: az ismerető szerintem túl sok spoilert tartalmaz |
|
2020.12.20 12:55 / utoljára módosítva: 2020.12.20 16:37 00 / |