Téma: Alulértékelt, túlértékelt animék
Offline
|
|
Nem emlékszem, hogy lett volna valaha is kezdeményezés hasonló topic nyitására (ha mégis, akkor sry), de úgy vettem észre, ez a thread azért kényelmesen el szokott férni fórumokon, úgyhogy bátorkodom feldobni ezt a témát.
Persze előtte megvárom, hogy MaRtiN áldását adja-e rá. |
|
2014.10.17 19:11 00 / | |
moderátor
|
Offline
|
Junchi írta: Persze előtte megvárom, hogy MaRtiN áldását adja-e rá.Viszont ha ez bekövetkezik, akkor kénytelen leszek elzárni a topicot a dühöngőkkel együtt. Szóval hajrá "kritikusok" jó eszmecserét! |
|
2014.10.17 19:33 / utoljára módosítva: 2014.10.17 19:34 00 / | |
|
|
Akkor az áldás után bátorkodok hozzászólni, mert szerintem is nagyon hasznos kis topic válhat ebből!
Azt sem tudom hirtelen, hogy hol kezdjem, mert bizony rengeteg olyan anime van véleményem szerint, ami nem a színvonalát megérdemlő helyen áll a toplistákon. Például ha csak a MAL első 10 helyét nézem, akkor a FMA (amit amúgy biztosan nem az első helyre tennék), valamint a Ginga Eiyuu Densetsu kivételével a többi érthetetlen, hogy mit keres ott, ahol jelenleg áll. Szerintem egy toplistának mindenképp valamilyen szempontból korszakalkotó alkotásokat kellene felvonultatnia, vagy legalábbis olyanokat, amelyek felejthetetlenek és akár többszöri megnézés után is tartogatnak meglepetéseket. De mindegy, ez messzire vezet. Most egyelőre inkább csak az idei évből hoznék konkrétumot akkor: Szerintem a No Game No Life az idei év egyik legtúlértékeltebb sorozata. Karakterdizájnt, animációt tekintve szerintem egy nudli, és külön nevetségesnek tartom benne, hogy az alkotók nagyon fényes, túl színes, szóval gejl sziruppal takarták el ezt a mainstream képi világot. A története ugyancsak banális, ráadásul a rengeteg fanservice kifejezetten ízléstelenné teszi. A SAO II pedig úgy látom, hogy a nyomában lohol a túlértékeltséget tekintve, viszont az még ugye nem fejeződött be. Egyetlen igazán értékelhető anime volt eddig idén, legalábbis számomra, és az a Ping Pong The Animation. Mindig alulértékelt lesz, mivel eléggé rétegmű. És bár jó pontokat kap, a popularitásban sehol sincs a fent említett kettőhöz képest. Masaaki Yuasa jelenleg az egyik legizgalmasabb rendező úgy gondolom. Kétségtelenül ez nem a legkiemelkedőbb alkotása, de így is veri vele az idei mezőnyt. Azért tartom jónak egyébként a Ping Pongot, mert egyrészt fel mert vállalni egy megosztó képi világot. Én mindig ezt díjazom a leginkább, nem feltétlenül kell, hogy szép legyen, de legyen sajátos, egyedi, öltsön fel egy csak rá jellemző dizájnt. Tehát mutasson valami újat, elvégre a szemem kívánja az animációs filmeket, és kétszer, vagy többször ugyanazt már fárasztónak találja. Másrészt egy számomra érdektelen sportból ki tudtak hozni egy érdekfeszítő sorozatot. Itt most kifejezetten vagányak voltak a szememben a srácok, hogy ping pongot, mint valamiféle kis szubkultúrát űztek magas szinten. |
|
2014.10.17 20:44 / utoljára módosítva: 2014.10.17 20:45 00 / | |
|
|
Ha túlértékelt kéne mondanom, akkor az utált listáimban válogatnak.
Kezdeném a nazo no x kanojo ami a legalja, a szereplők nullák, karakterfejlődés nincs, emellett aberrált egy anime, még azt mondom, hogy nyálas dolog egyszer elmegy, de többször már legszebb evilági dolog, a csók lejáratása. Ami a legnagyobb probléma vele, hogy gyakorlatilag nincsenek benne mellékszereplők, akik emelnének a színvonalom Aztán tonari no kaibutsu-kun itt legalább a fentebb hiányolt mellékszereplők segítenek a dolgok. Aztán vampire knight Twilight százszor jobb nála. Zero az egyedüli értékelhető karakter, a többi selejt bishi, az anime vége katasztrófális, yuki cross meg a számomra legirritálóbb anime szereplő, magyar szinkronban nagyon jól megtalálták a hangját, Csifó Dorina nem épp az az akivel szimpatizálnék. A következő bokura ga ita. Ez az anime ami jó indul, talán a legrövidebb idő alatt jön össze gerle pár, de ami utána jön a fekete leves. Csaj saját hülyessége miatt vergődik, és olyanokat képzel be ami nem is úgy van, és nagyjából erről szól az anime, és egy bazi nagy cliffhanger a vége. Illetve Amnesia is túlértékelt, bár 7-es alatt mind itt az AA-n és mind itt a MAL-on. De nálam egy 4-est ér, vannak benne jó dolgok, de a végére nem tudunk meg semmit sem. Pedig kíváncsi láttam, hogy Heroine milyen a valóságban, egy amnéziás embert nem lehet megitélni ugyanis. Illetve Suzumiya Haruhi (nem utált) szerintem túlértékelt pedig szenvedtem azzal, hogy felirat jó legyen, de egy nagy katyvasz volt a sorozat, voltak jó pillanatai, de igazából az ív hiányzott belőle, emellett Haruhi sem olyan karakter, akit nagyon szerettem, de nem is olyan rossz, mint aminek egyesek írják. Alulértékelt a Little Busters első évada, szerintem zseniális volt, olyan dolgokat is bemertek vállalni, amit más helyen nem, de hát seinen-ről van szó. És ennyi, nem tudok más alulértékelt mondani Egy Ping Pong meg nem lesz az év animeje, és nem hiszem, hogy alulértékelt lenne, a helyén van kezelve, manapság divatos feldogozni retro mangakat, nem ez volt az idén sem az egyetlen amit feldogoztak. |
|
2014.10.17 22:14 / utoljára módosítva: 2014.10.17 22:15 00 / | |
|
|
Én életem során úgy 50-60 anime-ot néztem kb,így sokak számára inkább csak sablonos vagy eléggé ismert anime-okról fogok nyilatkozni.
Alulértékeltek: Kezdjük mindjárt azzal,hogy MAL-on a D. Gray-Man,az én személyes kedvencem,ami életemben először elérte nálam,hogy egy nap akár 22 részt is megnézzek egy anime-ból pihenés nélkül a 262. helyen csücsül. Talán azért lett ennyire alul pontozva,mert nem lett befejezve,de ettől függetlenül olyan motívumokkal,karakterekkel és eszmékkel állt elő ez a mű,ami messze felülmúlta számomra az összes eddigit (egyedül talán az FMA-t nem,de ha választanom kéne holtversenyt hirdetnék). Egyetlen műben sem találkoztam még ennyire kreatív és szívhez szóló jelenetekkel,mint ebben: SPOILER! vegyük például Lala tragédiájának történetét,vagy azt a jelenetet mikor Allen meghalt,arról nem is beszélve mikor Allen eljátszotta teljes szívéből a Selenna című számot zongorán,amivel feltámasztotta az elesett bajtársait Aztán itt az AIR,a MAL toplistája alapján 1157. helyet foglalja el. Az egyetlen olyan mű volt életem során,ami annyira megérintett,hogy még saját mesét is írtam az abból felhasznált motívumokkal. Az egyetlen mű amiben a könnyeimmel küszködtem fél évadon át,miközben az Angel Beats amiről sokan áradoztak egy könnycsepp nem sok,annyit nem volt képes kipréselni belőlem (ettől függetlenül nagyon jó anime,de többet vártam tőle drámaiság terén). A története egyszerűen csodás volt,ennyire tragédiát nem is értem hogy lehet feldolgozni 13 részben ilyen zseniálisan. Szívem szerint 8.5-öt adtam volna rá. És ha már itt tartunk,szót említenék az idei szezonból egy-két anime-ról is. A Tokyo Ghoul a MAL-on 8 feletti pontozást kapott,egyéb oldalakon 75% körüli értékelést. A rengeteg felesleges párbeszéd,a kiforratlan harcjelenetek,a minimális karakterfejlődés és Kaneki siránkozása miatt én egy gyenge 6/10-et,ha adtam volna neki. Nagyon megosztotta a közönséget,nem is lett volna baj magával a sorozattal a részemről,de az utolsó rész igen nagy felháborodást okozott,nevetségessé tette a szememben sajnos az egészet. Aztán itt van a Zankyou no Terror. 8.37-et kapott a MAL-on,nálam egy 9/10-et simán elvitt volna. A karakterek jelleme nagyon tetszett(főleg Five vitte a pálmát a néha odaverős trágár és kicsapongó stílusával),a történet egyenesen mesés,kikövetkezhetetlen,a végkifejlet pedig szintén megtévesztő (már már ott tartottam,hogy kinyomom az anime-ot,mert azt hittem nem lesz már benne semmi és szomorúan nyugtáztam,hogy ez bizony amilyen jó volt úgy elrontották a befejezéssel amikor bizony kiderült,hogy ez még egyáltalán nem ám a vége...). Bevallom őszintén a mostani szezonból sok anime-ot nem láttam (még),de akárhogy is,ez egy erős 9-est akkor is megér. Amiket eddig sorra vettem az Akame Ga Kill,a Tokyo Ghoul és az Aldnoah Zero (számomra ez volt a legnagyobb csalódás,annyira vágytam már egy jó kis mechára,de valahogy a CG után egyik sem az igazi) voltak. Amik soron következőek lesznek számomra a Sword Art Online 2(nem akartam belekezdeni az 1 nélkül) és a Fate/Stay Night[UBW]. A No Game,No Life nem érdekelt annyira,hogy leüljek elé egyenlőre,talán ez egyszer változik. |
|
2014.10.17 23:22 / utoljára módosítva: 2014.10.17 23:35 00 / | |
|
|
tomoya8,
igen, lehet, hogy kicsit tágabban értelmeztem a témát, mert én nem csak a pontokat vettem figyelembe, hanem azt is megnéztem, hogy mennyien szavaztak rá, ekképpen súlyoztam az értékelést. Tehát a Ping Pong nem eléggé ismert, nem is beszélnek róla annyit, és nem túl sokan szavaztak róla, ezért lett nálam alulértékelt kategóriába eső. És sajnos igazat adok neked, hogy nem lehet az év animéje. Ugyanakkor én talán ki sem osztanám ezt a címet, vagy ha igen, nem tűnik túl előkelőnek egy ilyen gyenge mezőnyben. Egyébként én csak 7 pontot adtam rá. Annyit ér legfeljebb szerintem, noha MAL-on most 8 felett jár. Míg a többi idei animére 6 pontnál kevesebbet szórtam ki, sőt, nem egyet egyszerűen csak dobtam pár rész után. Szóval én úgy látom, hogy inkább túlértékeltek az animék sokszor, még a nézhetőbbek is, és valóban nehezebb találni alulértékelt darabot. Ezt a megállapításomat már nem csak az idei animékre tartom igaznak, hanem ez általános dolognak tűnik nekem. |
|
2014.10.17 23:58 00 / | |
|
|
MilliaRage
Csak egy dolog Szerintem +-1-es az értekelésnél szerintem benne van, az eltérés az +-2-nél kezdődik. Úgy 8 feletti értékelést, nem nagyon neveznék alulértékeltnek, bár helyzete válogatja. petyny Nem tudom, hogy megfigyelted de az emberek javarésze nem a retro híve. Van persze egy réteg aki erre vevő, és azokat elégítik ki a Ping Pong-al, vagy a Sumo-s animevel, legtöbben elvárnak egy bizonyos rajzolási szintet. Mondjuk ez alapvetően nálam is meg van, csak mondjuk azért a történet is számít, ezért megnézek rosszabb rajzolásokat is ha bejön a története a La Cord Da'Oro-t néztem idén pl., annak az első két évadját. Amúgy mindkét említett anime a tervezettek között van nálam, már csak azért is mert sport a témájuk, és szeretem a sport. |
|
2014.10.18 0:20 00 / | |
|
|
tomoya8,
ez már ugyan átment a Ping Pong anime kitárgyalásába, de sebaj, szerintem érdemes róla beszélni. A Ping Pongban van annyi beleölt munka, mint bármelyik most futó animében. Tehát szerintem igenis elér egy bizonyos rajzolási szintet. Sokkal inkább volt érdekes, mint azok a sorozatok, amelyek csak egymást másolják képi világban. Nem érzem, hogy retro lenne, mármint nyílván egy olyan stílust idézett meg, de közben abszolút modern darab lett. Nem vagyok retro fan egyébként, sőt, pont, hogy én várom az újításokat és a változatosságot, hogy ne minden csak moe legyen például. Érdekes, hogy nekem éppen a mainstream karakterdizájn kedvelői tűnnek konzervatívnak, mert elvárják, hogy az aktuális divat legyen sokáig a rajzolási "szint", a mérce. Aztán persze, a "kritikusabbak" (mint pl én) meg hajlamosak túlkompenzálni, vagyis túlértékelnek aztán sorozatokat, amelyek egyszerűen csak "mások", illetve csúnyán lepontoznak amúgy átlagos darabokat. Viszont a túlértékelés ellen csak alulértékeléssel lehet harcolni, és fordítva. Vagy hát nem tudom. |
|
2014.10.18 1:04 00 / | |
|
|
Mhm ezzel az egész alul/túlértékelt dologgal csak az a baj, hogy ismét (mint minden) személyes véleményeken alapul. Lehet valami "túlértékelt", másnak pedig az egyik kedvence mert nagyon meg tudta fogni, de ez igaz az "alulértékelt"-ekre is, nem veszik észre a mondandóját, vagy azt hiték az egész akcióból fog állni (khm) mikor másra fókuszált, stb.
De akkor én is mondok olyat, ami szerintem nem volt jó: Death Note. Mintapéldája lehetne annak, hogy egy nagyon erős kezdésből (ami alapján 10-et is adhattam volna) hogyan lehet eljutni oda, amit már a végén csak a fejemet fogva tudtam nézni. Az első fele a sorozatnak nagyon jó volt aláírom, de onnantól kezdve, hogy Light elkezdte önmagát üldözni az emlékezetvesztés miatt, szépen ment le a színvonal, majd amikor azt a fanatikus fószert is bevonta (nevére se emlékszem már), akkor már meredeken ment lefele. Öcsém volt rest és elolvasta a mangát (engem nem vitt rá az akaraterő ezek után), és mondta hogy rengeteg dolog máshogy van benne, de ez nem vigasztal, mikor az anime olyan lett, amilyen (mégis mennyi rajongója van). Ami még annyira nem jött be, az a Tengen Toppa Gurren Lagann. Az alapkoncepció tetszett, érdekesnek tűnt ez a "föld alatt élünk, de én látni akarom az eget" felállás, az első felében jó is volt, de amikor az egyetlen jó szereplőt (Kaminát) kiírták a sorozatból, már tudtam hogy jó nem fog kisülni belőle. A végén pedig a "galaxisokat dobálunk egymásra mint a shurikeneket"-féle harc elég nevetséges volt számomra (legalábbis úgy emlékszem az volt benne). Igaz hogy nem szeretem a mecha műfajt, de az Asura Cryin' viszont jó volt. A második évada olyan pörgős lett, egyszer csak azt vettem észre, hogy az utolsó rész jön. Továbbá a Spice and Wolf, ahol 13 rész után kb ugyanott volt a sorozat, mint ahol elkezdte, legfeljebb közelebb kerültek kicsivel a célhoz. Sokféle összeesküvés, amelyeknek gyakran értelmük se volt; a sztori annyi volt hogy Lawrence "bizniszelt"; karakterfejlődés és jellemábrázolás szinte 0, az egészet Horo-ra alapozták. Második évad ezek után nem is érdekelt. Ott van még pl a Soul Eater, az 51 részétől és a rengeteg pozitív vélemény miatt azt gondoltam élvezetes lesz. A harcok jók voltak, a képi világa is tetszett, kár hogy összesen 2 értékelhető karakter volt benne (Black Star és Death the Kid), és hogy a vége össze lett csapva az "egyéni befejezéssel"... "Alulértékelt"-eket talán máskor, ennyi elég volt most. |
|
2014.10.18 1:34 00 / | |
Offline
|
|
Ez egy elég nehéz téma, mivel nehéz eldönteni, hogy mihez viszonyítson az ember az "alulértékelt" vagy "túlértékelt" fogalmakkal kapcsolatban. Globális szinten? Ismeretségi körben? Magyar közösségekben? ...
Nem is igazán tudnék így alul- vagy túlértékelt animék között különbséget tenni, inkább csak "alul-nézett" és "túl-nézett" az ami alapján én személyesen fel tudnék sorolni egy-kettőt. Szerintem (ha szezonálisan nézzük) az egyik legalul-nézettebb anime a Sabagebu!. Nem volt körülötte hype, így nem sokan estek neki, pedig szerintem megérdemelne egy nagyobb közönséget. Ami kicsit nagyobb "hírnévnek" örvend, viszont (erről merem mondani, hogy) teljesen alulértékelt, az az Inu to Hasami wa Tsukaiyou. Kell hozzá egy kis "pihentség" úgymond, de teljesen röhöghető és jó poénok/paródiák vannak benne(szerintem!). Az Aoi Bungaku Series a helyére van értékelve, 8-9/10 körül, viszont szerintem ez is alul-nézett. Több embernek kéne ismernie szerintem. Amik pedig szerintem túlnézettek/túlértékeltek (nem akarok regényt írni, hogy miért gondolom így): -Btooom! -Deadman Wonderland -Log Horizon -Index -SAO (Én magam szeretem az Indexet pl. de szerintem ettől még túlértékelt.) |
|
2014.10.18 3:07 00 / |