A Honda senior vezetői hétfőn repültek át Japánból Európába, hogy tárgyaljanak az FIA-vel a kialakult helyzetről, ami szerintük nem fair – erről a BBC számolt be péntek este, ahogy a kezdeti elégedetlenségről is. Charlie Whiting péntek este értesítette a többieket, hogy engedtek a Honda követelésének, de az új résztvevő nem ugyanakkora mértékben “részesül a jóból”, mint a három rivális.
Azok, akik 2014-ben átestek az első hibrid-turbó éven, 32 zsetont használhatnak el idén, egész évben fejleszthetik a motort. A Honda kivétel, mert idén lépnek be, és az első álláspont szerint át kell esniük azon, amin a többiek egy évvel ezelőtt. Ez nem tetszett nekik, tiltakoztak. Az FIA igyekezett kompromisszumot találni, hiszen nem haragíthatja magára a többieket, de a Hondával sem szúrhatnak ki, mert végre van egy újabb gyártó a sorozatban.
Ezért úgy döntöttek, hogy a Honda esetében átlagolni fogják azt a zsetonmennyiséget, amit a többiek nem használnak el az idei első nagydíjig, és ez áll a motorszállító rendelkezésére az év folyamán. Az első futam március 15-én lesz, a BBC március 16-át, a következő hétfőt írja határidőként. Whiting egy példát is adott a csapatoknak, hogy szemléltesse a dolgot. “Ha a három, 2014-ben résztvevő gyártónak nyolc, hét, és öt zsetonja marad elhasználatlanul a szezon elejére, akkor az új gyártó ennek megfelelően hat zsetont használhat fel a szezon alatt”- írja az FIA versenyigazgatója. Megjegyzi, ha kerekíteni kell, akkor az átlagot lefelé kerekítik a legközelebbi egész értékre.
A történet csavarja, hogy várhatóan egyik gyártó sem fog elhasználni minden zsetont az első nagydíjig, sőt. A Renault és a Mercedes is esélyesnek tartja, hogy az új blokkot csak valamikor később, esetleg az európai szezon indulásakor vessék be. Mindez természetesen kedvező lenne a Honda számára: minél kevesebb zsetont használnak fel az ellenfelek, annál többet tudnak ők. Az sem kizárható, hogy a fejlemények hatására beindul a sakk a többiek részéről, és kicsit felpörgetik az új fejlesztéseket.
Azt is meg kell jegyezni, a 32 zsetont, ami a motorok 48 százalékát jelenti, kevesen, vagy talán senki sem fogja tudja ellőni a szezon alatt, mert nincs rá elég idő, tesztelni sem lehet eleget. A Ferrari pattintotta ki a témát még tavaly év végén, amikor jelezték, rés van a “szabályfalon”, nem világos, mikorra kell homologizáltatni az erőforrásokat. Az FIA elismerte ezt, ennek hatására engedtek.
Forrás: F1-live.hu
Azok, akik 2014-ben átestek az első hibrid-turbó éven, 32 zsetont használhatnak el idén, egész évben fejleszthetik a motort. A Honda kivétel, mert idén lépnek be, és az első álláspont szerint át kell esniük azon, amin a többiek egy évvel ezelőtt. Ez nem tetszett nekik, tiltakoztak. Az FIA igyekezett kompromisszumot találni, hiszen nem haragíthatja magára a többieket, de a Hondával sem szúrhatnak ki, mert végre van egy újabb gyártó a sorozatban.
Ezért úgy döntöttek, hogy a Honda esetében átlagolni fogják azt a zsetonmennyiséget, amit a többiek nem használnak el az idei első nagydíjig, és ez áll a motorszállító rendelkezésére az év folyamán. Az első futam március 15-én lesz, a BBC március 16-át, a következő hétfőt írja határidőként. Whiting egy példát is adott a csapatoknak, hogy szemléltesse a dolgot. “Ha a három, 2014-ben résztvevő gyártónak nyolc, hét, és öt zsetonja marad elhasználatlanul a szezon elejére, akkor az új gyártó ennek megfelelően hat zsetont használhat fel a szezon alatt”- írja az FIA versenyigazgatója. Megjegyzi, ha kerekíteni kell, akkor az átlagot lefelé kerekítik a legközelebbi egész értékre.
A történet csavarja, hogy várhatóan egyik gyártó sem fog elhasználni minden zsetont az első nagydíjig, sőt. A Renault és a Mercedes is esélyesnek tartja, hogy az új blokkot csak valamikor később, esetleg az európai szezon indulásakor vessék be. Mindez természetesen kedvező lenne a Honda számára: minél kevesebb zsetont használnak fel az ellenfelek, annál többet tudnak ők. Az sem kizárható, hogy a fejlemények hatására beindul a sakk a többiek részéről, és kicsit felpörgetik az új fejlesztéseket.
Azt is meg kell jegyezni, a 32 zsetont, ami a motorok 48 százalékát jelenti, kevesen, vagy talán senki sem fogja tudja ellőni a szezon alatt, mert nincs rá elég idő, tesztelni sem lehet eleget. A Ferrari pattintotta ki a témát még tavaly év végén, amikor jelezték, rés van a “szabályfalon”, nem világos, mikorra kell homologizáltatni az erőforrásokat. Az FIA elismerte ezt, ennek hatására engedtek.
Forrás: F1-live.hu
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2015.01.18] Nyert a Honda, engedett az FIA
|
|
Hír dátuma: 2015.01.18. 15:13
|
|
2015.01.18 15:13 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7