A környezettudatos életmód érdekében a technológiák egyre zöldebb úton fejlődnek, és ez alól az autógyártás sem kivétel - lévén, hogy éppen az egyik legnagyobb környezeti terheléssel a gépi erejű közlekedés bír. Az ACEEE ezért évek óta rangsorolja a már (igaz, jó pénzért) utakon guruló személyautókat, melyek környezetvédelmi szempontból egyre zöldebbek, ugyanakkor nem szenved csorbát az autózás sem.
A 12 férőhelyes listában (nem meglepő módon) abszolút ázsiai dominancia van: 8 helyet kelet-ázsiai autógyárak szereztek meg (Dél-Korea és Japán), mindössze 2 európai és 2 amerikai gyártó tudta beküzdeni magát közéjük. A gépjárművek többsége elektromos autó.
1. helyezett: Hyundai Ioniq Electric
2. helyezett: BMW i3 és 3. helyezett: Toyota Prius Eco
4. helyezett: Fiat 500E és 5. helyezett: Nissan Leaf
6. helyezett: Chevrolet Bolt és 7. helyezett: Kia Soul Electric
8. helyezett: Toyota Prius Prime és 9. helyezett: Toyota Prius C
10. helyezett: Ford Focus Electric és 11. helyezett: Honda Accord Hybrid
12. helyezett: Kia Niro FE
A 12 férőhelyes listában (nem meglepő módon) abszolút ázsiai dominancia van: 8 helyet kelet-ázsiai autógyárak szereztek meg (Dél-Korea és Japán), mindössze 2 európai és 2 amerikai gyártó tudta beküzdeni magát közéjük. A gépjárművek többsége elektromos autó.
Téma: [2017.02.21] 2017 legzöldebb autói
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2017.02.21. 14:50
|
|
2017.02.21 14:50 00 / | |
|
|
Magyarországon még a fű zöld soha nem lesz általános vagy többségében elfogadott.
|
|
2017.02.21 17:47 00 / | |
Offline
|
|
Tudom, hogy itt nem a szépség a fontos, de azért elég rondácskák ezek az autók.
|
|
2017.02.21 18:04 00 / | |
|
|
Nekem tetszenek, szívesen vezetném is, de drágák, amit nem engedhet meg a legtöbb ember itthon magának sajnos.
|
|
2017.02.21 18:06 00 / | |
|
|
Ha a Japánoknak bejön az i-TRIL koncepció a városi közlekedésben akkor ezek mind mennek a dodzsembe.
|
|
2017.02.21 18:18 00 / | |
|
|
Nekem nagyon tettszenek, ha ez bejön itt is, akkor a benzinkutak becsődölnek.
De legalább nem szennyezi a levegőt |
|
2017.02.21 19:02 00 / | |
|
|
Amíg tartanak a kőolaj készletek, addig a világot vezető maroknyi emberke az életben nem fogja engedni, hogy bármit komolyan el kezdjenek fejleszteni, ami kiválthatja a fosszilis üzemanyagokat.
Szóval még minimum 50-100 évig tuti nem fognak nagy tömegben ilyenek cirkálni az utakon, de azért nem rossz, hogy próbálkoznak. |
|
2017.02.21 20:24 00 / | |
|
|
McAce írta: Amíg tartanak a kőolaj készletek, addig a világot vezető maroknyi emberke az életben nem fogja engedni, hogy bármit komolyan el kezdjenek fejleszteni, ami kiválthatja a fosszilis üzemanyagokat.Szóval még minimum 50-100 évig tuti nem fognak nagy tömegben ilyenek cirkálni az utakon, de azért nem rossz, hogy próbálkoznak. Nem tudom a pontos számot, de úgy emlékeztem, inkább 20-50 év az, nem 50-100. |
|
2017.02.22 6:49 00 / | |
adminyon
|
|
Én azért nem vagyok ennyire borúlátó. 8 év múlva például kezdetnek Párizs, Mexikóváros, Madrid és Athén kitiltja a dízelautókat a városból. Addig még csatlakozhatnak is a kezdeményezéshez. Ezenkívül Norvégiában 2025 után (szintén csak 8 év múlva) már csak elektromos- és hidrogénmeghajtású autókat lehet majd forgalomba helyezni. Hollandiában szintúgy. Svédországban már most tesztelik a villamosított autópályákat, mert ők 2030-ig akarják kivonni teljesen a forgalomból az üzemanyagos és dízeles autókat. Szerintem olyan 8 év múlva mérföldkőhöz fogunk érni. Persze Magyarországra igaz az 50 év, én az unió összes többi országára értem, mivel nálunk semmiféle támogatottsága nincs a környezetvédelemnek sajnos.
|
|
2017.02.22 9:05 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Illetve van már város, Burlington talán, ahol 100%-ban megújuló energiával látják el magukat, és valóban a skandináv országok nem aprózzák el a dolgot, azt én is néztem.
|
|
2017.02.22 10:06 00 / |