A Mixi a Facebook ellen
A Nielsen/NetRatings november 18-án érdekes statisztikai adatot mért: a japán közösségi hálónak, a Mixinek a taglétszáma alulmaradt az amerikai illetékességű Facebook taglétszámával szemben. A Mixinek a méréseik szerint nagyjából 8 millió 390 ezer tagja van, míg a Facebook-nak közel 11 millió 310 ezer. Erre a japán média is felkapta a fejét, s igyekezett a Mixi vezetőségét meggyőzni arról, hogy adjon ki egy hivatalos közleményt arról, hogy az aktív taglétszáma több mint 15 millió 160 ezer.
A Mixi szerint a Nielsen kutatásai csak a személyi számítógépenkénti forgalomra terjedtek ki, így a valós adat a mértnél valójában dupla annyi. A vállalat ugyanakkor közzé tette azt is a november 2-i pénzügyi jelentésében, hogy forgalmának 80%-át mobiltelefonos böngészésből szerzi, s ezzel szemben nincs arra semmilyen utalás, hogy a japán Facebook-felhasználók ugyancsak a mobiljukról érnék el az amerikai közösségi oldalt.
Igazság szerint a Nielsen mindig is a PC-kénti forgalmat vizsgálta, így az adatok összehasonlítása során gyakran fals eredményt kapnak. Pont úgy, mint a jelen esetben. Azonban nem elhanyagolható tényező az, hogy a Facebook főként PC-alapú oldal, valamint Japánban is igen sikeres. A technikai elemzők szerint viszont továbbra is korai kijelenteni azt, hogy a Mixit az FB megelőzte volna.
Új másodpercenkénti tweet-üzenet
December 14-én a Twitter új rekordot könyvelhetett el a japán felhasználói segítségével. December 9-én a Nippon Television Network országszerte sugározta Hayao Miyazaki mozifilmjét, a Tenkuu no Shiro Laputa-t (Laputa - Az égi palota). Noha a film egykor a Ghibli mozik legsikertelenebb darabja volt a mozis bevételek alapján, a TV-s nézettsége viszont mindig kiemelkedő. Most vetítették 13. alkalommal.
A film tetőpontján a két főszereplő, Pazu és Sheeta egy varázsszót mondanak el ("Balse"), amely a nézők közt (ki tudja miért) igen csak népszerű. Mikor ez a jelenet következett a december 9-i sugárzás alkalmával, másodpercenként 25088 Twitter-üzenet futott be a rendszerbe. Ez háromszor akkora, mint az augusztus 28-án mért 8868 üzenet/másodperces rekord, amely az idei MTV Music Awards egyik bejelentésével (Beyoncé terhessége) volt kapcsolatos.
Érdekes: hogy képes egy anime ekkora rekordot elérni a nézői által? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy 2009-ben a Twitter még nem tartozott a közkedvelt közösségi hálók közé Japánban, így az utolsó 2009-es vetítés alkalmával ez a mozzanat a 2-channel internetes fórumon élődött ki.
Sőt! A MovaTwitter, egy népszerű mobilkliens még egy különlegességgel is készült az alkalomra: egyetlen gomb megnyomásával lehetett elküldeni az üzenőfalakra a varázsigét - ami gyakorlatilag azt eredményezte, hogy az animében nem érdekelt felhasználóktól kellett az igazgatónak elnézést kérnie a kellemetlenségekért.
Az angol média is foglalkozott ezzel a rekorddal, mert mégis csak hihetetlennek tűnik, hogy egy 25 éves anime nagyobb felhajtást képes generálni, mint a Nadeshiko Japan győzelme a FIFA női világkupáján.
A Google+ és az AKB48
A Google nem is olyan régen tört be a közösségi hálók piacára a Google+-szal. A népszerűsítésükre most egy új reklámfogást találtak ki: szerződést kötöttek az AKB48 nevű lány pop-csapat, valamint testvérbandáik, az SKE48 és az NMB48 menedzsereivel. Meglepő módon ez a fajta "szövetség" ötlete nem a japán képviselet fejéből pattant ki, hanem a Google+ termékmenedzselésért felelős alelnök, Bradley Horowitz-éból.
Így most 77 embernek lett Google+ felhasználói fiókja (csak 18 éven felettiek csatlakozhatnak a Google szabályainak értelmében), s egy héttel később ezek közül 72 be is került a "legjobban követettek" lista első 100 tagja közé - beleértve a top 10 minden egyes helyét. Világviszonylatban Yuko Oshima, az első AKB48 tag a 260. helyezett. Most pedig már csak idő kérdése, hogy a lányok bekerüljenek világi szinten is az első száz közé.
Az AKB48 számár az egy hatalmas előrelépés a nemzetközi piacra, s ügyelnek arra, hogy a tengeren túli, illetve a világ többi táján élő rajongóikkal is tudjanak kommunikálni 5 főbb nyelvre fordítás (angol, kínai, koreai, thai és indonéz) formájában.
A Nielsen/NetRatings november 18-án érdekes statisztikai adatot mért: a japán közösségi hálónak, a Mixinek a taglétszáma alulmaradt az amerikai illetékességű Facebook taglétszámával szemben. A Mixinek a méréseik szerint nagyjából 8 millió 390 ezer tagja van, míg a Facebook-nak közel 11 millió 310 ezer. Erre a japán média is felkapta a fejét, s igyekezett a Mixi vezetőségét meggyőzni arról, hogy adjon ki egy hivatalos közleményt arról, hogy az aktív taglétszáma több mint 15 millió 160 ezer.
A Mixi szerint a Nielsen kutatásai csak a személyi számítógépenkénti forgalomra terjedtek ki, így a valós adat a mértnél valójában dupla annyi. A vállalat ugyanakkor közzé tette azt is a november 2-i pénzügyi jelentésében, hogy forgalmának 80%-át mobiltelefonos böngészésből szerzi, s ezzel szemben nincs arra semmilyen utalás, hogy a japán Facebook-felhasználók ugyancsak a mobiljukról érnék el az amerikai közösségi oldalt.
Igazság szerint a Nielsen mindig is a PC-kénti forgalmat vizsgálta, így az adatok összehasonlítása során gyakran fals eredményt kapnak. Pont úgy, mint a jelen esetben. Azonban nem elhanyagolható tényező az, hogy a Facebook főként PC-alapú oldal, valamint Japánban is igen sikeres. A technikai elemzők szerint viszont továbbra is korai kijelenteni azt, hogy a Mixit az FB megelőzte volna.
Új másodpercenkénti tweet-üzenet
December 14-én a Twitter új rekordot könyvelhetett el a japán felhasználói segítségével. December 9-én a Nippon Television Network országszerte sugározta Hayao Miyazaki mozifilmjét, a Tenkuu no Shiro Laputa-t (Laputa - Az égi palota). Noha a film egykor a Ghibli mozik legsikertelenebb darabja volt a mozis bevételek alapján, a TV-s nézettsége viszont mindig kiemelkedő. Most vetítették 13. alkalommal.
A film tetőpontján a két főszereplő, Pazu és Sheeta egy varázsszót mondanak el ("Balse"), amely a nézők közt (ki tudja miért) igen csak népszerű. Mikor ez a jelenet következett a december 9-i sugárzás alkalmával, másodpercenként 25088 Twitter-üzenet futott be a rendszerbe. Ez háromszor akkora, mint az augusztus 28-án mért 8868 üzenet/másodperces rekord, amely az idei MTV Music Awards egyik bejelentésével (Beyoncé terhessége) volt kapcsolatos.
Érdekes: hogy képes egy anime ekkora rekordot elérni a nézői által? Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy 2009-ben a Twitter még nem tartozott a közkedvelt közösségi hálók közé Japánban, így az utolsó 2009-es vetítés alkalmával ez a mozzanat a 2-channel internetes fórumon élődött ki.
Sőt! A MovaTwitter, egy népszerű mobilkliens még egy különlegességgel is készült az alkalomra: egyetlen gomb megnyomásával lehetett elküldeni az üzenőfalakra a varázsigét - ami gyakorlatilag azt eredményezte, hogy az animében nem érdekelt felhasználóktól kellett az igazgatónak elnézést kérnie a kellemetlenségekért.
Az angol média is foglalkozott ezzel a rekorddal, mert mégis csak hihetetlennek tűnik, hogy egy 25 éves anime nagyobb felhajtást képes generálni, mint a Nadeshiko Japan győzelme a FIFA női világkupáján.
A Google+ és az AKB48
A Google nem is olyan régen tört be a közösségi hálók piacára a Google+-szal. A népszerűsítésükre most egy új reklámfogást találtak ki: szerződést kötöttek az AKB48 nevű lány pop-csapat, valamint testvérbandáik, az SKE48 és az NMB48 menedzsereivel. Meglepő módon ez a fajta "szövetség" ötlete nem a japán képviselet fejéből pattant ki, hanem a Google+ termékmenedzselésért felelős alelnök, Bradley Horowitz-éból.
Így most 77 embernek lett Google+ felhasználói fiókja (csak 18 éven felettiek csatlakozhatnak a Google szabályainak értelmében), s egy héttel később ezek közül 72 be is került a "legjobban követettek" lista első 100 tagja közé - beleértve a top 10 minden egyes helyét. Világviszonylatban Yuko Oshima, az első AKB48 tag a 260. helyezett. Most pedig már csak idő kérdése, hogy a lányok bekerüljenek világi szinten is az első száz közé.
Az AKB48 számár az egy hatalmas előrelépés a nemzetközi piacra, s ügyelnek arra, hogy a tengeren túli, illetve a világ többi táján élő rajongóikkal is tudjanak kommunikálni 5 főbb nyelvre fordítás (angol, kínai, koreai, thai és indonéz) formájában.
Forrás:
Japan Times Online- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2012.01.07] 2011 a közösségi hálók éve volt
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2012.01.07. 15:37
|
|
2012.01.07 15:37 00 / | |
|
|
Ha a helyzet nem valtozik, ezek kinyirjak a webet. Jomagam ugy latom, hogy a Google is sajat maga alatt vagja a fat -- a keresojuk linkek alapjan rangsorol, es a sok ratyi tetszik gomb miatt jocskan megcsappanhatott a linkgeneralas az utobbi evekben.
Remelem a tendencia megfordul es a web vissza tud terni gyokereihez. |
|
2012.01.07 17:23 00 / | |
adminyon
|
|
Nekem egy nagy bajom van a guglival, mégpedig az, hogy a friss és széles találatok kedvéért kínozza a weboldalakat. Az AA-t például rendszeres időközönként 1000 szálon szívja, hiába állítok be bárhol (google webmester eszközök, robots.txt) bármit. Éppen ezért a google számomra már nem barát, aminek segíteni akarok, hogy ez által jobban felfedezze az oldalamat, hanem ellenség, amit próbálok minél inkább kizárni.
Ezekkel a közösségi szarokkal meg, amikkel egyre inkább túrkálni akarnak az ember életében ugyanezt érik el a felhasználók körében is. |
|
2012.01.07 17:28 / utoljára módosítva: 2012.01.07 17:28 00 / | |
Offline
|
|
FFnF írta: Ezekkel a közösségi szarokkal meg, amikkel egyre inkább túrkálni akarnak az ember életében ugyanezt érik el a felhasználók körében is.A Google meg már minden... mindenben benne van. Egyszer állt le valamikor, akkor is magával rántotta a fél internetet, ami rá alapozott akkor. |
|
2012.01.07 19:06 / utoljára módosítva: 2012.01.07 19:08 00 / | |
|
|
Szerintem elég szomorú, hogy nem tudnak már meglenni az emberek ezen oldalak nélkül. Mindenesetre örülök, hogy az AA nincs tele Lájk-gombokkal. Valahogy nagyon nem hiányzik.:)
A Ghibli sikerével kapcsolatban elgondolkoztam, hogy vajon mikor jutunk el oda, hogy szinte analfabetizmusnak számít majd, ha valaki nem ismeri az anime műfajt? Szinte már ott tartunk.. |
|
2012.01.07 21:24 00 / | |
|
|
Sajnos tényleg nagyon nyomul a google is, Magyarországon pl vmiért nem ismert h megvette a youtubet és ezután csak összekötött accounttal lehet belépni a youtubere meg a gmailra. Ezt az összekötést a felhsználók belegyezése nélkül tették és olyan rosszul h nekem már a 4. youtube accountot(!) kellett csinálni mert a gány összeköttetés miatt a régebbi profiljaim eltűntek. Még szerencse h a gmail címem megmaradt. Sok más ember is járt így, angol google answersen lehet követni a "fejleményeket", jobban mondva panaszokat mert a google sz*rik a profilok elérhetetlenné válására. Szintén újdonság h a fb mellett már gmailra is csak telefonszám megadásával lehet regelni. Minden sz*rt össze akarnak logolni a felhasználókról sütikben, meg én is csak gmailra belépve véletlenül láttam meg h minden keresést logol alapértelmezésben.
Következő lépés az lesz h teljesen meg akarják szüntetni az anonimitást és személyi igazolvánnyal lehet majd csak regelni, persze csak a mi érdekünkben. Régebben kipróbáltam a google újításait, 1-2 éve még szemeztem a google+-szal is, azóta inkább nem csinálok semmilyen új regisztrációt a googlenál, ki tudja mi veszne el az újabb profiösszeköttetésekkel. |
|
2012.01.07 22:03 00 / | |
|
|
kaldvi írta: Sajnos tényleg nagyon nyomul a google is, Magyarországon pl vmiért nem ismert h megvette a youtubet és ezután csak összekötött accounttal lehet belépni a youtubere meg a gmailra. Ezt az összekötést a felhsználók belegyezése nélkül tették és olyan rosszul h nekem már a 4. youtube accountot(!) kellett csinálni mert a gány összeköttetés miatt a régebbi profiljaim eltűntek. Még szerencse h a gmail címem megmaradt. Sok más ember is járt így, angol google answersen lehet követni a "fejleményeket", jobban mondva panaszokat mert a google sz*rik a profilok elérhetetlenné válására. Szintén újdonság h a fb mellett már gmailra is csak telefonszám megadásával lehet regelni. Minden sz*rt össze akarnak logolni a felhasználókról sütikben, meg én is csak gmailra belépve véletlenül láttam meg h minden keresést logol alapértelmezésben.Következő lépés az lesz h teljesen meg akarják szüntetni az anonimitást és személyi igazolvánnyal lehet majd csak regelni, persze csak a mi érdekünkben. Régebben kipróbáltam a google újításait, 1-2 éve még szemeztem a google+-szal is, azóta inkább nem csinálok semmilyen új regisztrációt a googlenál, ki tudja mi veszne el az újabb profiösszeköttetésekkel. Most már ha gmail-t akarsz regisztrálni akkor egyből kapsz egy google+ account-ot is, nem kell külön regisztrálnod, sőt még fel is kínálja a képfeltöltés lehetőségét is. És gondolom akkor auto youtube-hoz is igényelhetsz. Ugyanez van a facebook-al sok helyen fel ajánlják, hogy elég hozzácsatolni az fb profilodhoz, és már regisztrálva vagy, ezzel időt és ellenőrző mailt megspórolva. A japánoknál is régóta az a divat, hogy a telefonokhoz adott email címet is elkérik regisztrációknál. |
|
2012.01.08 15:18 00 / | |
Offline
|
|
Lehet nem lenne akkora kérdés a Mixi vs. Facebook, ha nem találta volna ki a Mixi pár éve, hogy csak mobil-emaillel lehet regisztrálni. Nem tudom, hogy ez "burkolt" xenofóbia, vagy csak a szokásos módon lesznak mindent, ami a szigetországon kívül van.
Még szerencse, hogy én még tudtam rá regisztrálni, amíg elég volt a normál e-mail. |
|
2012.01.09 8:41 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7