Az idő- és költségkeret túllépések miatt 2010-ben törölt Nimrod MRA4, illetve a régi Nimrodok kivonása óta az Egyesült Királyság tengerészeti járőrgépek terén nincs a helyzet magaslatán. Mint ahogy azt a tavaly év végi tengeralattjáró vadászat körüli, megalázónak nevezhető helyzet is tükrözte. Hogy ez mikor és hogyan fog változni az még mindig bizonytalan, annyi azonban bizonyos, hogy mind a Boeing, mind pedig európai riválisa, az Airbus Defence and Space készen áll lecsapni az első pillanatban.
Hogy jön képbe Japán? Nos az önkéntes fegyverexport tilalmat időközben fellazított Japán jelenleg azon van, hogy az évtizedeken át begubózott haditechnikai érdekeltségű cégeit bevezesse a világpiacra. Ennek egyik legújabb eleme az Angliának felvetett, a Kawasaki Heavy Industries nevével fémjelzett P-1 tengerészeti járőrgép. Mely ajánlat annyira nem is új, lévén a színfalak mögött állítólag már a tavalyi Farnborough szakkiállításon folytak egyeztetések a két fél között.
Abban az esetben, ha az angolok a soron következő, idén aktuális Strategic Defense Review keretében úgy döntenek, hogy újból komoly képességű tengerészeti járőrgépeket rendszeresítenek, akkor a japánoknak nem lenne egyszerű dolguk, hiszen az angolok számára mind a Boeing P-8 Poseidon, mind pedig az Airbus C-295 alapú megoldása kisebb kockázatot jelentene a karrierje kezdetén álló Kawasaki P-1-nél.
Ugyanakkor egy, az angol igényekre szabott, (részben) angol beltartalommal megtöltött P-1 akár még vonzó ajánlat is lehet. Ha csak annyira, hogy Londonban esetleg komolyan fontolóra veszik a típust Tokiónak már az is megérheti, hiszen a reklámérték miatt a további potenciális vevőket talán nagyobb esélyekkel tudnák megkörnyékezni.
A sajtó megkeresésére a Kawasaki Heavy Industries úgy nyilatkozott, hogy nem kívánják kommentálni a dolgot, mert nincs tudomásuk semmilyen egyeztetésről, ám ez persze nemzeti érdek, így ha döntés születik, akkor ők azt készek követni. A japán védelmi minisztériumban úgy reagáltak a sajtó érdeklődésére, hogy valóban több lehetséges üzleten dolgoznak, de részletekbe nem kívánnak bocsátkozni.
Hogy jön képbe Japán? Nos az önkéntes fegyverexport tilalmat időközben fellazított Japán jelenleg azon van, hogy az évtizedeken át begubózott haditechnikai érdekeltségű cégeit bevezesse a világpiacra. Ennek egyik legújabb eleme az Angliának felvetett, a Kawasaki Heavy Industries nevével fémjelzett P-1 tengerészeti járőrgép. Mely ajánlat annyira nem is új, lévén a színfalak mögött állítólag már a tavalyi Farnborough szakkiállításon folytak egyeztetések a két fél között.
A hazai fejlesztésű Kawasaki P-1 a Lockheed P-3 Orion váltótípusa lesz. | Forrás: Kawasaki Heavy Industries
Abban az esetben, ha az angolok a soron következő, idén aktuális Strategic Defense Review keretében úgy döntenek, hogy újból komoly képességű tengerészeti járőrgépeket rendszeresítenek, akkor a japánoknak nem lenne egyszerű dolguk, hiszen az angolok számára mind a Boeing P-8 Poseidon, mind pedig az Airbus C-295 alapú megoldása kisebb kockázatot jelentene a karrierje kezdetén álló Kawasaki P-1-nél.
Ugyanakkor egy, az angol igényekre szabott, (részben) angol beltartalommal megtöltött P-1 akár még vonzó ajánlat is lehet. Ha csak annyira, hogy Londonban esetleg komolyan fontolóra veszik a típust Tokiónak már az is megérheti, hiszen a reklámérték miatt a további potenciális vevőket talán nagyobb esélyekkel tudnák megkörnyékezni.
A sajtó megkeresésére a Kawasaki Heavy Industries úgy nyilatkozott, hogy nem kívánják kommentálni a dolgot, mert nincs tudomásuk semmilyen egyeztetésről, ám ez persze nemzeti érdek, így ha döntés születik, akkor ők azt készek követni. A japán védelmi minisztériumban úgy reagáltak a sajtó érdeklődésére, hogy valóban több lehetséges üzleten dolgoznak, de részletekbe nem kívánnak bocsátkozni.
Forrás: HTKA
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2015.01.12] Japán ajánlat Angliának
|
|
Hír dátuma: 2015.01.12. 23:00
|
|
2015.01.12 23:00 00 / | |
Offline
|
|
Nem úgy mintha gondom lenne japánnal de haditechnikát nem vennék tőlük mert 1 kicsit le vannak maradva a vetélytársaktól.
|
|
2015.01.13 4:05 00 / | |
|
|
Szerintem meg pont, hogy célszerű. Logikusan: szigetország vásáról szigetórszágtól, mivel vízre gyúr ő is.
Lehet, hogy valamiben elmaradott, de egyútton ép ezaz, hogy másban meg kimagasló. Bár nekem se szakterületem a haditechnika szóval... |
|
2015.01.13 7:54 00 / | |
|
|
Én mondjuk nem nevezném elmaradottnak a japán haditechnikát, mert akkor ha az elmaradott akkor milyen a magyar
A másik dolog meg az hogy szerintem is van logika abban hogy mindkettő szigetország és ott valóban a vízre, meg a légtérre kéne erősíteni, továbbá a pénz is erősen meghatározó dolog mert lehet hogy valami ultramodern csak az 100* annyiba kerül mint ami nem annyira modern de bevált már a gyakorlatban, és több éve működik, és nem mindegy hogy 100 hajót vagy repülőt veszek vagy csak 1-t, főleg hogy itt milliós, milliárdos pénzekről van szó! |
|
2015.01.13 12:05 / utoljára módosítva: 2015.01.13 12:06 00 / | |
|
|
Eldavel írta: Én mondjuk nem nevezném elmaradottnak a japán haditechnikát, mert akkor ha az elmaradott akkor milyen a magyar |
|
2015.01.14 4:38 00 / | |
Offline
|
|
a magyar haditechnika létező fogalom Amerikában kell keresni de pont nem rég olvastam hogy nagyon sok téren le vannak maradva most is nyugati v amerikai gépek/rakéták és hajókat vesznek azért utol érjék a vetélytársakat v lemásolják és asszimilálják az ö elképzelésük alapján újára építsék nem csak azért változtattak a törvényeiken is mert rá jöttek arra ha folytatják mostani hozáslást akkor súlyosabb lesz a lemaradásuk amit már sokkal nehezebben tudnak majd behozni.Amúgy nem nagyon értem ezt a dolgot mert ahogy Anglia úgy japán is erősen Amerika függő és azt nem kell hogy mondjam de Amerikánál fegyverkezésben nincsen jobb jelenleg de ez mindig is változik ahol a szükség ott robbanás szerű lesz a fejlődés szóval 1 szó mint száz ha Anglia gépeket akkor nagy valószínűség szerint Boeingtól vagy Airbustól egy kicsit drágán de remek gépeket vehetnek a kezdő japán gépel szebben aminek harci és üzem órailag is elmarad a két gép mögött.
|
|
2015.01.14 15:54 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7