Az Egyesült Királyság és Franciaország már jelezték a hasonló irányú törekvéseiket. Az ő piacaikról 2040-re tűnhetnek el a fosszilis üzemanyagot használó járművek. A kínai tulajdonba került Volvo júliusban azt nyilatkozta, hogy a 2019-től piacra kerülő autóik már mind elektromos motort fognak használni. A kínai tulajdonos, a Geely 2025-re évi egymillió elektromos autót szeretne eladni. Más nagy autógyártók, mint a Renault-Nissan, a Ford és a General Motors már szintén dolgoznak az elektromos autók fejlesztésén – Kínában– írja a BBC Online.
Tavaly 28 millió új autót adtak el Kínában, 14 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezen belül a NEV-ek száma 507 ezer volt, 53 százalékkal nőtt éves szinten. A tisztán elektromos meghajtású autók száma 65,1 százalékkal 409 ezerre emelkedett. A kormány azt tervezi, hogy 2020-ig több mint 12 ezer töltőállomást építenek, hogy ki tudják szolgálni az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik akkorra már nagyjából ötmilliós állományának az energiaigényét. Kína azt vállalta, hogy az egységnyi GDP-re jutó szén-dioxid-kibocsátás 2005-ben mért szintjét 60-65 százalékkal csökkenti 2030-ra, és a nem fosszilis eredetű energia teljes fogyasztáson belüli arányát 20 százalékra növeli. A váltásnak nagy hatása lenne a kínai olajfelvételre is. Kína ma a világ második legnagyobb olajfogyasztója, rögtön az Amerikai Egyesült Államok után.
Forrás: Greenfo
Tavaly 28 millió új autót adtak el Kínában, 14 százalékkal többet, mint az előző évben. Ezen belül a NEV-ek száma 507 ezer volt, 53 százalékkal nőtt éves szinten. A tisztán elektromos meghajtású autók száma 65,1 százalékkal 409 ezerre emelkedett. A kormány azt tervezi, hogy 2020-ig több mint 12 ezer töltőállomást építenek, hogy ki tudják szolgálni az elektromos és hibrid hajtású gépkocsik akkorra már nagyjából ötmilliós állományának az energiaigényét. Kína azt vállalta, hogy az egységnyi GDP-re jutó szén-dioxid-kibocsátás 2005-ben mért szintjét 60-65 százalékkal csökkenti 2030-ra, és a nem fosszilis eredetű energia teljes fogyasztáson belüli arányát 20 százalékra növeli. A váltásnak nagy hatása lenne a kínai olajfelvételre is. Kína ma a világ második legnagyobb olajfogyasztója, rögtön az Amerikai Egyesült Államok után.
Téma: [2017.09.14] Betiltanák Kínában a dízel autókat is?
Offline
|
|
Robzombi írta: Csak egy kérdés...Azt nem tudom, hogy e-autókban vannak-e, aki szereti a műszaki dolgokat, egy műszaki rajz kíséretében magyarázhatna róluk(, én ebben erősen basic ismeretekkel rendelkezem) Ezek a visszanyerőeszközök segíthetnek kitolni a hatótávot. SPOILER! Biztos teljesen véletlen, hogy ezekkel a Forma 1 a legrosszabb hatékonyságú motorokból a legjobbakká váltak, és láss csodát meg is vette egy olajlobbi amcsi cég az egészet, és le is fogja butítani a motorokat... tervezett elavulás: SPOILER! 1. reklámokkal agymosnak, hogy kelljen a kaksi cucc, éveken át: lassú víz partot mos, 2. megveszed azaz fogyasztod a kaksi cuccot, ami hamar elromlik, ezért újra és újra, 3. ezzel profitot termelsz a tőkésnek 4. aki ettől gazdagabb, te pedig szegényebb leszel, 5. a vagyonkülönbség öröklődik, ritualizálódik és rendszerré válik 6. Üdvözlet a feudalizmusban |
|
2017.09.16 2:53 / utoljára módosítva: 2017.09.16 2:54 00 / | |
|
|
Chiteki Yaban írta: Nem teljesen hülyeség, fékenergia-visszanyerő rendszer... Ezek a visszanyerőeszközök segíthetnek kitolni a hatótávot.A fékenergia visszanyerő rendszer van bennük és még ezzel együtt is nevetséges 75 km a Nissan Leaf hatótávja, ha az ember a megszokott módon használja: nyáron klíma, autókat előzgetve, műszaki cuccokat használva. Vegyük szemügyre a benzines autókat. Ott van a literes régi benzines(a dízelt direkt nem hozom fel) Suzuki Swift. Oké nem egy mai konstrukció, nem is euro 5-6 osztályú motor van benne, viszont nem kér többet 4,5-5 liternél. A tankja 40 literes, amit effektív 35 literig lehet kihasználni, viszont még így is 500-700 km között van a hatótávja. Ha egy mai turbós, euro 5-6 besorolású motort nézünk azok sem esznek többet 5-7 liternél a turbónak hála. Két alkalommal is megjártam a Tatabánya-Gunzenhausen utat Fordokkal(turbós 1,4 és 1,6). A több mint 2 tonnás összsúly ellenére sem evett többet átlagosan 6,9 liternél sem a Focus, sem a Mondeo. 60 literes tankkal számolva, ha padlózom+klímázok is röhögve tudja a 600km-t. Egészen addig, amíg ezt egy villany matchbox nem tudja, addig csak parasztvakítás az elektromos autó(arról nem is beszélve, hogy idegesítősen steril hangja van). Jó most felhozhatnánk a Teslát ellenpéldának, de az egy átlagember számára megfizethetetlen. Az említett két Ford modell közül a Mondeo a Leaf-el van egy árkategóriában, míg a Focus csúcs felszerelt modellje a Mondeo alapmodelljét sem éri el árban. |
|
2017.09.16 4:43 / utoljára módosítva: 2017.09.16 4:47 00 / | |
Offline
|
|
A Tesla azért drága, mert hiánycikk, kb. 2022-ig minden kapacitás lekötve, ha majd megnövelik a gyártási kapacitás (pl. ide tervezett gyár) meg lejárnak a jogdíjak jóval olcsóbb lesz.
Ráadásul én önjárót szeretnék. Egyébiránt az e-autók nagyvároson belülre jók, nem megyéket bejárni, ezt eddig is tudtuk, és még egy jó ideig így is marad. Ahogy fentebb is írtam a metán-, vagy hidrogéntartályos H2 üzemanyagcellás járművek lesznek jó hosszútávon. Majd idővel kialakul. |
|
2017.09.16 17:02 00 / | |
|
|
Annyival nem lesz olcsóbb, max akkor, ha komoly versenytársat kap. A Tesla jelenleg az e-autó Rolls Royce-a.
|
|
2017.09.16 17:56 00 / | |
Offline
|
|
solat írta: Tesla jelenleg az e-autó Rolls Royce-a.Inkább az első Fordot mondanám hasonlatnak. De abban igazad van, hogy versenytárs nélkül az ára marad az egekben. |
|
2017.09.16 18:27 00 / | |
|
|
Majda kínai Volvo kitalál valamit. Vagy a francia Nissan... szegény Mitsubishi-t is megvették, teljesen meg leszünk lőve, ha 5-10 év után autót akarunk cserélni, kb. nem lesz szívóbenzines, mi a francot veszek majd használtan 1 millió körül, Kia-t? Vagy vegyek egy vadi új olcsó valamit, hogy hetente-kéthetente elővegyük?
|
|
2017.09.16 19:54 00 / | |
Offline
|
|
Metános átállítás mennyire játszik nálad?
Vagy a vadkeleti palackos? |
|
2017.09.16 20:03 / utoljára módosítva: 2017.09.16 20:07 00 / | |
|
|
Jó lenne az ötlet, csak jelenleg nagyon drága egy elektromos autó. Én meg nem szeretnék megint 10 év hitelt nyögni, mint az átlag áras Suzuki autónk esetében. Inkább járok akkor biciklivel, meg busszal. Mondjuk a munkahelyemre így is biciklivel járok mindennap. Még töltés sem kell hozzá, csak lábhajtásos.
Köszi Reki a hírt. |
|
2017.09.16 20:11 00 / | |
munkatárs
|
|
serenity21 írta: Jó lenne az ötlet, csak jelenleg nagyon drága egy elektromos autó. Én meg nem szeretnék megint 10 év hitelt nyögni, mint az átlag áras Suzuki autónk esetében. Inkább járok akkor biciklivel, meg busszal. Mondjuk a munkahelyemre így is biciklivel járok mindennap. Még töltés sem kell hozzá, csak lábhajtásos.Köszi Reki a hírt. Azért télen nem lehet egy leányálom mikor arcodra fagy a mosolyD |
|
2017.09.17 18:12 00 / | |
|
|
Robzombi írta: serenity21 írta: Jó lenne az ötlet, csak jelenleg nagyon drága egy elektromos autó. Én meg nem szeretnék megint 10 év hitelt nyögni, mint az átlag áras Suzuki autónk esetében. Inkább járok akkor biciklivel, meg busszal. Mondjuk a munkahelyemre így is biciklivel járok mindennap. Még töltés sem kell hozzá, csak lábhajtásos.Köszi Reki a hírt. Azért télen nem lehet egy leányálom mikor arcodra fagy a mosolyD Igen, -20 fokban frissítő a biciklizés. Ugyanez esőben is. Főleg, mikor lecsapnak az autósok vízzel, nagyon tudom szeretni. |
|
2017.09.17 18:20 00 / |