2205-ben egy csoport támadást indít a múlt ellen, hogy félelmetes szörnyek felhasználásával beleavatkozzanak a múltba és megváltoztassák a jövőt. Egyedül a különleges képességekkel bíró Saniwa és az általa életre keltett kardok tudják felvenni ellenük a harcot... Azonban amíg nem kell vérre menő csatározásokba bonyolódniuk, a srácok békésen éldegélnek együtt a Citadellában. Ehhez a csapathoz csatlakozik YamatonokamiYasusada, Okita Souji kedvenc kardja.
Yasusadát azonban rémálmok gyötrik, újra átéli azt az éjszakát, amikor hajdani mestere az Ikedaya incidens során összeesett és hátrahagyta őt, mert pengéje megsérült a harcban. Yasusada legalábbis így álmodja meg az eseményt, pedig azon az ominózus estén legjobb barátját, Kashuu Kiyomitsut vitte magával Okita és őt is hagyta hátra.
Búsulással azonban nem telhet az első napja a Citadellában, így Kiyomitsu vezetésével elindul felfedezni új otthonát, ám alig teszi ki a lábát a szobájából, máris egy hógolyócsatába keveredik, amiből hamarosan kergetőzés lesz.
A felhőtlen jókedvnek azonban vége szakad, amikor értesítést kapnak, hogy hamarosan csatába kell indulniuk. A helyszín ironikus módon az Ikedaya incidens estéje lesz, ezért a fiúk vezetője, a Saniwa Yasusadát választja meg a kapitánynak a rajtaütés idejére.
Immáron egy éve játszok az anime alapjául szolgáló játékkal, így nem lehet meglepő, hogy számomra a Touken Ranbu volt az őszi szezon legvárósabb darabja és szerencsére nem csalódtam a kezdésben. Hatalmas élmény volt a fiaimat mozogni látni, hallani, ahogy többet beszélnek pár unalomig ismételt mondatnál és megtapasztalni, hogy vajon milyen is lehet az élet a Citadellában. Persze még nem tudjuk, hova fut ki az egész és milyen lesz a végeredmény, de abban egészen biztos vagyok, hogy az első epizódot minden Saniwa egyformán imádta (maximum a tempó volt kicsit gyors).
Ellenben a játékot nem ismerő nézőkről nem mernék ilyen kijelentéseket tenni. Sajna (vagy nem sajna) nagyon úgy tűnik, hogy a "testvérjátékként" emlegetett Kantal Collection-höz hasonlóan a Touken Ranbu is elsősorban a játékot ismerő nézőknek készül. Az első epizód rögtön 17 kardfiúval indít, akiknek a típusát és kacifántos neveit éppen csak pár pillanatra villantják fel a készítők. Én ismertem mindannyiukat, tehát nem volt nehéz követnem, hogy ki-kicsoda, de a játékot nem ismerő néző esélyt se kapott, hogy megjegyezhesse őket. Ezt az igazán kellemetlen szépséghibát leszámítva viszont úgy vélem, hogy nem lesz követhetetlen senkinek se az anime. Szerintem elég érthetően tisztázták az alapfelállást a múltat megtámadó gonosz szervezettel és legyőzendő szörnyekkel; elmagyarázták, hogy főszereplőink embertestbe bújtatott kardok és gyanúsan sokat beszéltek arról, hogy a múltat semmilyen formában sem lehet megváltoztatni. Viszont mindezzel nem lesz több, mint egy közép-oké kezdés, rengeteg bishivel és egy rövid harccal. Mi a pláne?
A játék ismerete. Azt hiszem kicsit se túlzok, ha azt mondom, hogy minden, de szó szerint minden, amit a fiúk csináltak vagy mondtak egy-egy apró kikacsintás volt a játékra. Az első hallásra banálisnak tűnő párbeszédek vagy apró hozzáfűzések a szereplőktől nagyrészt a játékban hallható szövegeikből lettek átemelve. Ilyenek az előző mesterükre tett megjegyzések, a csapatbörze alatt hallható elejtett mondatok vagy épp a csatakiáltások harc közben. Azt is láthattuk, hogy szinte mindenki tevékenykedett valamit a citadella körül. Ez szintén utalás a játékra, mivel fejlesztés céljából különböző napi munkákat (főzés, lovászkodás, termény betakarítás) adhatunk a fiúknak, így természetes, hogy az animében is nagy munkálatok közben láthattuk sokukat. Fun fact, de még Namazuo mutatványa a lócitromokkal is utalás, amitől még viccesebb lesz a jelenet. Ishikirimaru jelenetei is felettébb humorosak, ha az ember tudja, hogy az Oodachik (mint amilyen típus ő maga is) a játék leglassúbb kardjai közé tartoznak és ezért nem bírta a tempót a kis Tantoukkal, valamint minden Saniwa nagyon jól tudja, hogy éjszakai pályára és amellett még zárt terű harcra Oodachit nem szabad vinni, mert... nos, mert pontosan az fog történni, mint amit láttunk az epizódban.
Vége-hossza nincs a sok apró utalásnak, hisz lehetne említeni az Omamorit is (ami tényleg védelmet nyújt a játékban a törés ellen), Hasebe parancsolgatásait (mert a játékban is van egy titkára a Saniwának, aki mindig készenlétben áll mellette), vagy hogy miért mindössze hatan mentek harcolni és miért nem ment az egész pereputty (mert a játékban is egy csapat maximum hat fős lehet). Egyedül az Ikedaya incidenst érdemes kicsit közelebbről megvizsgálni.
1864. júliusában a Shinsengumi rajtaütött egy csapat forradalmáron, akik Kiotó felgyújtását tervezték. Az akció sikeresnek bizonyult, az elkövetőket megölték vagy letartóztatták, míg a Shinsengumi részéről elenyésző volt a veszteség, ám Okita összeesett a harc közben. Ezt az ominózus jelenetet láthattuk az epizód elején. Részben tehát azért emeltem ki, mert természetesen ez is köthető a játékhoz, mivel az egyik pálya pont az Ikedaya incidenst idézi fel, de talán történetileg is lesz valami szerepe? Az animéről előzetes információk során annyit lehetett leszűrni, hogy a Hanamaru lesz a békés, mindennapokat bemutató verzió, így arra számítottam, hogy 90% fanservice, 10% harc felosztásban fog lemenni ez a 12 rész. Ehhez képest úgy tűnik, hogy valamilyen papírvékony történetet mégis kapni fogunk, ami nyilván az Ikedaya incidenshez és Okitához fog fűződni.
Elvégre valóban, miért Yasusada álmodik arról az éjszakáról, mikor Kiyomitsut vitte akkor magával Okita? Miért az van az álmában, hogy őt hagyták hátra, holott az is Kiyomitsuval történt? Érdekesnek ígérkezik. Az meg hab a tortán, hogy tényleg nagyon nyomatékosan kiemelte mindenki, aki tehette, hogy a történelmet nem szabad megváltoztatni. Talán mégis lesz valami gikszer?
Hogy a technikai részéről is ejtsek pár szót, az animáció so-so. Mármint nekem különösebb bajom nem volt vele, néha elnagyolt vagy szakadozott volt a szereplők mozgása, valamint a bevezető jelenetek az opening után láthatóan más stílusban készültek (bár ennek megvoltak a nyilvánvaló okai), de kivetnivalóm még nincs vele szemben. Ha meg már opening, zeneileg nem ez a dalocska lesz a szezon legerősebb versenyzője, de az alatta folyó klip igazi kényeztetés a játék rajongóinak. A tavaly szeptemberig bezárólag megjelent összes (azaz majdnem 50!!!) kard szerepel benne.
Azt nem tudni, hogy mindenki megjelenik-e idővel - ami húzós lenne -, de annyi biztos, hogy már a következő részben kibővül a csapat pár új karddal. Ez újabb kérdéseket vet fel, mivel a játékban vagy nyerni vagy kovácsolni lehet a kardokat, de itt még kérdéses, hogy az animében miféle módszerrel jönnek haza az újoncok. Kíváncsi vagyok, hogy a nép kedvence fehér daru miként teszi meg animés debütálását. Őt ismerve, biztos nagyon meglepő lesz.
Yasusadát azonban rémálmok gyötrik, újra átéli azt az éjszakát, amikor hajdani mestere az Ikedaya incidens során összeesett és hátrahagyta őt, mert pengéje megsérült a harcban. Yasusada legalábbis így álmodja meg az eseményt, pedig azon az ominózus estén legjobb barátját, Kashuu Kiyomitsut vitte magával Okita és őt is hagyta hátra.
Búsulással azonban nem telhet az első napja a Citadellában, így Kiyomitsu vezetésével elindul felfedezni új otthonát, ám alig teszi ki a lábát a szobájából, máris egy hógolyócsatába keveredik, amiből hamarosan kergetőzés lesz.
A felhőtlen jókedvnek azonban vége szakad, amikor értesítést kapnak, hogy hamarosan csatába kell indulniuk. A helyszín ironikus módon az Ikedaya incidens estéje lesz, ezért a fiúk vezetője, a Saniwa Yasusadát választja meg a kapitánynak a rajtaütés idejére.
Immáron egy éve játszok az anime alapjául szolgáló játékkal, így nem lehet meglepő, hogy számomra a Touken Ranbu volt az őszi szezon legvárósabb darabja és szerencsére nem csalódtam a kezdésben. Hatalmas élmény volt a fiaimat mozogni látni, hallani, ahogy többet beszélnek pár unalomig ismételt mondatnál és megtapasztalni, hogy vajon milyen is lehet az élet a Citadellában. Persze még nem tudjuk, hova fut ki az egész és milyen lesz a végeredmény, de abban egészen biztos vagyok, hogy az első epizódot minden Saniwa egyformán imádta (maximum a tempó volt kicsit gyors).
Ellenben a játékot nem ismerő nézőkről nem mernék ilyen kijelentéseket tenni. Sajna (vagy nem sajna) nagyon úgy tűnik, hogy a "testvérjátékként" emlegetett Kantal Collection-höz hasonlóan a Touken Ranbu is elsősorban a játékot ismerő nézőknek készül. Az első epizód rögtön 17 kardfiúval indít, akiknek a típusát és kacifántos neveit éppen csak pár pillanatra villantják fel a készítők. Én ismertem mindannyiukat, tehát nem volt nehéz követnem, hogy ki-kicsoda, de a játékot nem ismerő néző esélyt se kapott, hogy megjegyezhesse őket. Ezt az igazán kellemetlen szépséghibát leszámítva viszont úgy vélem, hogy nem lesz követhetetlen senkinek se az anime. Szerintem elég érthetően tisztázták az alapfelállást a múltat megtámadó gonosz szervezettel és legyőzendő szörnyekkel; elmagyarázták, hogy főszereplőink embertestbe bújtatott kardok és gyanúsan sokat beszéltek arról, hogy a múltat semmilyen formában sem lehet megváltoztatni. Viszont mindezzel nem lesz több, mint egy közép-oké kezdés, rengeteg bishivel és egy rövid harccal. Mi a pláne?
A játék ismerete. Azt hiszem kicsit se túlzok, ha azt mondom, hogy minden, de szó szerint minden, amit a fiúk csináltak vagy mondtak egy-egy apró kikacsintás volt a játékra. Az első hallásra banálisnak tűnő párbeszédek vagy apró hozzáfűzések a szereplőktől nagyrészt a játékban hallható szövegeikből lettek átemelve. Ilyenek az előző mesterükre tett megjegyzések, a csapatbörze alatt hallható elejtett mondatok vagy épp a csatakiáltások harc közben. Azt is láthattuk, hogy szinte mindenki tevékenykedett valamit a citadella körül. Ez szintén utalás a játékra, mivel fejlesztés céljából különböző napi munkákat (főzés, lovászkodás, termény betakarítás) adhatunk a fiúknak, így természetes, hogy az animében is nagy munkálatok közben láthattuk sokukat. Fun fact, de még Namazuo mutatványa a lócitromokkal is utalás, amitől még viccesebb lesz a jelenet. Ishikirimaru jelenetei is felettébb humorosak, ha az ember tudja, hogy az Oodachik (mint amilyen típus ő maga is) a játék leglassúbb kardjai közé tartoznak és ezért nem bírta a tempót a kis Tantoukkal, valamint minden Saniwa nagyon jól tudja, hogy éjszakai pályára és amellett még zárt terű harcra Oodachit nem szabad vinni, mert... nos, mert pontosan az fog történni, mint amit láttunk az epizódban.
Vége-hossza nincs a sok apró utalásnak, hisz lehetne említeni az Omamorit is (ami tényleg védelmet nyújt a játékban a törés ellen), Hasebe parancsolgatásait (mert a játékban is van egy titkára a Saniwának, aki mindig készenlétben áll mellette), vagy hogy miért mindössze hatan mentek harcolni és miért nem ment az egész pereputty (mert a játékban is egy csapat maximum hat fős lehet). Egyedül az Ikedaya incidenst érdemes kicsit közelebbről megvizsgálni.
1864. júliusában a Shinsengumi rajtaütött egy csapat forradalmáron, akik Kiotó felgyújtását tervezték. Az akció sikeresnek bizonyult, az elkövetőket megölték vagy letartóztatták, míg a Shinsengumi részéről elenyésző volt a veszteség, ám Okita összeesett a harc közben. Ezt az ominózus jelenetet láthattuk az epizód elején. Részben tehát azért emeltem ki, mert természetesen ez is köthető a játékhoz, mivel az egyik pálya pont az Ikedaya incidenst idézi fel, de talán történetileg is lesz valami szerepe? Az animéről előzetes információk során annyit lehetett leszűrni, hogy a Hanamaru lesz a békés, mindennapokat bemutató verzió, így arra számítottam, hogy 90% fanservice, 10% harc felosztásban fog lemenni ez a 12 rész. Ehhez képest úgy tűnik, hogy valamilyen papírvékony történetet mégis kapni fogunk, ami nyilván az Ikedaya incidenshez és Okitához fog fűződni.
Elvégre valóban, miért Yasusada álmodik arról az éjszakáról, mikor Kiyomitsut vitte akkor magával Okita? Miért az van az álmában, hogy őt hagyták hátra, holott az is Kiyomitsuval történt? Érdekesnek ígérkezik. Az meg hab a tortán, hogy tényleg nagyon nyomatékosan kiemelte mindenki, aki tehette, hogy a történelmet nem szabad megváltoztatni. Talán mégis lesz valami gikszer?
Hogy a technikai részéről is ejtsek pár szót, az animáció so-so. Mármint nekem különösebb bajom nem volt vele, néha elnagyolt vagy szakadozott volt a szereplők mozgása, valamint a bevezető jelenetek az opening után láthatóan más stílusban készültek (bár ennek megvoltak a nyilvánvaló okai), de kivetnivalóm még nincs vele szemben. Ha meg már opening, zeneileg nem ez a dalocska lesz a szezon legerősebb versenyzője, de az alatta folyó klip igazi kényeztetés a játék rajongóinak. A tavaly szeptemberig bezárólag megjelent összes (azaz majdnem 50!!!) kard szerepel benne.
Azt nem tudni, hogy mindenki megjelenik-e idővel - ami húzós lenne -, de annyi biztos, hogy már a következő részben kibővül a csapat pár új karddal. Ez újabb kérdéseket vet fel, mivel a játékban vagy nyerni vagy kovácsolni lehet a kardokat, de itt még kérdéses, hogy az animében miféle módszerrel jönnek haza az újoncok. Kíváncsi vagyok, hogy a nép kedvence fehér daru miként teszi meg animés debütálását. Őt ismerve, biztos nagyon meglepő lesz.
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2016.10.05] [BLOG] Touken Ranbu: Hanamaru 01. rész
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2016.10.05. 21:21
|
|
2016.10.05 21:21 00 / | |
|
|
Igen, elég egyértelműen nagyobb részt a játékosokat célozza meg a sorozat. Ami egyrészt jó, mert jó volt látni a fiúkat, másrészt annyira talán nem, mert aki meg nem ismeri az univerzumot, az lehet, hogy kicsit elveszett.
Viszont ezzel együtt én is annyira szerettem az első részt. Az valóban felülmúlhatatlan, hogy végre a fiúk beszélnek és egymással beszélnek, és olyanok is, akik a játékban soha nem szólhattak egymáshoz, és bemutatja milyen lenne az élet a citadellában. Persze az ember ezt úgy elképzeli magának, de így látni minden pénzt megért. És a következő rész nekem különösen is kedves fog lenni minden jel szerint, szóval alig bírom kivárni. Arra mondjuk én is kíváncsi vagyok, hogy itt hogy fogják megoldani az új kardok belépését, például egy küldetés során megszerzik, és ezt mi látjuk vagy egyszer csak ottlesznek vagy lesz-e egyáltalán valami szó róla, és hogy lesz -e később összefüggő történet is a karakterek mögött, akár Yasusadáékra építve. |
|
2016.10.05 22:53 00 / | |
|
|
Szerintem egy nagyon szépen összeszedett és minden fontosra kitérő epizódismertető volt, ami elég sok segítséget adhat a játékkal nem játszóknak is, köszönjük Szalamandra.
Mire én is lassan egy éves Saniwa leszek, nekem sem tartogatott sok újdonságot az epizód a karakterek és a bevitt játékbeli elemek szempontjából, azonban vagy én értettem félre vagy nem figyeltem meg eléggé azt a jelenet, ahol a SPOILER! rész elején mutatják az Ikedaya incidens. Én úgy láttam, hogy bár Kashuu-t forgatta akkor Okita, de Yasusada is ott volt oldalt nála. Meglehet, hogy biztos az a gyanúsan felvillanó kép zavart be nálam, amit kettejük beszélgetése közben mutattak, méghozzá azt hogy 2 kard is ott volt Okita oldalán, nem csak egy. Egyik nyilván Kashuu, a másikat amit kicsit ki is emeltek az meg következtethetően Yasusada volt. Na meg az a tény is közrejátszhatott, hogy a szamurájok legtöbbször 2 kardot is vittek mindig magukkal, de ez mellékes. Bizony bizony, jövő héten meg jön Tsuru. Olyan kíváncsi vagyok, mit alkot és hogyan tűnik fel, az biztos hogy sok meglepetés fog ám hozni magával. |
|
2016.10.05 23:16 / utoljára módosítva: 2016.10.05 23:22 00 / | |
|
|
A Touken Ranbuval a tumblrös postjaitok által ismerkedtem meg, bár ez az ismeretség annyiban ki is merült, hogy egyszer meghallgattam néhány kard hangját a Wikia oldalon. Amikor bejelentették, hogy két animét is készítenek belőle, elhatároztam, hogy legalább az egyikbe belenézek. Őszintén szólva az Ufotable adaptációja már a kezdetektől fogva jobban vonzott, de végül kíváncsiságból megnéztem a Hanamaru első részét.
Az első epizód alapján lényegében ugyanaz a véleményem, mint Szalamandrának. Nagyjából tisztában voltam a történettel, meg a kardok mennyiségével is, de rögtön ennyi névre és típusra azért nem készültem fel. Viszont ez az egyetlen negatívum, amit ki tudok emelni. Nem játszok a böngészős játékkal, így érdekes volt egy-egy jelenet alapján kikövetkeztetni a mechanizmusait. Egyébként azt kaptam, amire számítottam: cute swords doing cute things. Az már csak hab a tortán, hogy néha harcolnak is, és esetleg egy átfogó történetet is nyomon követhetünk. Nyilván nem fognak minden szereplőt részletesen bemutatni, de azért remélem, hogy néhányat közelebbről is megismerhetünk majd. Végezetül pedig érdekes, hogy az UtaPri szakított a hagyományaival, már nem táncolnak az endingben, de a Hanamaru, még ha csak egy rövid jelenet erejéig is, kárpótol bennünket az openingben. Eredetileg azt terveztem, hogy az énekes fiúk 4. évadát nézem, ennek a sorozatnak csak pár részt adok, de a Touken Ranbu eddig bőven értelmesebb sorozatnak tűnik. Viszlát UtaPri, Isten hozott, Hanamaru! |
|
2016.10.05 23:26 00 / | |
|
|
Köszönjük szépen az összefoglalót!
Eddig nem is gondoltam bele ebbe a történelem-megváltoztatós dologba, de a bejegyzést olvasva egészen logikusnak tűnik ez a csavar. Tök szuper, hogy már önmagában az első rész is komplex történetet adott, nem csak tömény SoL volt - megjegyzem, azt se bántam volna, de ugye mint mindenki, én is az ufotable verziótól vártam a komolyságot. Az openinggel és az endinggel ugyanúgy pedig ugyanúgy jártam: első hallásra nagyon nem ezt képzeltem, többször meghallgatva azonban teljesen megvettek kilóra. Az alatta futó mozgóképek is tetszetősek, bár az endingből a cg kardok hiányától nem keseredtem volna el. Összességében szerintem egy kicsit hirtelen, de jó kezdés volt, kíváncsi leszek, milyen lesz a folytatás. |
|
2016.10.06 0:29 00 / | |
|
|
Natari írta: SPOILER! rész elején mutatják az Ikedaya incidens. Én úgy láttam, hogy bár Kashuu-t forgatta akkor Okita, de Yasusada is ott volt oldalt nála. Meglehet, hogy biztos az a gyanúsan felvillanó kép zavart be nálam, amit kettejük beszélgetése közben mutattak, méghozzá azt hogy 2 kard is ott volt Okita oldalán, nem csak egy. Egyik nyilván Kashuu, a másikat amit kicsit ki is emeltek az meg következtethetően Yasusada volt. Na meg az a tény is közrejátszhatott, hogy a szamurájok legtöbbször 2 kardot is vittek mindig magukkal, de ez mellékes. Igen, a szamurájok tudtommal is inkább két karddal mászkáltak, de az legtöbbször egy katana + wakizashi kombó volt. Szerintem az a másik kard egy wakizashi lehetett. SPOILER! Amit te mondasz, az szerintem ilyen szimbólumos megoldásnak szánták, hogy először a kard kék volt (ami Yasusadát jelképezi), majd piros lett (mint Kashuu) mutatva, hogy Yasusada rosszul emlékszik és nem ő volt az a kard Okitánál. Feltéve ha erre a felvillanó képre gondolsz. annnarancs írta: Nagyjából tisztában voltam a történettel, meg a kardok mennyiségével is, de rögtön ennyi névre és típusra azért nem készültem fel.Típusból csupán ötféle van (az animében, a játékban hét), amiről annyit érdemes tudni, hogy a gyerekek a Tantouk és a Wakik, a felnőttek meg az Uchik a Tachik és az Oodachik (e szabály alól Nikkari Aoe az egyik kivétel, aki Waki, de látszólag felnőtt kinézete van). A nevek már tényleg problémásabbak. Egyelőre azt mondom, hogy a két főszereplőn kívül Hasebe és Shokudaikiri nevét érdemes megjegyezni, úgy látszik ők a górék, szóval biztos minden részben szerepelni fognak. Aztán a kövi részben jön az Odagumi, szóval érdemes Tsurumaru nevével előre barátkozni, mert a népszerűségére való tekintettel ő biztos nem csak két percet lesz képernyőn. Én kicsit filózok, hogy mennyi esélye van a történelem megváltoztatós csavar bevetésének. Ha ez a békésebb verzió, akkor biztos nem fog bekövetkezni, max Yasu végigagonizálja a sorozatot, hogy mit tegyen, aztán a végén arra jut, hogy a szabályok szerint játszik és nem piszkál a múltba. SPOILER! De az a vad ötletem is támadt, hogy talán a két anime egymás folytatásai, csak két stúdiótól XD De most komolyan, már pedzegettem, hogy az ufo verzió is elég Shinsengumi központúnak tűnik. Mi van, ha tényleg elszúrnak valamit és a forradalmárok felégetik Kiotót és azt láttuk a trailer-ben? Mennyire durva lenne már... A dicséreteket meg köszönöm. Jól esett. |
|
2016.10.06 1:25 00 / | |
|
|
Szalamandra írta: SPOILER! De az a vad ötletem is támadt, hogy talán a két anime egymás folytatásai, csak két stúdiótól XD De most komolyan, már pedzegettem, hogy az ufo verzió is elég Shinsengumi központúnak tűnik. Mi van, ha tényleg elszúrnak valamit és a forradalmárok felégetik Kiotót és azt láttuk a trailer-ben? Mennyire durva lenne már... Na az egy érdekes fordulat lenne, főleg a nézőknek. xD Sokan első rész után ejtették a Hanamarut, mert nem elég menő, túl lányos, túl finom, túl slice of life, és a többi, de sokan közülük terveznek visszatérni az ufo verzióra, hogy majd az cool lesz. Viszont ha ez bejönne, nem lennének kisegítve az ufoval. Viszont nekem meg nagyon is tetszene. A Hanamaru egy felvezetés, ami kibontakozik az ufo féle verzióban. Nem is lenne rossz. |
|
2016.10.06 9:39 / utoljára módosítva: 2016.10.06 9:39 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7