Robotics;Notes
típus: visual novel | év: 2012 | hossz: nagyon hosszú
A Robotics;Notes a Chäos;Head és a Steins;Gate után, a Mages. Inc. (korábbi nevén 5pb.) által fejlesztett, Science Adventure sorozat harmadik része. A Science Adventure a hollywoodi Marvel Cinematic Universe-hez hasonló felépítésű sorozat, amelyben a különböző szuperhősö... [ tovább ]
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: Robotics;Notes
|
|
Ismertető engedélyezve: 2013.02.02.
|
|
2013.02.02 16:26 00 / | |
|
|
A Chaos;Head és a Steins;Gate után ez következik sorban a SciADV szériában, így az elmúlt bő 3 hétben ezzel a művel voltam elfoglalva. Összességében nem okozott ez sem csalódást. A kritikában azt a sémát fogom követni, amit a Chaos;Head kritikámban is.
Történet: A történet sokkal könnyedebb mint a Steins;Gate és a Chaos;Head, az egészet belengi egy könnyed középiskolai feeling, mivel a robotépítős történetszál erre van kihegyezve. Én ezt egyáltalán nem bántam a Chaos;Head után, mivel az eléggé darkos volt, ugyanakkor a Steins;Gate az, aminél úgy érzem, hogy a tökéletes elegyet sikerült megtalálni a két véglet között A történet elég lassan halad, talán még lassabban is mint a Steins;Gate. A főszereplőnk elég magának való figura és nem is nagyon beszél egyik barátjának sem az általa felfedezett összeesküvésről (kivéve egy valakit, de neki sem mond el mindent), ami miatt sajnos tényleg úgy érződik, hogy nem jutunk egyről a kettőre, csak az utolsó 2-3 fejezetben. Egyébként a konzisztencia rendben van, sőt azt kell mondjam, hogy a SciADV-ban ennek a legkonzisztensebb a története, nincs benne semmilyen furcsa mechanika mint a Chaos;Head-ben vagy a Steins;Gate-ben, ahol a témák miatt szinte lehetetlen nem belejuttatni apróbb inkonzisztenciákat a történetbe. A történet erősen igényli egyébként a Chaos;Head ismeretét, annak ismerete nélkül ugyanis számos dolog úgy tűnhet, hogy a semmiből, magyarázat nélkül lett előhúzva. A Steins;Gate ismerete is ajánlott, különösen az egyik mellékszereplő miatt, illetve számos finom, szívmelengető utalást is fel lehet fedezni az ottani karakterekre SPOILER! Okabe, Kurisu, Mr. Braun, Daru mind meg vannak említve a Robotics;Notes-ban, valaki név szerint is, valaki pedig csak körülírva és bár Daru nem jelenik meg személyesen, a végjátékban ő is kulcsszerepet játszik. Továbbá a SERN-nel kapcsolatban is megemlítenek egy-két érdekességet, amelyek szintén a Steins;Gate-re utalnak. Továbbá a műben ELŐRE utalás is van egy későbbi műre: a Steins;Gate 0-ra is bár ez esetben az "előre" kifejezés lehet nem is jó, mert bár a 0 később jött, mint az R;N, előbbi története hamarabb, 2010-11-ben, míg az R;N-é 2019-2020-ban játszódik. Szépen építkezik egyébként a korábbi művekben megismert dolgokra a cucc, és szépen építik fel benne az összeesküvés-elméletet is. Összességében a sztorival jobban elégedett vagyok mint a C;H esetén, viszont nem érzem annyira erősnek, mint a Steins;Gate-et. A befejezést viszont eléggé hiányosnak éreztem. Erről nehéz lenne spoilermentesen beszélni, de nagyjából azt mondanám: kellett volna egy stáblista utáni jelenet az aftermath-ról... Valahogy az elégedetlenségem egy Steins;Gate-es példával lehetne leírni (azt úgyis mindenki látta/olvasta már): SPOILER! A Steins;Gate-et képzeljétek el úgy, hogy nincs utolsó jelenet, ahol Okabe és Kurisu újra találkoznak, és nem tudjuk mi történik az után, hogy Okabe megmentette őt... No, valami ilyesmi történt az R;N végén. Oké, a DaSH-ből valószínűleg kiderül, mi történt ez után, de ez akkor is hiányérzetet szült a végére. Karakterek: A karakterek nagyon rendben vannak, mindenki elegendő képernyőidőt kap, a két főszereplő kapcsolata nagyon szépen és természetesen van bemutatva, nincs semmi erőltetett az egészben. Megkedveltem (szinte) mindenkit (bocsi, Junna - de idegesítettél, és nem sok fejlődést láttam tőled), Koujiro Frau egyértelműen best girl, a főgonosz pedig zseniális, már-már Palpatine-i magasságokban jár de azért Okabe és Kurisu párosához nem tudott senki sem felérni ezúttal sem Rajzolás, látvány: Hát ezzel a résszel hadilábon állok. A CG-k nagyon szépek és részletesek. A CG-ken lévő karakterek is nagyon szépen vannak megrajzolva, bár a design-juk Kai-t leszámítva szerintem eléggé eléggé generic. Ami miatt hadilábon állok, az a CGI. Főleg a CGI karakter sprite-ok. Őszinte leszek: Subaru-n és Akiho-n kívül szerintem egyik sem sikerült jól, de Akiho-é sem volt tökéletes. A mozgásuk az arckifejezések bőven hagynak kívánnivalót maguk után. Utóbbinál arra gondolok, hogy ha szerintem úgy max 3-4 arckifejezést programoztak mindenkihez, még lehet sokat is mondtam. Csak szerintem ez édeskevés, ráadásul sokszor nem is passzolt az arckifejezés a hangulathoz... Az ötlet nem volt rossz, a megvalósítás sajnos nagyon gyenge. Meglátjuk, hogy a DaSH-re mennyit fejlődtek. Hangok és zene: Ezt nagyon nem részletezném. Takeshi Abo ezúttal sem okozott csalódást, OP/ED is rendben vannak (külön öröm, hogy Kanako Ito beköszönt megint, ezúttal most endinggel), és vizuálok sem spoilereznek semmit mint a Chaos;Head-ben. Gate of Steiner ide vagy oda, ha az összképet nézem, ennek jobb zenéje volt a Steins;Gate-nek. Lényegében lépésről lépésre fejlődik Abo, ahogy halad a sorozat. Mechanika és route struktúra: A történetet befolyásoló döntésekből összesen 2 db van, ami szerintem elég vérszegény. Továbbá az endingek és a route-ok lényegében nem is endingek és route-ok, hanem történetszálak, amelyek akkor is megtörténnek, ha egyébként nem oldjuk fel a route-okat. A route-okat Twipo üzenetekre adott válaszokkal lehet feloldani. Próbáltam keresni benne az értelmet, de nem találtam. Guide használata ajánlott, mert simán lehet hogy a pl. a Phase 8-at, ami időben később játszódik, véletlenül hamarabb olvasod el, mint a Phase 6-ot. Ami elég nagy zavart tud okozni. Szerintem ezek helyett kitalálhattak volna alternatív endingeket. Viszont amit mindenképpen meg kell adnom a VN-nek, az az interaktivitás. Se a Steins;Gate, se a Chaos;Head nem nyújtott ekkora interaktivitást. Van térképünk, a történet adott pontjain lehet akár fast travel-elni, bejárhatjuk a szigetet különböző dolgokért kutatva, "geotag-eket" gyűjthetünk. Ez a része nagyon tetszett, remélem egy jövőbeli játékban még előveszik ezt a rendszert Élvezeti érték, "újrajátszási érték": Én remekül szórakoztam, jobban is mint a Chaos;Head esetében, talán mert a szereplők jobban a szívemhez nőttek. Újrajátszani biztosan újra fogom legalább egyszer, bár elég hosszú, de hátha észreveszek további utalásokat. Adok egyelőre ennek is egy 9-est, bár lehet mire végzek a széria többi részével, kicsit újra fogom osztani a pontokat Clear list: SPOILER! Progress:
Felkészül a Chaos;Child! |
|
2021.01.07 12:56 00 / | |
|
|
Az ismertető megírásra került, kiengedélyezésének napja: 2021.11.26.
A korábbi változat csak adatos ismertető volt. |
|
2021.11.26 13:05 00 / | |
Offline
|
|
Szerintem ez a feldolgozás élvezhetetlenül hosszú lett!
Még a felénél sem (?) tartok, de már unom az egészet. |
|
2022.09.25 1:13 10 / | |
|
|
3 dolog:
- Ez nem "feldolgozás". Ez az eredeti mű (oké, ha pontosak vagyunk, az "Elite" valóban az eredeti VN ráncfelvarrása, de gyakorlatilag csak grafikai szinten változtatott a dolgokon) - Hanyadik Phase-nél jársz? - Olvastad előtte a S;G-t és a C;H-t? Főleg az utóbbi elég fontos hozzá. |
|
2022.09.25 8:33 / utoljára módosítva: 2022.09.25 8:36 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7