Az X-2 demonstrátor
Az F-3 vadászbombázót egyébként az ATD-X (Advanced Technology Demonstrator-eXperimental) program tapasztalatai alapján készítenék el. A technológiák tesztelésére épített X-2 demonstrátort a Mitsubishi Heavy Industries (MHI) és a Védelmi Minisztérium Műszaki Kutató és Fejlesztő Intézete (Technical Research and Development Institute – TRDI) közösen fejleszti.
Az F-3 meghajtására szánt hajtómű fejlesztését a Mitsubishi és a Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI) közösen végzi és még mindig XF5-1 névre hallgat. A döntéshozók a két vállalatnál tapasztaltabb hazai versenyzőt talán nem is találhattak volna, ugyanis ugyanezen duó gyártja az F-15J Pratt & Whitney F100 és az F-2 General Electric F110 szériájú erőforrásainak helyi változatát is, valamint együttműködnek majd a 42 darab japán F-35A legyártásában is.
Az F-3 végleges koncepciójának 2017 végéig, 2018 elejéig kell összeállnia, a prototípus 2022-re készülhet el, míg a szolgálatba állást 2028-2030-ra tervezik.
Téma: [2016.04.08] Nyugati gyártókkal tárgyal Japán
munkatárs
|
|
Hír dátuma: 2016.04.08. 12:18
|
|
2016.04.08 12:18 00 / | |
munkatárs
|
|
Tök jó megint egy ujabb olyan eszköz amit majd a nagyhatalmak használnak fel , hogy vetélkedhessenek egymással. inkább az alternatív energiák fejlesztése legyen közös projekt náluk.
|
|
2016.04.08 19:33 00 / | |
|
|
Robzombi írta: Tök jó megint egy ujabb olyan eszköz amit majd a nagyhatalmak használnak fel , hogy vetélkedhessenek egymással. inkább az alternatív energiák fejlesztése legyen közös projekt náluk. |
|
2016.04.08 20:22 00 / | |
Offline
|
|
na! jól teszik
|
|
2016.04.08 20:31 00 / | |
|
|
Ötödik generációs vadászbombázó fejlesztése a Kínával szembeni minőségi fölény fenntartási miatt?
Vicces, nagyon vicces. Kína jelenleg kettő darab 5. generációs fejlesztési projektet futtat. A Chengdu J-20-at és a Shenyang J-31-et. Mindkettő sorozatgyártásának dátuma hivatalosan 2018, bár lesz az 2020 is. A kínai mérnökök (némi kóser segítséggel) a J-10-el bebizonyították, hogy nemcsak mennyiséget, de megfelelő minőséget is tudnak gyártani. Kíváncsi vagyok, hogy a Mitsubishi F-3 tervezett 2028-2030-as rendszerbe állításáig a kínaiak hány darab J-20-at és J-31-et gyártanak le. Bár addig csak kihúzzák a berendelt 42db F-35A-val, feltéve, ha működnek. Vegyük alapul az egyetlen hadrendbe állított 5. generációs gépet az F-22A Raptort. Már 10 év szolgálat van, de még mindig nem áll a pilóták rendelkezésére sisakdisplay rendszer, nincs rendszeresítve a gép fegyverzetében a nagy manőverező képességű AIM-9X légi harc rakéta, korlátozott az adatátviteli rendszer, és az üzemeltetési problémák egy része állandósult. Utóbbiak miatt napjainkban az F-22A Raptor az USAF legalacsonyabb hadrafoghatósági arányú típusa, a gépeknek csak kb. 60%-a alkalmas bevetésre. Szóval az egész fejlesztési mizéria tényleg nem más, csak pénzkidobás. |
|
2016.04.08 23:21 00 / | |
|
|
skynet001 írta: Utóbbiak miatt napjainkban az F-22A Raptor az USAF legalacsonyabb hadrafoghatósági arányú típusa, a gépeknek csak kb. 60%-a alkalmas bevetésre.Az lehet, de vajon mit művelne légiharcban az 60%? Az F-14-esek az Első Öböl Háború idején abszolút fölényben voltak a Mirage F1-kel és a MIG-29-esekkel szemben, pedig a francia gép elvileg modernebb. A J-10-re meg csak rá kell nézni, tuti nem 5-dik generációs. Az alacsony észlelhetőség követelményét biztos nem teljesíti és ahogy látom, tolóerő-vektorálás sincs. Szerintem kb. a Gripenekkel lehet egy kategóriában.a A J-31-es valószínüleg más lapra tartozik... |
|
2016.04.09 1:15 / utoljára módosítva: 2016.04.09 1:16 00 / | |
|
|
Valahogy ezek a kínai gépek nekem is kamu szagúak. Habár én nem értek a hadtechnológiához, de én úgy emlékszem a kínaiak sok mindent megrusholtak már, de valahogy sose állták meg a helyüket. + az ami egy kommunista országból jön ki mint információ a hadsereg erejéről az általában mindig túlzás. Mint észak Korea technológiai "áttörései". Úgy működnek mint a fejlett hadtechnológiával rendelkező országok. Csak míg az USA elrejti a hadviselési vívmányait és a legjobb technológiákról senki semmit nem tud, addig a kommunista országokból évente gurulnak ki a hatalmas hadtechnológiai vívmányok. Amik valójában egy rakás hibával rendelkeznek.
Míg ez a japán gép, ha kigurul a gyártósóról biztos csúcs minőségű, hibátlan pusztítógép lesz... Habár előbb utóbb rájönnek, hogy sokkal hasznosabb szárnyakat és rakétákat szerelni iskoláslányokra és felküldeni őket harcolni. Manőverezés és bugyivillanás szempontjából is. |
|
2016.04.09 9:07 00 / | |
Offline
|
|
Lehet én látom úgy, de a J-10 maximum korai 4 generációs gép. A J-31 pedig lehet csak nekem tűnik annak, de 90%-ban egy amerikai gép másolata. A J-20-as meg vadászbombázó feladatkörön kívül, sok mindenre sosem lesz alkalmas. Az a gép rohadt hosszú légi harcban bármi lelövi.
|
|
2016.04.09 11:03 00 / | |
|
|
riflemann írta: Az F-14-esek az Első Öböl Háború idején abszolút fölényben voltak a Mirage F1-kel és a MIG-29-esekkel szemben, pedig a francia gép elvileg modernebb.Először is F-15-ösök nem F-14-esek! Másodjára meg hagyjuk már ezt a jenki istenítést. Iraknak elavult MiG-29A verziója volt, ami már akkor is több, mint 10 éves fejlesztés volt hisz az oroszok akkor már a C verziónál tartottak, USA-nak meg F-15C verziója volt, ami akkor a legmodernebb volt. Ha F-15A használták volna nem lett volna akkora fölényük, mert ahhoz még nem volt AMRAAM rakéta, csak Sparrow, ami egy kalap szar volt. Közelharcban meg a MiG volt a jobb a két gép közül. Vagyis ez semmi sem bizonyít. A Mirage F1 pedig 70-es évek szintje megint csak elavult gép a F-15C-hez képest. riflemann írta: A J-10-re meg csak rá kell nézni, tuti nem 5-dik generációs.Senki nem állította, hogy 5. generációs. Minden szakértő tudja, hogy a J-10 4. generációs. Olvassd el jobban, amit skynet001 ír! Azt írta, hogy ez a géptípus minőségben is megállja a helyét. vion3 írta: A J-20-as meg vadászbombázó feladatkörön kívül, sok mindenre sosem lesz alkalmas. Az a gép rohadt hosszú légi harcban bármi lelövi.Az F-16 is vadászbombázó, mégis alkalmas légi harcra. Meg úgy általában vadászbombázó kategóriára azt mondani, hogy "sok mindenre sosem lesz alkalmas" kicsit vicces, hisz a kategória nevében benne van a több feladatra is alkalmas. Az F-14 is flottavédelmi vadászként kezdte, és később kiderült milyen jó csapásmérő gép lett belőle. sajisama írta: valahogy sose állták meg a helyüketNem mintha bármikor is bevetették volna őket, hogy ez az állítás bizonyosságot nyerjen. sajisama írta: USA elrejti a hadviselési vívmányait és a legjobb technológiákról senki semmit nem tud, addig a kommunista országokból évente gurulnak ki a hatalmas hadtechnológiai vívmányok.Ne legyél naiv. Az legújjabb USA fegyvereknek is sok gyerekbetegségei vannak. De ezek el szokták titkolni, mert fenn kell tartani a látszatot a birka nép előtt, hogy az USA a Number 1. És majd csak akkor mutatjuk meg ha már nincs hibája. Bár ez az F-22/F-35 esetében nem igazán sikerült. Ha meg mondjuk egy kínai cuccnak vannak ilyen hibái azt világgá kürtölik, hogy lejárassák az ellenlábasokat. |
|
2016.04.09 12:18 / utoljára módosítva: 2016.04.09 12:38 00 / | |
|
|
rifemann írta: Az F-14-esek az Első Öböl Háború idején abszolút fölényben voltak a Mirage F1-kel és a MIG-29-esekkel szemben, pedig a francia gép elvileg modernebb.Az Első Öböl Háború nem túl jó példa, mert a szövetségesek nemcsak technikai, hanem mennyiségi(2430db gép) fölény is voltak az irakiakkal szemben (kb 520 gép). Persze az iraki gépparknak csak a töredékét tették ki a "korszerűbbnek" mondható MiG-29, Szu-24 és Mirage F-1 típusok. Jobb példa tálán az Irak Irán háború és az általad is említett F-14 Tomcat, ami egyébként nem egy sima vadászgép, hanem egy komplett fegyverrendszer. És akkor jöhetne az anime arról, hogy 77 db iráni "dögös" perzsamacska 8 éven keresztül hogyan tartotta sakkban a jelentős mennyiségi fölényben lévő "gonosz" iraki légierőt, úgy, hogy a "volt nagytestvér" USA embargót vezetett be Iránnal szemben, így mindenféle technikai segítség és alkatrész utánpótlás nélkül hagyja egykori szövetségesét... rifemann írta: A J-10-re meg csak rá kell nézni, tuti nem 5-dik generációs.Én ilyet még csak véletlenül sem mondtam. A J-10-es nem más, mit az amerikai F-16-os izraeli továbbfejlesztésének (IAI Lavi) genetikailag módosított kínai változata. Így bizony minden 4. generációsra tippelő bejegyzés helyesnek bizonyult. vion3 írta: A J-20-as meg vadászbombázó feladatkörön kívül, sok mindenre sosem lesz alkalmas. Az a gép rohadt hosszú légi harcban bármi lelövi.Az 5. generációs gépekkel a helyzet az, hogy a lopakodást/alacsony észlelhetőséget mindennél fontosabbnak tartva feláldozták az előnyös aerodinamikai kialakításokat, amely a klasszikus manőverező légi harcban az egyik legnagyobb előny. |
|
2016.04.09 13:59 00 / |