Persona 5
| | év: 2016-2017
A Persona játéksorozat legújabb tagja, a 2016-ban PS3-ra illetve PS4-re kiadott Persona 5. Aki már játszott a korábbi kiadásokkal, annak ismerős lehet az alapszituáció: a játék szereplői különböző személyiségeket (Persona) vesznek fel harc közben, melyektől képességeiket... [ tovább ]
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Téma: Persona 5
|
|
Ismertető engedélyezve: 2015.04.20.
|
|
2015.04.20 19:42 00 / | |
|
|
Az ismertető megírásra került, kiengedélyezésének napja: 2017.11.20.
A korábbi változat csak adatos ismertető volt. |
|
2017.11.20 20:55 00 / | |
|
|
Olyan szeret nem szeret kapcsolatom van ezzel a játékkal, amit még egy Atlus címmel se éltem át, pedig azért a cég legtöbb címét kivittem vagy épp most rágcsálom. A szereplők közül egyedül a külsős emberek és Goro voltak, akiknek a történeteit tudtam értékelni, de maga a főkaszt hihetetlenül harmatgyenge írással rendelkezik. A legrosszabb, hogy nem utálom őket, hanem egyszerűen közömbös voltam irántuk. Amint lement a kis arcjuk, mintha megálltak volna a fejlődésben. Bizonyos részelnél Ryujit legszívesebben örökre kihajítottam volna a csapatból, mert már ügyeletes bunkónak is sok volt...
Aztán lehet csak azért írom ezt, mert minél többet tudok meg a játék körülményeiről és Hashino döntéseiről egyre jobban elborzaszt. "Fiúk és lányok között nincs barátság" avagy az Artbookban minden oldalon szereplő kijelentése, miszerint "a lányoknak aranyosabbnak kell lenniük", ami nagyon sokszor (Főleg Ohya és Takemi) esetében egy jó és egyedi dizájn halálához vezetett... Bár számomra, lehet ismételten Hashino miatt... SPOILER! maga az zavart, ahogy a női karaktereket kezelte. A francba is, ez nem egy dating sim, hiába van meg benne az opció, hogy legyen egy abszolút súlytalan kapcsolatod. (vagy több) Minden esetben segítünk egy bajbajutott hajadonon és az egyszer csak se szó se beszéd a karjainkba borul, hogy hú van itt valami érzelem-féle is. Ann szexualizációja meg a másik. Mikor az első dungeonban nyiltan kimondja, hogy elege van abból, hogy mindenki a dögös csajt látja benne, de azért a sivatagban kapunk egy melltartós fanservice-t, latexruhát (amiről a mementoban panaszkodik, hogy amúgy nem szereti) és nonstop ez megy. majd Hashino az artbookban odanyögi, hogy amúgy Ann a kedvenc karaktere. Meg ugye az egész játék lényege a lázadás. 16-17 évesen járhatsz a 30+ tanárnőddel, de istenments, hogy egy másik fiú kezét megfogd az már túl sok lázadás egy játékba. nevetséges, hogy az Innocent Sinben ehhez képest, meg konkrétan a canon párosítás szerint meleg a főhős. Úgy tűnik a PS1 korszakban ez még nem volt katasztrófa.(According to Kaneko Kazuma) Ettől eltekintve szeretem a játékot, de 130 óra nagyon sok egy szimpla nem-openworld JRPGnek, főleg úgy, hogy ebből az időből a Mementos/Palota dolgok 2-4 napot vesznek csak el in-game és nagyon sok szájbarágós megbeszélés és üres fecsegés van benne, a lényeg, a karakterek személyisége,, meg a mementosban van elrejtve olyan beszélgetésekben, amik random aktivizálódnak. Nagyon remélem, hogy a Persona Q2 és az öthöz tartozó spinoffokból Azusa Kido most már ki tudja venni a részét és gatyába rázza a szereplőket, mert az alap jó, csak rossz ember kapott túl nagy hatalmat a fejlesztésben. |
|
2017.11.20 22:04 00 / | |
|
|
Azurien írta: Olyan szeret nem szeret kapcsolatom van ezzel a játékkal, amit még egy Atlus címmel se éltem át, pedig azért a cég legtöbb címét kivittem vagy épp most rágcsálom. A szereplők közül egyedül a külsős emberek és Goro voltak, akiknek a történeteit tudtam értékelni, de maga a főkaszt hihetetlenül harmatgyenge írással rendelkezik. A legrosszabb, hogy nem utálom őket, hanem egyszerűen közömbös voltam irántuk. Amint lement a kis arcjuk, mintha megálltak volna a fejlődésben. Bizonyos részelnél Ryujit legszívesebben örökre kihajítottam volna a csapatból, mert már ügyeletes bunkónak is sok volt...Aztán lehet csak azért írom ezt, mert minél többet tudok meg a játék körülményeiről és Hashino döntéseiről egyre jobban elborzaszt. "Fiúk és lányok között nincs barátság" avagy az Artbookban minden oldalon szereplő kijelentése, miszerint "a lányoknak aranyosabbnak kell lenniük", ami nagyon sokszor (Főleg Ohya és Takemi) esetében egy jó és egyedi dizájn halálához vezetett... Bár számomra, lehet ismételten Hashino miatt... SPOILER! maga az zavart, ahogy a női karaktereket kezelte. A francba is, ez nem egy dating sim, hiába van meg benne az opció, hogy legyen egy abszolút súlytalan kapcsolatod. (vagy több) Minden esetben segítünk egy bajbajutott hajadonon és az egyszer csak se szó se beszéd a karjainkba borul, hogy hú van itt valami érzelem-féle is. Ann szexualizációja meg a másik. Mikor az első dungeonban nyiltan kimondja, hogy elege van abból, hogy mindenki a dögös csajt látja benne, de azért a sivatagban kapunk egy melltartós fanservice-t, latexruhát (amiről a mementoban panaszkodik, hogy amúgy nem szereti) és nonstop ez megy. majd Hashino az artbookban odanyögi, hogy amúgy Ann a kedvenc karaktere. Meg ugye az egész játék lényege a lázadás. 16-17 évesen járhatsz a 30+ tanárnőddel, de istenments, hogy egy másik fiú kezét megfogd az már túl sok lázadás egy játékba. nevetséges, hogy az Innocent Sinben ehhez képest, meg konkrétan a canon párosítás szerint meleg a főhős. Úgy tűnik a PS1 korszakban ez még nem volt katasztrófa.(According to Kaneko Kazuma) Ettől eltekintve szeretem a játékot, de 130 óra nagyon sok egy szimpla nem-openworld JRPGnek, főleg úgy, hogy ebből az időből a Mementos/Palota dolgok 2-4 napot vesznek csak el in-game és nagyon sok szájbarágós megbeszélés és üres fecsegés van benne, a lényeg, a karakterek személyisége,, meg a mementosban van elrejtve olyan beszélgetésekben, amik random aktivizálódnak. Nagyon remélem, hogy a Persona Q2 és az öthöz tartozó spinoffokból Azusa Kido most már ki tudja venni a részét és gatyába rázza a szereplőket, mert az alap jó, csak rossz ember kapott túl nagy hatalmat a fejlesztésben. Na akkor most gyorsan a játék védelmére kelek, mert az alapján, amit te írtál róla szinte egyből elment tőle a kedvem még nekem is. Ok, szóval a csipet-csapat messze elég jól ki van dolgozva és mind szerethetőek. Nem sűrűn látok ilyet más médiumban, szóval ez hatalmas szó. A sok pofázás már tényleg néha túl sok volt, ezzel nem tudok vitatkozni, de nekem nagyon bejött ettől függetlenül. Talán lehetett volna néhol kicsit kurtítani rajta. És azért ezekből is jócskán meglehetett tudni sok mindent a karakterekről. Bár azt alá írom, hogy sokszor csak azért mentem le a mementosba, hogy röhögjek a furcsa párbeszédeken. Ann túl szexualizálásával azért nem volt különösebb bajom, mert ez szerintem hozzátartozik a személyiségéhez, az egész lényéhez és ezt nem lehet elvenni tőle. Kb. mint, hogy Ryuji az ügyeletes gyökér a csapatban. Meg aztán Ann nem kifejezetten "értelmiségi". Ezt nem bántásból akarom mondani, félre értés ne essék, nem azt mondom, hogy buta lenne, csak egy kicsit, de tényleg nem akarom bántani. Ha mondjuk Makoto lett volna ilyen szinten túl szexualizálva, akkor már egyáltalán nem éreztem volna komoly és értelmes karakternek. Az ellenfelek közül meg talán Kamoshida és Shido lett rendesen kidolgozva. A többieket kicsit üresnek éreztem. Erre a két fazonra tudtam csak azt mondani, hogy pöpecen meg vannak csinálva és még szerettem is küzdeni ellenük és éreztem is a súlyát annak, hogy ennek bizony van értelme. Van értelme olyan tenni, ami nem feltétlen jó, de mégis ezzel jót teszünk egy csomó embernek, hiszen ők másoknak ártanak. Viszont a többi fazont egyszerűen nem éreztem rossznak. SPOILER! Még Madaremét sem, pedig ő is egy gyilkos. Akechivel nem tudom, hogy mit kezdjek. Mivel kb. annyit sikerült róla és az eredet sztorijáról meg tudnom, mint a Jokerréről, így nem tudom őt hova tenni. Nagyon befejezetlen a karaktere és a sztorija. De attól függetlenül nagyon jó, csak szerettem volna jobban megismerni. Elég sokat fejlődtek a karakterek is személyiségileg, hogy megálltak volna egy bizony ponton azt nem tudnám alátámasztani. A végéig fejlődtek ők is, mint ahogyan én. A dizájn az nagyon pazar, baromi ötletes és egyedi, hogy a fantom tolvajos alaptematika is. Valamint a maszkok szimbolikája is baromi jó. Mondjuk amint eljutottam a webáruház játék leírásának azon részéhez, hogy a főhősök fantom tolvajok már nyomtan is a kosárra. További pozitívum még, hogy a történet fordulatos (habár néha eléggé kiszámítható), volt legalább egy pont a játékban, ahol leesett az állam. Ha végig játszottad már akár ki is légy kedves olvasó, akkor szerintem tudod, hogy mire célzok. Mivel nem tudtam, hogy ebben a játékban össze lehet jönni a csajokkal, így eléggé meglepődtem, amikor elsőre sikerült levennem a lábáról Annt. Jó, hogy van ilyen oldala is a játéknak. SPOILER! Habár, sikerrel felszedtem még mellé két csajt is a doktornéni és Haru személyében, aminek meg is ittam a levét Valentin-napon. De sebaj! Köszönhetően pár lelkes manga rajzolónak van lehetőségem csodálni pár mi lett volna ha képkockát, amellyel kielégíthetem piszkos kis vágyimat. Na, most mentem nyálat csorgatni a főhős és Akechi közötti szenvedélyes románcra. UI: Nem tudom, hogy spoiler-e, de szerintem nem az, de a biztonság kedvérét spoiler dobozba rakom. Amit a legjobban nem tudok hova tenni a játék logikájában, SPOILER! hogy elméletileg vannak szüleim, az egy dolog, hogy alig esik szó róluk. Azt elnézem, mert én, mint a lázadó, tesztoszteron túltengéses tinédzser fiú vagyok a főszerepben. De bármit is követtem el, bármit is hisznek a szülők, mert gondolom elhitték, hogy nem én vagyok a hibás én csak megvédtem a nőt, de ettől függetlenül is: EGYSZER SEM HÍVTAK! Vagy legalább írtak volna egy üzit vagy valamit, hogy "Amúgy mivan veled édes fiam? Sikeresen megérkeztél Sojiro bá'hoz?" Vagy csak egyszerűen megkérdeznék, hogy "jól vagyok-e" "eszem-e eleget" "nem keveredtem-e bajba" "ugye, hogy milyen ijesztőek ezek a fantom tolvajok? Remélem nincs közöd hozzájuk." És a kedvencem, amire mind végig vártam, de itt sem következett be: - Anya! Megyek és megmentem a világot! - Mented a nagy francot! Esik a hó és még sapka sincs rajtad! Egyébként is mondtam, hogy ne csinálj semmi hülyeséget! - De anya! Erre csak én vagyok képes. Ezt meg kell tennem! Én vagyok a kiválasztott! - Na, mars haza fele hülye gyerek! Nem csinálsz te semmi veszélyeset! Nyomás haza fele, különben elveszem a mobilod és egy évig nincs internet! |
|
2017.11.25 3:06 / utoljára módosítva: 2017.11.25 3:28 00 / | |
|
|
Ahogy írtam nem is bántani akartam a játékot. It gave me shuake after all. De egyszerűen olyan buktatói voltak, hogy hajaj... Ettől függetlenül én is nagyon szeretem a játékot,de érződik, hogy ez a 10 éves devhell és a generációs csúsztatás nem tett jót neki.
De lehet, tényleg csak az a baj, hogy amikor az embernek nem a P5 az első SMT játéka, akkor az egész P5 olyan súlytalanná válik karakterek terén, mert akaratlanul is ott van, hogy "jó de régen ezt már elsütötték".:/ Megvoltak az ötletek, de olyan volt, mintha a rúd megugrása előtt visszarántották volna a gyeplőt és ez például Makoto kárára ment. A Persona 3-ban nagyon sok úton-módon ismertük meg a karaktereket. A FESben ott voltak a megfigelő kamerák, szerepelhettek Minato nélkül a szereplők, kezdve a Chidori-Junpei szállal, de a Shinjiro-Ken ellentétről is az Answerben kaptunk részletes választ. A Kettőben a világ felfedezése egyben a karaktereké is, mert minden apró helyen megtudsz róluk valamit. Eikichi nagyon sok szempontból pl Ryuji őse, de nagyon hiányoltam azt, amitől a leszármazott több lesz, mint a Pokémon játékok egyik thugja, mert pl a personája baromi menő volt. Ha pedig jobb kidolgozzák, akkor simán elképzelhetőnek tartom, hogy egyik kedvenc karakteremmé növi ki magát, mert azért Eikichi elég jó táptalajt ad. így viszont sopánkodhatok, hogy az Attic Meetinges 5 kulcstartóból 3 Goro (yay) a másik kettő meg Ann és Ryuji. SPOILER! Lényegében mindenkinek megvan egy base személyisége az előző generációtól, de nem kapnak időt arra, hogy a saját karaktereikké fejlődjenek. Holott a chat funkciót simán lehetett volna random meghívások és megbeszélések mellett mindenféle hülyeségre használni. Akechi eredetsztorija nem egy nagy truváj, de a problémája, hogy egy olyan rendszeren alapszik, amit csak ázsiai fejjel lehet átérezni, mert maga a játék nagyon keveset mondd el róla. SPOILER! Az anyja gyereket szült Shidotól, de mivel a pasas nem ismerte el, hogy övé a gyerek, köze van a nőhöz így Goro törvénytelen gyerekként lett elkönyvelve. Japánban ez baromi nagy stigmának számít, és mivel az anyja nem bírta az ezzel járó megaláztatást, öngyilkos lett. Goro árvagondozásba került, ami pedig újabb stigma egy ember, pláne egy gyerek életében. Az egyik kávéházi beszélgetésben említi, hogy nevelőszülőkhöz került és nem is egyet járt végig, mert úgy dobálták a rendszeren belül jobbra balra. Ezek után elég egyértelmű hogy lett olyan amilyen. Az egyedül lyuk jelenleg ott van, hogy Shido mit értett az alatt, hogy Goro neki köszönheti azt, hogy képes volt maximálisan kihasználni a Personája adottságait. Szóval Goro tipikusan az a karakter, aki szeretné, ha szeretnék, de nagyon kevés tényleges pozitív jellegű figyelemben volt része. Viszont még a celeb státusza ellenére sem igazán "szeretett" elvégre a bizniszben minden csak látszat. Tükör és füst. Az M/M románc meg azután volt tényleg visszalépés, hogy Tatsuya és Jun párosa létezik. Egy bizonyos karakterrel kifejezetten érdekes lett volna bejátszani a Shinjiro féle ziccert, aka, ha sikerül idő előtt összejönnöd vele, megakadályozhatod a halálát. |
|
2017.11.25 13:07 / utoljára módosítva: 2017.11.25 13:14 00 / | |
Offline
|
|
Imádtam, jogosan érdemelte meg 2017 legjobb szerepjátéka díjat. Nem mostanában játszottam olyan játékkal, amibe 100+ órát tudtam volna ölni egyetlen végigjátszással. Mondjuk ehhez a rengeteg szövegelés is hozzá tartozik, ami nem azt mondom hogy felesleges, de lehetett volna rövidíteni is.
A karaktereket kedveltem, habár Ryuji néha tényleg befoghatta volna, de én még az ő hülyeségét is lenyelem. A nagy számok ellenére sem volt szerintem súlytalanok a romantikus kapcsolatok, a játék többször is éreztette a vége fele, hogy együtt vagytok. Ennél többet én nem is vártam tőle. Helyenként elég nehéz is tud lenni, viszonylag ritkán fordulnak elő mentési pontok, így vagy kockáztatsz, vagy vissza fordulsz, ha már kevés a csapat staminája, ezzel viszont minden akadály újraterem, és előfordul, hogy kettő körből kinyiffantják a csapatodat (Dark Souls?). Viszont az különösen tetszett, hogy az áráért cserébe egy teljes játékélményt kaptam, nincsenek story befoltozó DLC-k, meg egyéb kimaradt dolgok. Egyedül azt hiányolom, hogy a játék végeztével nincs szabad játékra lehetőség, hogy befejezhesd a félbe maradt dolgaidat, mert a történet állandóan sürgettet az időkorlátokkal, így elég nagy hangsúlya van annak, mivel töltöd el a lépéseidet. Ez pedig egy újabb végigjátszásra buzdít. 10/9 |
|
2018.01.28 9:40 / utoljára módosítva: 2018.01.28 11:48 00 / | |
|
|
Nah, én most végeztem ezzel a kis drágaszággal!:P Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szeretne egy jó kis animés szerepjátékban elmerülni. Tényleg ez annyira hogy is mondjam japános:D és tényleg fantasztikus tényleg ott van a szeren! A zenék iszonyat jók!, a szereplők, a történet minden tökéletesen egyben van! Tényleg 2017 év JRPG-je! Elismerem tényleg, sokat pofáznak, sőt rohadt sokat!! xD Mindegyik szereplő a maga is lelki baját neked fogja elmondani, az élet célját a szituációra való nem (vagy épp ellenkezőleg)-tetszését. Úgyhogy kell hozzá türelem, meg némi angol tudás sem árt De ha nem idegenkedsz az ilyen dolgoktól, akkor véged! Beszippant és nem enged el:D Én 131 órá 36 percet vertem bele, true-endinget kaptam (ez a legjobb ) igaz párszor szidkolóztam egyes bossok előtt (főleg hogy kb mire elértem hozzájuk már semmi SP-m nem volt, és mire nagy nehezen levertem, utána még átváltoztak párszor és persze még erősebbek lett) kell taktikázni, meg ügyesen használni a spelleket és spórolni az SP-italokkal hogy legyen! Én pl az utolsó pályán használtam először, és utoljára "SOMA"-t. Ami maxra tölti a hp-d és az SP-d csak eddig totál nem találtam annyira ritka! Az anime átvezetők szépen meg vannak csinállva, kidolgott a rajzolás, tetszetősek a karakterek és a helyszín. Az egyetlen negatívum, már ha ezt annak lehet nevezni az hogy tényleg picit hosszú, és rengeteg szöveg van benne! Tényleg volt amikor kb 2 óráig csak az "x"-et nyomkodtam mert olvastam, olvastam, ja és olvastam Nagyon szájbarágós, meg van benne egy open world szerű rendszer ami igazából erősen korlátozott, bár ha kész a küldetés idő előtt korlátozottan lehet mászkálgatni ide oda. Meg tényleg mint az animékben munkát lehet vállalni, pecázni lehet, videójátékozni (játszani a játékban) filmet nézni dvd-n, moziban, randizni. Szóval rengeteg tartalom van a játékban! És még a personákról nem is beszéltem a "Bársony-szobában" is el lehet időzni a personák létrehozásával, be regisztrálásával stb. Igazából a Grafika volt még érdekes nekem. PS4-Pron játszottam a játékot de ez nem az a játék ami igazán megizzasztja majd a gépet Igazából erősen látszik hogy mivel ps3-ra is kijött nem nagyon akartak bajlódni egy másik motorral ami azért látszik is. Félre értés ne essék nem csúnya a játék, inkább ilyen művészi. A rajzok az animációk, ahogy beszélnek a karakterek, vagy a boltokban lévő rajzok, sőt a menü is igazán művészire és egyedire sikeredett. Nah de egy szónak is 100 a vége, ha valami igazán klassz játékot keresel ami nagyon japán, és anime rajongó vagy, szereted a szerepjátékokat akkor kötelező beszerezni! Én bátran 10/10-et adtam rá, nekem bejött ^^
|
|
2018.06.03 20:30 00 / |
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7