Téma: Star Wars Univerzum!
|
|
Sheev Palpatine írta: Ep.9 (na itt azért még jó sok a kérdőjel) SPOILER! -Erőgyógyítás -Az Erőkommunikációban résztvevők harcolni tudnak egymással -A sithek irányitani tudnak más élőlényeket (esetleg csak olyanokat amiket ők gyártottak le?) -Valamiféle sith praktika amivel meg lehet úszni a halált (aminek a részletei talán majd egy kánon műből derülnek ki) -Életerő elszívás - a 4-dik pedig az EP3-ban (Darth Plagueis) |
|
2019.12.25 1:48 / utoljára módosítva: 2019.12.26 0:31 00 / | |
|
|
riflemann írta: Sheev Palpatine írta: Ep.9 (na itt azért még jó sok a kérdőjel) SPOILER! -Erőgyógyítás -Az Erőkommunikációban résztvevők harcolni tudnak egymással -A sithek irányitani tudnak más élőlényeket (esetleg csak olyanokat amiket ők gyártottak le?) -Valamiféle sith praktika amivel meg lehet úszni a halált (aminek a részletei talán majd egy kánon műből derülnek ki) -Életerő elszívás - a 3-dik pedig az EP3-ban (Darth Plagueis) Nem tudom mire gondolsz. Erőkapcsolatnak nyoma sincs az ep4-ben, az ep3-ban Plagueis-szel kapcsolatban csak a teremtés hangzik el, az irányítás nem. |
|
2019.12.25 2:44 10 / | |
|
|
Eltévesztetem de javítottam.
élőlény irányítás-> ep4 "Maguk nem ezeket a droidokat keresik." halál megúszás->ep 3 "Ismered Darth Plagueis, a Bölcs tragédiáját?" "Egy Sith legenda szerint közvetlenül tudta befolyásolni a midichlorianokat, hogy életet teremtsenek. Ezzel a tudással pedig nem volt nagy dolog fenntartani egy már élő életét..." |
|
2019.12.26 0:43 / utoljára módosítva: 2019.12.26 0:44 00 / | |
|
|
riflemann írta: Eltévesztetem de javítottam.élőlény irányítás-> ep4 "Maguk nem ezeket a droidokat keresik." halál megúszás->ep 3 "Ismered Darth Plagueis, a Bölcs tragédiáját?" "Egy Sith legenda szerint közvetlenül tudta befolyásolni a midichlorianokat, hogy életet teremtsenek. Ezzel a tudással pedig nem volt nagy dolog fenntartani egy már élő életét..." Egy élőlény komplett irányítása és az elmetrükk (ami amúgy szerepel a listában, a helyén) két teljesen különböző dolog. SPOILER! Plagueis nem tudta saját magát megmenteni, Palpatine viszont igen, szóval ez megint két totál különböző dolog. |
|
2019.12.26 1:05 20 / | |
|
|
Ennek az írásnak minden szavával egyetértek. Ajánlom azok figyelmébe, akik szerint ezek "0 iq-s filmek". Enmgy 0 iq-s filmről hogy lehet ilyen szép elemzést írni? egy agyonsztárolt Marvel filmről nem olvastam még ilyen írást.
Üdv mindenkinek. Először is remélem mindenkinek kellemesen teltek az ünnepek, és mindenki nagyban készülődik az új évre. Az ismét fellángoló Star Wars őrület és a diós bejgli mámor késztetett rá, hogy kicsit megkésve ugyan, de kiadjam magamból, ami már 2 éve, a The Last Jedi elképesztően negatív fogadtatása óta óta gyűlik bennem. A The Last Jedi-t érő negatív kritikák tökéletesen tükrözték azt, hogy amikor az emberek elkezdenek valami ellen ágálni, ami nem tetszik nekik, pszichológiai szempontból nézve nem azt kezdik el mondani, hogy "hát ez nem olyan volt mint akkor, és hogy én ahhoz kötődöm, és hogy nekem ez ezért nem tetszik, stb.", hanem az apró, kvázi jelentéktelen részletekbe kötöszködni, hogy "ez nem olyan mint az, és ez nem úgy működik mint az akkor, és ez nem úgy volt mint akkor". Tehát az alapból felépített szabályrendszerét próbálják kikezdeni az aktuális filmnek, azzal, hogy megpróbálják szembeálltani a régi filmek szabályrendszerével, ami azért hülyeség, mert fikcióról beszélünk. Például: nehezen tudok belekötni, hogy miért így működik a fénykard, mert nincs a valóságban fénykard. Ahogy elképzeled, úgy működik. Tehát ha szerintem bele kell tenni egy hupikék törpikét a fénykard fluktoráló megaputyvorálójába, hogy a kristály a 8526B fénysugár alapján tudja beszabályozni a fénykard hupilila színét, akkor onnantól kezdve ez az alapszabálya a Star Wars-nak, így működnek a fénykardok, és ha valaki ebbe beleköt, azt mondom hogy "te nem vagy rajongó!!!444!!!!". A Star Wars filmek okán született meg az a kifejezés, hogy űropera. Tehát egy sci-fi környezetben, egy sokkal inkább power-fantasy sztori elmesélése történik itt. Igen, nem véletlenül MESÉLIK, mert ez egy mese. És amitől én a legjobban kivagyok, hogy megpróbálnak az emberek egy régi működést szembeállítani a mostanival. És most nem is csak a "régen minde jobb vaút" frázisról van szó, hanem még csak azt sem vagyunk képesek elfogadni, hogy az új filmek a régi filmek teljesen korrekt és logikus továbbgondolása, és belekötünk abba, hogy nem olyan mint régen. Hallod, ha olyan lenne mint régen, fejbelőném magam, mert akkor megint azt kapnánk, mint az Ébredő Erő, ami egy fan-service giccsparádénál nem volt sokkal több. Amit alapvetően legtöbbször felrónak a Last Jedi főszereplőjével kapcsolatban, hogy ő mennyire egy Mary Sue karakter. Pozitív, mindent megold, mindent rögtön tud, és ez az emberek szerint elrontja a történetet. Azonban ha összehasonlítjuk ezeket a mintákat az Új Remény főszereplőjével, Luke-kal, ő teljesen ugyanez a karakter. Ha levesszük a rózsaszín "régenmindenjobbvolt" szemüveget, akkor láthatjuk, hogy az Új Remény egy másfél órába gyömöszölt struktúrálatlan, kapkodós, pörgő film lett. És itt tenném fel a költői kérdést: melyik a nehezebb? Az erővel bekanyarítani két protontorpedót egy bolhafingnyi lyukba, vagy megverni párbajban egy sebesült, fáradt, testileg-lelkileg abszolút labilis Kylo Rent? És nem azzal van a baj, hogy ki milyen gyorsan tanulja meg használni az Erőt, fentebb kifejtettem, miért hülység ezekbe belekötni. A baj az, hogy az előzménytrilógiában végignéztük, mennyire hosszú, nehéz és megterhelő folyamat egy padawan tanulása, és ennek tükrében Luke-nak nem rójuk fel, hogy 10 percig lövöldözött rá a kis gömb, meg Obi-Wan elmondott neki három hűtőmágnes idézetet, és máris képes az Erővel kilőni a halálcsillagot. De Rey-nek felrójuk, hogy hogy lehetett a Kylo Rennel való verekedésben egy jó kombója, egy oldalbalőtt, lefárasztott ellenféllel szemben, miközben a lány AT-AT-k, csillagrombolók és jedi mesék között nőtt fel, és minden nap küzdenie kellett a túlélésért. Luke a negyedik epizódban pontosan annyit tud, mint Rey a hetedikben. Egy dolgot. Csak Reynek ez a jedi elmetrükk (mert hogy Consular, vagyis az erő használata a specialitása), míg Lukenak a protontorpedó íves lövése (mert Luke viszont erősen Guardian, tehát a harc az erőssége). Nem mehetünk el persze a legnagyobb felháborodást keltő karakter mellett sem. Luke karaktere marha szépen le van fektetve a 4.-5.-6.-os filmekben. Szépen végig van magyarázva hogy ő az a fehér páncélos lovag, aki bármi van, hajlandó mindvégig kiállni a jó mellett. De mint mondtam, Luke egyébként egy abszolút alulképzett jedi, talán még jedi-nek sem lehet nevezni. A 6.részt is csak azért élte túl, mert az apja megmentette. Abszolút alkalmatlan arra, hogy kineveljen egy új jedi nemzedéket, gyakran forró fejű, és vannak hibái, innentől kezdve teljesen jól működik, hogy egy pillanatra megfordul a fejében Ben Solo likvidálása. Mert mi is történik a 6. és 7. rész között? Miután legyőzték a birodalmat, Luke elvonult, hogy újraélessze a jedi rendet. Azonban a jedi rendben ott volt az erő sötét oldalának lehetősége, és Luke ettől megijedt. Attól, hogy ő újra elkezdi felépíteni a jedi rendet, meglesz a lehetősége annak, hogy a sithek is felébrednek, mert az egyik nem működik a másik nélkül. A drámája az egésznek, hogy ő egyetlen egyszer akart úgy cselekedni, hogy az nem feltétlenül felelt meg az erő jó oldalának, ezzel gyakorlatilag tönkrevágta a teljes munkáját. Luke azért vonul el, mert saját magában csalódik akkorát, hogy már nem mer saját magára bízni semmit. Mert Kylo szemében látja vissza azt, amit soha nem akart látni egyetlen tanítványán sem, a félelmet, és hogy ő képes ilyen lelki sebeket ejteni egy gyereken. És így értelmet nyer, hogy ha Luke visszamenne a Dagobah-ra, az erő-barlangba, mit találna? Semmi mást, csak egy tükröt, amibe bele kellene néznie. Luke legnagyobb küzdelme a filmben, hogy nem Kylo Ren-ben volt meg az erő sötét oldalának lehetősége, amit megérzett, hanem saját magában. És ezt abban a jelenetben látni a legjobban, amikor a film legelején átveszi a fénykardot, ránéz, és eldobja. És az nem azért van benne, hogy a rajongóknak bemutasson, mert egyébként nagyon sokan így értelmezték. Azért van benne, mert abban a tekintetben, és abban, hogy a kezében fogja a fénykardot, ami az övé volt, előtte az apjáé volt, az egész 4-5-6 rész abban a fénykardban koncentrálódik, ő pedig ránéz, és eldobja. Mert saját magában csalódott, mert amit az eredeti trilógiában felépített, azt saját maga tönkre is vágta. És a rajongók ebben nem Luke drámáját látták, hanem a saját maguk önérzetét. Pontosan ugyanaz a hibájuk, mint Luke-nak, hogy azt nézik, ők mik ebben az univerzumban, nem az unizverzum egészét. És útként ez mennyire jól működik, hogy az örök optimista embernek meg kell tapasztalnia azt a borzasztó nihillt, ahol igazán optimistának kellene lennie. Mert könnyű optimistának lenni a háború győztes oldalán, a Yavin-on a dzsungelben, ahol béke és szeretet van, és minden nap az álmomat élem, abban rohadt könnyű optimistának lenni. Viszont jól működik, hogy Luke-ot a történet beledobja abba a közegbe, ahol egyedül van, az álma összedőlt, és rohadt nehéz optimistának lenni. Azok a minták, amiket a 4-5-6 film felépített, amik alapján Luke működik, azok a minták már nem adnak neki támpontot hogy működhessen ebben a világban. A régi filmek azt tanították, ha ezeknek a dogmatikus elvek rendszere alapján azt teszi, amit neki, mint pozitív hős meg kell tennie, akkor minden rendben van. És ezek azok a szituációk, amiket a 7-es film vége, de inkább a 8as, kivág az ablakon, és azt látjuk, hogy Luke teljes mértékben iránymutatás nélkül marad. És innentől kezdve egy borzalmasan szimpatikus karaktert kezdenek építeni Luke-ban, mert végre tudunk hozzá kötődni. Ugyanúgy, ahogy mi is megéljük azt gyerekként, hogy a felnőttek megtanítják nekünk azokat a dogmatikus elveket, hogy legyél jó, legyél rendes, aztán amikor ténylegesen szembesülünk a felnőttkorral, akkor ezek hirtelen ugyanígy kivágódnak az ablakon, és magunknak kell felépítenünk a saját magunk rendszerét, és kitartani mellette, hogy működjünk a világban. És ez pont hogy durván a legnagyobb fikázóknak, a régi generációnak, a régi rajongóknak kellene hogy sokat jelentsen, és mégsem veszik észre. A másik, amit nem feltétlenül értek, miért kezelnes sokan negatívan, az a "subverting expectations". Azaz amikor az elvárásaidra építkezik a film azért, hogy végül ellent mondhasson nekik. Arra számítunk, hogy Reyt ki fogja képezni Luke. Nem ez történik. Arra számítunk, hogy Poe az utolsó pillanatban megold mindent, és az ellenállás az utolsó pillanatban szétrúgja az Első Rend seggét. Nem ez történik. Ezzel szemben Poe az a figura, aki majdnem tönkrevágja az egész tervet azáltal, hogy egy forrófejű pilóta aki nem képes a feletteseivel kommunikálni. Nem pedig azért, mert hím nemű. Az ellenállás javarészt még mindig megpróbál úgy működni, mint annak idején a lázadás. "Szétrúgjuk az Első Rend seggét". De ha ez alapján próbálunk harcolni, elbukunk, mert az Első Rend már más értéket képvisel, mint annak idején a birodalom, és ehhez nekünk is meg kell találnunk a mi saját értékképviseletünket, ami nem az Első Rend seggének szétrúgása lesz, hanem a remény és a szikra fenntartása. És az a durva, hogy ezt az üzenetet legjobban a legutáltabb karakter, Rose hordozza magában. Sokáknál nem is az üzenet vágja ki a biztosítékot, hanem a klisés tálalás. Azonban ezt a magyar szinkron cseszte szét. Miután Finn kérdőre vonja Roset, hogy miért mentette meg, magyarul így hngzik a válasz: "úgy győzhetünk, ha nem a gyűlölet vezérel minket, hanem a szeretet". Gratulálok a fordítóknak, nem csoda, hogy sokaknak nem jött át az üzenet. Eredeti nyelven ez így hangzik: "úgy győzünk, ha nem elpusztítjuk azt, amit gyűlölünk, hanem megmentjük azt, amit szeretünk". És innentől kezd el nagyon jól működni az a nagyon gyűlölt szál a filmben, amikor a casino bolygón kiengedik az agárlovakat. Rose alapvetően gyűlöli azt a bolygót, az ottlakók mentalitásának szimbolikájával együtt. Az egész elfuserált kódtörős szál egy nagyon szép adalék Poe sztorijához, aki forrófejűségéből és bizalmatlanságából adódóan kezd magánakciózni. Szóval az egész terv elcsesződik ott, hogy parkolásért megbírságolják őket. Ezeket az apró áthallásokat is sokan nem szeretik, mert inkább egy eszképista fantáziavilágot látnak a Star Warsban, pedig én úgy gondolom, hogy a Star Warsban nem elfelejteni kell mindent, hanem befogadni annak a viágnak az eszközök révén közölt üzenetet. És az, hogy parkolásért megbírságolják őket, az egy zseniális mikro-adalék annak a bolygónak a mentalitásához, hogy ott van egy egész dúsgazdag bolygó, akik nem tudják megállni, hogy még azt a keveset is elvegyék a rossz parkolás miatt. Benicio del Toro karaktere pedig a csúcsa ennek a szálnak, ugyanis szépen elmondja a háború filozófiáját, ahogy ez valójában működik, és ez megint egy szubverziója annak, amit eddig a Star Wars felépített a jóval és a gonosszal, és innentől kezdve emeljük a téteket, és megint eljutunk arra a pontra, amit Luke karakterével elmesélünk. Hogy a régi toposzok már nem működnek, és ebben a helyzetben nem tudjuk, hogy mit csináljunk. És innen vissza is kanyarodunk oda, hogy az ellenállást már nem kategorizálhatjuk be úgy, hogy zétrúgják az Első Rend seggét, mert ahogy Benicio del Toro is elmondja, ez egy ördögi kör, ma megölitek őket, holnap ők ölnek meg titeket, és ennyi az egész. Számára nem érdemes oldalt választani, mert azzal töröd meg az ördögi kört, hogy semmi mellett nem állsz ki. És hogy miért kellett Finnt megmenteni, és miért kellett oda Phasma kapitány? Mert Finn nem csatlakozott egyszer sem az ellenálláshoz, ő továbbra is csak Reynek akar segíteni. És pont a Phasma kapitánnyal való párbaj végén hangzik el, amikor Phasma kapitány azt mondja neki, hogy "mindig is söpredék maradsz" akkor ráközelít a kamera, és csak annyit felel, hogy "igen, lázadó söpredék". Akkor lehetett érezni, hogy megvan Finn, mint lázadó, de még nincs meg az ellenálló. Finn akkor lesz ellenálló, amikor megérti Rose üzenetét, és annak a szellemében veszi fel a harcot. Finn nagyon sokat fejlődik ebben a filmben, és elvitathatalan Rian Johnson-tól, hogy zseniális fejlődéstörténeteket írt, kezdve Rey-jel és Kylo-val. Rey és Kylo között valamilyen misztikus kapocs kezd kialakulni. Ami ebben a legszebb, hogy ez már megjelent egy korábbi műben, és megint milyen műben? Amit a kijövetelekor mindenki szétekézett, évekkel később pedig már a valaha készült legjobb Star Wars videojátékká avanzsált a rajongók körében, ez nem más, mint a Knights of the Old Republic 2. Minkdét karakter története és fejlődése gyönyörű tükröt állít egymásnak, mert mindkét karakter abból gondolatból ered, hogy alapvetően azok az elvárásaok, amik alapján felépítenénk azokat a karaktereket, akiket bennük látunk, ezeknek ők sokkal inkább elszenvedői, és mennyire próbálnak ezen túllépni és továbbfejlődni. Rey karaktere onnan indul, hogy ő egy Luke Skywalker hasonmás. Egy magányos gyerek, egy sivatagi bolygón, aki lényegében ugyanazt a toposzt lejátsza az elején, mint Luke, és ő ezzel teljesen tisztában van, mert ő már belelát abba a meta szintű mítoszba, ami túlmutat a történeten. És pontosan ezért nem nevezhető Mary Sue-nak, mert ő már ennek a legendának a szülötte. Ő abban a történetben nőtt fel, ahol akkor vagy valaki, ha valami hatalmas jedi rend leszármazotta vagy, mert az eredeti 6 film ezt sulykolta ebbe a világba, hogy akkor vagy valaki, ha valakinek a valakije vagy. Ő akar ennek a világnak, ennek a történetnek a Luke Skywalkere lenni, ezért keresi szüntelenül a gyökereit, és ezért omlik össze a teljes világa, mikor kiderül, hogy ő valójában egy középszerű senki ebben a történetben. Kylo pedig, ennek a világnak A valakije, Han Solo és Leia Organa gyereke, akit gyakorlatilag tálcán visznek Luke-nak, hogy neveld ki az új világ csodáját. Épp ezért zseniális a bukástörténete, és egy az egyben testesíti meg az imposztor-szindrómát. Ő akar lenni az új történet Darth Vader-e, Rey pedig Luke akar lenni, és egyikük sem válik azzá, aki akar. És nem azért lesz jó a film, mert ellent mond az elvárásainknak, hanem mert ezek az ellentmondások tökéletes harmóniában vannak azzal a sztorival, amit el akar nekünk mesélni a film, és ez egy nagyon jól használt eszköz. És itt csúcsosodik ki, mennyire egymás tükörképe Rey és Kylo története. Rey eljut arra a pontra, hogy Kylo révén rádöbben, hogy ő egy középszerű senki. És amikor képes ezt elfogadni, onnantól kezdve egy értékes és izgalmas karakter bontakozik ki. Ebből a szempontból ő egy sokkal mélyebb pontról indul, mint anno Luke. Viszont ahhoz, hogy erre a pontra eljusson, szüksége van Kylo-ra, aki a két film alatt szépen lassan rájön, hogy az ő értékei akkor kezdenek el működni, ha leveti a Darth Vader fanboy maszkot. A tükörnek ez a két oldala cserélget folyamatosan sors-tudatot a film során, ami abban az egy jelenetben kulminálódik, amikor bár fél perccel előbb egy elképsztő harmóniában harcoltak egymás oldalán, de amint elül a csata, és egyesülnie kéne a két oldalnak, kettétépik a fénykardot. És lehet, hogy most meglincselnek engem, de hogy FEL KÉNE NŐNI EHHEZ A MÍTOSZHOZ. Azt kell megérteni a The Last Jedi-al kapcsolatban, hogy nem a filmben van a hiba. Nem a film az, ami rossz, ami nem működik, hanem akik nézik, ők nem működnek. Fel kéne hozzá nőni, hogy megértsük, és elfogadjuk, hogy az 1-6 filmben lefektetett mítoszból logikusan ez a történet következik. Vergődik a sok fanboy, hogy "úristen nem működik, tönkrevágták NEKEM a Star Warst". Öcsém, a Star Wars NEM RÓLAD SZÓL. Nem a fanboyokról szól a Star Wars. Csak ehhez el kéne engedni azt, hogy "MINDEN értem van". És mondom, nekem nincs azzal bajom, ha valakinek nem tetszik ez a film. Sőt, továbbmegyek. Én teljesen megértem azt, ha valakinek nem tetszik ez film. Én megértem, hogy valaki nem akar újdonságot látni ebben a világban, megértem, hogy szeretnék továbbra is úgy kerek egésznek látni a történetet, amiben felnőttek, és azt is megértem, hogy valaki nem akarja látni a gyerekkori hőseit megöregedni és meghalni. De erre nem az a megoldás, hogy indokolatlan mindenbe is belekötök hozzáállással és igazságtalan kettősmércével próbáljuk szüntelenül ócsárolni a forgatókönyvet, a rendezőt és a stúdiót. Mert azzal nem csak saját magunkat, hanem az állítólag szeretett régi filmeket és az általuk képviselt ideológiákat is szembeköpjük. |
|
2019.12.27 11:59 70 / | |
munkatárs
|
|
Nos, eszemben sincs elolvasni ezt az ömlengést, de aki beleüvölti a képembe, hogy fel kéne nőnöm, mert én vagyok a hülye, hogy nem értem, az bekaphatja. És ha nem érti, hogy de, a disney wars pontosan a fanokról szól, hogy minél több bőrt le lehessen nyúzni róluk - és lehetőség szerint vigyék a gyerekeiket is moziba, mert akkor 5× annyit is -, akkor valamit csúnyán félreértett. Lehet fel kéne nőnie?
Btw már a Lostnál is imádtam, amikor a kemény mag megmagyarázta, hogy mi miért volt. Aztán a végén kiderült, hogy semmi, de az ég világon semmi elképzelés nem volt mögötte, csak egymásra dobáltak mindent, ami jónak tűnt. A 9. epizódról meg minden ismerősöm azt mondta, hogy inkább ne nézzem meg, szóval hallgatni fogok rájuk. Inkább előveszem a KOTOR-t, az legalább Star Wars. Persze mint az életben minden ez is: ízlések és pofonok. |
|
2019.12.27 13:47 06 / | |
munkatárs
|
|
"És lehet, hogy most meglincselnek engem, de hogy FEL KÉNE NŐNI EHHEZ A MÍTOSZHOZ. Azt kell megérteni a The Last Jedi-al kapcsolatban, hogy nem a filmben van a hiba. Nem a film az, ami rossz, ami nem működik, hanem akik nézik, ők nem működnek. Fel kéne hozzá nőni, hogy megértsük, és elfogadjuk, hogy az 1-6 filmben lefektetett mítoszból logikusan ez a történet következik. Vergődik a sok fanboy, hogy "úristen nem működik, tönkrevágták NEKEM a Star Warst". Öcsém, a Star Wars NEM RÓLAD SZÓL. Nem a fanboyokról szól a Star Wars. Csak ehhez el kéne engedni azt, hogy "MINDEN értem van"."
ű :D ÁÁ értem. Ha megnézek egy filmet ami szar. Az csak azért szar mert én vagyok a szar Köszönöm jó tudni hogy nem léteznek szar filmek csak szar emberek Mindig tanul valamit az ember. Épp az ilyen mentalitás az ami miatt hanyatlik a film ipar. Nem akarják beismerni hogy manapság nem csinálnak mást csak a régi nagy filmeket másolják, és folytatják. Folytassák ok. De Ne ugyanazt csinálják már meg. Tisztelet az igen ritka kivételnek. Amúgy elmondom. Ha ezt nem új történetként mutatják be, és talán nem a Star Wars újabbjaként, még el is ment volna a film. Biróm amikor vannak akik magukat "értelmiségieknek" "felsőbb rendűnek" gondolják. És hogy rajtuk kívül aki másképp gondolja az mind hülye, és nem elég érett egy ilyen filmhez. Direkt frissítettem egyet, mielőtt kiraktam volna És egyetértek Selmo val ! |
|
2019.12.27 13:56 02 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Uh, az tényleg elég erős volt, hogy "fel kéne nőni"...
Palp, nem baj, ha nem tetszik másoknak, és nincs egyetértés... Mindig az a lényeg, hogy kommunikál egymással a 2 fél. Ez nem egy vallás, nem kell megtérítenünk egymást... Asszem a net sosem lesz az udvariasság nagykönyve, és elhiszem, hogy a pofonokat egyedül állni sz.r dolog, de itt most majd' mindenki csak szidja a másikat, és az egy vita halála, mikor személyeskedésbe megy át. Nehéz megállni tudom, nekem sem megy folyton, de ne engedjetek az Erő sötét oldalának, ne személyeskedjetek. xD Nekem tetszik az új trilógia, nem érdekel, hogy Mary Sue vagy nem Mary Sue, nekem szuperül megfelelt. Felőlem a világegyetem legnagyobb klisés karakterévé változtathatták volna, akkor is tetszene, ha a forgatókönyv jól van megírva. (nálam kb. majd' minden ettől függ, mert ha jól van megírva, akkor elcseszni nemigen lehet) Nekem ez nagyon tetszett, az uccsó részben megkaptam a katarzist többször is, szóval emelem kalapom és várom a kövi trilógiát! |
|
2019.12.27 14:22 / utoljára módosítva: 2019.12.27 14:22 00 / | |
munkatárs
|
|
Persze hogy jól van megírva. hiszen egyszer már világsikernek örvendett a 6. résznél
Ezt a forgató könyvet kb úgy kell elképzelni. Mintha Ülnél a padban az egyik "legjobb" tanuló mellet, Mindent lemásolnál, aztán eltöprengenél. hogy túl feltűnő lenne ha ugyanazt adnátok, be ezért itt ott átírod. De mint ahogy némelyik tanár nem lehet az orránál fogva vezetni. Úgy a rajongókat sem. Persze én nem azt mondom ,hogy akinek tetszett azt lehet. Neki nyilván mások voltak az elvárásai. Pl Rekinél tudom hogy szereti az erős női karakterek-et. Itt ez megvolt. Én meg nem tudtam értékelni. Mert szinte semmi újdonság nem volt benne. Amit meg annak tartanak. és mondják hogy ez ujjit ás. Az meg pont nem érdekel. Mert ilyen dolgok bele kerülhetnek a képregényekbe is játékokban anyám tyúkjába. Na de nem leszek túl gonosz. Mert tudjuk hogy Lucas bácsi is elég sok dolgot koppintott máshonnan. Amúgy de Reki a Star Wars pontosan egy Vallás köré épülD Én is csak most gondolkoztam el rajta ismét jobban. Hogy nem csodálom anno hogy Anakin nem bírta betartani a szabályokat A Jedik olyanok mint a Papok Nehéz a Cölibátus-t tartani |
|
2019.12.27 14:38 02 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Rob, hogy te milyen jól ismersz.
Juj, igen, azt a cölibátust nem értettem, hogy kerül a sztoriba... xD Emlékszem, jó nagy anyázás volt akörül is anno. Amúgy most esik le, hogy ebben a trilógiában senkinek sem vágták le a kezét... xD |
|
2019.12.27 15:04 00 / |