Amikor az Animax 2014 tavaszán megszűnt, akkor sokan elkönyvelték, hogy a magyarországi animevetítésnek annyi, kalap, kampec, le lehet húzni a rolót, nincs az animékre igény itthon. Ez az álláspont hosszú évekig tartotta magát, hiszen a magyar média tényleg nem sok mindent mutatott fel a témában, az animék iránt érdeklődők nagy része pedig úgy vélte, hogy ez így is marad, mi több: nem is baj, hogy így marad, mert japánul, magyar felirattal minden jobb, különben se kell beszennyezni ezt a szubkultúrát azzal, hogy tömegkultúrát csinálnak belőle.
Persze voltak olyan partizánok (többek között mi is), akik ez ellen szót emeltek és hittek abban, hogy a helyzet megváltozik, pontosabban: visszatér oda, ahol a 2000-es évek elején és közepén tartott. Ez egy nagyon nehéz és rögös út (volt), de egyre több eredményt mutat fel. A 2015-ben bemutatott Űrzavar nem sokakat mozgatott meg, A dinoszauruszok királya 2. évada pláne nem, ahogy a Yo-kai őrzők sem. De amikor megérkezett a Dragon Ball Super, a Yu-Gi-Oh! 5D’s és Zexal, akkor már valami remény pislákolt. Amikor kiderült, hogy a Netflix egyre több animéhez készíttet magyar feliratot (szinkront még nem), akkor elégedetten konstatáltuk, hogy ezt is megéltük.
Amikor pedig kiderült, hogy jön a 2018-as Tsubasa kapitány is, akkor már szinte értetlenkedtünk, hogy mi a fene történik itt. Az Izaura TV, a Jocky TV és a török sorozatok hazájában újra teret nyernek az animék, ha csak egy talpalatnyi földön is? Lehetséges ez egyáltalán? Megérdemeljük mi ezt? Ez nem csak Nyugat-Európa kiváltsága? Úgy tűnik, hogy nem. Hamarosan érkezik egy újabb országos tévépremier: a Boku no Hero Academia.
Az angolul My Hero Academia címen ismert manga Kōhei Horikoshi műve, ami 2014-ben jelent meg először. A főszereplője Izuku Midoriya, egy fiú, aki szuperképességek nélkül született, de arról álmodik, hogy hőssé válik, ezért pedig mindent meg is tesz a Hősakadémián. A mangából a Bones stúdió készített animét, amit 2016-ban mutattak be. A második évada 2017-ben, a harmadik 2018-ban került képernyőre. A negyedik évada 2019. október 12-én kezdődik Japánban. Az anime eddig 63 részből áll. Hamarosan ezt is láthatjuk a VIASAT6-on Hősakadémia címmel. A sorozatot már elkezdték szinkronizálni.
Szereposztás és szinkronstáb
Midoriya Izuku – Ungvári Gergely
Bakugo Katsuki – Timon Barna
Iida Tenya – Fehér Tibor
Uraraka Ochako – Pekár Adrienn
Todoroki Shoto – Hamvas Dániel
All Might – Sarádi Zsolt
Aizawa Shota – Dolmány Attila
Asui Tsuyu – Hermann Lilla
Mineta Minoru – Berkes Bence
Hangszóró Mike (Present Mic) – Seder Gábor
Nezu igazgató – Bartucz Attila
Mt. Lady – Gulás Fanni
Fatörzs Kamui (Kamui Woods) – Barát Attila
Magyar szöveg – Móricz Dorina
Gyártásvezető – Bartucz Attila
Szinkronrendező – Gulás Fanni
Produkciós vezető – Balog Gábor
Hamgmérnök: Csabai Dániel
Vágó: Galgóczi Adrián
Megrendelő – Sony Pictures
Szinkronstúdió – Balog Mix Stúdió
Forrás:
https://hu.toonsphere.com
Persze voltak olyan partizánok (többek között mi is), akik ez ellen szót emeltek és hittek abban, hogy a helyzet megváltozik, pontosabban: visszatér oda, ahol a 2000-es évek elején és közepén tartott. Ez egy nagyon nehéz és rögös út (volt), de egyre több eredményt mutat fel. A 2015-ben bemutatott Űrzavar nem sokakat mozgatott meg, A dinoszauruszok királya 2. évada pláne nem, ahogy a Yo-kai őrzők sem. De amikor megérkezett a Dragon Ball Super, a Yu-Gi-Oh! 5D’s és Zexal, akkor már valami remény pislákolt. Amikor kiderült, hogy a Netflix egyre több animéhez készíttet magyar feliratot (szinkront még nem), akkor elégedetten konstatáltuk, hogy ezt is megéltük.
Amikor pedig kiderült, hogy jön a 2018-as Tsubasa kapitány is, akkor már szinte értetlenkedtünk, hogy mi a fene történik itt. Az Izaura TV, a Jocky TV és a török sorozatok hazájában újra teret nyernek az animék, ha csak egy talpalatnyi földön is? Lehetséges ez egyáltalán? Megérdemeljük mi ezt? Ez nem csak Nyugat-Európa kiváltsága? Úgy tűnik, hogy nem. Hamarosan érkezik egy újabb országos tévépremier: a Boku no Hero Academia.
Az angolul My Hero Academia címen ismert manga Kōhei Horikoshi műve, ami 2014-ben jelent meg először. A főszereplője Izuku Midoriya, egy fiú, aki szuperképességek nélkül született, de arról álmodik, hogy hőssé válik, ezért pedig mindent meg is tesz a Hősakadémián. A mangából a Bones stúdió készített animét, amit 2016-ban mutattak be. A második évada 2017-ben, a harmadik 2018-ban került képernyőre. A negyedik évada 2019. október 12-én kezdődik Japánban. Az anime eddig 63 részből áll. Hamarosan ezt is láthatjuk a VIASAT6-on Hősakadémia címmel. A sorozatot már elkezdték szinkronizálni.
Szereposztás és szinkronstáb
Midoriya Izuku – Ungvári Gergely
Bakugo Katsuki – Timon Barna
Iida Tenya – Fehér Tibor
Uraraka Ochako – Pekár Adrienn
Todoroki Shoto – Hamvas Dániel
All Might – Sarádi Zsolt
Aizawa Shota – Dolmány Attila
Asui Tsuyu – Hermann Lilla
Mineta Minoru – Berkes Bence
Hangszóró Mike (Present Mic) – Seder Gábor
Nezu igazgató – Bartucz Attila
Mt. Lady – Gulás Fanni
Fatörzs Kamui (Kamui Woods) – Barát Attila
Magyar szöveg – Móricz Dorina
Gyártásvezető – Bartucz Attila
Szinkronrendező – Gulás Fanni
Produkciós vezető – Balog Gábor
Hamgmérnök: Csabai Dániel
Vágó: Galgóczi Adrián
Megrendelő – Sony Pictures
Szinkronstúdió – Balog Mix Stúdió
https://hu.toonsphere.com
Téma: [2019.08.29] Boku no Hero Academia magyarul!
|
|
Atyaúristen! Borzalom. Egy részem örül a magyar szinkronnak, de sajnos nem lesz jó. Az igazi jó szinkronhangok már nem illenek a szerepekre lassan, sajnos kezdenek túlkorosak lenni, és nincs normális utánpótlás. Tisztelet a kivételnek, mert akad, de... nem ebben a szereposztásban. Igaz, sajnos kezdem felejteni a nevek mögött rejlő magyar hangot, de... ha egy kicsit is jól rémlik, kik és milyen hangjuk van, nem kell messzebb menni Bakugou-nál. (Azért őt hozom fel, mert első pillanattól kedvenc szereplő.)
Számomra Bakugou egy elsőre tipikus gonosztevő kinézetű karakter, amire a képessége is rádob, erős, karakán hanggal, akihez Timon Barna egyáltalán nem illik a ficsúros, lágyabb hangjával. Nincs elég szinkronnal is foglalkozó színész ahhoz, hogy a karaktereknek megfelelő magyar hangot tudjanak találni. Az a szörnyen rohadt nagy igazság, hogy Bakugou alternatív hangjának is csak más japán seiyuu-k jutnak eszembe, hiába gondolkodom percek óta, hogy melyik magyar illene hozzá. Persze... mondhatnánk, hogy megszokás kérdése az egész. Nem véletlenül néztem régebben animét előbb magyar szinkronosan (ha volt), és csak utána japán hanggal, mert vagy muszáj volt a magyar szinkron befejezetlensége miatt folytatnom eredetiben, vagy mert - mint ennél is - később derült ki, hogy lesz magyar szinkron, vagy mert nem tetszett a szinkronba írt szöveg. (Nálam a Naruto második verziója volt teljes csalódás, mind szövegileg - gondolok itt Shikamarura -, mind hangilag - gondolok itt Narutóra -.) A Fullmetal Alchemist nálam például magyarul és japánul is kedvenc, MERT először magyarul láttam. Plusz szeretem Szabó Máté hangját hallgatni, de nem biztos, hogy akkora sikere lenne a magyar szinkronnak a szememben, ha előbb nem azzal nézem. A magyart nehezebben, vagy soha nem is tudom megszokni a japán után. A Blood Plusz animét a mai napig nem bírtam végignézni magyar szinkronnal, miután láttam előzőleg teljesen a japánnal... de mit végignézni? Csak egyetlen részt bírtam ki, miután meghallottam a főszereplő, Saya magyar hangjának akkori hozzá nem értését... na és később beletekertem egy idősebb férfi hangjáért, hogy milyen hangot adtak neki, miután eredetileg nagyon mély hangja volt... hát szinte cincogó - már bocsánat, de szinte egy senki - kb ismeretlen magyart kapott (mondjuk egy Gáti Oszkár helyett, aki annyira profi, hogy talán megfizethetetlen ilyenekre), és akkor ott megfogadtam, hogy sosem nézem végig magyar szinkronnal, amúgy is imádtam az itteni felirattal. :) |
|
2019.09.06 2:01 11 / | |
munkatárs
|
|
Panophobia írta: gyshinobi írta: Pár napja találtam a cikket: https://g7.hu/tech/20190824/dragabba-valhat-az-otthoni-szorakozas-cserebe-meg-nagyobb-lesz-a-kinala t/?fbclid=IwAR1exSzl0k-h_uNpT0s9jqaDu4r64YkFSPR-hbvg0FnW88uDGbFWIj0hyUM valóban hogy a torrent és a kalóz oldalak újból felélednek csak a kérdés meddig? mert ugye ott van az idén megszavazott 13 { 17} cikkely, akkor lesznek legnagyobb problémák.. És az se véletlen hogy a Netflixnél nagyon pörög a Magyar szinkron, lehetséges a kicsi Magyar piacból nagy lesz?KérdésAttól hogy a kínálat nagyobb lesz nem szűnik meg a kizárólagosság problémája. És emiatt pláne erősödni fog a torrentelés. És a 13-as cikkely, annak nem ez a célja. Szóval ha akarná se tudná megállítani a torrentelés népszerűségét. Elég régóta próbáltak már sok mindent, de sose sikerült megállítsák. Sőt, már ott tartunk, legalább is itthon, hogy az ncorenak van pár egyessége arról hogy a magyar filmeket, sorozatokat mikor, milyen formában lehet feltölteni. Szóval a kalózkodásnak ez sokkal valószínűbb jövő. ŐŐ ezt tomi21 írta |
|
2019.09.06 7:54 25 / | |
|
|
Robzombi írta: ŐŐ ezt tomi21 írtaHöh, véletlenül rossz idéz gombra nyomtam. Whatever, a lényeg az üzenet tartalma |
|
2019.09.06 8:49 10 / | |
munkatárs
|
|
Merő jó szándékom jutalma egy mínusz ?D Jobban megéri bunkónak lenniD
|
|
2019.09.06 20:02 33 / | |
|
|
Robzombi írta: Merő jó szándékom jutalma egy mínusz ?VigyorogD Jobban megéri bunkónak lenniVigyorogDFor the record: Nem tőlem kaptad. |
|
2019.09.06 22:37 00 / | |
munkatárs
|
|
Panophobia írta: Robzombi írta: Merő jó szándékom jutalma egy mínusz ?VigyorogD Jobban megéri bunkónak lenniVigyorogDFor the record: Nem tőlem kaptad. Nem írtam , hogy biztos te lehettél. Ezért nem is választ idézve írtam. Na mindegy, no problem |
|
2019.09.07 8:14 / utoljára módosítva: 2019.09.07 8:15 12 / | |
Offline
|
|
Panophobia írta: Az a baj a streaming szolgáltatók erősödésével, hogy hiába több a pénz az animékre, a nézők számára évről évre rosszabb lesz a helyzet. Lehet nagyobb teret nyernek az animék, közelebb kerülnek a mainstreamhez, de nekünk egyre többe fog kerülni nézni őket.Mivel kizárólagos jogokat vásárolnak a szolgáltatók. Szóval ha mondjuk nézni akarsz 2 animét, amik 2 különböző helyen vannak, akkor fizess elő mindkettőre. Szépen lassan visszatérünk oda, ahol 10 éve voltunk, mielőtt a streaming megjelent. "Fizess elő minden adórastreaming szolgáltatóra ha több mindent akarsz nézni". És ez nem jó. Hosszútávon nem. Se nekünk fogyasztóknak, hiszen a szolgáltató így semmit nem fog fejleszteni, csak amit muszáj, mert minek? amúgy is előfizetsz, nem kell extra feature-ökkel versenyezni a másik szolgáltatóval. Sőt tartalom választékban se kell, mert úgy is csak ő adhatja amit néznél. Sőt úgy emel árat ahogy akar, nem nagyon van verseny. Emiatt, ennek már most is van jele, hiszen rég nem csinálták ilyen sokan mint most, a "kalózkodás" még népszerűbb lesz. Vagy úgy hogy mindent letöltesz, vagy úgy hogy egyre előfizetsz és a többit letöltöd. Persze, a torrentelés egyben szükséges rossz is, mert ha az emberek többsége inkább azt választja előfizetés helyett, akkor talán észreveszik magukat és rájönnek hogy ez a rendszer nem jó. Ha nem is feltétlen a streaming szolgáltatók, akkor a hátuk mögött álló törvényalkotás. Ezt a kizárólagos jogot, újra kéne szabályozni. SPOILER! Továbbá nem nagyon került így említésre, de én gyerekkorom óta követem a nyugati rajzfilmes ipart, ami szintén keresztülment egy érdekes változáson. 2005-10-es évek után egyre inkább csökkent az olyanok száma, amik tiniket is érdekelhetnének. Sokan azzal indokolják, hogy akkortájt virágoztak fel az élőszereplős tini sorozatok, ergó a fiatalabb korosztály is inkább azt nézte az animáció helyett. Ennek következtében a stúdiók is egyre inkább a 6-12-es korosztály helyett inkább a 4-8 és a 6-10 éves korosztályt célozták meg. Nekem meg szerintem jó pár embernek még lett volna rá igénye, hogy komolyabb történettel rendelkező animációt nézzünk - viszont ez kielégítésre is került az animékkel. Ráadásul nem túl nagy rétegről beszélünk, kevés ember = kevesebb haszon. Alkotók bőven vannak, akik szívesen gyártottak volna minimum tiniknek szánt animációt (ami még nem felnőtt kategória), viszont nekik is muszáj volt változtatni, mert a csatornák is azt fogadták el, amik megfeleltek az újabb előírásoknak/cenzúrának. Mindennek az volt az az eredménye, hogy elég sok lebutított rajzfilmet, epizodikus történet nélküli sorozatokat kaptunk - néha egy-egy eldugott sorozat még előkerült, ha az ember bányászott vagy volt spéci nyelvtudása (nálam: olasz/francia). Mi változott? Az egyik, hogy a Netflix észrevette ezt a hiányt és tett pár próbát, ahol nem túl durva, de mégis komolyabb animációkat rendeltek be. Pár példa a Voltron: Legendary Defender, Trollhunters a DreamWorkstől, a jelenleg futó sikeres sorozatuk a She-Ra and the Princesses of Power (szintén DW) és megvették a streaming jogokat hasonló sorozatokhoz, pl. Miraculous, Wakfu, Final Space és egyre jobban veszik meg, látván hogy sikeres. A Castlevania konkrétan egészen "animés" jellegű, pedig nem Japánban késült. A Devilman Crybaby meg olyan japán anime, ami a Netflixre jött ki direktben. Az animék konstant népszerűsége + a saját originaljaik sikere hozzájárult ahhoz, hogy jelenleg még több anime van (pár éves cikk). Az sem utolsó, hogy a Netflix kifizeti őket rendesen, ha fullos kollaborációról beszélünk, nem csak a streaming jogokról (az se utolsó persze). A Disney animáció terén max. csak mostanában jelenthet fenyegetést, részben az élőszereplős cuccaik miatt az animációs részleggel nem nagyon foglalkoztak - a Gravity Falls (ami még mindig a legsikeresebb darabjuk és klasszikusnak számít) 2. évadát nem is a fő csatornán adták annó le... A CGI filmjeik jelentősebbek voltak, azokhoz csinálnak sorozatokat, de egyedi sikeres tartalomból közel sem adtak sokat, még kevesebb volt az olyan, ami nem a kisebb korosztálynak készült. |
|
2019.09.07 15:44 / utoljára módosítva: 2019.09.07 17:06 00 / | |
Offline
|
|
SchRita írta: Panophobia írta: Az a baj a streaming szolgáltatók erősödésével, hogy hiába több a pénz az animékre, a nézők számára évről évre rosszabb lesz a helyzet. Lehet nagyobb teret nyernek az animék, közelebb kerülnek a mainstreamhez, de nekünk egyre többe fog kerülni nézni őket.Mivel kizárólagos jogokat vásárolnak a szolgáltatók. Szóval ha mondjuk nézni akarsz 2 animét, amik 2 különböző helyen vannak, akkor fizess elő mindkettőre. Szépen lassan visszatérünk oda, ahol 10 éve voltunk, mielőtt a streaming megjelent. "Fizess elő minden adórastreaming szolgáltatóra ha több mindent akarsz nézni". És ez nem jó. Hosszútávon nem. Se nekünk fogyasztóknak, hiszen a szolgáltató így semmit nem fog fejleszteni, csak amit muszáj, mert minek? amúgy is előfizetsz, nem kell extra feature-ökkel versenyezni a másik szolgáltatóval. Sőt tartalom választékban se kell, mert úgy is csak ő adhatja amit néznél. Sőt úgy emel árat ahogy akar, nem nagyon van verseny. Emiatt, ennek már most is van jele, hiszen rég nem csinálták ilyen sokan mint most, a "kalózkodás" még népszerűbb lesz. Vagy úgy hogy mindent letöltesz, vagy úgy hogy egyre előfizetsz és a többit letöltöd. Persze, a torrentelés egyben szükséges rossz is, mert ha az emberek többsége inkább azt választja előfizetés helyett, akkor talán észreveszik magukat és rájönnek hogy ez a rendszer nem jó. Ha nem is feltétlen a streaming szolgáltatók, akkor a hátuk mögött álló törvényalkotás. Ezt a kizárólagos jogot, újra kéne szabályozni. SPOILER! Továbbá nem nagyon került így említésre, de én gyerekkorom óta követem a nyugati rajzfilmes ipart, ami szintén keresztülment egy érdekes változáson. 2005-10-es évek után egyre inkább csökkent az olyanok száma, amik tiniket is érdekelhetnének. Sokan azzal indokolják, hogy akkortájt virágoztak fel az élőszereplős tini sorozatok, ergó a fiatalabb korosztály is inkább azt nézte az animáció helyett. Ennek következtében a stúdiók is egyre inkább a 6-12-es korosztály helyett inkább a 4-8 és a 6-10 éves korosztályt célozták meg. Nekem meg szerintem jó pár embernek még lett volna rá igénye, hogy komolyabb történettel rendelkező animációt nézzünk - viszont ez kielégítésre is került az animékkel. Ráadásul nem túl nagy rétegről beszélünk, kevés ember = kevesebb haszon. Alkotók bőven vannak, akik szívesen gyártottak volna minimum tiniknek szánt animációt (ami még nem felnőtt kategória), viszont nekik is muszáj volt változtatni, mert a csatornák is azt fogadták el, amik megfeleltek az újabb előírásoknak/cenzúrának. Mindennek az volt az az eredménye, hogy elég sok lebutított rajzfilmet, epizodikus történet nélküli sorozatokat kaptunk - néha egy-egy eldugott sorozat még előkerült, ha az ember bányászott vagy volt spéci nyelvtudása (nálam: olasz/francia). Mi változott? Az egyik, hogy a Netflix észrevette ezt a hiányt és tett pár próbát, ahol nem túl durva, de mégis komolyabb animációkat rendeltek be. Pár példa a Voltron: Legendary Defender, Trollhunters a DreamWorkstől, a jelenleg futó sikeres sorozatuk a She-Ra and the Princesses of Power (szintén DW) és megvették a streaming jogokat hasonló sorozatokhoz, pl. Miraculous, Wakfu, Final Space és egyre jobban veszik meg, látván hogy sikeres. A Castlevania konkrétan egészen "animés" jellegű, pedig nem Japánban késült. A Devilman Crybaby meg olyan japán anime, ami a Netflixre jött ki direktben. Az animék konstant népszerűsége + a saját originaljaik sikere hozzájárult ahhoz, hogy jelenleg még több anime van (pár éves cikk). Az sem utolsó, hogy a Netflix kifizeti őket rendesen, ha fullos kollaborációról beszélünk, nem csak a streaming jogokról (az se utolsó persze). A Disney animáció terén max. csak mostanában jelenthet fenyegetést, részben az élőszereplős cuccaik miatt az animációs részleggel nem nagyon foglalkoztak - a Gravity Falls (ami még mindig a legsikeresebb darabjuk és klasszikusnak számít) 2. évadát nem is a fő csatornán adták annó le... A CGI filmjeik jelentősebbek voltak, azokhoz csinálnak sorozatokat, de egyedi sikeres tartalomból közel sem adtak sokat, még kevesebb volt az olyan, ami nem a kisebb korosztálynak készült. És ennek sokan örülnek is! "Magyar szinkron és ami mögötte van❗ A heti szinkronstúdiós látogatásom több fontos dologra is rávilágított. Megismerhettem a Netflix (vagy többi tartalomszolgáltató) mögött húzódó profi magyar háttérmunkát, hogyan készülnek a korlátlan szórakozásotokhoz járó legjobb hangok és filmbetétek, milyen aprólékos előkészítés és profi megvalósítás zajlik egy-egy ilyen munkával, valamint a tényt, hogy ebben is kiváló értékrendet képviselünk. Az Aranyélet sikere megmutatta, hogy hatalmas lehetőség rejlik a hazai online műsorgyártásban, és ahogy eddig is tudtuk, a Netflixes kedvenceinkhez is brutál jó szinkront gyártanak, szóval tök jó látni ahogy felzárkózunk a modern tartalomfogyasztásban. Szeretnénk ha a későbbiekben is be tudnánk nektek számolni a hasonló háttérmunkákról, köszi hogy ennyien velünk vagytok napról napra" Forrás face Netflix magyar tartalom rajongói oldalról.. Remélem lesz módom röhögve végig nézni az egész film és sorozat streaming ipar Földbe állását { a mohóságuk és pénzéhség miatt}, és néz ni fogják hogyan fogják fölemelni az árakat a streamingek, pl a Disney plus 7 dollárja csak kezdés ár lesz, abban bízom hogy aggregált szolgáltatások maradnak életben. jaj mozik: https://hu.ign.com/disney/51345/news/a-disney-belotte-a-jovot-a-nagy-filmek-mehetnek-a-moziba-minde n-masnak-ott-a-streaming |
|
2019.09.07 19:13 / utoljára módosítva: 2019.09.07 19:25 11 / | |
Offline
|
|
A mai napon a Face Toonsphere Magyarország oldala ezt írta ki: Sajnálattal jelentjük be, hogy az Adult Swim tulajdonosának, a Turnernek a WarnerMediába való beolvadása miatt a forgalmazó elállt a megállapodástól, így sem a Szamuráj Jacket, sem a FLCL-t, sem a Harvey Birdman, Attorney At Law-t nem tudjuk megvenni és leszinkronizáltatni.
Közel két éve tárgyalunk velük, már nagyon közel jártunk a szerződéskötéshez. Sajnos az időhúzáshoz nagyban hozzájárult, hogy mindenki az alapítvány bejegyzésére várt (az 1%-os felajánlások miatt) és nem volt hajlandó másképp támogatni a projektet. Összesen ketten támogatták a projektet, vagyis kimondhatjuk, hogy érdektelenségbe fulladt. Ők visszakaphatják a pénzüket, ha szeretnék. A videós platformon mindezek ellenére gőzerővel dolgozunk, nem adjuk fel. Célunk továbbra is változatlan: olyan animációkat bemutatni, amelyeket nem láthattunk magyar szinkronnal. Kisebb forgalmazókban (tehát nem Warner, Disney, Viacom, Sony stb.) és rövid sorozatokban, be nem mutatott évadokban érdemes gondolkodni. Ha bárkinek van javaslata, ossza meg velünk! |
|
2019.09.09 18:35 / utoljára módosítva: 2019.09.09 18:35 21 / | |
Offline
|
|
|
|
2019.09.10 13:12 00 / |