Egy tinilány mindennapjai
A Kakumei: Saikyō x Saisoku no Zunō Tanjō (The Computer Revolution: The Birth of the Most Powerful and Fastest Brains) címet viselő rövid anime megtekinthető YouTube-on. A történetben egy Mako nevű, felső középiskolás lányt követünk végig. A lány és családja révén túl sok futurisztikus elemmel nem találkozunk, inkább olyan fajsúlyos problémák orvoslása jelenik meg, amelyeket számítógépekkel próbálnak a japánok megoldani. Így a központi témák a földrengés, a cunami (a 2011-es katasztrófát is megemlítik), az egészségügy és az oktatás. Az animét emberi érzelmek hatják át, mint a családi szeretet és összetartozás. A történet tetőpontja pedig, amikor a főszereplő lány megismerkedik egy Kei nevű robot fiúval.
A rövid anime történetét a videojátékokat és élőszereplős filmeket inspiráló Parasite Eve írója, Sena Hideaki komponálta. Makihara Ryōtarou rendezte az animét (epizód rendező volt a Fractale, Kaiba, The Tatami Galaxy című animékben), és Kitada Katsuhiko (Birdy the Mighty Decode:02, Over Drive, Sound of the Sky) készítette a karakter dizájnt. Hikasa Yōko és Kojima Sachiko szólaltatja meg a főszereplőket.
A Kakumei: Saikyō x Saisoku no Zunō Tanjō (The Computer Revolution: The Birth of the Most Powerful and Fastest Brains) címet viselő rövid anime megtekinthető YouTube-on. A történetben egy Mako nevű, felső középiskolás lányt követünk végig. A lány és családja révén túl sok futurisztikus elemmel nem találkozunk, inkább olyan fajsúlyos problémák orvoslása jelenik meg, amelyeket számítógépekkel próbálnak a japánok megoldani. Így a központi témák a földrengés, a cunami (a 2011-es katasztrófát is megemlítik), az egészségügy és az oktatás. Az animét emberi érzelmek hatják át, mint a családi szeretet és összetartozás. A történet tetőpontja pedig, amikor a főszereplő lány megismerkedik egy Kei nevű robot fiúval.
A rövid anime történetét a videojátékokat és élőszereplős filmeket inspiráló Parasite Eve írója, Sena Hideaki komponálta. Makihara Ryōtarou rendezte az animét (epizód rendező volt a Fractale, Kaiba, The Tatami Galaxy című animékben), és Kitada Katsuhiko (Birdy the Mighty Decode:02, Over Drive, Sound of the Sky) készítette a karakter dizájnt. Hikasa Yōko és Kojima Sachiko szólaltatja meg a főszereplőket.
Forrás: ANN
Téma: [2012.06.21] Japán 2020-ban egy gimis szemével
|
|
Sztem is jó lenne a felirat, de anélkül is látszik h nagyon jó anime. A grafikája különösen tetszik.
|
|
2012.06.21 19:38 00 / | |
|
|
Látom, a futurizmus még mindig divat. Egy gimics kiscsajjal ott meg mindent el lehet adni.
|
|
2012.06.21 20:51 00 / | |
|
|
Serenaxd írta: sztem 8 év alatt nem leszünk ennyire előre de érdekesen hangzottha megnézted volna nem kellene ilyet írnod.... |
|
2012.06.21 21:45 00 / | |
|
|
finalfantasy7 írta: Serenaxd írta: sztem 8 év alatt nem leszünk ennyire előre de érdekesen hangzottha megnézted volna nem kellene ilyet írnod.... Ezzel én is egyet értek.A jelenleg is igen fejlet Japán de 8-9 év allat teljesen meg változhat. |
|
2012.06.22 8:53 00 / | |
|
|
Megnéztem a kis filmecskét a"japán jövőröl"érdekes volt.
A technika már rendelkezésre áll bár még csak az alapok szintjén. http://szamitastechnika.network.hu/video/erdekessegek/flexibilis_amoled_kijelzo__igy_kepzeli_a_sams ung_a_tablagepek_jovojet_2011_12 SPOILER! Viszont ahhozz, hogy ezek a multimédiás tablet gépek úgy legyenek használhatók, mint az animében ahhoz egy mindent lefedő interaktív hálózatra lesz szükség mely hálózattal a "környezetünk" folyamatosan kommunikál. Vélhetően ezek az eszközök akár a működésükhöz szükséges energiát is nyerhetnek belöle. Egy ilyen egész országot lefedő hálózat kiépitése irgalmatlan nagy melo, sok-sok pénz még ha több japán multicég összefog akkor is nehezen megvalósítható 7-8 év alatt. Habár ha elég nagy az akarat, és a multik profitot látnak benne egy-egy bevásárló központban, egyetemeken, kórházakban, vagy bizonyos városrészeken, sziget szerüen már kiépülhetnek ilyen hálózatok már ennyi idő alatt is. Persze jó kérdés: Szükség van-e egy ilyen hálózatra? Jobb lesz ez által nekünk, könnyebb lesz-e az életünk? Vagy csak felesleges bonyodalmakat zúdítunk saját magunkra. Én úgy látom, hogy egy ilyen "IT" hálózat csupán eszköz, amit sok mindenre lehet majd használni, de nem több. Tehát egy jövőbeli interaktív hálózat önmagában nem fogja megoldani a problémákat: az elöregedő társadalmat, vagy a munka nélküliséget, esetleg más társadalmi konfliktusokat. Sajnos ezekre más megoldást kell találni. Akit érdekel ez a téma a jövőbeli "IT" hálózatokról annak ajánlom figyelmébe az egyik kedvenc anime sorozatomat Dennou Coil -t vagy a most futó Accel World -t. Habár ezekben animékben már tovább gondolták az interaktív IT hálózatot, tabletek helyet, már neurális kapcsolattal kapcsolódnak a hálózathoz. Az egyik sorozat egy spéci szemüveggel, a másikban pedig egy neuro link nyakpánttal. |
|
2012.06.22 10:47 00 / |