Kyokugen Dasshutsu ADV Zennin Shibou Desu
típus: visual novel | év: 2012 | hossz: hosszú
Ehhez a műhöz még nem készült ismertető, csak adatlap. Írd meg te!
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: Zero Escape: Virtue's Last Reward
|
|
Ismertető engedélyezve: 2015.07.26.
|
|
2015.07.26 20:09 00 / | |
|
|
És itt a második felvonás vége! Hosszabb ideig tartott a kijátszása, bár most nem is tudtam folyton előtte ülni meg a játék is hosszabb.
Kicsit meg vagyok lőve, mert ugyan nagyon tetszett, a vége egyszerre piszok jó és fájdalmasan buta, ami pedig az egész játékélményre rányomja a bélyeget. Az első pár óra picit döcögősen ment. Még szoknom kellett az új karaktereket, az új hangulatot, de leginkább az új játékszabályokat. Hihetetlen, hogy ezt mondom, de eleinte nagyon hiányzott a matekozás és emiatt úgy érzem, részben könnyebbek az új feladványok. Aztán kiderült, hogy a nagy frászt! Azért itt párszor muszáj voltam végigjátszási segédlethez hozzányúlni, mert a társaim tényleg alig segítettek, a feladatoknál viszont ugyanúgy meg lehetett akadni valami hülyeségnél és mindenképp Hard fokozaton akartam kivinni. Ugyanígy furcsa volt a színkombinációs ajtónyitás, de idővel a helyére került azzal, hogy a színek és a tagok összeállításai is változtak. Az AB szavazás meg végképp teljesen idegen rendszer volt a 999-hoz képest, de ezt is úgymond megszerettem, mert amennyire egyszerűnek tűnik papíron, pszichológiai szempontból már bonyolultabb és izgalmasabb. Szóval a szabadulószobás része a játéknak ugyanolyan élvezetes (vagy épp frusztráló) maradt és utólag annyira nem is bánom a rengeteg változtatást. Kellett a vérfrissítés és az újítás, különben nagyon unalmas Ctrl+C, Ctrl+V játékélményt adott volna. Szereplők tekintetében viszont úgy érzem gyengébb felhozatalt kaptunk. Dio egy két lábon járó emberi pöcegödör. Nem utáltam, de a viselkedése miatt gyakran éleztem volna kést a hátán (bár neki ez is volt a szerepe). Alice se lett a szívem csücske. Sokáig nem igazán van alkalmunk megismerni, utána meg volt pár olyan húzása vagy beszólása, amiért kiosztottam volna neki egy gyomrost. A legjobban Yotsuba miatt fáj a szívem, mert a 999-ban egy egész intelligens lányt ismerhettünk meg benne, itt meg mintha a róla lekerült ruhákkal arányosan csökkentették volna az IQ-ját is. Szinte semmi érdemi szerepe nincs, csak hogy rosszkor elszólja magát. Amúgy lassú a felfogóképessége és egyfolytában Alice-on csüng. Nem túl nagy előrelépés a karakterében. Aztán K-t ugyan bírtam, de nagyon zavaros alak, mert egyrészt elhiszem neki, hogy komolyan szeretne a csapatnak segíteni és mindenki kijuttatni, de az elsők között szúr hátba, ha úgy adódik. Szerencsére itt volt Luna és Phi, akik bekerültek a kedvenc női karaktereim közé, Tenmyoujihz meg idővel úgyis elkezd az ember kötődni because of reasons. Plusz Sigma is kedvelhető főszereplő volt, talán picit jobban is bírtam, mint Junpeit. A grafika viszont borzalmas. A 999 sem épp egy da Vinci alkotás, mert mintha Paint-tel rajzolta volna valaki, de itt ez a 3D-s animáció szörnyen nézett ki. Idővel megszoktam, de ha megnézzük a játék concept art-ját, nem csoda, hogy néha sírhatnékom van/volt tőle. Csak fokozta az "élvezetet", hogy Sigma nem kapott szinkront és végig ezt az idegesítő pötyögést kellett hallgatni, mikor ő beszélt, de aztán ez is csak háttérzaj lett. Na meg később elég jó magyarázatot kaptunk arra, miért nem szabadott Sigma-nak hangot adni. Szóval akkor térjünk is rá a végére. A 999 koncepcióját rendesen továbbgondolták és kibővítették, hogy itt nem csupán két befejezés kötődik össze, hanem az összes. Itt aztán nem mindegy, kinek a route-ját csináljuk meg először, mert különben zsákutcák tömkelegébe futunk bele. Szóval végigjátszási segédlet használta ajánlott, ha nem akar valaki vaktában találgatni. Ja és ha egy szereplő azt mondja "Figyelj, most mondok egy kódot, jól jegyezd meg!", azt tessék komolyan venni és felírni, mert kelleni fognak. A 999-ban sok mindent kitaláltam előre, itt viszont nagyon sokszor megleptek, az utolsó kb. egy óra után meg köpni-nyelni nem tudtam. Állati mindfuck érzés volt! Nem tudom eldönteni, hogy zseniális vagy fölöslegesen túlbonyolított a vége fordulat, de valahol a kettő között van. Vagy mindkettő egyszerre. Maga az elgondolás tetszik, de egy pontja nagyon creepy. SPOILER! A gondolat, hogy végig egy öregembert irányítottam, valahogy nagyon disturbing érzéssel fogott el XD És nem azért, mert fúj vénemberek, hanem annyira elképzelhetetlen, hogy ez a legvégén derüljön ki. Először teljesen letaglózott a gondolat, de aztán... komolyan, Sigma hogy nem vette észre? Nem vakarta meg az arcát és érezte, hogy ráncos, nem tűnt fel, hogy megnőtt a haja, hogy valami nem kerek az egyik szemével, hogy TOTÁL MÁS A HANGJA? Hogy nem vette észre? De ez egy dolog! Inkább az akaszt ki, hogy Sigma végig egy 60-as éveiben lévő pasi testében volt és senki nem tette szóvá, mennyire furi ez a vén fószer! Mindenki úgy kezelte, mint egy 20-as csávót, amit játékosként elvárunk, de aztán megismerve az igazságot ez inkább már logikátlan és iszonyú undi. Ha elképzelem Sigma jeleneteit, beszólásait és egyebet, de öregemberként, az csak... uff. Főleg a perverz, fürdőruhás kacérkodásai a lányokkal jönnek ki utólag nagyon rosszul. De tényleg fura, hogy senki nem kommentálta a fiatalos beszédstílusát, senki se használt vele szemben kicsit udvariasabb beszédmódot, mint ahogy egy idős ember felé elvárnánk és senki se kérdezte a szeméről? SPOILER! sikerült egy ZTD spoiler-be belefutnom és az alapján Phi igazából Sigma lánya... why? Annyira jó volt a kémia közöttük. Mindketten kicsit sassy-k, odaszólogatósak, de tök jól kiegészítették és megértették egymást, blablabla. Gondoltam, ha sikerül a tervük, akkor lesz egy olyan világ, ahol békében élhetnek és egymásra találnak, de aztán jött az apa-lánya dolog és végképp léket kapott a shippem. Mintha a 60+-os Sigma nem lett volna elég rossz előjel. Ha kicsit félreteszem a kritikus énemet, akkor ez is egy remek játék lett. Sztori szempontjából picit veri a 999-t, mert itt azért több forgott kockán és emiatt izgalmasabb volt, de a 999 talán pont az egyszerűbb cél miatt valamivel egységesebb. Ha hozzá vesszük a spoiler-es nyavalyámat, akkor ugyanúgy remek játéknak gondolom, de itt-ott nagyon elszaladt a ló a kreativitás területén a készítőkkel és néhány logikátlanság is az ember arcába fog ordítani. De akkor is roppant szórakoztató volt. Remélem a ZTD legalább nyomokban hozni fogja a VLR és a 999 szintjét. |
|
2020.04.22 23:06 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7