Jövőre ünnepli a 100. születésnapját a japán Seibu Vasúttársaság (西武鉄道), és egy igen érdekes ajándékkal kívánja meglepni az utazóközönséget. Felkérték a világhírű építész Szedzsima Kazujót (妹島和世), hogy tervezze újra a Vörös Nyíl (レッドアロ) nevű járatuk teljes dizájnját. 7 db 8 kocsiból álló szerelvényt terveznek útnak indítani a Csicsibu hegyek és Tokió között kb. 180 km-en. A vonatot a Hitachi (日立製作所) fogja gyártani, akárcsak a Sinkaszen esetében.
A hölgy pedig a mostani, rikító színű kocsik helyett egy áttetsző burkolatot álmodott meg, hogy bármilyen környezetben is járjon a vonat, az könnyedén beleolvadjon a tájba. Az ehhez szükséges technológiában vegyítik a féligáteresztő és a tükröződő fóliarétegeket, így lesz majd áttetsző a teljes szerelvény borítása. (Bár nem ez lenne az első jármű a világon, ami áttetsző, de ez lenne első vonat.)
Természetesen a beltérre is gondolt az építész, mely egy kényelmes nappalira emlékezteti majd az utasokat. Szeretné ha az utasok valóban kényelmesen éreznék magukat, és újra jegyet váltanának erre a vonatra. A tervhez értelemszerűen egyeztetni kell a biztonsági szakemberekkel is, hiszen éppen a közlekedés szempontjából fontos láthatóság veszik el a fejlesztés során.
Források:
A világ titkai
CNN
A hölgy pedig a mostani, rikító színű kocsik helyett egy áttetsző burkolatot álmodott meg, hogy bármilyen környezetben is járjon a vonat, az könnyedén beleolvadjon a tájba. Az ehhez szükséges technológiában vegyítik a féligáteresztő és a tükröződő fóliarétegeket, így lesz majd áttetsző a teljes szerelvény borítása. (Bár nem ez lenne az első jármű a világon, ami áttetsző, de ez lenne első vonat.)
Természetesen a beltérre is gondolt az építész, mely egy kényelmes nappalira emlékezteti majd az utasokat. Szeretné ha az utasok valóban kényelmesen éreznék magukat, és újra jegyet váltanának erre a vonatra. A tervhez értelemszerűen egyeztetni kell a biztonsági szakemberekkel is, hiszen éppen a közlekedés szempontjából fontos láthatóság veszik el a fejlesztés során.
A világ titkai
CNN
Téma: [2017.03.07] Láthatatlan vonat
munkatárs
|
|
Város részeknél azért célszerű a láthatóság
Már látom is a híradókat mikor már rendszeresen fog járni. Most kaptuk a hírt vonat gázolt el több embert is japánban. Egy ember azonban túlélte a balesetet de az állapota válságos. Mikor a mentők elvitték, még annyit mondott. De hát nem is láttam !!)) |
|
2017.03.07 21:20 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Muki: Mukiiiiiiiiiiiiiiiiii! De szép avád van!
Patrick: Ah, értem már. De tényleg szép képet találtál amúgy. |
|
2017.03.07 22:20 00 / | |
|
|
A jobb alsó kép nagyon ott van, mennék egy kört azzal a változattal!
|
|
2017.03.08 5:55 / utoljára módosítva: 2017.03.08 15:51 00 / | |
|
|
Muki-chan írta: Na de más vadak nem keresztezhetik az útját, csak madarak? Tudom is én, medvék.Sétálgató állatok a hang elől elfelé futnak. Van egyébként erre kitalált állatriasztó szerkezet is amin ha átfúj a menetszél akkor ember által nem feltétlen hallható hangos hangot ad. Köszi, ezt nem tudtam! Azért kérdeztem, mert idehaza is előfordul néha-néha, hogy pl. egy szarvas téved az országútra, pedig azért az autóknak is van hangja. |
|
2017.03.08 8:04 / utoljára módosítva: 2017.03.08 8:11 00 / | |
|
|
Igaz még csak március van, de van egy olyan sejtésem, hogy nálam ez fogja vinni a "legnagyobb hülyeség amit az évben olvastam" díjat.
kitől írta: hogy bármilyen környezetben is járjon a vonat, az könnyedén beleolvadjon a tájba |
|
2017.03.08 9:53 00 / | |
|
|
Risu írta: Remélem hangtalan is lesz, csak hogy tutira elcsapjon pár élőlényt.Most hogy jobban belegondolok... Szép ki látvány lenne, ha elütnének valamit és hirtelen azokon a hatalmas ablakokon állatvér fröccsenne szét. Az utasoknak biztos tetszene. De viccet félretéve: biztos tesznek valami az ügy érdekében. |
|
2017.03.08 10:29 / utoljára módosítva: 2017.03.08 10:30 00 / | |
|
|
Vonat, Japán, áttetsző. Ez a három szó nem szerepelhet együtt. Nem éppen a lassú vonatocskákról híresek, úgyhogy nagyon rossz ötlet. Esetleg vidámparkba tervezhetnek ilyeneket, de hogy közlekedésre szánva... Még egy átlagos biciklisen is kéne lennie láthatósági mellénynek, és akkor majd pont egy vonatnak nem kéne látszania. Istenem, komolyan... pihent agyú emberek vannak...
|
|
2017.03.08 15:50 00 / | |
Offline
|
|
Itt van egy videó a Vörös Nyílról és az útvonaláról ahol közlekedik:
Szóval nem egy villámgyors shinkansennek kell ezt elképzelni. Fun fact egyébként, hogy a shinkansenek pályái kerítéssel vannak körülvéve és nincsenek vasúti átkelőhelyek sem. |
|
2017.03.08 16:31 00 / | |
|
|
Sessy írta: Vonat, Japán, áttetsző. Ez a három szó nem szerepelhet együtt. Nem éppen a lassú vonatocskákról híresek, úgyhogy nagyon rossz ötlet. Esetleg vidámparkba tervezhetnek ilyeneket, de hogy közlekedésre szánva... Még egy átlagos biciklisen is kéne lennie láthatósági mellénynek, és akkor majd pont egy vonatnak nem kéne látszania. Istenem, komolyan... pihent agyú emberek vannak... |
|
2017.03.08 18:31 00 / | |
Offline
|
|
Bármilyen vonatot kitalálhatott volna, de neki pont láthatatlan kell...Gratulálok.
Szerintem alig akad olyan ember akiben 1 perc alatt nem tudatosul, hogy ez életveszélyes. Még ha nem is 600km/h-val közlekedik a jármű. Ez tipikus példa arra, amikor valami papíron jól néz ki, de a gyakorlatban használhatatlan. Jó, nyilván erre is van megoldás, de azért szerintem elég macerás ez az egész. A társaság jól állhat anyagilag, ha még arra is van pénz, hogy azon agyaljanak, hogy a a vonat hogy legyen láthatatlan, de közben látható is... vagy legalább nem halálos. |
|
2017.03.09 2:03 / utoljára módosítva: 2017.03.09 2:10 00 / |