Téma: Dorama Ajánlás/Kérés
Offline
|
|
Jó koreai sorozatok, a témával ismerkedőknek:
Kill me, Heal me Queen Seondeok/Silla királyság ékköve Goblin/ Guardian: The Lonely and Great God City Hunter Healer The Princess' Man You're Beautiful (Nekem ez azért tetszett, mert olyan mint egy jól vászonra vitt vicces-romantikus shoujo. Nekem sokszor problémám, hogy a japánok rengetegszer elvetik a sulykot és képtelenek az eredeti mű hangulatát átadni és végül csupán egy irreális, giccses majomkodás lesz belőle. Ezzel szemben, ez a sorozat szépen lavíroz a könnyed stílus és a még elfogathatóság határán, pont mint egy jó shoujo képregény v. rajzfilm. Még a téma választása is mangás:D) Kultikus műveknek számítanak: A palota ékköve/Dae Jang Geum Winter Sonata Bár jelenleg már nem ütnek akkorát szerintem, simán kihagyhatók, de lehet csak az én véleményem. A palota ékköve, nekem onnantól volt érdekes, hogy végre nem főztek, de az kb. a 30. rész után volt, szóval a sorozat második fele. A Winter Sonata meg szimplán egy szappanopera, az összes létező klisével, ami csak van. Mondjuk akkor talán még az nem számított annak...de most már... |
|
2017.11.12 23:00 / utoljára módosítva: 2017.11.13 0:51 00 / | |
Offline
|
|
Japán doramákat ajánlanék, amiket vétek kihagyni:
1. Bloody Monday (két évados) 2. Ataru 3. Ishi no Mayu 4. Liar Game (két évad) 5. Nobuta wo Produce 6. 1 Litre no Namida 7. Jin (két évados) 8. My Boss, My Hero 9. A Million Stars Falling from the Sky 10. Boku no Ita Jikan Taiwaniak: 1. Devil Beside You 2. MARS 3. Hi My Sweetheart 4. KO One 5. Moon River Thaiföldi: 1. Puer Tur 2. Ugly Ducklings Series (négy történetet tartalmaz) 3. U Prince Series (12 történetet tartalmaz, eddig kilenchez van felirat) |
|
2017.11.13 8:52 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Köszi, köszi, írjátok csak!
|
|
2017.11.13 9:46 00 / | |
|
|
Én is ajánlanék.
Japán Túl sokat nem tudok. Hana yori dango Tudom, hogy vitákat vált ki, melyik a jobb és sokan a koreaira szavaznak, azonban én a japán verziót jobban kedvelem. Szerintem jó a színészi gárda és az egész sztori pörgős jó hangulatú. Saját részemről bírom Makino dühöngéseit. Life. Nem romantikus, de egy jól összerakott történet és sokszor nagyon életszagú. Boku no Ita Jikan és Beautiful life. Hasonló történet vezetés. Utóbbi régebbi nehezebben elérhető, de mindkettő megható szép történet az emberi küzdelemről és, hogy milyen érzés igazán tartozni valakihez. Strawberry on the Shortcake. Szerelmi sokszög, semmi komolyabb bonyolultság, és talán csak a meglepően hozzáillő ABBA zene miatt nem tudtam elengedni. Nem olyan népszerű, klisés is, mégis tudom ajánlani bárkinek. Koreai Úgy tűnik a koreai doramák könnyebben nézetik magukat velem, mert jóval többet fel tudnék sorolni, de azért megpróbálok, csak néhányat. Többségük frissebb darab. Who Are You: School 2015 Az első olyan dorama aminél olyan érzésem volt ténylegesen egy shoujo mangának lapjait elevenítették meg. A jelenetek drámaisága, szirupossága, eltúlzottsági foka, típusa mind egyeztek egy mangájéval, nem éreztem erőltetettnek. Azt hiszem nehéz elmagyaráznom:) Mindenesetre romantikus sorozatnak, csak ajánlani tudom. I Hear Your Voice, The Girl Who Sees Smells. Mindkettő krimi vonala kellő feszültséget tart fenn a romantikus szál mellett, illetve még, főleg az utóbbi jócskán humoros is. Descendants Of The Sun. Jó kis hype vette körül, bár engem nem fogott meg annyira. Mégis azt kell mondanom a hype-nak volt alapja és nagyon sokaknak tetszhet. Strong Woman Do Bong-Soon, szinte már zavaróan tökéletes és csillogó-villogó minden ebben a sorozatban. A sminkek, a frizurák, ruhák, a díszlet, minden olyan aprólékosan szép, hogy szinte nehéz a történetre figyelni. Pedig a sztori se rossz. Szerintem igencsak jó női főszereplőt kapott és tud is mit kezdeni az alakítandó történettel. Persze itt is vannak klisék, de kikapcsolódásnak tökéletes. Shopping King Louis A másik már-már túlságosan szemet gyönyörködtető darab, de a karakterek olyan kis szerethetőek, hogy megérheti a rászánt időt. Bocsi, ha hosszú lett. |
|
2017.11.13 15:02 / utoljára módosítva: 2017.11.13 15:03 00 / | |
Offline
|
|
@Himitsu: Hú, nem gondoltam, hogy rajtam kívül még valaki szereti a Beautiful Life, vagy főleg a Strawberry on the Shortcake (egyik első doramám volt még 2003-ban, doramás korszakom kezdetén) doramát. A LIFE-al is egyetértek maximálisan, csak már nem mertem őket odaírni, mert így is tízet soroltam fel.
|
|
2017.11.13 15:14 00 / | |
|
|
Andro: Örülök, hogy te is szereted ezeket.
Beautiful life-ot én se mostanság láttam, már gondolkodtam is, hogy egyszer újra nézem, bár meglepően jól emlékszem rá. Legalábbis azt hiszem, hogy emlékszem:) A Strawberry on the Shortcake esetében én nagyon megkedveltem, mind a főszereplőket, mind a mellékszereplőket és még mindig egyik kedvenc jelenetem, az oly sokszor csontra lerágott erdőben havazáskor elveszünk jelenet. Az "elveszettekért" aggódók oldaláról és az "elveszettek" oldalsról is. Amúgy már nem is emlékszem, hogyan meg mikor botlottam ebbe a darabba, de az endingjét mai napig néha újra és újra meglesem. |
|
2017.11.13 15:50 00 / | |
|
|
Az én kedvenc doramáim:
1. Cain and Abel(csak a japán) 2. Tantei Gakuen Q 3. Hana Yori Dango 4. Gokusen(szigorúan a harmadik évad) 5. Buzzer Beat 6. Haha ni naru 7. Engine 8. Yamada Taro Monogatari 9. Hidarimei Tantei Eye 10. Nobuta Wo Produce/Boku Unmei No Hito Desu |
|
2017.11.15 8:52 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Köszönöm!Ügyik vagytok meg tök lelkesek! Elkezdtem írni a hírt, aki még szeretne ajánlani valamit, az vasárnapig tegye meg, mert utána bár bajosan tudnám a szerkesztést módosítani.
|
|
2017.11.18 1:09 00 / | |
Offline
|
|
Még ajánlanék pár dél-koreai doramát is, bár ilyet már nem nézek, de azért ajánlok párat, ami szerintem kihagyhatatlan.
1. The Bridal Mask 2. Angry Mom 3. Successful Story of a Bright Girl (2002-es, de nekem ez volt az első k-doramám anno, így különleges helyet foglal el a szívemben) 4. D-Day 5. The Greatest Love 6. Attic Cat (szintén régi, de ettől függetlenül szerintem remek kis darab) 7. Time Between Dog and Wolf (igazi akció-dorama némi romantikával) 8. Cain and Abel (2009-es, de nincs köze a 2016-os japán doramához!) 9. Chuno (24 epizódos kosztümös 2010-ből) 10. Mawang/Lucifer/The Devil (mindhárom címen megtalálható pszichológiai-krimi dorama 2007-ből, és véleményem szerint sokkal jobb a japán remake-nél, ami nálam nagy szó!) |
|
2017.11.18 8:45 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Hű, ezek már a listátokban vannak, de köszi!
|
|
2017.11.30 22:32 00 / |