Téma: VN készítési segédlet
Offline
|
|
Ide jöhetnek kérések/óhajok/sóhajok/tanácsok arról, hogyan és miként kell egy doujin novelt készíteni, valamint emberanyagbeli segítséget keresni.
calixtus írta: Hello!Nem tudom, hogy jó helyre írok-e, de ezt tűnt a legjobbnak. Egy ismerősömmel belekezdtünk egy Visual Novel készítésébe ami a Sora no Woto című animén alapulna. A történet már megvan nagyjából, az első bevezető fejezet megvan félig és a karakterrajzok egy része is elkészült már. Viszont segítségre lenne szükségünk, mivel igen lassan haladunk. A legtöbb segítség az íráshoz, a háttérrajzoláshoz és a programozáshoz kéne. Ha valaki úgy érzi, hogy szívesen segítene várom a levelét. Katayashi írta: Végre valaki. Megnyugtat a gondolat, hogy nem csak nekem támadnak ilyen ötleteim.Mindenesetre ha a programozással kapcsolatban bármilyen kérdésetek van állok szolgálatotokra. Ismerek 5 engine-t amit bárki könnyedén be tud szerezni, ebből háromban tudok dolgozni, a negyediket még nem volt időm megtanulni, az ötödikkel meg nem érdemes dolgozni. riczsilver írta: Annak idején én is foglalkoztam a gondolattal, hogy az egyik regényem fel tudjam dolgozni. Artok, tájképek, mind vannak, csak konkrét képek hiányoztak. Na meg a technikai tudás. Az egyedüli dolog ami készen van, a forgatókönyv.Ha esetleg valaki késztetést érezne ennek megcsinálására is, annak várom a megkeresését. calixtus írta: Mivel én egyáltalán nem értek a programozáshoz, így a választást a társamra bíztam aki a Novelty nevű programot javasolta, de amennyire észrevettem ő se nagyon ért hozzá, úgyhogy szívesen vennénk majd a segítséget az összeállításnál. A fő gond most, hogy egyikőnk sem képes megfelelő minőségű háttereket készíteni, így egyelőre a sorozatból kivágotakkal akarunk dolgozni, de ez nem lesz elég és az artokhoz is hasonló minőség kéne. A másik gond, hogy aki a szövegeket írja, nem túl aktív és mivel nem magyar és alig ismerem, ezért nem akarom nyaggatni. Minden segítséget szívesen látunk és ha valaki érdeklődik egy pár dolgot küldhetek, hogy eldöntse tetszik-e és érdemes-e beszállni. Előre is köszönöm.Katayashi írta: Novelty nem egy rossz progi pláne, hogy grafikus felületen keresztül lehet vele dolgozni, de egyrészt még nagyban fejlesztés alatt áll, másrészt elegendő tudás és tapasztalat nélkül elég nehéz megcsinálni vele mondjuk egy beállítások menüt, ami azért nem árt ha van.Én egyelőre az NScripter-t részesítem előnyben, mert ugyanúgy le lehet vele programozni egy komolyabb VN-t is mint egy egyszerűbbet. 4 verziója van (NScripter, ONScripter, ONScripter-EN és PONScripter), de maga a nyelv az közös így csak pár eltérés van néhány parancsban és beállításban. |
|
2010.11.12 12:48 / utoljára módosítva: 2010.11.12 12:51 00 / | |
|
|
calixtus írta: A fő gond most, hogy egyikőnk sem képes megfelelő minőségű háttereket készíteniUploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us |
|
2010.11.12 13:29 / utoljára módosítva: 2010.11.12 13:30 00 / | |
Offline
|
|
Urzu_7 írta: Erre való a fényképező + egy pár photoshop filter.A mirror moon-osok, amikor a Tsukihime: Fool's Errandot csinálták, elmentek Tajvanra fotózni, azt tették háttérnek be a játékukba. Valahol festettek mindent (Take rena Home), máshol VN artokat használtak fel (Higurashi Fun). De abban igazad van, hogy lehet nem kell mindent rajzolni. Viszont calixtus: milyen hosszúra gondoltál a VN alatt? a teljes anime feldolgozása? Mert az egyelőre nagy falat. |
|
2010.11.12 13:33 00 / | |
|
|
Meg nem árt már a legelején átgondolni a legfontosabb dolgokat.
- milyen jelenettel kezdődne a VN - milyen jelenettel/jelenetekkel fejeződne be - valami intervallum, hogy mettől meddig követi a játék az eseményeket - elágazik-e a történet és ha igen hol - ha elágazik hány helyen - befolyásolja-e egyes döntések meghozatala az események kimenetelét - ha igen miben befolyásolja - kinek a szemszögéből figyeli a játékos az eseményeket - esetleg egyes jeleneteket más szereplők szemszögéből látunk-e - mik azok a jelenetek amikhez külön CG kép készül és nem a háttér és előtte a karakter megoldás lesz alkalmazva Hírtelen ezek jutottak eszembe amit azért érdemes alaposabban átgondolni. |
|
2010.11.12 14:56 00 / | |
|
|
Katayashi írta: ...Meg a történetet se felejtsük riczsilver írta: De lehet, hogy olyasmi kell neki, amit nem könnyen talál fényképnek.riczsilver írta: De abban igazad van, hogy lehet nem kell mindent rajzolni. |
|
2010.11.12 15:10 00 / | |
Offline
|
|
Előszőr is köszönöm az új topicot. Aztán, a fényképezés nem igazán megoldható, mert egy spanyol városban, azonban belül pedig egy elég egyedi erődben játszodik, és egyikünknek sincs photoshop-os tapasztalata. Az anime egyébként is igen szép hátterekkel dolgozik, úgyhogy vagy mindent nekünk kell készíteni vagy ugyanolyan minőségű képeket kell szereznünk, hogy ne üssön el. Következő: Feldolgozás alatt az egész animére gondoltunk amihez még plusz részeket is írunk így egy alternatív történetet kapnánk aminek a végén vagy az 5 lány egyikének a befejezését kapnánk vagy 1 bad endinget. A történet még nem fix és írás alatt van. Hasonlóan az elágazások és utak sincsenek rögzítve. Egyelőre az első fejezetet szeretnénk elkészíteni, ami gyakorlatilag a lányok bemutatását jelentené, hasonlóan a Katawa Shoujo-hoz. Ha ez teljesen elkészülne, akkor talán tudnánk vele segítőket találni.
|
|
2010.11.12 15:42 00 / | |
|
|
Akkor talán az ONScripter lenne a legjobb választás, mint engine. A Noveltyvel komolyabb tudás nélkül elég nehéz egy több útvonalas VN-t úgy leprogramozni, hogy az normális legyen. Az angol doujin visual novel készítők ugyan nagyon szeretik a Ren'pyt, de elég csapnivaló a tutorial és a parancsok listája, valamint az előre elkészített funkciók miatt nem lehet mindent szabadon variálni.
|
|
2010.11.12 16:38 00 / | |
Offline
|
|
Majd felvetem az ONScripter-t mint lehetőséget, köszi minden ötletet és segítséget
|
|
2010.11.12 17:28 00 / | |
Offline
|
|
Ha elfogadjuk az ONScriptert akkor segítesz a programozásban?
|
|
2010.11.13 18:08 00 / | |
|
|
Ha nem boldogultok akkor igen.
|
|
2010.11.13 18:40 00 / |