Lee Chul Soo munkássága az 1980−as években kezdődött, amikor mint autodidakta művész kapcsolódott a Minjung, azaz népi festészeti mozgalomhoz, amely mozgalom célkitűzése az 1980−as gwangjui vérengzés nyomán a művészet nyelvén kifejezni társadalmi kritikájukat a diktatúra és az amerikanizáció ellen a demokratikus értékek érdekében. A természet, a parasztok és munkások ábrázolása, az éles társadalomkritika jellemezte műveiket. Lee Chul Soo a Minjung Művészeti Forradalom meghatározó alakjaként egyre több elismerést kapott szakmai körökben. A kilencvenes évektől művészetében egyre erőteljesebben köszön vissza zen és buddhista hagyományok mentén a spiritualitás, valamint a mindennapi élet történéseire meditatív szemlélettel való rácsodálkozás. 2016-ban a svájci Bázelben, 2017 májusában az oroszországi Szahalinon, júliusban az egyesült államokbeli Seattle-ben nyílt kiállítása. Szeptemberben Budapesten mutatkozik be nagyszabású vándorkiállítása, melyet a tervek szerint 2018 végéig Spanyolországban, Németországban, Franciaországban, Belgiumban és Olaszországban is megtekinthet az európai közönség.
Jelen kiállítás a 2016-ban bemutatkozó IMAGING KOREA – Embereken, tájakon és időn túl címmel bemutatkozó utazókiállításhoz hasonlóan a magyarországi Koreai Kulturális Központ szervezésében valósul meg.
Munka és meditáció — Lee Chul Soo kiállításáról
“Lee Chul Soo koreai képzőművész alkotásai őrzik a keleti művészeti hagyományokat, miszerint a fehér háttérre absztrakt vonalakból formálja képeit és egészíti ki azokat a kép felületén megjelenő, a képek szerves részét képező verseivel. Lakonikus, lényegre törő ábrái és kifejező versei rokoníthatók a Zen buddhista meditációs gyakorlatként is használatos képi műfajokhoz, ezzel tudatosan is vállalva a rokonságot.
A koreai táj, a benne dolgozó apró emberi figurák a keleti művészetre jellemző, a táj és ember kapcsolatának azt a viszonyát mutatja be, ahol az ember a táj szerves része, apró és személytelen, de mégis a fenséges egészébe tartozó, és kivételezett helyzetet élvez, amennyiben ráérez természet és ember egységére.
Buddhizmus, népi művészet, a munka becsülete és a természet és ember kapcsolatának szoros összefüggései egyetemes gondolatok, amelyek Lee Chul Soo műveinek egyszerű és pontosan találó kifejezésmódja miatt a Koreát nem olyan jól ismerő néző számára is fontos üzeneteket hordoznak.
Már−már a karikatúra határait súrolják: filozofikusak, szellemesek és nagyon mély emberi tapasztalatokat jelenítenek meg. Semmi felesleges vonal, minden a helyén van, ahogy a meditáció nyomán megszűnnek a felesleges gondolatok és csak a lényeget látjuk, tisztán és világosan.”
Mecsi Beatrix, az ELTE tanszékvezető egyetemi docensének írásából
Megtekinthető: 2017. szeptember 7. – 2017. november 3., egész nap
Helyszín: Koreai Kulturális Központ
Forrás: Koreai Kulturális Központ
Jelen kiállítás a 2016-ban bemutatkozó IMAGING KOREA – Embereken, tájakon és időn túl címmel bemutatkozó utazókiállításhoz hasonlóan a magyarországi Koreai Kulturális Központ szervezésében valósul meg.
Munka és meditáció — Lee Chul Soo kiállításáról
“Lee Chul Soo koreai képzőművész alkotásai őrzik a keleti művészeti hagyományokat, miszerint a fehér háttérre absztrakt vonalakból formálja képeit és egészíti ki azokat a kép felületén megjelenő, a képek szerves részét képező verseivel. Lakonikus, lényegre törő ábrái és kifejező versei rokoníthatók a Zen buddhista meditációs gyakorlatként is használatos képi műfajokhoz, ezzel tudatosan is vállalva a rokonságot.
A koreai táj, a benne dolgozó apró emberi figurák a keleti művészetre jellemző, a táj és ember kapcsolatának azt a viszonyát mutatja be, ahol az ember a táj szerves része, apró és személytelen, de mégis a fenséges egészébe tartozó, és kivételezett helyzetet élvez, amennyiben ráérez természet és ember egységére.
Buddhizmus, népi művészet, a munka becsülete és a természet és ember kapcsolatának szoros összefüggései egyetemes gondolatok, amelyek Lee Chul Soo műveinek egyszerű és pontosan találó kifejezésmódja miatt a Koreát nem olyan jól ismerő néző számára is fontos üzeneteket hordoznak.
Már−már a karikatúra határait súrolják: filozofikusak, szellemesek és nagyon mély emberi tapasztalatokat jelenítenek meg. Semmi felesleges vonal, minden a helyén van, ahogy a meditáció nyomán megszűnnek a felesleges gondolatok és csak a lényeget látjuk, tisztán és világosan.”
Mecsi Beatrix, az ELTE tanszékvezető egyetemi docensének írásából
Megtekinthető: 2017. szeptember 7. – 2017. november 3., egész nap
Helyszín: Koreai Kulturális Központ
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: [2017.08.30] Fametszet-kiállítás a KKK-ban
adminyon
|
|
Hír dátuma: 2017.08.30. 18:37
|
|
2017.08.30 18:37 00 / | |
munkatárs
|
Offline
|
Köszönöm!
|
|
2017.08.30 19:02 00 / | |
Offline
|
|
Köszi a hírt!
|
|
2017.08.30 21:27 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7