Egyelőre két gyártó szándékai tűnnek komolynak: a Boeing és a Lockheed Martin is jelezte, hogy részt vállalnának a programban. Utóbbival Japánnak már van tapasztalata (hiszen a bethesdai vállalat segített F-2 kifejlesztésében, mely nem véletlenül hasonlít annyira az F-16-osra), ráadásul az ázsiai ország követelménylistája nagyon illik a Lockheed nevével fémjelzett F-22 Raptor vadászbombázóra, így duplán nyeregben érezhetik magukat, persze amíg nincs aláírt szerződés és nem láttuk repülni az első gépeket, addig semmit nem vehetünk biztosra.
Az F-3 vadászbombázót az ATD-X (Advanced Technology Demonstrator-eXperimental) program tapasztalatai alapján készítenék el. A technológiák tesztelésére épített X-2 demonstrátort a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) és a Védelmi Minisztérium Műszaki Kutató és Fejlesztő Intézete (Technical Research and Development Institute – TRDI) közösen fejleszti.
Az F-3 meghajtására szánt hajtómű fejlesztését a Mitsubishi és a Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI) közösen végzi és még mindig XF5-1 névre hallgat. A döntéshozók a két vállalatnál tapasztaltabb hazai versenyzőt talán nem is találhattak volna, ugyanis ugyanezen duó gyártja az F-15J Pratt & Whitney F100 és az F-2 General Electric F110 szériájú erőforrásainak helyi változatát is, valamint együttműködnek majd a 42 darab japán F-35A legyártásában is.
Az F-3 végleges koncepciójának 2017 végéig, 2018 elejéig kell összeállnia, a prototípus 2022-re készülhet el, míg a szolgálatba állást 2028-2030-ra tervezik.
Egyéb katonai hír:
Tokió IAI Heron gépeket akar beszerezni hogy kiegészítse a már szolgálatba állított RQ-4 Global Hawkokat. Az amerikai korlátozások miatt az UAV-k csupán heti 3 alkalommal repülhetnek, ráadásul Washington csak optikai szenzorok átadását engedélyezte, így elektronikai “porszívózásra” alkalmatlanok a gépek a megfelelő eszközök hiánya miatt. Japán azonban jobban szeretné feltérképezni Észak-Korea és Kína tevékenységeit, és itt jön képbe az izraeli UAV, melyet teljes kapacitással kaphatnának meg.
A japánok sokáig dolgoztak a Raptor megszerzésén, most hasonlót fejlesztenének
Az F-3 vadászbombázót az ATD-X (Advanced Technology Demonstrator-eXperimental) program tapasztalatai alapján készítenék el. A technológiák tesztelésére épített X-2 demonstrátort a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) és a Védelmi Minisztérium Műszaki Kutató és Fejlesztő Intézete (Technical Research and Development Institute – TRDI) közösen fejleszti.
Az F-3 meghajtására szánt hajtómű fejlesztését a Mitsubishi és a Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI) közösen végzi és még mindig XF5-1 névre hallgat. A döntéshozók a két vállalatnál tapasztaltabb hazai versenyzőt talán nem is találhattak volna, ugyanis ugyanezen duó gyártja az F-15J Pratt & Whitney F100 és az F-2 General Electric F110 szériájú erőforrásainak helyi változatát is, valamint együttműködnek majd a 42 darab japán F-35A legyártásában is.
Az F-3 végleges koncepciójának 2017 végéig, 2018 elejéig kell összeállnia, a prototípus 2022-re készülhet el, míg a szolgálatba állást 2028-2030-ra tervezik.
Egyéb katonai hír:
Tokió IAI Heron gépeket akar beszerezni hogy kiegészítse a már szolgálatba állított RQ-4 Global Hawkokat. Az amerikai korlátozások miatt az UAV-k csupán heti 3 alkalommal repülhetnek, ráadásul Washington csak optikai szenzorok átadását engedélyezte, így elektronikai “porszívózásra” alkalmatlanok a gépek a megfelelő eszközök hiánya miatt. Japán azonban jobban szeretné feltérképezni Észak-Korea és Kína tevékenységeit, és itt jön képbe az izraeli UAV, melyet teljes kapacitással kaphatnának meg.
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2016.08.09] USA érdeklődés a japán lopakodóra
munkatárs
|
|
Hír dátuma: 2016.08.09. 05:48
|
|
2016.08.09 5:48 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7