Steins;Gate
típus: visual novel | év: 2009 | hossz: hosszú
Ez is a Steins Gate választása.
A játék maga egy meglehetősen nehéz témát boncolgat, mely nem más, mint az időutazás lehetősége. A történet során több kérdést is felvetnek a szereplők, melyekre a már ismert elméletek alapján meghatározott válaszokat adják, melyből egyre ... [ tovább ]
Téma: Steins;Gate
|
|
Másodszorra is végigjátszottam a VN-t, ezúttal csak és kizárólag a true ending route-ra koncentrálva (mivel azt megszakítások nélkül az első végigjátszásom során nem tudtam megtapasztalni - az alternatív endingeket közbe iktattam mindig).
Örömmel konstatáltam, hogy 2 év alatt semennyit nem kopott a mű, semennyit nem veszített az értékéből. Még úgy sem, hogy kívülről fújom már a sztorit oda-vissza, és tudom, hogy melyik kulcspillanat mikor jön. De azért így is sok apró részlet volt, amire mér nem teljesen emlékeztem, valamint ezúttal minden fontosabb történésnek felírtam a pontos vagy közelítő időpillanatát, és hogy SPOILER! milyen divergenciájú világvonalon történtek. Régi vágyam, hogy készíthessek egy kronológiát, amit mondjuk egyszer már elkezdtem, de akkor nem voltak kéznél időpillanatok. Szóval újra elő fogom venni, hogy haladjak vele Top5 kedvenc pillanat/jelenetsor a VN-ből: 5 SPOILER! Suzuha levele (Chapter 6) Mayuri lelövése után a legnagyobb plot twist a történetben. Egy olyan pillanat, aminél hiába tudom, hogy jönni fog, minden egyes alkalommal szívfacsaró. Suzuha levelében minden szónak súlya van, ami éles karmokkal markol az ember szívébe. Szomorú, és tragikus az Alpha világbeli Suzuha története. 4 SPOILER! Okabe realizálja, hogy mivel jár az első D-Mail kitörlése (Chapter 9) Ezt a jelenetet azért szeretem annyira, mert nem számít rá az ember, pedig valójában nem is plot twist. Mindvégig itt volt a szemünk előtt, hogy bekövetkezik ez, de mégis, annyi minden történik az 5. és 9. fejezetek között, ami ideszegez minket a monitor elé és elvonja a figyelmünk hogy egész egyszerűen nem is foglalkozunk azzal, hogy az "eredeti világvonalon" mi történt. Az olvasó gyakorlatilag Okabéval eggyé válik, együtt éljük meg vele ezt a döbbenetes pillanatot, ami kegyetlen választás elé állít minket. 3 SPOILER! Kurisu megmentése (Chapter 11) A true ending kulcspillanata ez, ahol Okabe megmutatja, hogy őszintén, tiszta szívéből, odaadóan szereti Kurisu-t. Sok más férfi karakter példát vehetne róla. 2 SPOILER! A csókjelenet (Chapter 10) Ez a jelenet már az anime óta a kedvenc szerelmi vallomásom az egész szépirodalomban. Ahogy az animében, úgy itt is tökéletes, sőt, még jobb, mert Okabe belső gondolatait is olvashatjuk közben, ami csak még természetesebbé teszi. Láthatjuk, ahogyan rádöbben, hogy szereti Kurisu-t, ahogy végigpörgeti magában az együtt töltött pillanatokat. Ahogyan a vallomás után magában azon aggódik, hogy vajon mit gondol róla a partnere. Azon tűnődik, hogy mérges-e vagy sem, meg hogy most mi lesz ezután. Aki volt már szerelmes, és vallott már rendesen szerelmet, az tudja, hogy ez a valóságban is pont ugyanilyen. Azért szeretem annyira Okabe és Kurisu kapcsolatát, mert természetes. Semmi erőltetettség nincs benne. Természetesen mutatja be a történet, hogy két, kissé egoista, és kevésbé szociális fiatal között hogyan alakul ki egy kapcsolat. Semmiképp sem mondható, hogy ez egy romantikus VN lenne, de a benne lévő szerelmi szál lazán körberöhögi a romantikus műfajba tartozó műveket. Futottak még: SPOILER! Operation Skuld videó, Mayuri halála és Okabe folyamatos időugrása, SERN meghekkelése 1 SPOILER! A zárójelenet: Kurisu és Okabe újra találkoznak (Chapter 11) Szerintem ehhez nem kell sok kommentárt fűznöm. Ehhez a történethez, ennyi szenvedés, és küzdelem után, vétek lett volna, ha Okabe nem kap happy end-et. "Ez a Steins Gate választása! El Psy Kongroo!" Most pedig ideje elolvasni a kiegészítő műveket, amiknek csak futólag ismerem a sztoriját (Babel of the Grieved Maze, Distant Valhalla, Braunian Motion and Hate, Arclight, Holy Day of Scourge). Azután pedig jöhet a Steins;Gate 0 újrajátszása, utána pedig, remélhetőleg a Robotics;Notes nyugati megjelenése előtt, sort tudok végre keríteni a Chaos;Head-re és a Chaos;Child-ra is. |
|
2020.08.03 15:52 / utoljára módosítva: 2020.08.03 15:55 00 / | |
|
|
Idén nyáron és kora ősszel negyedjére is elolvastam (ok, csak harmadjára, de a második végigjátszás óta végignéztem 1x ahogy egy srác streameli és reagál a játékra, ami majdnem olyan, mint +1 végigjátszás...). Még mindig zseniális, bár a sorozat újabb tagjai mellett egy kicsit már kopottas, ami nem véletlen, hiszen már lassan 12 éves lesz. Örömmel nyugtáztam, hogy ezúttal is találtam olyan apróságokat a történetben, amiket nem vettem észre korábban - pedig a harmadik olvasásnál már elkönyveltem, hogy már nem tud meglepni a játék. Szerencsére nem lett igazam. Külön érdekes volt úgy olvasni, hogy ezúttal már tisztában vagyok a Chaos;Head-es kapcsolódásokkal is, illetve észrevettem olyan elemeket is, amelyek csak a sorozat későbbi tagjaiban lettek kibontva.
Ugyanakkor a Chaos;Head, Robotics;Notes és Chaos;Child ismeretében már nem tudok szó nélkül elmenni amellett, hogy a 4 VN közül a Steins;Gate lore-ja az egyik leginkonzisztensebb. Tény, hogy időutazós történetet nem könnyű írni, és a Steins;Gate megpróbált tökéletes lenni, szigorú és logikus szabályokkal, de mégis amikor alkalmazni kell ezeket a szabályokat, itt ott becsúsznak in unverse megmagyarázhatatlan apróságok. Ez a két Chaos; műre abszolút nem jellemző, igaz ott lazábbak a szabályok is, de azokat mégis konzisztensen használják. A másik dolog, ami mellett nehéz elmenni, hogy a Steins;Gate alig használja ki azt, hogy ő egy visual novel - értem ez alatt, hogy a route struktúra csak annyiból áll, hogy vannak alternatív, "mi lett volna ha" típusú befejezések, amelyek gyakorlatilag teljesen feleslegesek. Ami azért kihagyott ziccer, mert egy időutazós történetnél lehetett volna úgy variálni a dolgokat, hogy a route struktúra a sztori része legyen és be legyen építve a koncepcióba. Például ahogy azt a spin-offja, a Steins;Gate 0 tette. De még az eggyel korábbi mű, a Chaos;Head Noah is érdekesebb route struktúrát kapott, a Chaos;Child pedig egyenesen a jéghegy csúcsa e tekintetben. Persze egy előnye van a S;G egyszerűségének: könnyű volt animét csinálni belőle, ami minden idők egyik legsikeresebb animéje is lett egyben. Emiatt a Steins;Gate a mennyekbe repítette a Mages.-t, viszont mégis a franchise rákfenéje lett, mert a gyenge anime adaptációk miatt a másik 3 műről alig vesznek az emberek tudomást. Pedig némelyik talán még jobb is, mint a Steins;Gate. Eddig akárhány olyan emberrel beszéltem, akik kijátszották az összeset, 99%-uk nem a Steins;Gate-et tartotta a legjobbnak. Személy szerint egy picivel én is jobbnak érzem a Chaos;Child-ot. Mindezektől függetlenül a Steins;Gate még mindig piszok jó játékélményt nyújt, és hazudnék, ha azt mondanám, nem zártam már örökre a szívembe. Ennyi év után már nincs szívem tőle megvonni a 10/10-et, se a VN-től, se az animétől. |
|
2021.09.24 10:08 00 / |