Tokió - Az élelmiszeripari cégóriás, a Nestle, bejelentette, hogy japán leányvállalata 1.000 robotot állítana munkába eladóként az üzleteikben országszerte. Az első tételben érkező robotok – a csacsogó, emberszerű Pepper – munkára készen fognak állni az év végére a kávékapszulát és kávéfőzőt forgalmazó áruházakban.
"Decembertől kezdenek majd kávéfőzőket értékesíteni a nagykereskedéseinkben." – közölte a Nestle japán kirendeltségének szóvivője, Kano Miki. "Kétségtelen, hogy ügyfeleink élvezni fogják a vásárlást, miközben robotok szórakoztatják őket."
Pepper – ami már rendelkezik tapasztalattal munka terén, amit a SoftBank távközlési óriásvállalatnál a vásárlókkal való csevegésben szerzett – bebizonyította, hogy hatékony marketing eszköz a japán telefonszolgáltatónak, elragadtatta az ügyvezetőket, akik azért foglalkoztatták, hogy a vásárlói visszajelzéseket gyűjtse. A 120 cm magas robotot, ami hengereken gurulva közlekedik egy tablet-tel a mellkasához rögzítve, júniusban mutatta be a SoftBank elnöke, Son Masayoshi. Érző robotként jellemezte, ami képes megérteni a spontán beszélgetések 70-80%-át.
Pepper februártól lesz elérhető a piacon 2.000 dolláros darabonkénti árért.
"Decembertől kezdenek majd kávéfőzőket értékesíteni a nagykereskedéseinkben." – közölte a Nestle japán kirendeltségének szóvivője, Kano Miki. "Kétségtelen, hogy ügyfeleink élvezni fogják a vásárlást, miközben robotok szórakoztatják őket."
Pepper – ami már rendelkezik tapasztalattal munka terén, amit a SoftBank távközlési óriásvállalatnál a vásárlókkal való csevegésben szerzett – bebizonyította, hogy hatékony marketing eszköz a japán telefonszolgáltatónak, elragadtatta az ügyvezetőket, akik azért foglalkoztatták, hogy a vásárlói visszajelzéseket gyűjtse. A 120 cm magas robotot, ami hengereken gurulva közlekedik egy tablet-tel a mellkasához rögzítve, júniusban mutatta be a SoftBank elnöke, Son Masayoshi. Érző robotként jellemezte, ami képes megérteni a spontán beszélgetések 70-80%-át.
Pepper februártól lesz elérhető a piacon 2.000 dolláros darabonkénti árért.
Forrás: japantimes.co.jp
Téma: [2014.12.01] Nestle 1.000 robotot alkalmaz
Offline
|
|
Csak nehogy fellázadjanak emberiség ellen, ha nem kapnak elegendő pihenő időt, vagy olajat.:)
Mindig meghibásodnak sajnos. |
|
2014.12.02 19:02 / utoljára módosítva: 2014.12.02 19:09 00 / | |
|
|
Gyanúsan olcsóak lesznek, lehet, hogy van igazság abban, amit mondasz, Matee!
|
|
2014.12.02 19:10 00 / | |
Offline
|
|
Egyébként azt azért javítani kéne a cikkben, hogy ami a mellkasához van rögzítve az olyan, mint egy tablet, nem írják, hogy az is konkrétan.
Eldavel írta: Őszintén szólva elég gagyin néznek ki ezek a robotok, mivel lehetnének emberszerűbbek is az meg csak hab a tortán hogy a spontán beszélgetések 70-80% értik meg, ha egy az eladó csak a 70-80% érti meg annak amit mondani akarok neki akkor nem azt kapom amit szeretnék hanem csak 70-80%-ban hasonlótA robotizálás amúgy jó dolog főleg az ipari termelésben, de szerintem ahhoz hogy a kereskedelemben is jól működjön azért oda nagyságrendekkel komolyabb kell, olyan ami mesterséges intelligenciával bír! A spontán beszélgetés tényleg csak hab a tortán, mivel a szeretnék vásárolni egy xy típusú kávéfőzőt nem ebbe a kategóriába tartozik, nyugodt lehetsz benne, hogy ki fog tudni szolgálni. Meg ilyen szintű projektek is vannak egyébként: http://vimeo.com/111655199 |
|
2014.12.02 19:14 / utoljára módosítva: 2014.12.02 19:20 00 / |