Az elektromos autóknál az egyik legnagyobb problémát a feltöltés jelenti - nem sok töltőállomás van számukra amellett, hogy sokkal több időbe telik az "etetésük", mint a hagyományos autóknak. Erre igyekeznek különféle megoldásokkal szolgálni a szakemberek, melyek közül az egyik a Ennead Lab toronyméretű töltőállomása. A fejlesztésre Sanghajban kerül sor.
Az ötlet az automata parkolórendszertől jött, és így akár 12 kocsit is képes egyszerre árammal ellátni a töltőállomás. A földszinten villámtöltéssel viszonylag gyorsan, kb. 25 perc alatt feltöltődik a villanyautó, mellyel kb. 160 km-t lesz képes megtenni. Ugyanennyi út megtételéhez az emeleteken parkolók számára a töltés akár 5 órát is igénybe vehet. A töltőtornyot úgy alakítják ki, hogy a nagyobb, hosszabb autók is elférjenek majd benne.
Az újítás tehát a nagyobb kiszolgálásban rejlik, hiszen a különféle gyorsaságú töltéstípusok általánosan igazak a világ valamennyi töltőállomására.
Források:
Ennead Lab
Inhabitat
Az ötlet az automata parkolórendszertől jött, és így akár 12 kocsit is képes egyszerre árammal ellátni a töltőállomás. A földszinten villámtöltéssel viszonylag gyorsan, kb. 25 perc alatt feltöltődik a villanyautó, mellyel kb. 160 km-t lesz képes megtenni. Ugyanennyi út megtételéhez az emeleteken parkolók számára a töltés akár 5 órát is igénybe vehet. A töltőtornyot úgy alakítják ki, hogy a nagyobb, hosszabb autók is elférjenek majd benne.
Az újítás tehát a nagyobb kiszolgálásban rejlik, hiszen a különféle gyorsaságú töltéstípusok általánosan igazak a világ valamennyi töltőállomására.
Ennead Lab
Inhabitat
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2017.05.03] Toronyméretű töltőállomás
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2017.05.03. 18:33
|
|
2017.05.03 18:33 00 / | |
Offline
|
|
Köszi a hírt!
|
|
2017.05.03 19:53 00 / | |
|
|
Köszi a hírt!
hír írta: A földszinten villámtöltéssel viszonylag gyorsan, kb. 25 perc alatt feltöltődik a villanyautó |
|
2017.05.03 23:20 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Nem, a szakik elég sok mindent kitapasztaltak már. Az utolsó 20%-ot úgy tudom, nem töltik fel villámtöltésnél pont az általad említett ok miatt (Még nem tudják annyira jól hűteni a rendszert villámtöltésnél, hogy azt az utolsó 20%-ot biztonsággal feltölthessék.) A lassabb töltésnél meg mivel lassan tölt, elég ideje van a benne levő izé... kütyüknek elkerülni a hibát, szabályozni, figyelni a kütyük hőmérsékletét, és ehhez igazítani a töltést. Ezt persze befolyásolja az is, hogy milyen a külső hőmérséklet, mert ha tombol a nyár, nem fog olyan gyorsan tölteni, mint télen. (Vagy ha rátűz a Nap a kocsira.) Ez direkt van így, mert vannak ehhez értő emberek, akik erre rájöttek (és nem a kütyü szót használják).
Annyira bebiztosították ilyen szempontból a rendszert, hogy akár 8 év garanciát is vállalnak az aksira, ami tudjuk, hogy azt jelenti, addig nemigen kell aggódnunk. |
|
2017.05.03 23:32 / utoljára módosítva: 2017.05.03 23:34 00 / | |
Offline
|
|
Nagy öröm, hogy láthatóan "van jövője" az elektromos-auto projectnek ellentétben a bio-benzin blamázzsal, de azért még látni, hogy milyen "gyerekcipőben jár" a dolog.
Ez láthatóan még kizárólag a "városi közlekedést" segítő szint és sok tekintetben erősen korlátozottan használható az átlagos ember számára. Emeljük ki a 160km!-es hatótávolságot. Természetesen tudjuk, hogy nagyrészt jelenleg "hibrid" járművek a nyerők, de az jóvalta drágább, mint a szimpla villanymotoros. Munkába-haza járni a városon belül tökéletes, de egy "Hatvan-Budapest" távolságnál (két forgalmi dugóval és egy "rendkívüli eseménnyel, ami mindennapi) már azt kockáztatja az ember, hogy végén "riksák" húzzák elé fogva. |
|
2017.05.04 15:07 / utoljára módosítva: 2017.05.04 15:09 00 / | |
|
|
Reki írta: Annyira bebiztosították ilyen szempontból a rendszert, hogy akár 8 év garanciát is vállalnak az aksiraCsak ezzel az a gond, hogy mire az akku az élete végére ér, addigra fejlődik annyi a technológia, hogy kb kukázhatod az autót, mert nem fogsz belevaló akksit kapni. A használt akkunak meg híg a leve, ami dettó igaz a kínai noname utángyártott akkunak aligha nevezhető elektronikai hulladékokra is. Recruit01 írta: Emeljük ki a 160km!-es hatótávolságot. Természetesen tudjuk, hogy nagyrészt jelenleg "hibrid" járművek a nyerők, de az jóvalta drágább, mint a szimpla villanymotoros.Ez nem igaz. Használtan lehet jó áron kapni hibrid autókat(pl Toyota Prius), ezzel ellentétben a full elektromos autókból szinte nincs eladó használt jármű. Az agyonreklámozott Nissan Leaf kezdőára 9,2 millió Forint. |
|
2017.05.04 16:27 / utoljára módosítva: 2017.05.04 16:31 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Lóugrásszerű fejlesztéseket ritkán engednek ipari mértékben a piacra pont azért, amit írtál. A fogyasztóikat muszáj megtartaniuk, szóval biztosan varrnak rá valamilyen gombot.
|
|
2017.05.04 16:45 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7